• 16.425 nieuwsartikelen
  • 180.212 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.716 gebruikers
  • 9.421.672 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Pkmink

• 53 berichten
  • 490 stemmen

Ik ben al een tijd op zoek naar een film die ik lang geleden heb gezien, ik moet een jaar of 10 zijn geweest, begin jaren tachtig . Volgens mij een Franse of Canadese film met ik dacht Yves Montand in de hoofdrol. Het verhaal gaat over een oudere man en zijn (veel) jongere vriendin, die om één of andere reden uit Frankrijk moeten vluchten, zij is geloof ik ook zwanger van hem.

Het einde van de film maakte grote indruk op me want terwijl zij nog in Frankrijk is, is de man vooruitgereisd naar Canada (kan ook VS zijn) en moet zijn dood ensceneren. Hij gaat als truckchauffeur werken en stort zogenaamd in het ravijn met zijn truck. Door een tragisch misverstand denken overige truckchauffeurs dat hij één van hun collega's heeft vermoord en gaan achter hem aan. Memorabele climaxscene is dat hij achtervolgd word door meerdere vrachtwagens in een kleine volkswagen kever (of een fiat 500 of 2CV) en uiteindelijk geplet wordt tussen twee vrachtwagens. Hetzelfde moment staat zijn zwangere vrouw op hem te wachten op het vliegveld, net aangekomen uit Frankrijk..

Weet iemand welke jaren zeventig-film dit is?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Pkmink schreef:

Ik ben al een tijd op zoek naar een film die ik lang geleden heb gezien, ik moet een jaar of 10 zijn geweest, begin jaren tachtig . Volgens mij een Franse of Canadese film met ik dacht Yves Montand in de hoofdrol. Het verhaal gaat over een oudere man en zijn (veel) jongere vriendin, die om één of andere reden uit Frankrijk moeten vluchten, zij is geloof ik ook zwanger van hem.

Het einde van de film maakte grote indruk op me want terwijl zij nog in Frankrijk is, is de man vooruitgereisd naar Canada (kan ook VS zijn) en moet zijn dood ensceneren. Hij gaat als truckchauffeur werken en stort zogenaamd in het ravijn met zijn truck. Door een tragisch misverstand denken overige truckchauffeurs dat hij één van hun collega's heeft vermoord en gaan achter hem aan. Memorabele climaxscene is dat hij achtervolgd word door meerdere vrachtwagens in een kleine volkswagen kever (of een fiat 500 of 2CV) en uiteindelijk geplet wordt tussen twee vrachtwagens. Hetzelfde moment staat zijn zwangere vrouw op hem te wachten op het vliegveld, net aangekomen uit Frankrijk..

Weet iemand welke jaren zeventig-film dit is?

???http://www.moviemeter.nl/fi...

Pkmink

• 53 berichten
  • 490 stemmen

Dit moet hem zijn! Bedankt!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film. Het is een Engelse of Australische film waarin een oud dametje in een gele auto uit haar uitrit rijdt en een brief stopt in de rode brievenbus van de overburen. Dan rijdt ze weer achteruit terug.

J. Clouseau

• 980 berichten
  • 1096 stemmen

Reinbo schreef:

Ik zoek een film. Het is een Engelse of Australische film waarin een oud dametje in een gele auto uit haar uitrit rijdt en een brief stopt in de rode brievenbus van de overburen. Dan rijdt ze weer achteruit terug.

The Gods must be Crazy?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Reinbo schreef:

. lol .

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Dat worden strafpunten.

Mochizuki Rokuro

• 18943 berichten
  • 16556 stemmen

Reinbo schreef:

Wie weet had je meer kans gehad als je speciaal voor deze gelegenheid een nieuwe alias en avatar had aangemaakt, dan was je niet herkent.

Trouwens, Is het werkelijk een oud vrouwtje? Zo goed had ik nog niet gekeken zelfs!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

De vader van een vriendin was bezig over een heel bekende oorlogsfilm met een duikboot uit ongeveer 1920. Hij zei dat veel bekende regisseurs het tot hun favorieten rekenen maar ik ben de titel vergeten...

Het was iets met Operation dacht ik maar ik vind niets.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Metalfist schreef:

De vader van een vriendin was bezig over een heel bekende oorlogsfilm met een duikboot uit ongeveer 1920. Hij zei dat veel bekende regisseurs het tot hun favorieten rekenen maar ik ben de titel vergeten...

Het was iets met Operation dacht ik maar ik vind niets.

Misschien bedoelde hij Bronenosets Potyomkin? Oorlogsfilm die door velen tot hun favorieten gerekend wordt maar het betreft hier geen duikboot.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Die zou het best wel eens kunnen zijn, bedankt Dragon!

Primmie

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een film, die ik vrijwel zeker in 2005 in de bioscoop heb gezien..

Kan me alleen nog herinneren dat er een rijke zakenman van 60/70 jaar is die zijn fortuin (schilderijen?) op een foute manier heeft verkregen. Hij heeft in of na de 2e wereldoorlog van de rijke Joden gestolen. Weet niet zeker of hij zelf ook een nazi was, hij was in ieder geval fout.

Verder in het verhaal is er een jonge vrouw die hem probeert te ontmaskeren. Misschien is zij journalist, ik weet het niet zeker.

