• 16.372 nieuwsartikelen
  • 180.072 films
  • 12.393 series
  • 34.328 seizoenen
  • 651.500 acteurs
  • 199.664 gebruikers
  • 9.418.580 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

vlugge japie

• 17 berichten
  • 1668 stemmen

stecace schreef:

Hoi, heb dit voorjaar een (tv) film gezien die ik graag zou terugzien

tittel mij ontgaan ( help* line * chatline ofzo )

iemand verliest zijn geliefde bij een "ongeval" net als zij haar man wil verlaten . hij geraakt in contact met een "Chatline " (via een webkaartje op de begrafenis ) waar men geen persoonlijke details of naam mag gebruiken , hierop lijkt hij terug in contact te komen met de overledene . Een ontmoeting mist enkel de fysieke gelijkenis verder beantwoord alles alsof het de overledene was (parfum -houding-voorkeuren etc ) . Hij is niet de enige die op zoek gaat om dit te ontrafellen ook een lotgeval ( aziatise dame) neemt deel aan de zoektocht ter bevestiging dat leven na de dood kan .

Een mij zeer intrigerende thriller-suspence-mysterie film .

Ben al een tydje op zoek en de respons die ik hier vond leek mij welkom .

alvast mijn dank voor enige tips

vriendelijke groeten

stef

"Life Line"

http://www.imdb.com/title/t...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kan niet missen.

xSarah

• 476 berichten
  • 820 stemmen

xSarah schreef:

Ik zoek de titel van een film die ik enkele jaren terug heb bekeken. Het ging over een (Poolse, dacht ik) jongen die naar de oorlog moest om te gaan vechten. Ik geloof dat hij uiteindelijk op een Duitse boerderij terechtkwam, waar hij brand stichtte. Op het einde van de film werd hij ter dood veroordeeld (ik herinner me nog goed het laatste beeld, waarop hij zich omdraait en wanhopig in de cameralens kijkt, net voordat hij geëxecuteerd wordt, door de guillotine).

Niemand?

Ik zoek ook een filmtitel... Het is al best wel lang geleden, en heb hier de titel al eens eerder gevraagd maar mijn bericht is verwijderd, en ik ben weer de titel vergeten!!

Het is sowieso een thriller.. en tot een half jaar geleden was het alleen een tv film.

Het ging over een vrouw die dingen door kreeg, weet nou ff niet door middel van wat dat ging.. of het dromen waren of beelden die zij kreeg.. Maar die gaan dan over iets van vroeger wat ergens gebeurd is, en zij gaat dan onderzoeken hoe dat precies gegaan is..

Volgens mij over de dood van een klein meisje, ik kan me herinneren bij een waterplas, een meer ofzo... daar is ze vermoord, of iig overleden, en die vrouw zoekt dan uit hoe dat allemaal gebeurd is...

Naja het klinkt misschien vaag, ik weet het ook niet zo goed meer... Ik weet nog wel dat de titel uit 3 woorden bestaat en volgens mij zat het woord voice erin... Maar ook dat weet ik niet 100% zeker.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want die film leek mij zo GOED!

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

what lies beneath heeft 3 woorden, check ook: the gift

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Lijkt op The Gift.

Maar die is het niet...

Ik heb hem al !!! Zocht hier op moviemeter op het woord voices... TADAAAA.. Still Small Voices is het!! Nu maar hopen dat ik hem ergens vindt...

Error_2009

• 107 berichten
  • 1875 stemmen

ik zoek een film waarin muziek van Aphex Twin in voorkomt (geloof ook bij de aftiteling) wie weet?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Error_2009 schreef:

ik zoek een film waarin muziek van Aphex Twin in voorkomt (geloof ook bij de aftiteling) wie weet?

Die film zal hier waarschijnlijk wel tussenstaan dan.

Error_2009

• 107 berichten
  • 1875 stemmen

Gevonden! Het was Morvern Callar . Bedankt

Andrei89

• 10 berichten
  • 23 stemmen

In Film > Algemeen > Iron man als comedy:

Hallo allemaal. Ik heb een vraag. Ik zit al een paar dagen met een film in mijn hoofd maar ik kan niet op de naam komen.

In de film zit er een scene waarbij Robert Downey Junior gaat even Tony stark spelen en laat iemands hoofd ontploffen. Volgens mij was de film een comedie maar ik kan er niet meer op de naam komen.

Bedankt voor de hulp alvast

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2247 stemmen

Robert Downey Jr. als Tony Stark / Iron Man komt voor in Iron Man

en The Incredible Hulk. Dus dan zou één van die twee het moeten zijn...

Tr1bal

• 9 berichten
  • 3 stemmen

In Film > Overige films > Vraag over film van vroeger:

Hallo,

Vroeger keek ik als kind een film met 2 clowns... die kwamen in die film ook in ponypark slagharen volgens mij.

iets met coco en enrico ofzo

Kan iemand mij helpen welke film/serie dit was?

Alvast bedankt!

mr-spoon

• 7 berichten
  • 7 stemmen

In Film > Algemeen > titel gezocht: "hemel" verliefd wedergeboorte:

Ik ben op zoek naar een film die ik ooit gezien heb tijdens mijn tienerjaren op de tv.

De film gaat over een man die dood gaat (hoe hij sterft weet ik niet). In de hemel wordt hij verliefd, op een gegeven moment kan hij zijn geliefde niet meer vinden.

