• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.233 gebruikers
  • 9.387.074 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

robhut

• 4 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek een film:

ik ben al een tijd op zoek naar een film waarvan ik de titel niet weet.

de film gaat over 2 jongens die moet de computer een droomvrouw fabriceren. iemand een idee???

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

robhut schreef:

ik ben al een tijd op zoek naar een film waarvan ik de titel niet weet.

de film gaat over 2 jongens die moet de computer een droomvrouw fabriceren. iemand een idee???

Weird Science misschien?

Annelotte

• 3 berichten
  • 101 stemmen

Hehe, dit topic zoek ik

ik zit al een tijd steeds aan een (Engelse) film te denken die ik een paar jaar geleden heb gezien, maar de titel ben ik kwijt

nou ik probeer het zo goed mogelijk te vertellen wat ik nog weet

Het gaat over een man en een vrouw

Ze zitten samen in een huisje in de bossen (geloof ik) want de man vond het wel even tijd om ertussenuit te gaan

Op een gegeven moment draait de man een beetje door en houdt hij de vrouw min of meer gevangen want zij wil graag weer naar huis. De vrouw probeert te ontsnappen maar het wil niet lukken dus op een gegeven moment bindt de man haar vast.

Naast het huis ligt een meer/rivier en op een dag als de vrouw niet vastgebonden zit probeert ze te ontsnappen.

Ze gaat met een roeibootje naar de overkant en dan rent ze in de bossen na een tijdje vindt ze daar de auto waarmee ze dus weer naar 'het bewoonde land' kan.

Maaaaaar de man heeft haar achtervolgd en haalt haar weer terug (dacht ik)

en het einde weet ik niet precies meer, maar volgens mij schiet die vrouw haar man dood

oke, ik hoop dat iemand het weet

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5127 stemmen

narva77 schreef:

Jaja, Narva zoekt ook weer eens een film.

Ik heb ooit op de middelbare school bij het vak Frans een film gezien, die ik al een hele tijd zoek.

Hij gaat over een oude dame, een ex-hoerenmadame, die de zorg op zich neemt van een jong meisje dat op straat leeft, of van meerdere meisjes, dat weet ik niet meer. Oja, het is een Franse film.

Weet iemand misschien welke film dat is?

Het was een jongetje, maar volgens mij bedoel je La Vie Devant Soi.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Annelotte schreef:

Hehe, dit topic zoek ik

ik zit al een tijd steeds aan een (Engelse) film te denken die ik een paar jaar geleden heb gezien, maar de titel ben ik kwijt

nou ik probeer het zo goed mogelijk te vertellen wat ik nog weet

Het gaat over een man en een vrouw

Ze zitten samen in een huisje in de bossen (geloof ik) want de man vond het wel even tijd om ertussenuit te gaan

Op een gegeven moment draait de man een beetje door en houdt hij de vrouw min of meer gevangen want zij wil graag weer naar huis. De vrouw probeert te ontsnappen maar het wil niet lukken dus op een gegeven moment bindt de man haar vast.

Naast het huis ligt een meer/rivier en op een dag als de vrouw niet vastgebonden zit probeert ze te ontsnappen.

Ze gaat met een roeibootje naar de overkant en dan rent ze in de bossen na een tijdje vindt ze daar de auto waarmee ze dus weer naar 'het bewoonde land' kan.

Maaaaaar de man heeft haar achtervolgd en haalt haar weer terug (dacht ik)

en het einde weet ik niet precies meer, maar volgens mij schiet die vrouw haar man dood

oke, ik hoop dat iemand het weet

Devil's Pond

Annelotte

• 3 berichten
  • 101 stemmen

Ja, dat is hem!

bedankt

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5127 stemmen

Metalfist schreef:

Ik zoek een Italiaanse film en in de titel was iets met Luna. Het gaat over en vrouw die een zoon heeft en in de film zie je vaak de zoon als klein mannetje. De zoon groeit op en vrijt bekan met zijn vriendinnetje maar dat gebeurt dan toch niet en je zit naar het einde toe zijn echte vader...

Misschien een beetje wazig maar zou iemand kunnen helpen?

La Luna van Bertolucci is dat. Al ben je de meest omstreden kant (de incestueuze verhouding tussen de jongen en zijn moeder) blijkbaar vergeten.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

starbright boy schreef:

Het was een jongetje, maar volgens mij bedoel je La Vie Devant Soi.

starbright boy, héél hartelijk bedankt! Volgens mij is dat hem inderdaad.

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

FixX schreef:

ik zoek een film en ik weet niet zeker of de film over bendes gaat

wat ik nog wel weet is dat 2 voetbalteams aan het voetballen zijn en dat een jongen de bal langs het doel schiet de bosjes in

als hij erheen loopt staat daar een bende en plots is daar een hevige vechtpartij

wie weet welke film het is

wie wie weet iets

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Bedankt Starbright Boy, La Luna was hem

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

FixX schreef:

(quote)

wie wie weet iets

the wanderers.

Channa

• 1 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek een film die begint als een doorsnee tienerfilm.

De stoere jongen van de school sluit een weddenschap af met een vriend dat hij het 'lelijkste' meisje wel veranderen/versieren kan. Tijdens deze opdracht wordt hij (natuurlijk) écht verliefd op het meisje, terwijl zij nog zo zei: 'Je moet niet verliefd op me worden hoor.' Het gebeurd toch, en zij wordt ook verliefd op hem. Het probleem is alleen dat zij lijdt aan een ziekte (volgens mij leukemie) en stervende is. Ze verteld dit en denkt dat het over is, maar de jongen blijft bij haar. Ze gaan zelfs nog trouwen, ook al zijn ze heel jong. Uiteindelijk steft ze.