Kan me nog duidelijk een scene herinneren waarbij zij naar hem toe loopt op een receptie/feestje. Ze begroeten elkaar heel hartelijk ('how are you, so nice to see you!' iets in die trant) waar iedereen bij staat maar wanneer ze samen in zijn kantoor staan slaat het direct om in'what the fuck do you want?'

Hoop dat iemand me kan helpen, de zoekfuntie leverde me niets op!

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Primmie schreef:

Ik ben op zoek naar de titel van een film, die ik vrijwel zeker in 2005 in de bioscoop heb gezien..

Kan me alleen nog herinneren dat er een rijke zakenman van 60/70 jaar is die zijn fortuin (schilderijen?) op een foute manier heeft verkregen. Hij heeft in of na de 2e wereldoorlog van de rijke Joden gestolen. Weet niet zeker of hij zelf ook een nazi was, hij was in ieder geval fout.

Verder in het verhaal is er een jonge vrouw die hem probeert te ontmaskeren. Misschien is zij journalist, ik weet het niet zeker.

Kan me nog duidelijk een scene herinneren waarbij zij naar hem toe loopt op een receptie/feestje. Ze begroeten elkaar heel hartelijk ('how are you, so nice to see you!' iets in die trant) waar iedereen bij staat maar wanneer ze samen in zijn kantoor staan slaat het direct om in'what the fuck do you want?'

Hoop dat iemand me kan helpen, de zoekfuntie leverde me niets op!

Kan me niet echt een feestje herinneren, maar kan het Inside Man (2006) zijn? Jodie Foster probeerde daarin ook een oudere man (Plummer) te pakken op iets wat hij in zijn verleden fout deed met de nazi's.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik weet hem , nu de naam nog.

Bubblez

• 2071 berichten
  • 2539 stemmen

Ik denk niet dat het de Thomas Crown Affair betreft. Ik dacht bij 'schilderijen' ook meteen aan deze, maar het jaartal en de plot wijkt wel erg af...

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

ik zou ook inside man gokken...

jodie foster is meer een bemiddelaar die de belangen van die rijke zakenman verdedigd

geld verdienen op de rug van de joden, feestje met wisselende sfeer als ze alleen zijn,...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Inside Man 100%

Primmie

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Jup, het is inderdaad Inside Man..

Bedankt!

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6615 stemmen

Erwinner schreef:

Yep, ben er vrijwel zeker van. Vriendelijk bedankt MR. C.

Graag gedaan!

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6615 stemmen

Ik ben op zoek naar een horrorfilm die ik helaas nooit gezien heb. Ik kan me enkel de de kaft herinneren. Het is een film uit de jaren 70 of 80. Op de kaft staat er een still van een vrouw die dood in bad ligt. Het bad is gevuld met bloed en heeft een heel fele kleur rood. Heel nep maw. Weinig info ik weet het! Het is ook al meer dan 20 jaar geleden dat ik deze zien liggen heb in de videotheek. Weet zelfs niet of hij ooit op dvd verschenen is. Bedankt alvast!

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Dat zou een film over Gravin Elisabeth Báthory kunnen zijn.

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6615 stemmen

Anatolia schreef:

Dat zou een film over Gravin Elisabeth Báthory kunnen zijn.

Grellige madam maar is helaas niet het geen wat ik zoek. De film speelt zich in de 20e eeuw af! Toch bedankt!

Bubblez

• 2071 berichten
  • 2539 stemmen

Mr Confused schreef:

Ik ben op zoek naar een horrorfilm die ik helaas nooit gezien heb. Ik kan me enkel de de kaft herinneren. Het is een film uit de jaren 70 of 80. Op de kaft staat er een still van een vrouw die dood in bad ligt. Het bad is gevuld met bloed en heeft een heel fele kleur rood. Heel nep maw. Weinig info ik weet het! Het is ook al meer dan 20 jaar geleden dat ik deze zien liggen heb in de videotheek. Weet zelfs niet of hij ooit op dvd verschenen is. Bedankt alvast!

Zoek je deze foto?

In dat geval gaat het om de film Carrie

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6615 stemmen

Neen helaas! Toch bedankt!

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

Mr Confused schreef:

http://www.moviemeter.nl/film/22749 ?

notorious_kim

• 910 berichten
  • 1168 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een film waarin de hoofdrol wordt gespeeld door een hele dikke vrouw. Het gaat over een familie denk ik. Ik weet enkel nog dat ze op het einde een kraan moeten gebruiken om die vrouw uit het huis te halen.

soom

• 24924 berichten
  • 2756 stemmen

What's Eating Gilbert Grape?

Big Momma's House 1 of 2?

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6615 stemmen

Ook niet newG. Bedankt!

notorious_kim

• 910 berichten
  • 1168 stemmen

soom schreef:

What's Eating Gilbert Grape?

Big Momma's House 1 of 2?

Het is What's Eating Gilbert Grape!

Dank u! Amai, het is zo lang geleden dat ik deze zag, wellicht 13 of 14 jaar! Ik wist zelfs niet dat het met Johnny Depp en Leonardo Dicaprio was, dat was ik volledig vergeten.

'k Ben de trailer gaan zoeken en die dikke vrouw was het enige dat nog in mijn gedachten geprent stond, ik moet deze dringend nog eens herbekijken.

Dank u voor je hulp.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.