• 155.456 films
  • 9.300 series
  • 27.667 seizoenen
  • 604.335 acteurs
  • 346.597 gebruikers
  • 8.762.862 stemmen

Premièredata in vergelijking met andere landen

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Heeft iemand een zinnige verklaring waarom het bij sommige films eeuwen duurt voordat ze in Nederland draaien en andere titels hier al vlak na de release in de USA (en soms zelfs voordat de UK aan de beurt is).

Ik erger me rot dat ik soms maanden moet wachten voordat een film die ik graag wil zien hiet uitkomt. Downloaden vind ik geen optie, beetje turen naar slechte kwaliteit is geen hobby van me.

Wat kunnen we eraan veranderen. Actie wil ik, op de barricades moeten we met z´n allen.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

nasynchoniseren in duitsland enzo duurt even... een van de redenen

ik erger me er trouwens ook dood aan

kappeuter (crew films)

• 69468 berichten
  • 5540 stemmen

Wat hebben wij met Duitsland te maken?

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

als in alle omringende landen een film al draait heeft half Duitsland 'm al gezien voor ie daar draait

ver gezocht misschien, maar ik meen 's een keer zoiets gelezen te hebben, dat dat een belangrijke reden is.

Andere reden is promotie... acteurs kunnen niet gelijk een film promoten in Amerika EN Europa

cornelis

• 4741 berichten
  • 671 stemmen

Nog een reden is dat wanneer een film Domestic gezien flopt, men zich nog kan bezinnen op de vraag of en zo ja hoe groot en op wat voor manier de film internationaal uitgebracht gaat worden. Zie bijvoorbeeld veel films die in Europa onder een andere titel met een andere poster worden uitgebracht, omdat-ie in Amerika geflopt is.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Maar waarom duurt het soms zo lang voordat toppers hier uitkomen, terwijl The Clones wel wereldwijd in premiere is gegaan.

En voor heel veel films zien we hier nooit iemand. Daarvoor vliegen ze de pers naar een locatie waar ze 5 minuten met de sterren mogen volschieten.

EmDee

• 7194 berichten
  • 1417 stemmen

Maar waarom duurt het soms zo lang voordat toppers hier uitkomen, terwijl The Clones wel wereldwijd in premiere is gegaan.

Dat heeft te maken dat Lucas het illegale internetcircuit voor wou zijn.

Flipman

• 6026 berichten
  • 1044 stemmen

Ja, ze hadden Hellboy ook al veel eerder kunnen laten draaien. En Spider-man en The Punisher! Maar Batman Begins komt al wel redelijk snel na de Amerikaanse release!

agent smith

• 301 berichten
  • 121 stemmen

en volgens imdb komt the ring two zelfs als eerste naar nederland...

jassonn

• 5303 berichten
  • 3076 stemmen

Komt doordat 17 maart op een donderdag valt, en films in NL op die dag hun premiere beleven. In Amerika is vrijdag meestal de premiere dag. The Matrix Reloaded was dacht ik ook 1 dag eerder in NL dan in de USA (niet 100% zeker).

Ik heb overigens het gevoel dat er tegenwoordig minder tijd zit tussen de bioscooprelease en de dvdrelease als voorheen, klopt dat?

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Ook het ondertitelen duurt een poosje.

Flipman

• 6026 berichten
  • 1044 stemmen

jassonn schreef:

Ik heb overigens het gevoel dat er tegenwoordig minder tijd zit tussen de bioscooprelease en de dvdrelease als voorheen, klopt dat?

Ik weet het niet zeker, maar je kon wel eens gelijk hebben! Als Batman Begins cool is, hoop ik dat ie in oktober al op DVD is, want dan ben ik jarig !

Hij komt op 7 juli hier, en ik ben op 12 oktober jarig. Ik verwacht niet dat ie op 12 oktober al in de winkel ligt, maar ik hoop vurig van wel!

Onderhond

• 86949 berichten
  • 11547 stemmen

Wat me trouwens steeds opvalt is dat België makkelijkt meeprofiteert van vroege Franse releases (veel Aziatisch spul) en dat Nederland dan weer nauw samenhangt met Duitsland (Gegen Die Wand, Der Untergang ..)

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

King Kong gaat in première in Berlijn.

De Europese première van de nieuwste remake van King Kong is op 7 december in Berlijn. Dat maakte de distributiemaatschappij vrijdagavond bekend.

Bij de galavoorstelling van de film over de gigantische aap worden regisseur Peter Jackson en de hoofdrolspelers Naomi Watts, Adrien Brody, Thomas Kretschmann en Andy Serkis verwacht. Volgens Oscar-winnaar Jackson (Lord Of The Rings) is zijn versie "groter, authentieker en indrukwekkender" dan de originele filmklassieker uit 1933. En met een kostenplaatje van ruim 200 miljoen dollar ook fors duurder.

In 1976 was al een remake verschenen van regisseur John Guillermin.

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

In Film > Algemeen > achterstand filmreleases in Nederland:

ik kon deze topic niet vinden maar ik zit net naar de Pathe site te kijken blijkt dat Pathfinder 20/9 pas in de bioscoop uitkomt terwijl de film al in duitsland en belgie en andere landen al in de winkel ligt

hoe komt pathe met dit idee

wanneer komt de film dan uit op dvd hier in holland en het gebeurt met meerdere films

geen wonder dat hier in Nederland zoveel word gedownload op inet

we liggen ver achter

als ze dat nu eens zouen verkorten zou het intressanter worden om vlugger naar de bios te gaan of vlugger naar een videotheek en vlugger dan naar de winkel voor orginelere versies

Wouter

• 18568 berichten
  • 2957 stemmen

Dat ligt niet aan Pathé. Misschien dat het in de toekomst met digitale distributie anders wordt.

kappeuter (crew films)

• 69468 berichten
  • 5540 stemmen

Dit topic maar even afstoffen.

Wouter schreef:

Dat ligt niet aan Pathé. Misschien dat het in de toekomst met digitale distributie anders wordt.

Digitale distributie is inmiddels een feit. Is de situatie over het algemeen verbeterd?

Black Mass krijgt wel latere première, maar ik heb het idee dat Nederland niet meer zo achterloopt met grote releases als voorheen.

Wouter

• 18568 berichten
  • 2957 stemmen

kappeuter schreef:

Dit topic maar even afstoffen.

(quote)

Digitale distributie is inmiddels een feit. Is de situatie over het algemeen verbeterd?

Ja, enorm.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Het gebeurt nog wel, maar lijkt meer incidenteel te zijn. Zo'n Under The Skin bijvoorbeeld was hier alsnog superlaat. Ik had de blu-ray al maanden vóór de bioscooprelease.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Blijf het toch een vreemd verschijnsel vinden dat niet alle releases tegelijkertijd zijn. Zo was Matt Damon in de Graham Norton Show te gast voor de promotie van The Martian en daar werd eventjes vermeld dat de film sinds 30 september draait in de UK. In België daarentegen moet je wachten tot 7 oktober..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.