Ik heb m op tv gezien en ik zou m graag nog eens zien, maar ben dus de titel kwijt.

Wie kan mij helpen?

Annelotte

• 3 berichten
  • 101 stemmen

Channa schreef:

Ik zoek een film die begint als een doorsnee tienerfilm.

De stoere jongen van de school sluit een weddenschap af met een vriend dat hij het 'lelijkste' meisje wel veranderen/versieren kan. Tijdens deze opdracht wordt hij (natuurlijk) écht verliefd op het meisje, terwijl zij nog zo zei: 'Je moet niet verliefd op me worden hoor.' Het gebeurd toch, en zij wordt ook verliefd op hem. Het probleem is alleen dat zij lijdt aan een ziekte (volgens mij leukemie) en stervende is. Ze verteld dit en denkt dat het over is, maar de jongen blijft bij haar. Ze gaan zelfs nog trouwen, ook al zijn ze heel jong. Uiteindelijk steft ze.

Ik heb m op tv gezien en ik zou m graag nog eens zien, maar ben dus de titel kwijt.

Wie kan mij helpen?

a walk to remember

Princi

• 3 berichten
  • 19 stemmen

In De Site > Algemeen > Vraag:

Goedemiddag,

Ik had een vraag waarvan ik dacht dat jullie filmkenners die wel zouden kunnen beantwoorden.

Ik heb een aantal jaar terug een film gezien waarin een aantal zwaar bewaakte gevangen vervoert worden naar een andere gevangenis, onderweg in het vliegtuig weten ze uit te breken en stort het vliegtuig neer.

Ik kan niet meer op de titel komen maar zou die wel graag willen weten (wil hem nog een keer zien). Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Alvast bedankt.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Dat weet ik niet, maar een film die er enigszins op lijkt (mocht je geinteresseerd zijn) is United 93.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Dat klinkt erg als Con Air.

Princi

• 3 berichten
  • 19 stemmen

Ja Knisper klopt ik ben net alle lijsten door gegaan met als onderwerp vliegtuig en vond hem toen, was vroeger 1 van mijn favo´s, moet ik toch maar weer eens gaan kijken!

Bedankt voor de moeite.

Rmie

• 528 berichten
  • 965 stemmen

Hoi mensen,

Ik heb een paar jaar gelden een franse film in het filmhuis gezien, waarvan ik de titel me niet kan herinneren.

Bij een franse familie valt zo af en toe een video in de bus. De vader zoekt uit waarom ze die video krijgen en wat probeert de maker er mee te zeggen? Dit roept spanningen op in het gezin, de vader blijkt meer te weten.

Ik dacht aan de titel "rewind" of reverse of reject maar dat is het niet.

Wat dan wel?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Een paar jaar geleden? Kappeuter heeft denk ik wel gelijk: Cache, maar die film is wel recenter hoor.

bart15

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Welke film?:

Mijn zus wil een film zien over een journaliste die terug gaat naar high-school om daar een reportage te maken. Ze wordt dan verliefd op haar leraar.

Genre is komedie

Sorry dat ik verder geen acteurs etc. kan melden

ping_uin

• 33 berichten
  • 0 stemmen

al weer even geleden een film gezien over een stel holbewoners die na een lange zoektocht vuur vinden en willen mee nemen naar de stam waar zij vandaan komen. Er wordt in de hele film niet gesproken en ik denk dat Ron Perlman er in mee doet.

Wie kan mij aan de titel helpen

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

ping_uin schreef:

al weer even geleden een film gezien over een stel holbewoners die na een lange zoektocht vuur vinden en willen mee nemen naar de stam waar zij vandaan komen. Er wordt in de hele film niet gesproken en ik denk dat Ron Perlman er in mee doet.

Wie kan mij aan de titel helpen

La Guerre du Feu

ping_uin

• 33 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal goed, ik snap niet dat ik hem niet kon vinden.

Bedankt

ping_uin

• 33 berichten
  • 0 stemmen

Nu ik hier toch ben nog maar een proberen. deze zoek ik al langer en ik heb hier gezien dat ik niet de enige ben maar niemand weet de titel. Een groep kinderen wordt ergens in een grot in het bos door een paar bankovervallers in gijzeling gehouden. de overvallers hebben alle(3) een masker op, een van een clown of zo een ander draagt een masker van Howard Duck of zo.

Wie kan mij hier aan helpen?

dommelpiershil

• 2 berichten
  • 0 stemmen

ik ben op zoek naar een film die al aardig oud is zo'n 25 jaar schat ik

dat is een film waar er brand is uitgebroken op een raffinaderij.

weet iemand wat ?

skeps

• 41 berichten
  • 19 stemmen

Hallo, sorry dat de vraag naar deze filmtitel misschien al gesteld is maar heb geen tijd om 174 pagina's door te spitten.

Ik ben al een tijd opzoek naar een film die gaat over een (italiaans?) meisje , uit een rijke familie. Ze is denk ik een jaar of 5? oud en word continue bewaakt door een bodyguard. Wanneer ze dan een keer ergens heen moet word ze gekidnapt door een groep mensen (en volgens mij volgt er een achtervolging, niet zeker) . De ouders van het meisje kunnen haar terugkrijgen in ruil voor iets (volgens mij een som geld) . Volgens mij heette het meisje Rosa o.i.d alleen dit weet ik niet zeker omdat het denk ik zo'n 4 jaar geleden is dat ik de film heb gezien. Rond die tijd zal de film waarschijnlijk ook uitgebracht zijn.

B.v.d

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Man on Fire misschien?

skeps

• 41 berichten
  • 19 stemmen

Kan het nog sneller? respect, dat is hem.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.