- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Pardie-H.
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Wie weet deze film... (WOII / Science Fiction):
Dames en heren,
Mijn eerste post is gelijk een vraag, beetje zwak maar ja je moet ergens beginnen...
8 jaar geleden heb ik een film op tv gezien, volgens mij op sbs6. Ik was toen nog 11 en moest gaan slapen van me ouders dus ik heb nooit het einde gezien, terwijl ik het een zeer boeiende film vond. Hieronder komt dan een beschrijving van wat ik me nog kan herinneren. Daarna geldt wie het weet mag het zeggen!
Genre: science fiction/ WWII
Het was rond 1944, d-day, de invasie verloopt niet zoals verwacht en de Duitsers slaan de aanval in Normandie af. Daarna komt er een sprongetje in de tijd naar +- 1955. De Nazi's bezetten nog steeds het grootste deel van Europa. Vanaf hier begint het verhaal.
Er wordt een moord gepleegd in het park, waarschijnlijk ergens in duitsland en de politie (de SS) wordt ingeschakeld om de moord op te lossen. Vanaf hier heb ik de film niet meer gezien.
Wat ik ook nog weet is dat er Amerikaanse journalisten in Nazi-Duitsland werden rondgeleid. Dit was vanwege de 50ste verjaardag van Hitler.
Bij voorbaad dank voor de replys!
Mvg Ph
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4040 stemmen
Bedoel je misschien Fatherland uit 1994?
kroft
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar te titel van een film. Ik heb deze ergens tussen 1994 en 1996 in het filmhuis gezien. Het gaat over een jongen die nooit het huis uit komt. Zijn moeder houdt haar zoon altijd binnen omdat ze tegen hem zegt dat je niet naar buiten kunt vanwege gevaarlijke straling. De jongen is dus totaal wereldvreemd en nadat hij eerst zijn kat en vervolgens zijn moeder omwikkeld met huishoudfolie (die werden er lekker rustig van) verlaat hij het huis. De hele film gaat eigenlijk over hoe de maatschappij reageert op zo'n wereldvreemde jongen, die alles voor het eerst ziet en niet eens kan praten. Hij wordt op een bepaald moment opgepikt door een rondtoerende punkband waarvan hij even de zanger wordt. Door de vreemde klanken die hij uitbrengt vindt het publiek hem geweldig.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Blast from the Past misschien? Film zelf nog niet gezien maar beschrijving trekt er een beetje op.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
MMhhh eigenlijk al sinds ik lid ben van MM zoek ik een film die wel eens op cartoonnetwork kwam. Het is een combinatie tussen een speelfilm en tekenfilm. Het gaat over een jongen die een doos krijgt, en als hij erin gaat is hij in een tekenfilm wereld. Daarin rijd hij met een rode auto erdoorheen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
niet gezien, maar is dat soms Pagemaster?
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Ik heb Pagemaster gezien, maar ik kan me niets herrineren over een rode auto daarin.
Het jongetje komt daat 3 boeken tegen die alle iets representeren: angst, avontuur en romantiek.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik heb zojuist de film Trading places (1983) gezien. Nu zoek ik een andere komische film met ongeveer hetzelfde verhaal, jaren 80 of 90. Wat ik mij nog kan herinneren :
Het gaat ook over een rijke "zakenman of directeur" en over een weddenschap waarbij hij gedurende 1 dag of meerdere dagen niet kan overleven als dakloze. De komische film gaat dus voornamelijk over die situatie waarin hij verkeert als dakloze.
Ik heb al 1 uur gezocht in de rubriek "zoeken", maar tevergeefs. Het probleem is dat ik geen namen ken van acteurs.
kroft
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Blast from the Past misschien? Film zelf nog niet gezien maar beschrijving trekt er een beetje op.
Nee, dat is 'm helaas niet. Ik ben benieuwd of iemand anders nog een idee heeft. Hij draaide in 94 of 95 in het filmhuis van Arnhem (misschien helpt dat...)
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3282 stemmen
Ik heb zojuist de film Trading places (1983) gezien. Nu zoek ik een andere komische film met ongeveer hetzelfde verhaal
De film die me altijd aan Trading Places doet denken is Filofax.
Misschien bedoel je die?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Ik heb zojuist de film Trading places (1983) gezien. Nu zoek ik een andere komische film met ongeveer hetzelfde verhaal, jaren 80 of 90. Wat ik mij nog kan herinneren :
Het gaat ook over een rijke "zakenman of directeur" en over een weddenschap waarbij hij gedurende 1 dag of meerdere dagen niet kan overleven als dakloze. De komische film gaat dus voornamelijk over die situatie waarin hij verkeert als dakloze.
doet me ook denken aan Life Stinks met Mel Brooks
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Life Stinks met Mel Brooks[/quote]
hartelijk dank en beste wensen, dit is de film die ik zocht.
Bij zoeken zocht ik naar de woorden : dakloos, dakloze, enz. maar in de tekst staat clochard.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ja, die was ook uit mijn geheugen verdwenen "life stinks"
Geweldige film toendertijd!
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Nee sorry, Pagemaster had ik al een tijdje op gestemd. (En heeft indd niet met de auto en doos te maken). Maar wel bedankt voor de moeite.
