• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.968 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.924 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kazoo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken...

Kent iemand van jullie de titel van deze film:

waarschijnlijk Spaans/Frans-talig, en het gaat wat ik me er van weet te herinneren over een aardverschuiving (dat, dat land weer bij Engeland schuift ofzoiets dergelijks).

Onderweg komen bij de hoofdpersoon mensen op zijn pad en daar is ook iets speciaals mee.

Eén van de hoofdrolspelers wordt gevolgd door een groep vogels, en ze reizen in een oude auto.

Volgens mij is heel het land in rep en roer en op zoek naar hen.

Er was nu ik er langer over nadenk ook iets met een hond en een boerderij.

Ik zag deze film ooit op tv, maar weet niet meer hoe of wat.

Kan iemand mij op weg helpen?

Dank alvast,

Kazoo

Ithildin

• 183 berichten
  • 3276 stemmen

Ik heb er ook eentje:

mijn ouders hadden het over een rustige amerikaanse film die volledig in blauwe kleur/tint/sfeer/objecten/licht is gefilmd en gaat over een saxofoonspeler

ze zouden hem graag nog eens zien want hij had blijkbaar op hun beide veel indruk gemaakt. Alvast bedankt!

Ithildin

• 183 berichten
  • 3276 stemmen

dat zou de poster wel doen vermoeden, maar de film is gewoon in volledig kleurscala opgenomen, en aan de trailer te zien een normale dramafilm, ik zoek een arthouse movie

toch bedankt

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

'Round Midnight (1986)

(afbeelding)

Franse film over een uitgerangeerde jazzlegende uit usa die wordt opgepikt door een franse postermaker.

lust_for_life

• 15 berichten
  • 284 stemmen

Mc schreef:

Misschien bedoel je Across The Universe?

ja dat is hem, bedankt

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek een oude ninja film

over een witte ninja , volgens mij een americaan, het is alweer 10 jaar geleden en het enige wat mij nog heugt is een mediterende oude man die onthoofd wordt en vervolgens later opeens weer leeft

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

deTuinman schreef:

ik zoek een oude ninja film

over een witte ninja , volgens mij een americaan, het is alweer 10 jaar geleden en het enige wat mij nog heugt is een mediterende oude man die onthoofd wordt en vervolgens later opeens weer leeft

http://posters.imdb.com/title/tt0184016/usercomments

ben niet echt zeker of ik deze bedoel... maar allesinds een witte ninja...

Edit: deze zeggen me ook wat...

http://www.moviemeter.nl/film/5274

http://www.moviemeter.nl/film/1224 -> the great white ninja

En het was deze die ik oorsprongkelijk bedoelde... jaja jeugdsentiment

http://www.moviemeter.nl/film/2581/info/

Ithildin

• 183 berichten
  • 3276 stemmen

mikey schreef:

'Round Midnight (1986) Franse film over een uitgerangeerde jazzlegende uit usa die wordt opgepikt door een franse postermaker.

Hmmm, die is al iets 'blauwer', maar k zie mijn ouders over twee weken pas weer, dus als t niet goed is post ik mijn vraag dan gewoon weer opnieuw.

Bedankt!

DK115

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik zoek een filmtitel of eigenlijk twee titels:

De films spelen zich beide af in Engeland in de vorige eeuw, sorry twee eeuwen geleden . Volgens mij ging het over een schrijver die vertelde van een avontuur in het noorden van Engeland.De films gaan over een boom waar iets mee aan de hand is.

In de ene film bevat de boom elfjes. Die kun je alleen zien als je de blaadjes van de boom eet, Een meisje kon de engeltjes zien zonder dat ze van de blaadjes had gegeten. Als ik het me goed herinner ...

Er is ook een tweede film met een soortgelijk thema. Ook in Engeland, ook rond 1850 en ook over een boom. Ik weet dat omdat ik die eerste film ooit had gezien en toen deze op tv zag. Deze film bleek er wel op te lijken maar het ging toch anders. ik weet echter niet meer precies hoe dit verhaal ging ...

Iemand enig idee over welke film(s) ik het heb ...

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

DK115 schreef:

Hallo,

Ik zoek een filmtitel of eigenlijk twee titels:

De films spelen zich beide af in Engeland in de vorige eeuw, sorry twee eeuwen geleden . Volgens mij ging het over een schrijver die vertelde van een avontuur in het noorden van Engeland.De films gaan over een boom waar iets mee aan de hand is.

In de ene film bevat de boom elfjes. Die kun je alleen zien als je de blaadjes van de boom eet, Een meisje kon de engeltjes zien zonder dat ze van de blaadjes had gegeten. Als ik het me goed herinner ...

Er is ook een tweede film met een soortgelijk thema. Ook in Engeland, ook rond 1850 en ook over een boom. Ik weet dat omdat ik die eerste film ooit had gezien en toen deze op tv zag. Deze film bleek er wel op te lijken maar het ging toch anders. ik weet echter niet meer precies hoe dit verhaal ging ...

Iemand enig idee over welke film(s) ik het heb ...

Gokje! Misschien Photographing fairies of FairyTale: A True Story ???

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Gokje! Misschien Photographing fairies of FairyTale: A True Story ???

