• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.683 gebruikers
  • 9.419.718 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

1e http://www.moviemeter.nl/film/6491

2de Fantastic Voyage en 3de Yeux sans Visage idd

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Dat zijn de 3 films die ik zocht

combi en kos bedankt! Wat ben je trouwens behulpzaam vandaag, kos

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Baggerman schreef:

Door het opnieuw kijken van 'Nobody knows' schoot me een andere film te binnen met eenzelfde soort thema. En natuurlijk weet ik niet meer de titel! Maar iemand hier vast wel????

Het gaat om een Franse film die ik ooit zag op TV5.

De moeder van een jongen sterft plotseling. De jongen (hij heeft geen vader meer) is bang dat hij naar een weeshuis moet en dat hij daardoor moet verhuizen, naar een andere school moet en al zijn vriendjes kwijt zal raken. Daarom doet hij alsof er niets is gebeurd (wat hij met het lijk van zijn moeder deed weet ik niet meer!). Uiteindelijk komen zijn vrienden en vriendinnen achter het drama en ze helpen de jongen zo goed en kwaad als mogelijk. Uiteindelijk komt alles toch uit en de jongen moet alsnog naar een weeshuis.

Wie weet de titel van deze film? Alvast dank!

Ha, eindelijk mijn eigen film gevonden! Het ging om:

La Fracture du myocarde

thijmen

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Help, gezocht filmtitel

Tussen 1 januari 1978 en 1 februari 1984 heb ik een nachtfilm gezien op de televisie die ik dolgraag nog eens weer zou willen zien, maar weinig meer van weet.

Het ging over een goeverneur in Amerika die meedeed aan de presidentsverkiezingen.Zijn vrouw werd toen betrapt door haar schoonmoeder en het leek erop dat zij overspel pleegde, wat helemaal niet waar was. Zij moest toen verdwijnen van haar schoonmoeder, en zij is toen zogenaamd met hun zeiljacht vertrokken en omgekomen.Dit was echter niet waar, maar zij heeft toen een hele omzwerving door Europa gemaakt. Bij iedereen waar zij kwam en werkte wilde haar graag houden, maar dan was zij plotseling zo weer verdwenen. Uiteindelijk komt zij terug in Amerika, en moet zij ( waarom weet ik niet ) voor de rechter verschijnen.

In de rechtbank wordt zij verdedigd door haar dochter, en haar man (de goeverneur) zit dan ook toevallig in de rechtszaal. Het einde verhaal is dat zij naar de cel wordt teruggebracht en dan komt zij te overlijden.

Verder weet ik helaas helemaal niets.

Wie weet titel. Bij voorbaat dank.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

thijmen schreef:

Help, gezocht filmtitel

Tussen 1 januari 1978 en 1 februari 1984 heb ik een nachtfilm gezien op de televisie die ik dolgraag nog eens weer zou willen zien, maar weinig meer van weet.

Het ging over een goeverneur in Amerika die meedeed aan de presidentsverkiezingen.Zijn vrouw werd toen betrapt door haar schoonmoeder en het leek erop dat zij overspel pleegde, wat helemaal niet waar was. Zij moest toen verdwijnen van haar schoonmoeder, en zij is toen zogenaamd met hun zeiljacht vertrokken en omgekomen.Dit was echter niet waar, maar zij heeft toen een hele omzwerving door Europa gemaakt. Bij iedereen waar zij kwam en werkte wilde haar graag houden, maar dan was zij plotseling zo weer verdwenen. Uiteindelijk komt zij terug in Amerika, en moet zij ( waarom weet ik niet ) voor de rechter verschijnen.

In de rechtbank wordt zij verdedigd door haar dochter, en haar man (de goeverneur) zit dan ook toevallig in de rechtszaal. Het einde verhaal is dat zij naar de cel wordt teruggebracht en dan komt zij te overlijden.

Verder weet ik helaas helemaal niets.

Wie weet titel. Bij voorbaat dank.

Madam X

Deze film zoek ik dus al 20 jaar en weet dat ie nu op import te

bestellen is!

http://www.moviemeter.nl/film/11501

Zie hier : http://www.moviemeter.nl/forum/8/5043/

Blue Velvet

• 22 berichten
  • 10 stemmen

Beste mensen.

Toen ik dertien jaar was zag ik ooit een film op canvas waarvan de titel me ontgaan is, ik herinner me nog enkele scenes van de film en ik wil die film ooit nog eens zien want als ik het me correct herinner vond ik hem echt goed.

