- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
O.S.
-
- 248 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een oorlogsfilm, volgens mij over de Vietnamoorlog maar dit weet ik niet zeker. Het enige wat me nog goed is bijgebleven is dat er een groepje soldaten door een oerwoud loopt met een inheemse(Aziatische) vrouw als gevangene. Die vrouw wordt dan door het hele groepje verkracht, alleen de hoofdrolspeler, die wel wat weg heeft van Michael Owen, doet volgens mij niet mee.
O.S.
-
- 248 berichten
- 0 stemmen
Het is inderdaad casualties of war. Bedankt!
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik zoek een filmtitel of serie waar in ieder geval deze scene in voor komt.
Een man en een vrouw zitten op de trein en de man is een bokser of toch iets in die aard dacht ik. Hij heeft een ring van zijn moeder of grootmoeder en geeft die aan het meisje. Het meisje pakt die ring aan en later gaat de man tegen de politie op de trein vertellen dat het meisje de ring heeft gepikt. Het meisje is verontwaardigt maar later zegt de man dat hij het heeft gedaan om haar te beschermen...
Het was dacht ik iets van Hitchcock maar in mijn collectie vind ik er blijkbaar niets van terug.
cowboybob
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > op zoek naar een film:
Beste iedereen, sinds een paar jaar ben ik op zoek naar een film;
het enige wat er nog bij is gebleven is dit:
een vrouw word op een bed vastgebonden door een man, vervolgens word zij met een mes aan bijde kanten van haar lichaam opengesneden waarbij die man het bloed aflikt waar de snee begint te druppellen.
De film is ooit in de jaren 90 op TV geweest. ennuh.. de vrouw was blond, had een wit of lichtblouw nachthemd aan en ergenst in de film schreeuwde ze uit haar raam naar iemand die wegren terwijl die man haar vast greep. wie o wie... je maakt mij giga blij als je me verder helpt 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
zat gisteren te O-H met me broer over een film maar we kwamen niet op de titel, het is een vecht film met een zwarte man in opleiding en aan het eind krijgt ie een gouden gloed om hem heen omdat hij dan door heeft dat hij de beste is en passant kan hij ook kogels opvangen met zijn tanden, het is niet dat ik hem wil zien maar wil graag de titel weten. begin midden jaren 80.
iemand?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
gevonden! 
wooywood
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film,denk dit jaar gemaakt. Gaat over een man die onschuldig gearesteerd wordt , ik dacht een militair. Genre is thriller spionage
Titel van de film bestaat uit 1 woord denk ik.
greetz en bedankt
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik zoek een filmtitel of serie waar in ieder geval deze scene in voor komt.
Een man en een vrouw zitten op de trein en de man is een bokser of toch iets in die aard dacht ik. Hij heeft een ring van zijn moeder of grootmoeder en geeft die aan het meisje. Het meisje pakt die ring aan en later gaat de man tegen de politie op de trein vertellen dat het meisje de ring heeft gepikt. Het meisje is verontwaardigt maar later zegt de man dat hij het heeft gedaan om haar te beschermen...
Het was dacht ik iets van Hitchcock maar in mijn collectie vind ik er blijkbaar niets van terug.
Doet dit echt bij niemand iets rinkelen? Het is vrij bekend geloof ik en ben er eigenlijk redelijk zeker van dat het van Hitchcock is.
EDIT: Ik heb het uiteindelijk zelf gevonden. Het was een aflevering van Hitchcock Presents.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
In Film > Algemeen > op zoek naar een film:
Beste iedereen, sinds een paar jaar ben ik op zoek naar een film;
het enige wat er nog bij is gebleven is dit:
een vrouw word op een bed vastgebonden door een man, vervolgens word zij met een mes aan bijde kanten van haar lichaam opengesneden waarbij die man het bloed aflikt waar de snee begint te druppellen.
De film is ooit in de jaren 90 op TV geweest. ennuh.. de vrouw was blond, had een wit of lichtblouw nachthemd aan en ergenst in de film schreeuwde ze uit haar raam naar iemand die wegren terwijl die man haar vast greep. wie o wie... je maakt mij giga blij als je me verder helpt 
Ik heb in de Internet movie database gekeken op het trefwoord tied-to-bed en vervolgens gesorteerd op datum van verschijning.
Zie:
http://www.imdb.com/keyword/tied-to-bed/?sort=date
Als de film in de jaren 90 is vertoond dan blijver er dus nog ongeveer 40 films over die het zouden kunnen zijn, dat wordt dus wel puzzelen. Je kunt nog verkleinen op "blood" of "knife", maar het is dan maar de vraag of de goeie titel eruit komt. De 40 nakijken is dus beter. Succes!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
mischien deze maar betwijfel het.
