- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2539 stemmen
Dit is echt belangrijk voor me!
Een lange tijd geleden zag ik een meesterwerk van een tienerfilm.
Ik herriner me weinig maar het ging over mensen in een soort hotel en een koffertje speelde een groote rol. Ik herriner me nog dat daar een hoertje op bezoek kwam en dat Chris Owen (Sherman uit American Pie) een maagd speelde die op het eind was ontmaagd.
Please help me!
Meesterwerk blijkt behoorlijk sarcastisch. Waarschijnlijk bedoel je National Lampoon presents D... uit 2003. De laatste comment bij die film is van jou zelf, dus je hebt het eigenlijk al gevonden.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ja, maar ik wist niet zeker of dat hem was...
Treehillgirl
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Oude film Baseball - Hond:
Hallo filmliefhebbers !!
Ik ben al een paar jaren op zoek naar een film over honkbal.
Ik ben de titel kwijt maar het zou erg veel voor me betekenen als ik die film kon terugvinden.
Ik herriner me og een paar dingen:
Het verhaal ging over honkbal en over kinderen. Ze speelden honkbal maar de bal vloog telkens over een hekken. Achter dat hekken woonden een grote hond, althans dat dachten ze, ze maken een plan om hun verloren honkballen terug te krijgen. De hond komt op een gegeven moment ook vast te zitten onder een zwaar hekken en ze redden hem. De film sloot ook af met een samenvatting van hun leven. Zoals bijvoorbeeld. ...is nog een honkbalspeler geworden. Dus het verhaal werd verteld toen ze kind waren en het sluit af als ze volwassen zijn. Ook weet ik nog dat er op het einde een foto in te pas kwam waar ze als kind opstonden en deze wordt op het einde getoond. Er zijn geloof ik 2 jongens die de hond helpen bevrijden.
Ik heb hem gezien toen ik nog jonger was.
Ik zou er alles voor doen om deze film te vinden. Ik hoop dat u me kunt helpen want inderdaad niet alles staat op het internet. Als ik deze film zou kunnen vinden, dan zou ik bij wijze van spreken het kunnen loslaten maar ik wil deze film heel graag vinden. Dit was alles wat ik me kon herrineren.
Waarom het zo veel voor m e betekent?
Het is een film die me nooit meer losgelaten heeft en nu wil ik te weten komen waarom.
Alvast heel erg bedankt!!!
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Ik ben al een paar jaren op zoek naar een film over honkbal. Ik ben de titel kwijt maar het zou erg veel voor me betekenen als ik die film kon terugvinden.
Ik herriner me og een paar dingen:
Klinkt een beetje als The Sandlot (1993). Is dat 'm misschien?
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Klinkt een beetje als The Sandlot (1993). Is dat 'm misschien?
Zeker weten! Met James Earl Jones nog wel!
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Dit is echt een vreselijk moeilijke, dus als niemand het weet is niet erg. Ik weet alleen nog maar de eindscene van de film, vond als kind eigenlijk een vreselijk fragment, maar ja spookt al hoe lang door mijn hoofd en komt zo af en toe weer tevoorschijn.
Jaren '50, '60 film of ouder. Zo'n familiefilm met o.a. een meisje in een rolstoel. Aan het eind, gaat het meisje staan en rolt die rolstoel weg, het ravijn in of zo. Hoe moeilijk ook, het meisje kan nog lopen ook.
Dit weet vast niemand maar misschien toch wel.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Sorry hoor mensen voor mijn bericht, ik zal het maar laten staan, maar het is volgens mij uit een aflevering van Peyton Place waar mijn ouders altijd naar keken. Knap vervelend altijd die in mijn hoofd opkomende fragmenten.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Was weer zo'n avond dat ik weer niet goed kon slapen kon ik weer meekijken met mijn ouders naar tv. (1968), rolstoel, weer lopen, ja dat zal het wel zijn geweest. Hartelijk dank voor je bericht.