Photographing Fairies was rond de kerst nog op de BBC te bewonderen. Deze film is dan ook een stuk beter dan het romantische FairyTale.

kazoo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Heb 'm zelf al gevonden: de internationale titel is, The stone raft, echt een aanrader.

http://www.stoneraft.nl/

kazoo schreef:

Hallo,

ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken...

Kent iemand van jullie de titel van deze film:

waarschijnlijk Spaans/Frans-talig, en het gaat wat ik me er van weet te herinneren over een aardverschuiving (dat, dat land weer bij Engeland schuift ofzoiets dergelijks).

Onderweg komen bij de hoofdpersoon mensen op zijn pad en daar is ook iets speciaals mee.

Eén van de hoofdrolspelers wordt gevolgd door een groep vogels, en ze reizen in een oude auto.

Volgens mij is heel het land in rep en roer en op zoek naar hen.

Er was nu ik er langer over nadenk ook iets met een hond en een boerderij.

Ik zag deze film ooit op tv, maar weet niet meer hoe of wat.

Kan iemand mij op weg helpen?

Dank alvast,

Kazoo

DK115

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Photographing Fairies was rond de kerst nog op de BBC te bewonderen. Deze film is dan ook een stuk beter dan het romantische FairyTale.

Dat zullen ze zijn ....Chipz, had ik het maar geweten van de BBC... bedankt,!!! nu ik de titels weet kan ik opletten

Overigens eens dat de eerste veel beter was.

Bla

• 769 berichten
  • 2147 stemmen

OK, weer een film.

Kan me herinneren dat de hoofdpersoon een rechercheur is en hij is op zoek naar een serie-moordenaar. Op een gegeven moment staat hij met zijn enige getuige op straat en rijd de killer in een zwarte auto die vrouw overhoop, dan volgt er een achtervolging onder andere door een grote Chinese markt en doordat die mensen niet doorlopen begint die killer die mensen omver te rijden.

Iemand enig idee?

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Rush Hour 1, 2 of 3?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

neen, ik denk Abba the movie.

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Want?

Pilgrim1402

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Bankrovers:

Ik ben op zoek naar een film met het volgende verhaal.

2 bankrovers stappen op een gegeven moment uit de bank en lopen al schietend (voornamelijk) op politiemensen door de stad. Ze schieten met automatische machinegeweren en richten een slagveld aan. Omdat ze zich helemaal hebben ingepakt met kogelvrije vesten zijn ze niet uit te schakelen. Uiteindelijk worden ze dan wel neergeschoten. Er is ook een docu over gemaakt, Situation Critical. Is er iemand weet hoe de film heet? Zou het de film 44 Minutes kunnen zijn?

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

heat is ook met uit de bank komen maar niet meteen al schietend

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

Pilgrim1402 schreef:

In Film > Algemeen > Bankrovers:

Ik ben op zoek naar een film met het volgende verhaal.

2 bankrovers stappen op een gegeven moment uit de bank en lopen al schietend (voornamelijk) op politiemensen door de stad. Ze schieten met automatische machinegeweren en richten een slagveld aan. Omdat ze zich helemaal hebben ingepakt met kogelvrije vesten zijn ze niet uit te schakelen. Uiteindelijk worden ze dan wel neergeschoten. Er is ook een docu over gemaakt, Situation Critical. Is er iemand weet hoe de film heet? Zou het de film 44 Minutes kunnen zijn?

jep 44 minutes , ben er zeker van dat het die film is

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Gefopt!

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Okee gezocht::

Laatst zag ik een trailer over een brazilaanse documentaire dat ging volgens mij over ontvoeringen in dat land. Opvallend was dat er kikkers op de hoes stonden en dat we kikkers ook in de trailer zaggen.

Giftige kikkers volgens mij.

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

N811 schreef:

Okee gezocht::

Laatst zag ik een trailer over een brazilaanse documentaire dat ging volgens mij over ontvoeringen in dat land. Opvallend was dat er kikkers op de hoes stonden en dat we kikkers ook in de trailer zaggen.

Giftige kikkers volgens mij.

http://www.moviemeter.nl/film/43861

manda bala (send a bullet)

waarschijnlijk

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Ik zat even te denken aan een film waarvan in nog een scene weet:

Een aantal mensen zijn in een kamertje en op een gegeven moment buigt iemand (man, vrouw?) met zijn/haar ogen een lepel.

Komt iemand deze scene bekend voor? Kan ie misschien ook uit The Matrix komen?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

There is no spoon

Inderdaad The Matrix (1).

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

otherfool schreef:

There is no spoon

Inderdaad The Matrix (1).

Aha, bedankt otherfool Noujah, die heb ik zelf dus moet ik die binnenkort maar weer eens even zien.

Jfizzz

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben opzoek naar een 2 films maar weet de titels dus niet, film gaat over dat een man zoveel geld mag uitgeven op een dag, meer weet ik er niet over te vertellen. Het is ook als het goed is een komedie film.

En nog een dat is dat een meisje een afspraak heeft met haar vriendinen om met de grootse nerd van school een date te krijgen..iets in die richting...

BVD

Jfizzz

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Brewster's Millions (1985) Binnen 30 dagen 30 milijoen uitgeven. Dat is precies het verhaal is daar geen nieuwere film van? Volgens mijn kwam die niet uit 1985

En die drive me crazy is het niet, het is niet die film die ik bedoel..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.