• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.932 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.907 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Wie weet de titel van deze film. Heel heel lang geleden op tv gezien. WO2 film, ik denk uit jaren '50 of '60 zwart wit. ??? gaat over konvooi naar Moermansk (dat ze aan het eind ook bereiken) na een hoop aanvallen en achtervolgingen van onderzeeboten en vliegtuigen

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

action in the north atlantic?

away all boats?

Trigoo

• 65 berichten
  • 34 stemmen

Ik heb weer een beeld uit een film, waar ik de naamniet van ken , iemand een idee

(afbeelding)

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

alone in the dark.

vermeij

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film welke begint met een openingsscene op een golfbaan waarbij een sniper over een gigantische afstand iemand neerschiet.

wie kan mij helpen?!

ps.

het is dus een actiefilm, en hij is al wat ouder

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Dk2008 schreef:

Wie weet de titel van deze film. Heel heel lang geleden op tv gezien. WO2 film, ik denk uit jaren '50 of '60 zwart wit. ??? gaat over konvooi naar Moermansk (dat ze aan het eind ook bereiken) na een hoop aanvallen en achtervolgingen van onderzeeboten en vliegtuigen

Away all boats is het zeker niet, Action in the Norh Atlantic komt in de buurt. Leek een beetje op de Cruel Sea. Ik heb hem ongeveer rond 1970 voor het laatst gezien. Aanvallen van een groep onderzeeers, waarvan veel geraakt worden door de dieptebommen. In ieder geval 1 onderzeeboot blijft het konvooi tot het laatst toe volgen. Aan het einde wordt het konvooi met gejuich tegemoet gevlogen door Russische jagers. Jaren geleden in vijfde editie van speelfilmencyclopedie tegengekomen, kan hem niet vinden. Nederlandse titel was iets van Konvooi naar Moermansk.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4040 stemmen

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Bedankt maar die is het niet. Toen ik hem in de encyclopedie tegenkwam heb ik er gelijk een plus bij gezet. Bij deze staat niks.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4040 stemmen

Bij nader inzien moet het bijna wel Action in the North Atlantic (1943) zijn.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Goed, dan hou ik het hier (voorlopig) bij. Bedankt tsjidde en gideonvdb.

Primmie

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik een paar jaar geleden op televisie heb gezien.

Het enige dat ik me kan herinneren is dat er chaos is uitgebroken in een (Amerikaanse?) stad. In de stad heersen allerlei 'gangs'. 1 man moet een koffertje ergens naartoe brengen waarbij hij vele gangs vechtend van zich af moet houden. Onder andere een bende op rollerskates en ijshockeysticks. Dat koffertje zat geloof ik ook vast aan zijn handen met handboeien.

Iemand enig idee welke film?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Dat brengt mij aan het denken waarvan ik ook de titel niet meer weet.

Het ging over een groepje jeugd skaters.

Een film tussen 1990-1994 gok ik.

Blauwe voorkant toendertijd.

Aktie film, verhaal weet ik niet meer.

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

Trigoo schreef:

Ik heb weer een beeld uit een film, waar ik de naamniet van ken , iemand een idee

(afbeelding)

De foto komt uit Mindhunters, niet Alone in the dark

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

Primmie schreef:

Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik een paar jaar geleden op televisie heb gezien.

Het enige dat ik me kan herinneren is dat er chaos is uitgebroken in een (Amerikaanse?) stad. In de stad heersen allerlei 'gangs'. 1 man moet een koffertje ergens naartoe brengen waarbij hij vele gangs vechtend van zich af moet houden. Onder andere een bende op rollerskates en ijshockeysticks. Dat koffertje zat geloof ik ook vast aan zijn handen met handboeien.

Iemand enig idee welke film?

http://www.moviemeter.nl/film/2653

Doet me hier wat aan denken, het koffertje met handboeien allesinds...

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me eerder The Warriors

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Of deze Ring of Fire II.

Ik heb echt sterk het idee dat het om een film van Don 'The Dragon' Wilson gaat. Ik meen ondergrondse gevechten met een bende op skates te herinneren.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

In de Warriors komt nu niets met een koffertje voor maar wel gangs en een bende met Baseball batten (bangelijke scene trouwens )

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Zal wel kloppen ja. Denk toch dat het die film met Don Wilson is.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk eerder The Bronx Warriors.

Friday the 13 th

• 2558 berichten
  • 2025 stemmen

Leland Palmer schreef:

Friday the 13 th:

Je bedoeld: Flatliners

http://www.moviemeter.nl/film/454

Vette film trouwens!

oooh cool, dankuwel, dat is hem !!

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Ramon K schreef:

Of deze Ring of Fire II.

