• 16.354 nieuwsartikelen
  • 180.001 films
  • 12.391 series
  • 34.320 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.641 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Stephan

• 7899 berichten
  • 1391 stemmen

otherfool schreef:

To Kill A Mockingbird, maar dan net eventjes anders zeg maar...

Nou ja... 'net'....?

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

hoe heet de film waarin een chinese en een donkere jongen op het eind vermoord worden

of was het een italiaanse en een donkere jongen

ze houden elkaars hand vast op het einde ze zijn verliefd geworden maar dat mocht niet omdat hun gangcultuur dat niet pikt

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

FixX schreef:

hoe heet de film waarin een chinese en een donkere jongen op het eind vermoord worden

ze houden elkaars hand vast op het einde ze zijn verliefd geworden maar dat mocht niet omdat hun gangcultuur dat niet pikt

China Girl?

didelodemus schreef:

In DVD en VHS > Titels > gezochte films:

hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een film. het is wel al een oude film. het gaat over een zwarte man die als enige zwart is in het dorp waar het zich afspeelt. hij heeft geneen vriend. dan zijn er nog 2 kinderen. een jongetje en een meisje...die hebben een vader en die is totaal niet aardig tegen de kinderen. hij is best wel een eng figuur vind ik zelf.... die 2 kinderen raken op een gegeven moment bevriend met de zwarte man. en aan het eind kan ik me ook nog een stukje herinneren...die vader staat in een gevangenis die in brand komt te staan. zijn zoontje wil hem dan geloof ik neerschieten maar dat kan hij niet en dan doet de zwarte man het voor hem waardoor hij bijna word opgehangen maar uiteindelijk toch niet.... kan iemand mij helpen?? ben al heel lang naar de titel op zoek.

heeft iemand al een idee? wil hem echt graag weer hebben...

Film Pegasus (moderator films)

• 31240 berichten
  • 5497 stemmen

FixX schreef:

Romeo must die

Lilyroos

• 177 berichten
  • 191 stemmen

didelodemus schreef:

(quote)

heeft iemand al een idee? wil hem echt graag weer hebben...

Is het niet Summer's end ?

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

volgens mij is het china girl

megy

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Dragon, geweldig!!!! dat was hem: On the Q.T. ik ga gelijk op zoek. thanks

toycor

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar de titel van een film:

Het gaat over een speciaal dier dat onder de grond leeft, genoom dacht ik dat hun naam was.

In de film geraakt de genoem bevriend met een mens.

Ze beschikken over een speciale eigenschap:

als de genoom gaapt (geuwen) vallen alle mensen in slaap.

Tevens als het borsten ziet roept het steeds "great popo's"

Weet er soms iemand de titel van deze film?

Mvg

Stefan

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tijd voor herplaatsing:

1. Okee, deze film zoek ik al heeeel erg lang:

Het gaat over een stel kinderen (ik denk 8-12 jaar ofzo) die in een bergdorpje wonen. Een van de kinderen knutselt graag met hout en maakt daar kleine miniatuur diertjes van.

Dan valt op een dag (ik denk) een meisje in een ravijn en raakt daardoor verlamd. De houtsnijder krijgt onterecht de schuld en al zijn prachtige diertjes worden ook in het ravijn gegooid.

Dat is alles wat ik nog weet, verder heb ik ook geen weet meer van de taal oid. Ik moet deze film rond 1990 op tv hebben gezien. Een long, long stretch, maar komt het iemand bekend voor?

en

2. Ik zoek een film van eind jaren 80/begin 90, waarschijnlijk een TVfilm, sowieso van Britse makelij.

Het gaat over een man die een fietser aanrijdt maar besluit door te rijden. Later blijkt dat de fietser is overleden, dat levert een groot schuldgevoel op. De man leeft in een dure buurt, en ik kan me nog herinneren dat ook de buren regelmatig langskomen. De film wordt dus uit het perspectief van de dader verteld.

