- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Hallo,
Ik ben opzoek naar een 2 films maar weet de titels dus niet, film gaat over dat een man zoveel geld mag uitgeven op een dag, meer weet ik er niet over te vertellen. Het is ook als het goed is een komedie film.
BVD
Blank check? Tis wel een kind, geen man...
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Gokje over de 2e: http://www.moviemeter.nl/film/3808 ?
Jfizzz
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Nee zijn ze niet, het zijn wel wat nieuwere films
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Door het opnieuw kijken van 'Nobody knows' schoot me een andere film te binnen met eenzelfde soort thema. En natuurlijk weet ik niet meer de titel! Maar iemand hier vast wel????
Het gaat om een Franse film die ik ooit zag op TV5.
De moeder van een jongen sterft plotseling. De jongen (hij heeft geen vader meer) is bang dat hij naar een weeshuis moet en dat hij daardoor moet verhuizen, naar een andere school moet en al zijn vriendjes kwijt zal raken. Daarom doet hij alsof er niets is gebeurd (wat hij met het lijk van zijn moeder deed weet ik niet meer!). Uiteindelijk komen zijn vrienden en vriendinnen achter het drama en ze helpen de jongen zo goed en kwaad als mogelijk. Uiteindelijk komt alles toch uit en de jongen moet alsnog naar een weeshuis.
Wie weet de titel van deze film? Alvast dank!
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Heb eens ongeveer 15 jaar geleden een film gezien over een mannelijke cipier in een vrouwengevangenis. Die werd verlieft op een gevangene, begonnen een relatie, en hadden zelfs seks in de kast waar de kuisproducten stonden. Ik herriner me nog dat ze bijna betrapt werden door de consierge, maar toen ze de deur toehielden liep die oude man radeloos weg om hulp te halen. Uiteindelijk raakt die vrouw zwanger van hem en dan helpt hij haar om te ontsnappen. Hij verstopt haar in zijn auto, en aan de poort vraagt de parkingbewaker of hij in zijn autokoffer mag kijken (iets wat hij elke dag doet en elke dag zegt de cipier dan, allee moet dat echt...
Uiteindelijk erg spannend voor de kijker, hij doet zen koffer met wat bezwete handjes open, en er ligt een raar gevormd laken in de koffer, maar uiteindelijk liggen er voetballen onder ofzoiets... Hij mag dan wegrijden en dan blijkt dat hij die vrouw verstopt heeft onder de boodschappentassen op de achterbank...
En daar stopt mijn zeer gedetailleerde herrinering aan deze film... ben wel benieuwt naar de titel eigelijk
Iemand?
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
En dan kom ik ook nog met een film.
Duitse film?
Tsjechisch?
Geen idee. Germaanse taal dacht ik.
Het gaat over een jongen die met onweer me een hond onder een ruïne schuilt. Als de bliksem inslaat is hij opeens in 1940. (1941? '42? Tweede wereldoorlog in ieder geval.)
Daar komt hij een meisje tegen die hij redt door haar door zijn astma buisje te zuigen (hij heeft net als haar ook astma).
Later flitst hij weer terug naar deze tijd, en hij komt erachter dat dat meisje nu de ongeveer 75-jarige zwerfster is.
Waarschijnlijk heeft het meisje iets opgelopen van een trauma in de 2de W.O. waardoor ze zo aan lager wal is geraakt.
De jongen gaat (weer met onweer) terug naar de jaren '40 en gaat proberen te voorkomen dat meisje in de 21ste eeuw junk is geworden.
Dat lukt hem geloof ik.
En later, als hij weer terug is in het heden, komt hij de vrouw tegen, en zij herkent hem meteen. Zij is dan geen zwerfster, maar een doodgewone bejaard geworden.
Iemand? 
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Heb eens ongeveer 15 jaar geleden een film gezien over een mannelijke cipier in een vrouwengevangenis. Die werd verlieft op een gevangene, begonnen een relatie, en hadden zelfs seks in de kast waar de kuisproducten stonden. Ik herriner me nog dat ze bijna betrapt werden door de consierge, maar toen ze de deur toehielden liep die oude man radeloos weg om hulp te halen. Uiteindelijk raakt die vrouw zwanger van hem en dan helpt hij haar om te ontsnappen. Hij verstopt haar in zijn auto, en aan de poort vraagt de parkingbewaker of hij in zijn autokoffer mag kijken (iets wat hij elke dag doet en elke dag zegt de cipier dan, allee moet dat echt...
Uiteindelijk erg spannend voor de kijker, hij doet zen koffer met wat bezwete handjes open, en er ligt een raar gevormd laken in de koffer, maar uiteindelijk liggen er voetballen onder ofzoiets... Hij mag dan wegrijden en dan blijkt dat hij die vrouw verstopt heeft onder de boodschappentassen op de achterbank...
