• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.230 gebruikers
  • 9.386.849 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

sherena schreef:

Bedoel je dan soms Baretta's island metalfist?

Hierin doet ook oa Franco Columbu in mee

Neen zeker niet, het ging over Hercules en het Gulden Vlies... En ik dacht met Schwarzenegger.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

sherena schreef:

of soms die hercules versie met Lu Ferringo uit 1983

http://www.imdb.com/title/tt0085672/

Na wat plaatsjes op Google te hebben gezocht is het dus deze volgens mij! Zeer bedankt allemaal!

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

kos schreef:

Die eerste is sowieso een Marx- brothers film lijkt me.

Bedankt kos , het lijkt me A Night at the Opera van the Marx brothers te zijn.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

cinema. schreef:

(quote)

Ik denk dat je Deliverance bedoelt. Is het toevallig deze scène

dat is 'm!! Dankje

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek ook een filmtitel:

Ik kan alleen nog vaag uitleggen waar het over ging.

2 vrienden die vast zitten op een berg, een van de vrienden wilt van de berg ontsnappen en terug gaan naar de beschaving. De andere heeft daar zijn eigen leventje opgebouwd en houdt dieren en heeft een groente-tuin. De man die wilt ontsntappen heeft een getatoeerde vlinder op zijn schouder, dacht ik. Als hij uiteindelijk van de berg afgaat, gooit hij eerst een soort rubberen bootje de berg af en springt daarna zelf. Als hij en het bootje steeds verder de zee opvaren loopt de film af.

Wie weet welke titel dit is. Deze zoek ik een tijdje alleen ken de titel niet

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Papillon!

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat is hem ! Bedankt

cube2008

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ben helemaal nieuw hier en zoek ook de filmtitel van een Franse film, uit de jaren '70 meen ik (misschien is het '80), die gaat over een bank, of diamantkraak/roof, waarbij de boeven vluchten via het riool.

Wie weet hoe deze film heet??

Collega's van me hebben er ook van gehoord, maar niemand weet de titel.

bij voorbaat dank,

cube2008

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3248 stemmen

Ben ook opzoek naar een horror film waar ik de naam niet van ken..

Lang geleden op tv gezien.. gaat over een huisenverkoper die mensen een huis probeerd te verkopen voor zijn deadline.. maar omdat de bewoners er steeds omvragen moet hij steeds de geschiedenis van het huis vertellen..

Eerste verhaal in de film gaat over een aapje.. en nog een stuk over een vrouw die haar man bedriegt en haar man vermoord.

Kan iemand mij aan de titel helpen?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Mescaline schreef:

Ben ook opzoek naar een horror film waar ik de naam niet van ken..

Lang geleden op tv gezien.. gaat over een huisenverkoper die mensen een huis probeerd te verkopen voor zijn deadline.. maar omdat de bewoners er steeds omvragen moet hij steeds de geschiedenis van het huis vertellen..

Eerste verhaal in de film gaat over een aapje.. en nog een stuk over een vrouw die haar man bedriegt en haar man vermoord.

Kan iemand mij aan de titel helpen?

Terror Tract

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

cube2008 schreef:

Hallo,

Ben helemaal nieuw hier en zoek ook de filmtitel van een Franse film, uit de jaren '70 meen ik (misschien is het '80), die gaat over een bank, of diamantkraak/roof, waarbij de boeven vluchten via het riool.

Wie weet hoe deze film heet??

Collega's van me hebben er ook van gehoord, maar niemand weet de titel.

bij voorbaat dank,

cube2008

is het misschien deze

http://www.moviemeter.nl/film/44099

\phoenix///

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een film. Ik heb deze een hele tijd terug gezien en ik denk dat hij uit de jaren 90 komt.

In de film wordt het huis van een familie binnengedrongen door een aantal mannen. Zij gijzelen de familie. Ik weet niet meer wat ze willen, maar volgensmij iets op de computer de vader...

Wat ik verder nog weet, is dat de zoon van de familie, een jongen van een jaar of 8 à 10, een vrij grote rol speelt. Ik geloof dat hij de mannen nogal dwars zit.

Ook weet ik nog dat de dochter met een van de mannen slaapt in de hoop dat hij druk kan uitoefen op de andere mannen en dat hun familie ongedeerd blijft. De man blijkt dit helemaal niet te kunnen, maar een pleziertje wou hij ook niet mis lopen. Het meisje is daar kwaad om, maar de mannen lachen...