In de intro van de film zie je een jonge man in jeans wachten op de bus (of de trein) en even later ontmoet hij een blond meisje (vermoedelijk een prostituee) en neemt haar mee in de wagen naar z'n ouders. Zij doet zich voor als zijn vriendin, even later zien we de vader van die jongen recht in de kamera kijken en zingen op Sixties muziek. Erg grappig.

Dat is alles wat ik me kan herinneren over de film, hebben jullie enig idee wat de titel van deze film is?

opzoek

• 5 berichten
  • 1 stemmen

timburton schreef:

En dan kom ik ook nog met een film.

Duitse film?

Tsjechisch?

Geen idee. Germaanse taal dacht ik.

Het gaat over een jongen die met onweer me een hond onder een ruïne schuilt. Als de bliksem inslaat is hij opeens in 1940. (1941? '42? Tweede wereldoorlog in ieder geval.)

Daar komt hij een meisje tegen die hij redt door haar door zijn astma buisje te zuigen (hij heeft net als haar ook astma).

Later flitst hij weer terug naar deze tijd, en hij komt erachter dat dat meisje nu de ongeveer 75-jarige zwerfster is.

Waarschijnlijk heeft het meisje iets opgelopen van een trauma in de 2de W.O. waardoor ze zo aan lager wal is geraakt.

De jongen gaat (weer met onweer) terug naar de jaren '40 en gaat proberen te voorkomen dat meisje in de 21ste eeuw junk is geworden.

Dat lukt hem geloof ik.

En later, als hij weer terug is in het heden, komt hij de vrouw tegen, en zij herkent hem meteen. Zij is dan geen zwerfster, maar een doodgewone bejaard geworden.

Iemand?

ja herken absoluut het verhaal. zeer mooi. hij dat jongetje weet door terug in de tijd te gaan te voorkomen dat het meisje gebombardeerd wordt. bij mijn weten is het hardstikke engels en in engeland..

de jongen weet dacht ik dan weer, steeds via een muur of spiegel -en dat onweer- op die plaats in de tijd terug te keren.

ze wordt overigens geen junk..maar een slachtoffer van de oorlog vol angst en ziet er ongelofelijk slecht uit doordat ze zo ongezond is en vol medicatie zit vanuit de psychiatrie..dat is hoe ik het me herinner.

dat huis, waar hij naar terug keert, is een oude boerderij. ach wist ik de titel maar voor je.

opzoek

• 5 berichten
  • 1 stemmen

voor timberton

Ademloos

Geplaatst op 22-12-2006 21:32 door Eline Walda in categorie volkskrantblog

Af en toe komt er een film voorbij die je letterlijk je adem beneemt. En zodra je je adem weer terug hebt, wil je anderen erover vertellen. Zo’n film is ’An angel for May’. Ik zag hem bij toeval. Toch heeft deze Britse film uit 2002 diverse prijzen gewonnen. Op kinderfestivals, dat wel. Maar hij is geschikt voor iedereen met nog een flintertje kind in zich.

Tom (Matthew Beard), een jonge tiener, heeft het moeilijk. Zijn ouders liggen in scheiding, zijn moeder gaat hertrouwen en zelf heeft hij astma en een dramatisch gebrek aan vrienden. En dan wordt hij ook nog overvallen door onweer. Hij schuilt bij een oude ruïne. Plotseling maakt hij een tijdreis en belandt middenin de Tweede Wereldoorlog. Vliegtuigen suizen bommenwerpend over.

De ruïne is weer een boerderij en wordt bewoond door een weduwnaar en zijn volwassen dochter. En dan is er nog May (Charlotte Wakefield), een klein meisje dat bij een bombardement beide ouders verloren heeft en in shock verkeert. Ze praat met bijna niemand en gedraagt zich vreemd. Tom is niet blij. Hoe moet hij verklaren wie hij is en waar hij vandaan komt? En belangrijker nog: hoe komt hij terug in zijn eigen tijd? Maar hij boekt ook een overwinning: May praat met hem en gedraagt zich in zijn gezelschap vrijwel normaal. En dat is maar goed ook, want de autoriteiten willen May in een inrichting stoppen.