En daar stopt mijn zeer gedetailleerde herrinering aan deze film... ben wel benieuwt naar de titel eigelijk
Iemand?
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
En dan kom ik ook nog met een film.
Duitse film?
Tsjechisch?
Geen idee. Germaanse taal dacht ik.
Het gaat over een jongen die met onweer me een hond onder een ruïne schuilt. Als de bliksem inslaat is hij opeens in 1940. (1941? '42? Tweede wereldoorlog in ieder geval.)
Daar komt hij een meisje tegen die hij redt door haar door zijn astma buisje te zuigen (hij heeft net als haar ook astma).
Later flitst hij weer terug naar deze tijd, en hij komt erachter dat dat meisje nu de ongeveer 75-jarige zwerfster is.
Waarschijnlijk heeft het meisje iets opgelopen van een trauma in de 2de W.O. waardoor ze zo aan lager wal is geraakt.
De jongen gaat (weer met onweer) terug naar de jaren '40 en gaat proberen te voorkomen dat meisje in de 21ste eeuw junk is geworden.
Dat lukt hem geloof ik.
En later, als hij weer terug is in het heden, komt hij de vrouw tegen, en zij herkent hem meteen. Zij is dan geen zwerfster, maar een doodgewone bejaard geworden.
Iemand? 
Kleine kans, maar is een vergelijkbare film: http://www.moviemeter.nl/film/16135
Tragedie in die film was eerder dat hij May hielp socialer te worden, waardoor ze niet werd opgenomen? Misschien maakte de opname haar later tot junk? Voor zover ik het me kan herinneren, het is lang geleden dat ik hem gezien heb dus ik kan het fout hebben...
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
nee, de gevangenisdirectie wist er niks van.Het was een geheime relatie, geheim kind en een ontsnappig
nickdeleuw
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek,
Film heeft destijds toen ik 'm zag indruk op me gemaakt alleen ben de titel kwijt.
In een van de scenes van de film (dacht in het begin ergens) is een veldslag te zien, het heeft gesneeuwd of het sneeuwde nog steeds... uiteindelijk tijdens het gevecht is me een stukje blijven hangen, een pijl die dwars door 2 mensen ging in een boom. er was ook iets met een hond ofzo... heb het misschien niet goed uitgelegd maar heb ook geen idee wat ik me nog kan herrineren.
Misschien iemand een idee?
nickdeleuw
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek,
Film heeft destijds toen ik 'm zag indruk op me gemaakt alleen ben de titel kwijt.
In een van de scenes van de film (dacht in het begin ergens) is een veldslag te zien, het heeft gesneeuwd of het sneeuwde nog steeds... uiteindelijk tijdens het gevecht is me een stukje blijven hangen, een pijl die dwars door 2 mensen ging in een boom. er was ook iets met een hond ofzo... heb het misschien niet goed uitgelegd maar heb ook geen idee wat ik me nog kan herrineren.
Misschien iemand een idee?
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
nee, de gevangenisdirectie wist er niks van.Het was een geheime relatie, geheim kind en een ontsnappig
Vreemd, ik meen me te herinneren dat het verhaaltje met die voetballen hier in voorkomt. Maar volgens mijn lijsten heb ik deze gezien in 1994, ook niet echt recent dus.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wanneer is destijds? Hoe oud is de film? Begon Gladiator niet met een veldslag in de sneeuw?
opzoek
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
In Film > Algemeen > oude film over dove man met blond haar:
hallo,
kben ontzettend op zoek naar een film die ik heel veel jaren geleden gezien heb. het is een echte oude film, vermoedelijk uit amerika, (kdacht eerst aan disney speelfilm) zal jaren (productie) 60 zijn vermoed ik. film heeft kleur, maar in mijn herinnering nog wat aan de vage kant, als ingekleurd..
een jongetje heeft een man leren kennen die niet praat. hij heeft ontzettend wit haar. om de een of andere reden moet de man voor de rechter verschijnen. omdat de man niets terug zegt wekt hij de ergernis van de rechtbank op. iemand uit het publiek staat op en zegt dat hij dat verschijnsel herkent en dan blijkt dus dat de man doofstom is.
echt oud dus.
ik meen dat aan het eind van de film gevraagd wordt waarom het jongetje de man 'snowman' noemt, omdat iedereen daardoor denkt dat het gaat om een verschrikkelijke man. en het jongetje wijst dan op het ontzettend blonde haar van de man (misschien wel albino).
als ik me niet vergis dragen de mannen en jongens in deze film nog van die cloque's (petjes) en zijn de broekspijpen relatief kort en met kniekousen. ...( soort knickerbokkers).
volgens mij heette de film naar de naam van die man, dus 'snowman'. maar als ik daar op zoek....dan kom ik op alles uit, behalve wat ik zoek.
wie weet waar ik het over heb?
groeten,
eline
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Wanneer is destijds? Hoe oud is de film? Begon Gladiator niet met een veldslag in de sneeuw?