Bij navraag blijkt dat zij die in de hemel zijn terugkeren na de aarde, zij is dus terug op de aarde. Nieuw ziel/ nieuw lichaam. Hij is zo gek op haar dat hij terug wil. Dit is niet mogelijk, maar in dit geval zal er een uitzondering worden gemaakt, hij zal terugkeren op aarde, maar ook hij kan zich niets kunnen herrinneren. Wel blijkt dat addetje onder het gras.

Wat dat addertje is weet ik niet precies, maar kwam volgens op het volgende neer: Hij zal haar opnieuw moeten vinden voordat een van hen sterft anders zal hij nooit meer in de "hemel" komen wanneer hij sterft.

De film zal ik ongeveer rond de jaren 1996 hebben gezien. Over acteurs e.d. kan ik helaas niets zeggen.

Wie kan mij helpen

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

What Dreams May Come (1998)

???????????????????

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Misschien A Life Less Ordinary (1997)?

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2539 stemmen

Nee, dit is hem: Defending Your Life!!!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Oh ja, leuke film was dat!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Nou ik heb er ook weer één, hoor! Ik ben benieuwd of er iemand chocola van kan maken....

Begin jaren tachtig was er 's-middags een (volgens mij Britse) film op tv. De hoofdpersoon was een meisje. Het speelde zich af in het Victoriaanse tijdperk. Het meisje ging in een groot landhuis wonen en daar zag ze steeds een enge kerel in een donkere pij of cape(misschien een geest of ze dacht dat het een geest was). De kerel leek volgens mij een beetje op Edward Norton zoals ie op de hoes van 'The Illusionist'staat.

De film zat vol met goede schrikmomenten. Zoals: het meisje drinkt thee aan de tafel kijkt op naar het raam en daar staat dan zo'n kerel in een monnikspij (en je kunt zijn gezicht niet zien).

Ik vond de film (als kind) héél spannend, maar heb het einde nooit kunnen zien omdat mijn moeder de tv uitzette dreigende dat ik huiswerk moest maken.

Ik ben eigenlijk alleen nieuwsgierig of iemand op grond van deze summiere informatie de titel weet. Ik zou het knap vinden!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ik gok op Rasputin: The Mad Monk uit '66.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Halcyon schreef:

Ik gok op Rasputin: The Mad Monk uit '66.

Ik denk niet dat het deze is (volgens mij speelde het verhaal zich af in Engeland). Maar er zijn wel veel overeenkomsten!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Je moet deze link eens checken en kijken of de film die je zoekt niet in het lijstje vermeld staat. Je beschrijving neigt sterk naar een typische Hammerfilm. Ik heb ook het gevoel dat ik hem al gezien heb, maar kan er niet meteen een titel op plakken als het Rasputin niet is. Zou het ook een Dracula-film van de Hammerstudio kunnen zijn? Of was het echt een monnik?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Halcyon schreef:

Je moet deze link eens checken en kijken of de film die je zoekt niet in het lijstje vermeld staat. Je beschrijving neigt sterk naar een typische Hammerfilm. Ik heb ook het gevoel dat ik hem al gezien heb, maar kan er niet meteen een titel op plakken als het Rasputin niet is. Zou het ook een Dracula-film van de Hammerstudio kunnen zijn? Of was het echt een monnik?

Wat een gave boxset trouwens!

Het zou inderdaad heel goed een Hammer-film kunnen zijn.

Of het echt een monnik was weet ik niet. Dat figuur in een donkere pij of cape kwam regelmatig voor in de film. Plots voor het raam, of in de verte op het gazon. Je kon zijn gezicht niet zien en het zag er echt creepy uit. Volgens mij kon alleen dat meisje (het was nog een kind, iets van 8 - 12 jaar met donkere pijpenkrullen)hem zien en niemand geloofde haar. Er staat me iets bij dat de Edward Norton-figuur haar (evil) stiefvader of iest dergelijks was. Ik vermoedde dat hij haar gek probeerde te maken of zoiets. Maar zeker weten doe ik het dus niet, want ik de film nooit afgezien.

Edit: even op 'Hammer films' gezocht en het zou wel eens Taste of Fear kunnen zijn!

Edit 2: mmm volgens mij toch niet, al lijkt het plot wel op wat ik me herinner!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

een horror in de middag?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

combi schreef:

een horror in de middag?

Ja, dat gebeurde volgens mij wel meer. Ik kan me herinneren dat zo'n zwartwitfilm (volgens mij iets als the house of Wax) ook gewoon in de middag werd uitgezonden (wel met een waarschuwing van tevoren!). Ik mocht die (als zes of zevenjarige) niet zien van mijn moeder, maar ging gewoon bij een vriendje kijken. Ik heb toen nachtenlang wakker gelegen! (Okay, ik was een schijterig ventje!)

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een horror film, waarin een groepje in een huis zit met schuifdeuren (doorzichtige). En deze schuifdeuren schoven om de zoveel tijd. Maar ze zitten dus vast in dat huis en zoeken de uitgang in het doolhof. Maar ze komen allemaal Horrorfiguren tegen, die ze toevallig kennen van volgens mij een boek. Zo had je zoiets als de prins en allemaal namen voor de horrorfiguren. Iemand die weet hoe deze film heet?

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

13 ghosts, kan dat?

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Is inderdaad Thirteen Ghosts!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.