Ik dacht, ik probeer het maar weer eens...

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2247 stemmen

toycor schreef:

Hallo,

Ik ben op zoek naar de titel van een film:

Het gaat over een speciaal dier dat onder de grond leeft, genoom dacht ik dat hun naam was.

In de film geraakt de genoem bevriend met een mens.

Ze beschikken over een speciale eigenschap:

als de genoom gaapt (geuwen) vallen alle mensen in slaap.

Tevens als het borsten ziet roept het steeds "great popo's"

Weet er soms iemand de titel van deze film?

Mvg

Stefan

Hoi Stefan,

Misschien is het deze film die je zoekt: A Gnome Named Gnorm

Film Pegasus (moderator films)

• 31240 berichten
  • 5497 stemmen

otherfool schreef:

2. Ik zoek een film van eind jaren 80/begin 90, waarschijnlijk een TVfilm, sowieso van Britse makelij.

Het gaat over een man die een fietser aanrijdt maar besluit door te rijden. Later blijkt dat de fietser is overleden, dat levert een groot schuldgevoel op. De man leeft in een dure buurt, en ik kan me nog herinneren dat ook de buren regelmatig langskomen. De film wordt dus uit het perspectief van de dader verteld....

Doet me helemaal denken aan een Vlaamse film: Een ander zijn geluk

En als het niet is wat je zocht, heb je toch een goeie tip voor een gelijkaardige film

Frikandelman

• 17 berichten
  • 29 stemmen

In Film > Algemeen > Onbekende film:

Oke ik ben hier net nieuw en weet nog niet alle regels maar tot zover ik het weet is dit heel normaal.

Ik zoek dus naar de titel van een film en weet niet meer welke acteurs erin speelde alleen het verhaal een beetje. De enige acteur die ik nog wel voor de geest kan halen is een man die op een indiaan lijkt en hy is heel oud en in de film is hy politieagent maar dan van de fbi ofzo volgens my en hy rijd alleen maar in auto;s en in helicopters en doet eigenlijk vrij weinig inde film.

Maar het verhaal zelf is dat een trein word overgenomen door kapers en dan worden mensen vermoord en gedingest want er gebeuren allemaal dingen in die trein en dan is er 1 man of nog een paar weet niet zeker die dan denken oke stop die trein moet stoppen. het kan ook zyn dat ze er pas later op zyn gekomen maar dat weet ik niet zeker. De trein moet volgens my gestopt worden omdat er explosieven in zitten of om een andere belangrijke reden. uiteindelijk lukt het om die trein te stoppen maar weet echt niet meer hoe. iedergeval dit is een wanhopige schreeuw om hulp omdat ik die film zo graag nog een keer wil zien maar echt niet op de titel kan komen en niemand die meekeek.

Sorrie door de zwaar onduidelijke beschrijving maar een lijstje met mogelijkheden zou fijn zyn en wellicht zit hy ertussen.

bedankt,

bob

Hannibal

• 9382 berichten
  • 3315 stemmen

Verhaal lijkt een beetje op dat van Broken Arrow maar daar zit geloof ik geen Indiaan in.

Quentin

• 10218 berichten
  • 8566 stemmen

Under Siege 2? Seagal heeft wel wat weg van een oude indiaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Film Pegasus schreef:

Doet me helemaal denken aan een Vlaamse film: Een ander zijn geluk

En als het niet is wat je zocht, heb je toch een goeie tip voor een gelijkaardige film

Ok dank voor de tip dan, want het is hem duidelijk niet

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4044 stemmen

otherfool schreef:

Tijd voor herplaatsing:

1. Okee, deze film zoek ik al heeeel erg lang:

Het gaat over een stel kinderen (ik denk 8-12 jaar ofzo) die in een bergdorpje wonen. Een van de kinderen knutselt graag met hout en maakt daar kleine miniatuur diertjes van.