Volgens mij is het Gladiator ja 
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Kleine kans, maar is een vergelijkbare film: http://www.moviemeter.nl/film/16135
Tragedie in die film was eerder dat hij May hielp socialer te worden, waardoor ze niet werd opgenomen? Misschien maakte de opname haar later tot junk? Voor zover ik het me kan herinneren, het is lang geleden dat ik hem gezien heb dus ik kan het fout hebben...
geweldig.
Dat is hem.
J.Bell
-
- 294 berichten
- 827 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film met David bowie. Ik geloof dat hij een buurman speelt. Ik weet er eigenlijk weinig meer van maar ben wel benieuwd welke film dat was. Ik werkte toen in een videotheek en we kregen die film toen nieuw binnen, eind jaren 90 misschien? of zelfs nog iets later... Wie o wie??
fabarm
-
- 14 berichten
- 5 stemmen
Hallo, ben op zoek naar afgaanse film of een die in afganistan speelt. Het gaat over een meisje die als jongen door het leven moet gaan om haar moeder veilig over straat te kunnen helpen. Vrouwen mogen immers niet alleen over straat.
Wanneer ze naar een jongensschool gaat loopt het fout tijdens een min of meer openbaar reinigingsritueel.
Wie kan helpen ??
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Blij dat ik heb kunnen helpen 
marlouvwxyz
-
- 12 berichten
- 453 stemmen
Ik ben op zoek naar twee films!
1. Een gevangene schrijft een boek, wat door een (klein?) jongetje wordt gelezen. Dit jongetje besluit de gevangene een brief te schrijven & gaat hem later zelfs opzoeken. Het is een engelstalige film, volgensmij is het jongetje donker getind & de man blank (of juist andersom). En het jongetje en zijn familie willen de man helpen zijn ongelijk te bewijzen.
2. De belangrijkste personen in deze film zijn een man, zijn vrouw, haar zus & een "vriend van vroeger" van de man. De "vriend van vroeger" komt terug en hij en de man kunnen niet meer echt goed met elkaar opschieten. De man gaat vreemd met de zus van zijn vrouw. Zijn vrouw is heel serieus & netjes, haar zus daarentegen "wild" en seksverslaafd(?). De vrouw wordt verliefd op de "vriend van vroeger", die een vreemde hobby heeft namelijk het afnemen van seksinterviews met vrouwen. Als hij dit ook met de vrouw wil doen wil ze hem niet meer zien. Haar zus gaat ook bij hem langs & wil wel op tape.
Alvast ontzettend bedankt! 
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
1. The Hurricane http://www.moviemeter.nl/film/8
2. Sex, Lies, and Videotape http://www.moviemeter.nl/film/1377
marlouvwxyz
-
- 12 berichten
- 453 stemmen
WOW, geweldig!
Ontzettend bedankt kos 
Er schiet me ook nog iets te binnen over een postbode.. Het was geloof ik een italiaanse film, maar ik weet er verder niet echt meer vanaf. (a)
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Il Postino http://www.moviemeter.nl/film/1478
marlouvwxyz
-
- 12 berichten
- 453 stemmen
oke, ik ben onder de indruk.
super dankjewel!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film met David bowie. Ik geloof dat hij een buurman speelt. Ik weet er eigenlijk weinig meer van maar ben wel benieuwd welke film dat was. Ik werkte toen in een videotheek en we kregen die film toen nieuw binnen, eind jaren 90 misschien? of zelfs nog iets later... Wie o wie??
http://www.moviemeter.nl/film/3142
Misschien....
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Ja mensen, ook ik ben opzoek naar een aantal films:
* De eerste is een klassieke sci-fi uit de jaren '50 (denk ik) waar een man verkleind wordt en daardoor natuurlijk in gevaar is en allemaal obstakels moet overwinnen. Voor ik het vergeet, op het poster is een kat te zien en de persoon in kwestie 'gewapend' met een naald.
* Ook de tweede film is een klassieke sci-fi rond dezelfde periode. Deze keer echter, wordt een groep laberatorium mensen(?) verkleint met als doel het lichaam van een persoon te onderzoeken in een soort van onderzeër-achtig idee. Ik weet in iedergeval dat djelle de film ook wel 'leuk' vond en hij daar een berichtje had achter gelaten.
* Als laatste, but not least
Een film die zich waaschijnlijk rond de sixties afspeeld. Voorzover ik het me de sypnose nog kan herinneren, gaat de film over een dame wiens gezicht na een ongeluk flink beschadigt is. Zo erg zelfs dat haar vader (een plastisch chirurg) bereid is om haar gezicht te veranderen wat eventuele consequenties voor haar kan hebben. Bij de film werd trouwens een link gelegt met Tanin no Kao - The Face of Another.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
eerste film Doctor Cyclops?
tweede film Fantastic Voyage?
derde film Yens Sans Visage, les?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.