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt in ieder geval!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3248 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

Terror Tract

Danke!

keukenzout

• 433 berichten
  • 478 stemmen

Ik zoek een film uit de jaren 70/80, de naam van de hoofdpersoon is ook de titel en soundtrack

Het is een actiefilm en het speelt zich af in de ruimte, er zit 1 scene bij die ik me herinner: Hij moet van een leider zn hand in een soort rots met gaten steken om te bewijzen dat ie lef heeft, in die rots zit namelijk een soort beest wat bijt ofzo

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

keukenzout schreef:

Ik zoek een film uit de jaren 70/80, de naam van de hoofdpersoon is ook de titel en soundtrack

Het is een actiefilm en het speelt zich af in de ruimte, er zit 1 scene bij die ik me herinner: Hij moet van een leider zn hand in een soort rots met gaten steken om te bewijzen dat ie lef heeft, in die rots zit namelijk een soort beest wat bijt ofzo

Flash gordon, uitvoerder Queen!

http://www.moviemeter.nl/film/2023

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

\phoenix/// schreef:

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een film. Ik heb deze een hele tijd terug gezien en ik denk dat hij uit de jaren 90 komt.

In de film wordt het huis van een familie binnengedrongen door een aantal mannen. Zij gijzelen de familie. Ik weet niet meer wat ze willen, maar volgensmij iets op de computer de vader...

Wat ik verder nog weet, is dat de zoon van de familie, een jongen van een jaar of 8 à 10, een vrij grote rol speelt. Ik geloof dat hij de mannen nogal dwars zit.

Ook weet ik nog dat de dochter met een van de mannen slaapt in de hoop dat hij druk kan uitoefen op de andere mannen en dat hun familie ongedeerd blijft. De man blijkt dit helemaal niet te kunnen, maar een pleziertje wou hij ook niet mis lopen. Het meisje is daar kwaad om, maar de mannen lachen...

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt in ieder geval!

Firewall?

http://www.moviemeter.nl/film/33685

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Ruim 10 jaar geleden eens een film gezien die me vooral qua sfeer altijd is bijgebleven. Het enige concrete dat me nog bij staat is dat op het einde van de film een werknemer z'n baas (fysiek) martelt. Verder weet ik eigenlijk niets over de plot.

Wie brengt verlossing en zorgt er voor dat ik die al dan niet goeie film na al die jaren nog eens kan zien.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Swimming With Sharks aka The Buddy Factor?

http://www.moviemeter.nl/film/385

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Hey, das snel. Dat moet 'm inderdaad zijn. Thanks !

keukenzout

• 433 berichten
  • 478 stemmen

newG schreef:

(quote)

Flash gordon, uitvoerder Queen!

http://www.moviemeter.nl/film/2023

Heee geweldig! THNX!

Friday the 13 th

• 2558 berichten
  • 2024 stemmen

ik zoek een horor/ thriller

het gaat over 4 volwassen mensen (of 5), en ze waren pestkoppen vroeger.

nu doen ze een experiment of zo en door dat experiment vallen ze in slaap en in hun dromen komen de kinderen die zij vroeger gepest hebben hun nu martelen en zo

ik weet ook dat er in de film een hinkende hond zat

ik weet het, het is vaag, maar kan iemand mij helpen??

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Friday the 13 th:

Je bedoeld: Flatliners

http://www.moviemeter.nl/film/454

Vette film trouwens!

tukkerstein

• 2220 berichten
  • 3475 stemmen

Ik zoek een film over een man en een vrouw (weet de leeftijd niet meer, maar onder de 30) die met hun auto door Amerika rijden (veel graanvlakten kan ik mij herinneren) en autopech krijgen. Vervolgens krijgen ze te maken met een sekte die moordt. Er zit ook een kruisigingsscène in. De film is uit 2004 of eerder.

Het zou House of 1000 Corpses kunnen zijn maar dat weet ik niet meer zeker.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

tukkerstein schreef:

De film is uit 2004 of eerder.

Nou dan valt er tenminste een klein deel van de database af!

tukkerstein

• 2220 berichten
  • 3475 stemmen

Toch weer misschien 3% minder

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Joy Ride?

tukkerstein

• 2220 berichten
  • 3475 stemmen

Bedankt voor het antwoord, maar volgens mij is het niet Joy Ride.

Naar mijn herinnering speelde er iets van een personage met de naam Isaac of Ismael in.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Children of the Corn zijn graan(mais)velden, kruisigingen én sektes een onderwerp. De oude versie is uit 1984, maar in remakes en sequels is Isaac wel een karakter...

http://www.moviemeter.nl/film/10980 als voorbeeld of een van de vele andere versies van dit (King) verhaal

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Als die het niet is, misschien the Hills have eyes? Daar komt ook een kruisigingsscene in voor..

tukkerstein

• 2220 berichten
  • 3475 stemmen

Bedankt voor jullie reacties, soom en Mochizuki Rokuro.

Ik vermoed inderdaad dat het om Children of the Corn gaat, het zou de remake of het origineel kunnen zijn. Ik heb de trailer van de remake even op YouTube bekeken, en daarin was wel erg veel actie te zien, ik kan mij niet herinneren dat er veel actie in zat.

Het verschil tussen een film uit 1984 en 1999 moet je normaalgesproken wel kunnen zien, maar ik kan het mij niet meer herinneren. Ik zal het nog eens navragen aan de persoon met wie ik de film keek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.