Een tijdreis, dat klinkt als “Back to the future” en andere grappige maar onbenullige avonturen. Maar deze film is anders. De Engelse acteurs, de kinderen niet in het minst, spelen de sterren van de hemel. De achtergrond – een wrede oorlog die diep ingrijpt in de levens van de verschillende personages – vormt een schril contrast met de kinderen, die ondanks alles samen spelen en vrienden worden. Je blijft ademloos achter.

ik zoek ook een film ik weet nog maar een heel klein stukje

wat ik me nog kan herinneren is: een jongentje en een meisje van een jaar of 7, 8? zijn bevriend en dat jongentje krijgt iets van dat meisje en dan gaan ze naar het bos en dan raakt hij het kwijt hij gaat terug om het te zoeken of zoiets en dan word hij gestoken door bijen, daar is hij allergies voor en gaat dood en dan zitten ze bij zijn begravenis. het enige wat ik weet is dat dat jongentje een hele grote bril heeft. ik weet niet of julie hier wat van kunnen maken:P

maar alvast bedankt.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb een tijd geleden een film in de free record shop zien staan en het was een Japanse film volgens mij maar ben de titel vergeten. Het ging in ieder geval iets over een orkaan of tornado of iets in die aard. Het is wel een zeer recente film. Beetje wazig maar kan iemand mij helpen?

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

Het gaat niet over storm of tornado, maar ik dacht aan Typhoon

Taepung

thijmen

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Beste Erwinner,

Dank voor je antwoord. Echter, her verhaal van Madame X is toch anders dan wat ik mij herinner. Ik denk zeker te weten dat mijn herinnering juist is betreffende de film die ik zoek.

Weet iemand nog een titel?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

belchinees schreef:

Het gaat niet over storm of tornado, maar ik dacht aan Typhoon

Taepung

Bedankt, dat is hem!

Het is inderdaad ''My Girl'' Bedankt Citybird

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Veel informatie heb ik niet maar ik probeer maar.

Romantische film, paar jaar geleden op tv geweest. Een jongen(Amerikaan) en meisje (Engels) ontmoeten elkaar tijdens hun vakantie bij een rondleiding in Parijs (?), samen brengen ze de dag door en worden steeds meer verliefd, zo erg dat ze omdat ze de volgende dag weer naar huis moeten, gaan ze niet ieder weer naar hun eigen hotel maar brengen samen de nacht door in de open lucht. De volgende dag moeten ze afscheid nemen, een sentimenteel (niet vrolijk) open einde, de jongen en het meisje reizen weer naar huis, verliefd aan elkaar denkend.

Wie weet welke film ik bedoel ???.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Before Sunrise, check ook het prachtige vervolg Before Sunset!

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Goed ben je zeg. Die bedoel ik. Hartelijk bedankt.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik zoek een nederlandse film uit de jaren 80-90.

Het gaat over een man die een vrouw zoekt.

Ik weet weinig meer over het verhaal, maar ik weet wel dat

de titel van de film de naam van de vrouw is.

Dus de titel heeft een vrouwelijke naam.

Het was ook een groene inlay met de man op de voorkant.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Hallo Kos ,de snelheidsduivel!

Thnx, dat was hem inderdaad!

Ik zie dat ik hem al is eerder gevonden had, beetje dom...

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

Erwinner schreef:

(quote)

http://www.moviemeter.nl/film/3142

Misschien....

Bedankt, maar dat is hem niet.. Ik heb het al": Mr. Rice's Secret...

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Ik herinner me een Amerikaanse thriller volgens mij van ergens begin jaren tachtig.

Het enige wat ik er nog van weet is dat de vrouwelijke hoofdpersoon op een gegeven moment vast komt te zitten in een groot afgesloten kantoorgebouw met centrale liften (het is avond) .

Een moordenaar probeert ze te pakken te krijgen, maar ze ontwijkt hem steeds, hetzij met de lift of via de trap of door zich te verstoppen. Op een gegeven moment komt een vriend haar helpen.

Deze slotscenes in deze film vond ik zeer spannend.

Ik zou het knap vinden als iemand me toch met zulke summiere informatie aan de titel kan helpen!

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Deze vraag is al eens eerder gesteld geloof ik. Het was volgens mij een tv-film.

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Klopt. Mikey weet het antwoord.

Het is een deel uit een serie tv-films.

mikey

• 29002 berichten
  • 5149 stemmen

IM the gurl he wants to kill

Thriller serie

Staat op IMDB

http://imdb.com/title/tt0124751/

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Damn we're good. .

mikey

• 29002 berichten
  • 5149 stemmen

Moet nodig eens toegevoegd worden!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik zoek nog een film uit eind jaren 80.

Over de film weet ik niks meer, behalve dat het voor mij een zeer

saaie horror film was.

Ik kan me de hoes nog redelijk herrinneren.

Een kinderwagen die dacht ik op een strand staat met een monster

erin.

Volgens mij uitgegeven door Warner Home Video.

(Geen Rosemary baby)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.