menu

Film / Algemeen / Kijkwijzer (leeftijd en films)

zoeken in:
Weet iemand vanaf welke leeftijd de films van nightmare on elm street zijn . Ben 14 en hen alien it christine gezien is deze dan ook al geschikt ?

Geralt of rivia schreef:
Weet iemand vanaf welke leeftijd de films van nightmare on elm street zijn . Ben 14 en hen alien it christine gezien is deze dan ook al geschikt ?

Volgens de kijkwijzer 16. Als jij niet bang bent van bloed en dat soort dingen kan je die films gewoon zien hoor.

Ik keek ze ook op die leeftijd, als je wat horror gewend bent kan het denk ik wel. Maar het is altijd moeilijk inschatten, zoiets.

nathaniel177 schreef:
(quote)

Volgens de kijkwijzer 16. Als jij niet bang bent van bloed en dat soort dingen kan je die films gewoon zien hoor.

Geralt of rivia ik zou trouwens geen à l'interieur of martyrs gaan kijken.

Weet iemand de leeftijd van de lift van dick maas denk dat hij wel leuk is maar is de 16+ keuring terecht ?

Vanaf welke leeftijd is de oude poltergeist . 16 plus maar is dat wel terecht ?

Als je onzeker bent of films geschikt zijn, hou je dan gewoon aan de Kijkwijzer en kijk films van 12 en ouder. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een film kijkt waarvan je hem eventueel niet geschikt vond?

Gang_Star schreef:
Als je onzeker bent of films geschikt zijn, hou je dan gewoon aan de Kijkwijzer en kijk films van 12 en ouder. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een film kijkt waarvan je hem eventueel niet geschikt vond?
nou veel films vanaf 16 kijk ik gewoon . En er zijn weinig horrorfilms vanaf 12 jaar

Geralt of rivia schreef:
(quote)
nou veel films vanaf 16 kijk ik gewoon . En er zijn weinig horrorfilms vanaf 12 jaar
Heb je al eens gehad dat je spijt had?

Ik heb dat wel gehad, maar meer toen ik tien was en 12 jaar en ouder films keek waar er een bijzat die 16+ had moeten zijn, dat dat ik me op mijn 14e nog vergaloppeerd heb aan een te gruwelijke film. Alhoewel, van echte beelden als in faces of death ben ik wel misselijk geworden.

Maar fictie? denk dat je op je 14e het meeste wel aan kan als je de nodige horrors achter de kies hebt.

John Milton schreef:

Ik heb dat wel gehad, maar meer toen ik tien was en 12 jaar en ouder films keek waar er een bijzat die 16+ had moeten zijn, dat dat ik me op mijn 14e nog vergaloppeerd heb aan een te gruwelijke film.

Ik ben toch wel stiekem benieuwd welke film JM heeft doen huiveren

Gang_Star schreef:
Ik ben toch wel stiekem benieuwd welke film JM heeft doen huiveren

Fatal Attraction (1987), op de basisschool.

2 nachten wakker gelegen en jaren het condens met moeite van de spiegel geveegd, als tiener.
Als je het nu kijkt als volwassene is het anders. Maar toen was zelfs John Milton ergens nog een puur zieltje, ondanks de nodige levenservaring.

John Milton schreef:
(quote)

Ik heb dat wel gehad, maar meer toen ik tien was en 12 jaar en ouder films keek waar er een bijzat die 16+ had moeten zijn, dat dat ik me op mijn 14e nog vergaloppeerd heb aan een te gruwelijke film. Alhoewel, van echte beelden als in faces of death ben ik wel misselijk geworden.

Maar fictie? denk dat je op je 14e het meeste wel aan kan als je de nodige horrors achter de kies hebt.
nee heb nog nooit spijt gehad maar er staat vaak ook nog 16+ op horror uit de jaren 80 terwijl die gewoon nep is en gewoon gaat .

Wie lijkt het een goef idee om hier op movie meter de films zelf te keuren. En wie is er tegen . Laat je horen dit lijkt me wel een goed idee want vaak kloppen de kijkwijzers niet . En wie zou er mee willen keuren ?

kappeuter (crew)
KNT-label verdwijnt in bioscoop, nieuw systeem moet duidelijk maken wie naar film mag kijken - Het Nieuwsblad

Het Nieuwsblad schreef:
De labels ‘KNT’ - kinderen niet toegelaten - en ‘KT’ gaan op de schop in de bioscoop. Vanaf 8 januari zal er in de filmzalen in heel het land een nieuwe classificatiesysteem zijn. Inhoudspictogrammen (geweld, seks ...) en leeftijdscategorieën zullen aangeven of een film wel geschikt is voor een kind of jongere, bleek dinsdag bij de voorstelling.
Het gekozen classificatiesysteem komt overgewaaid uit Nederland en de Nederlandse naam is dan ook dezelfde: Kijkwijzer.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:30 uur

geplaatst: vandaag om 13:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.