A.L.I.E.N
-
- 779 berichten
- 1061 stemmen
Ik ben momenteel op zoek naar een film waarbij er een Passagiers vliegtuig bij de landing crasht op een klein verkeersvliegtuig.
Weet iemand welke film dit is?
Ik had deze eens op TV (TV1, nu één, geloof ik)gezien
Ik had weliswaar juist de titel niet gezien. Ik heb de film maar gekeken tot vlak na het moment van de ramp, toen moest ik gaan slapen ('k was toen 7 jaar ofzo)
Ik wil graag weten welke film dit is. Wie o wie kan me helpen met het zoeken naar deze film?
alvast bedankt!
Tja blijkbaar weet niemand welke film dit is...
Spijtig maar het zij zo!
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Ik had nooit verwacht dat met een fragment wat in mijn hoofd rondspookt, dat iemand kwam met een suggestie welke film het zou kunnen zijn, ik praat dan wel over 40 jaar geleden.
Dit lucht erg op en ben dankzij MM en andere sites al heel veel van dit gepieker kwijt geraakt.
Op dit moment heb ik er nog een, dus ik probeer nog maar eens.
Ook weer heel lang geleden, kinder/jeugdfilm jaren '60 gezien in de bios. Ook weer alleen het eindfragment.
Een speelgoedstoomwalsje is veranderd in een echte stoomwals die op hol slaat. Degene die erop zit kan er net op tijd afspringen. De wals rijdt dan met volle vaart het water in maar verandert dan weer in het miniatuurtje.
Iemand een idee? Ik vermoed vanwege het stoom een Engelse film maar Nederlandse kan ook.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik had nooit verwacht dat met een fragment wat in mijn hoofd rondspookt, dat iemand kwam met een suggestie welke film het zou kunnen zijn, ik praat dan wel over 40 jaar geleden.
Dit lucht erg op en ben dankzij MM en andere sites al heel veel van dit gepieker kwijt geraakt.
Op dit moment heb ik er nog een, dus ik probeer nog maar eens.
Ook weer heel lang geleden, kinder/jeugdfilm jaren '60 gezien in de bios. Ook weer alleen het eindfragment.
Een speelgoedstoomwalsje is veranderd in een echte stoomwals die op hol slaat. Degene die erop zit kan er net op tijd afspringen. De wals rijdt dan met volle vaart het water in maar verandert dan weer in het miniatuurtje.
Iemand een idee? Ik vermoed vanwege het stoom een Engelse film maar Nederlandse kan ook.
Ha die weet ik, want ik heb hem zelf op de site gezet! Mijn favoriete nostalgische film!
Het is:
One wish too many
Wie weet wordt je de tweede stemmer? Eindelijk eens iemand die hem zich ook herinnert!
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Geweldig dit bericht mag ik je hartelijk bedanken.
Het is uit de tijd dat dit soort films naast Abbott en Costello, Laurel and Hardy voor de jeugd in de bios werden gedraaid.
Wat ze allemaal niet op dvd uitbrengen dus je weet maar nooit, maar zal nu ik de titel weet, deze goed in de gaten houden.
Baldur
-
- 691 berichten
- 3100 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een of andere obscure horrorfilm. Het is een tijd geleden dat ik hem gezien heb maar het was heel erg low-budget en op de meeste vlakken erg slecht. Het ging over enkele jongeren die een hut hadden in het bos waar ze een (menselijk) gedrocht verborgen hielden. Volgens mij kwamen ze na zoveel jaar later weer terug naar de plek waar dit gebeurde. Is er iemand die dit wat zegt?
EDIT: Waarschijnlijk uit dit decennium of eind jaren '90.
Filmkriebel
-
- 10064 berichten
- 4707 stemmen
Gezocht : Spaanse film (enkele jaren oud) over een 19de eeuwse seriemoordenaar . Ik herinner me dat de hoofdrolspeler zelfs een bekend acteur was ook.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
El Niño de Barro (The Mudboy) Misschien.
Filmkriebel
-
- 10064 berichten
- 4707 stemmen
Nee, die is het niet. Film speelde zich af in Spanje en is ook wat ouder dacht ik.