Ik heb echt sterk het idee dat het om een film van Don 'The Dragon' Wilson gaat. Ik meen ondergrondse gevechten met een bende op skates te herinneren.

Enkele maanden geleden nog gezien en daar komt geen koffertje in voor, wel die rolschaats/skateboard-bende.

djelle schreef:

Ik denk eerder The Bronx Warriors.

De beschrijving van die verschillende bendes klopt inderdaad (hockeysticks/rolschaatsen), maar dat koffertje komt hier volgens mij ook niet in voor.

Primmie

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de hulp mensen. Ik zal op youtube kijken of ik een paar scenes herken!

Trigoo

• 65 berichten
  • 34 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

De foto komt uit Mindhunters, niet Alone in the dark

Yes dat is hem Thx

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Herhaalde oproep: (ik blijf het proberen!)

Heel lang geleden zag ik een zeer ontroerende Aziatische film die toen als kind veel indruk op me maakte.

Wat ik me er nog van herinner is dat de twee hoofdpersonen zwaar lichamelijk gehandicapt waren en er uit zagen als (kermis)freaks. De film gaat ook vooral over hoe deze dappere hoofdpersonen zich staande houden in een maatschappij die ze als freaks behandeld.

De ene had het lichaam van een baby, een groot hoofd en klauwtjes i.p.v. handen en zat in een rolstoel, de tweede had volgens mij een misvormd hoofd (hij had hele zware dikke wenkbrauwen en zag er wat 'eng' uit).

Op een gegeven moment in de film trekken ze de stoute schoenen aan en gaan naar een restaurant of een theehuis. Iedereen gaapt ze dan aan.

Heel graag zou ik deze film nogmaals zien. Wie o wie kan me helpen aan de titel???

Ik weet het: erg weinig info, maar alvast veel dank voor iedere input!!!

\phoenix///

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Firewall?

http://www.moviemeter.nl/film/33685

Firewall is het niet. Deze film is te nieuw. Ik heb hem ook gezien en heeft er wel wat van weg, maar het is echt een andere film De film is ouder. Ook heb ik het idee dat de film zich geheel afspeeld in het huis van de family.

Ik geloof dat ik er nooit achter zal komen...

delores

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Hey allemaal!

Ik heb een vraagje.

Ik moet voor mijn studie Media en Cultuur een opdracht doen, en ik mag hulp vragen op internet en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van.

De opdracht is een lijst met films te maken die een gemeenschappelijk motief hebben. het motief mag niet te makkelijk te vinden zijn en niet in meer dan 100 films voorkomen. Er zitten nog wel meer voorwaarden aan. De lijst moet uiteindelijk bestaan uit 25 films.

Ik zat gister toevallig de film The Notebook te kijken waarin er een scène voorkomt met een spoor van pijlen dat door een huis loopt.

Dat leek me wel een interessant motief, omdat ik het meteen associeerde met het spoor van pijlen in de film Amelie.

Kunnen jullie andere films waarin net zo'n spoor van pijlen voorkomt makkelijk uit je mouw schudden?

Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Dit hoort in een ander topic maar okay

new nightmare van wes craven, the descent, misschien labyrinth,

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

\phoenix/// schreef:

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een film. Ik heb deze een hele tijd terug gezien en ik denk dat hij uit de jaren 90 komt.

In de film wordt het huis van een familie binnengedrongen door een aantal mannen. Zij gijzelen de familie. Ik weet niet meer wat ze willen, maar volgensmij iets op de computer de vader...

Wat ik verder nog weet, is dat de zoon van de familie, een jongen van een jaar of 8 à 10, een vrij grote rol speelt. Ik geloof dat hij de mannen nogal dwars zit.

Ook weet ik nog dat de dochter met een van de mannen slaapt in de hoop dat hij druk kan uitoefen op de andere mannen en dat hun familie ongedeerd blijft. De man blijkt dit helemaal niet te kunnen, maar een pleziertje wou hij ook niet mis lopen. Het meisje is daar kwaad om, maar de mannen lachen...

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt in ieder geval!

denk niet dat het hm is maar je weet nooit.

Wildschut?

Dardan

• 51 berichten
  • 255 stemmen

Het is vakantie (zomervakantie dacht ik), een meisje wordt bevriend met een andere, die andere zit op internaat/kostschool, zij liegt dat haar zus stierf aan anorexia terwijl die zus niks had. De broer van het eerste meisje is echt gelovig en gaat religieuze daden verrichten, ergens op een heuvel wordt een groot kruis gehangen/gezet. Het meisje en haar broer hadden een bar. Op het einde komt het uit dat alles een grap was (dat van haar zus' dood etc...) en is er een poging tot moord/verdrinking bij een rivier.

Iemand aub?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.