Aghebb
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Beste mensen,
Laatst (misschien 2 maanden geleden) was er een film op de tv waarvan ik het begin heb kunnen zien maar halverwege heb ik moeten afhaken. Toch zal ik graag deze film nog eens af willen zien. Het was een erg recente film en ik verbaasde dat deze nu al op tv te zien was
Het verhaal ging ongeveer zo:
Twee vriendinnen (jaar of 10) spelen in het bos, en spreken af er 's avonds weer terug te keren. De één is een deel van een tweeling en de ander woont bij haar ouders. De tweeling keert zoals gezegt 's avonds terug, maar de ander heeft straf van haar vader. Dit meisje heeft op het moment dat de tweeling arriveert op de afgesproken plek 1 of andere ingeving dat de tweeling wordt vermoord. Dit blijkt te kloppen. Waarschijnlijk gedaan door de vader van de niet-tweeling. Het gezin vertrekt uit het dorp.
Later in het verhaal keert het meisje (inmiddels vrouw) terug. Ze heeft haar oude huis gekocht en wil een winkel beginnen in dit dorp. Hier is niet iedereen blij mee. Waaronder de familie van het vermoorde meisje. Later blijkt dat ze nog veel vaker van deze 'speciale ingevingen' heeft en het blijken allemaal ingevingen te zijn van moorden. Deze moorden blijken ook allemaal op meisjes te zijn geweest met de zelfde leeftijd als wat het vermoorde meisje zou moeten hebben als ze nog zou leven.
En toen ging de tv uit... Helaas.
Het is misschien niet zo'n beste omschrijving, maar meer kan ik er niet van maken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedank
Jelmer
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
Eazyfan
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Hey, ik zoek er weer eentje, verhaal gaat als volgt:
Het is een vakantie (zomervakantie dacht ik), een meisje wordt bevriend met een andere, zij liegt dat haar zus stierf aan anorexia terwijl die zus niks had. De broer van het eerste meisje is echt gelovig. Ze hadden een bar. Op het einde komt het uit dat alles een grap was en is er een poging tot moord.
Het was volgens mij een franse film,
Iemand aub?
Aghebb
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Bedankt voor het zoeken, maar volgens mij is dit hem net niet! Het verhaal is inderdaad zo goed als het zelfde, maar als ik de foto's bekijk zijn het andere personages...
Iemand anders misschien?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Beste Jelmer,
Je bedoeld Carolina Moon. Was inderdaad een paar maand geleden op tv.
Aghebb
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Beste Jelmer,
Je bedoeld Carolina Moon. Was inderdaad een paar maand geleden op tv.
Dit is hem inderdaad! Heel erg bedankt Harm Jan
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Dit is hem inderdaad! Heel erg bedankt Harm Jan
You're welcome 
lust_for_life
-
- 15 berichten
- 284 stemmen
Ik heb enkele maanden geleden in de bioscoop een trailer van een film gezien die me leek aan te spreken, maar ik ben de titel compleet vergeten en ik vind hem nergens meer.
het was met veel muziek van onder andere the beatles.
Een koppel die doorheen de flower power tijd en wat erna kwam ging.
Zou iemand mij kunnen helpen?
dank bij voorbaat.
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Ik wordt oud...
Heb aantal maanden geleden een trailer gezien van een film waarin een aantal mannen op één of andere manier in een hangar vastzaten. Eén voor één sterven ze dacht ik, of wordt er iets over hen te weten gekomen en ze weten ook dat één van hen met de hele setup iets te maken heeft.
ik weet dat het als een suf verhaaltje klinkt, maar de trailer zag er veelbelovend uit. Iemand een idee, moet film zijn van laatste paar jaar...
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
http://www.moviemeter.nl/film/38605
Unknown misschien.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11932 berichten
- 5335 stemmen
De vrouw-van-mijn-vader herinnert zich een film, stammend tussen -waarschijnlijk- 1975 en 1983. Het gaat over iemand die betrokken is bij een treinongeluk maakt een reis bij een spookachtige stad en gaat uiteindelijk niet dood. Hij komt uiteindelijk weer bij naast de trein met ambulances om zich heen.
De film zal eerder afkomstig zijn uit het filmhuis-circuit dan het commerciele circuit.
Ik ben inmiddels heel erg nieuwsgierig geraakt en zou graag willen weten wat dit is. Iemand een idee? Dank!!!
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
precies, bedankt!
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
De vrouw-van-mijn-vader herinnert zich een film, stammend tussen -waarschijnlijk- 1975 en 1983. Het gaat over iemand die betrokken is bij een treinongeluk maakt een reis bij een spookachtige stad en gaat uiteindelijk niet dood. Hij komt uiteindelijk weer bij naast de trein met ambulances om zich heen.
De film zal eerder afkomstig zijn uit het filmhuis-circuit dan het commerciele circuit.
Ik ben inmiddels heel erg nieuwsgierig geraakt en zou graag willen weten wat dit is. Iemand een idee? Dank!!!
Zou het geen Twilight Zone-aflevering kunnen zijn of van amazing stories?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11932 berichten
- 5335 stemmen
Heb het even nagekeken en waarschijnlijk is dit niet het geval.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.