Filmkriebel
-
- 10064 berichten
- 4707 stemmen
Heb hem zelf gevonden na wat googelen met enkele zoektermen! De acteur was Julian Sands en de film heet "Romasanta". Dank om ook eens te zien mannen !
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
In Niagara als ik me niet vergis, pakt Marilyn Monroe die 78 toerenplaat en slaat hem lekker aan diggelen. Toch stelt dat niks voor vergeleken met de scene waar ik nou weer mee zit en eveneens uit een (heel) oude film komt.
De man is een enorme muziekliefhebber en heeft daarom een flinke collectie platen in de kast en bij zijn bureau. De vrouw krijgt een woede aanval zodat een flink deel van de collectie in scherven op de grond belandt. Mooi stukje drama, maar nou nog een mogelijke titel.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
In Niagara als ik me niet vergis, pakt Marilyn Monroe die 78 toerenplaat en slaat hem lekker aan diggelen. Toch stelt dat niks voor vergeleken met de scene waar ik nou weer mee zit en eveneens uit een (heel) oude film komt.
De man is een enorme muziekliefhebber en heeft daarom een flinke collectie platen in de kast en bij zijn bureau. De vrouw krijgt een woede aanval zodat een flink deel van de collectie in scherven op de grond belandt. Mooi stukje drama, maar nou nog een mogelijke titel.
Die is makkelijk, gewoon:
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Nee, ik bedoel een ander. Zal wel weer een British film wezen. Jaren '40 '50 zwart wit.
Niagara mag er wel wezen daar niet van en niet Marilyn maar hij molt de plaat. Toch bedankt.
Shockproof
-
- 7 berichten
- 7 stemmen
In Film > Algemeen > Naam van de film gezocht....:
Hallo
Enkele jaren geleden zag ik op TV een goede film waarvan ik de naam jammer genoeg niet meer weet.
De film ging (voor zoveel ik nog weet) over een grote domme jongen die bijles kreeg van een fysisch gehandicapte jongen. Na een tijdje werden ze de beste vrienden, en de gehandicapte jongen mocht altijd in de nek van de grote domme jongen zitten.
De gehandicapte jongen was ongeneeslijk ziek, maar hij maakte de domme jongen wijs dat hij vaak op onderzoek voor de wetenschap moest, maar eigenlijk moest hij naar het ziekenhuis voor zijn ziekte.
Op het einde gaat de gehandicapte jongen dood.
Weet iemand de naam van deze film aub? 
Alvast bedankt!!!
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Enkele jaren geleden zag ik op TV een goede film waarvan ik de naam jammer genoeg niet meer weet.
urshurak
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Shawshank Redemption met Robert Redford?:
Toen de 'Shawshank Redemption' uitkwam was ik er heilig van overtuigd dat dit een remake was van een gelijknamige film met Robert Redford die ik ooit lang geleden gezellig met mijn vader heb gekeken. Toen ik later probeerde deze versie met Robert Redford te bekijken kwam ik erachter dat die versie kennelijk helemaal niet bestaat! Toch ben ik er zo goed als zeker van dat ik hem lang geleden gezien heb, en het verhaal was precies hetzelfde. Redford was natuurlijk véél beter op zijn plek in deze film dan Tim Robbins.
Hoe kan het dat ik zo zeker denk te weten deze film met Redford gezien te hebben? Tuurlijk, ik heb ook andere gevangenisfilms met Redford gezien en het lijkt logisch dat ik mijn herinnering heb verdraaid. Of ik zou misschien het boek hebben gelezen met Redford in mijn hoofd, maar ik ben geen lezer, dus dat is het ook niet.
Is er misschien iemand met dezelfde herinnering?
Of wellicht kom ik uit een parallel universum waarin wél voor Redford als acteur is voor deze film is gekozen;)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Dan zou hij hier ergens tussen moeten staan.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
De enige film die ik ken met Redford als gevangene is The Last Castle.
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Ik dacht ook aan Brubaker inderdaad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.