Dan valt op een dag (ik denk) een meisje in een ravijn en raakt daardoor verlamd. De houtsnijder krijgt onterecht de schuld en al zijn prachtige diertjes worden ook in het ravijn gegooid.

Dat is alles wat ik nog weet, verder heb ik ook geen weet meer van de taal oid. Ik moet deze film rond 1990 op tv hebben gezien. Een long, long stretch, maar komt het iemand bekend voor?

Bedoel je misschien Treasures of the Snow (1980)?

Frikandelman

• 17 berichten
  • 29 stemmen

Emm die oude indiaan is niet seagal tis een oude acteur met n soort standaard stoppelbaard en beetje kalend hoofd maar toch wel een klein gordijn van haar dat vettig is en daardoor maar in een lelijk vies staartje zit

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Even slikken hoor... Tijden en tijdenlang op zoek geweest, feitelijk een jarenlange frustratie, en nu dan toch... Tsjidde ik hou van je!

starbright boy (moderator films)

• 22532 berichten
  • 5178 stemmen

Hé, dat ken ik ook, vroeger op TV gezien. Ik vond het ook heel mooi en heel zielig. Alleen veel eerder dan 1990 (eerder rond 1984 ofzo), was volgens mij een veel herhaalde EO-favoriet. Volgens mij was er ook een Nederlands nagesynchroniseerde versie. De scene van dat ravijn komt ineens weer helemaal boven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hmm oke ik ga tot 1987 Oh en hij is ook nog eens verkrijgbaar op DVD! Mijn weekend is alsnog geslaagd

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4044 stemmen

starbright boy schreef:

Volgens mij was er ook een Nederlands nagesynchroniseerde versie.

Die heb ik als het goed is nog ergens op zolder liggen, op videoband (uiteraard).

skacen

• 5 berichten
  • 3 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek een film over....:

ik zoek een film over een jongentje die tussen de muren leeft van een huis ofzo.

het is een enge film maar ik weet niet hoe deze heet wie kan mij helpen?!

groetjes m

skacen

• 5 berichten
  • 3 stemmen

nee deze is het niet

het moet een blank jongetje zijn die tussen de muren van een huis leeft meer weet ik ook niet, het is een verassing voor mijn broer maar hij weet niet meer hoe die heet:S

dus vandaar weet iemand t wel?

groetjes m

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2427 stemmen

Ik zag gister een trailer in de bios van een soort thriller/horror/science fiction film. Het begon, gefilmd met een handheld camera bij een afscheids feestje. Opeens is er een knal en valt het licht uit, dan redden alle gastjes naar buiten. En zien ze een explosie en vliegen de brokstukken om de oren. Iemand een idee van welke film deze trailer is?

Skacen:

http://www.moviemeter.nl/film/7968 ?

En frikandelman je bedoelt toch niet Atomic Train he?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Om die trailer werd laatst nog gevraagd, 't is de nieuwe film van J.J. Abrams: http://www.imdb.com/title/tt1060277/

fabarm

• 14 berichten
  • 5 stemmen

Hallo, ik ben op zoek naar de naam van een film waar naar ik dacht ook julliet binoche aan meedeed. Het begin van de film speelt in de romeinse tijd en je ziet een gekruisigde man aan het kruis hangen kompleet bedekt met bijen. Later gaat de film naar de hedendaagse tijd.

Wie helpt ??

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

fabarm schreef:

Hallo, ik ben op zoek naar de naam van een film waar naar ik dacht ook julliet binoche aan meedeed. Het begin van de film speelt in de romeinse tijd en je ziet een gekruisigde man aan het kruis hangen kompleet bedekt met bijen. Later gaat de film naar de hedendaagse tijd.

Wie helpt ??

candyman geen twijfel mogelijk

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Candyman 2 om precies te zijn, want daar wordt in tijd geswitched en zijn inderdaad wespen te zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.