Barcel
-
- 1370 berichten
- 30 stemmen
Hoi,
Ik zoek een Japanse animatietitel. Het gaat over een voetbalteam die niet kunt voetballen. Maar ze willen er echt iets van leren, dus ze moesten tegen een meisjesvoetbalteam spelen. Ik heb een stukje tijdens deze wedstrijd gezien: een keeper wilde de bal van een meisje blokkeren maar het miste en de keeper raakte met zijn hand per ongeluk aan de borst van het meisje. Dan bloost de keeper. Zo grappig. Er zijn ook een andere grappige scenes in die animatiefilm. Ik wil hem echt zien! Alvast bedankt, als iemand de titel weet!
newG
-
- 956 berichten
- 2348 stemmen
kzat nog te denken daarstraks aan een film
een man die een beetje een sukkel is geeft zijn visitekaartje aan iemand, ze praten wat, en na het gesprek vraagt hij zijn kaartje terug omdat hij maar 1 kaartje bezit...
klinkt dom maar kben er al uren mijn hoofd over aant breken 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Komt me bekend voor. Ik kan er mijlenver naast zitten, maar zou het kunnen dat het om een film met Adam Sandler gaat?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
komt mij ook bekend voor, ikzelf dacht jim carrey, 1 van de ace ventura films!
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Tja, ik kom ook weer eens niet op een titel van een film die ik ooit zag....
In de film die ik zoek gaat één of ander verwende rijkeluiszoon zeilen met zijn vader. Hij slaat overboord, maar wordt uiteindelijk uit zee gevist door Portugese (?) vissers. De kapitein van de vissersboot had volgens mij een grote grijze snor. Omdat ze pas na weken weer een haven aandoen moet de jongen werken voor zijn dagelijkse kost, iets wat hij natuurlijk niet wil en gewend is. Na de weken aan boord veranderd hij uiteindelijk ten goede.
Volgens mij is de film wel al vrij oud. Wie o wie?
newG
-
- 956 berichten
- 2348 stemmen
Komt me bekend voor. Ik kan er mijlenver naast zitten, maar zou het kunnen dat het om een film met Adam Sandler gaat?
komt mij ook bekend voor, ikzelf dacht jim carrey, 1 van de ace ventura films!
en ik zat te denken aan robert the niro... 
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Jaah! Dat is hem kos! Hij is ouder dan ik dacht! Nu ik er over nadenk heb ik wellicht óók nog een remake hiervan gezien, zou dat kunnen?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Er staat hier een remake op de site met dezelfde titel.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Er staat hier een remake op de site met dezelfde titel.
Thanks kos. Ik heb ze inderdaad beiden ooit eens gezien. Het origineel was toch de beste.
Blondemeid87
-
- 1 berichten
- 45 stemmen
Ik ben op zoek naar een fantasy-achtige film, die ik een jaar of 10-15 geleden een keer heb gezien. Er komen volgens mij geen echte acteurs in voor, maar een soort poppen. Er zijn goede en slechte wezens, en die leven onafhankelijk van elkaar (op reis ergens naartoe?). Volgens mij moesten ze een bepaald doel bereiken, maar als er één van de goede wezens sterft, sterft er automatisch ook één van de slechte (en andersom). Ik kan me nog herinneren dat één van de goede verbrandde, en één van de slechte toen ook uit het niets vlam vatte. De goede wezens zijn oud, met een mantel om en lopen gebogen.
Da's ongeveer alles at ik er nog van weet, ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel! Het is trouwens niet The Dark Crystal.
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik zoek een Spaanse film die ik lang geleden gezien heb, waarschijnlijk uit de jaren 70. Het enige dat ik me ervan kan herinneren is dat er een scène in voorkomt van twee kinderen die gaan dansen en zingen op een liedje van een grammofoonplaat. Het liedje heb ik inmiddels gevonden, het is "Porque te vas" van Jeannette uit 1974.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een Spaanse film die ik lang geleden gezien heb, waarschijnlijk uit de jaren 70. Het enige dat ik me ervan kan herinneren is dat er een scène in voorkomt van twee kinderen die gaan dansen en zingen op een liedje van een grammofoonplaat. Het liedje heb ik inmiddels gevonden, het is "Porque te vas" van Jeannette uit 1974.
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Dat is snel, dat moet hem inderdaad zijn. Bedankt Combi.
cowboybob
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik heb in de Internet movie database gekeken op het trefwoord tied-to-bed en vervolgens gesorteerd op datum van verschijning.
Zie:
http://www.imdb.com/keyword/tied-to-bed/?sort=date
Als de film in de jaren 90 is vertoond dan blijver er dus nog ongeveer 40 films over die het zouden kunnen zijn, dat wordt dus wel puzzelen. Je kunt nog verkleinen op "blood" of "knife", maar het is dan maar de vraag of de goeie titel eruit komt. De 40 nakijken is dus beter. Succes!
Dat had ik ook al gedaan
. ik ga nog ff verder zoeken
thnx voor je reply.
Rico1985
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hoi ik zoek een film die ergens begin 2008 uitkwam in de bios
Hier een beschrijving:
Een meisje gaat naar Frankrkijk vanuit USA en dan zijn er wat mensen in haar hotelkamer en dan belt haar vader die vertelt dat ze ontvoerd gaat worden.
Verder kan ik niets herinneren, het was een trailer voor de film Jumper, dus het moet rond deze tijd zijn geweest dat de film uitkwam
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.