- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Oja als de lasers uit gaan zit iedereen op zijn kamer en moeten zich via een vinger afdruk en melden op een knop te drukken. Hij snijd het top laagje van zijn vinger af om zo te melden dat hij op zijn kamer is
Was ik effe vergeten.
Jij bedoelt Double Team (1997)
DX*
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
ik zoek een film die je nu voortaan ziet bij RTL7 als er reclame komt of eindigt
het is een urban comedy
het stukje is dat er iemand achter een boom stiekem kijkt (een licht donkere man)
en een stukje dat er een aantal weg rennen waaronder een travo ( lijkt op degene van scary movie een donkere jonge) met een tijger achtig pakje aan.
weet iemand welke film dit is?? 
Johan1
-
- 48 berichten
- 120 stemmen
Hallo,
Ik zoek twee films. De aanwijzingen zijn helaas bij allebei behoorlijk vaag, wegens 15 a 20 jaar geleden gezien:
1. Zwart-wit. Niet té oud, dwz niet uit de jaren-20 bijv, eerder 60/70/80.. Ik heb het idee dat dit een Oost-Europese film is (bijv. Tsjechisch/Hongaars)-maar hier kan ik me in vergissen. De sfeer was voor mijn gevoel behoorlijk Eraserhead-achtig. Een man werkt onder een donkere brug achter een loket, als ticketverkoper. Iemand koopt een ticket, die voor een reis naar een andere planeet bestemd blijkt. Hij gaat er met een raket naartoe. Op die planeet (de maan?) volgt nog een gevecht dacht ik. Dat is het...
2. Dit zou evt. een serie kunnen zijn (opperde mijn zus). Een gezin heeft een kamer, waarin je kan reizen naar verschillende plekken op aarde (ik geloof ook verschillende tijdperken-weet ik niet zeker). Er zit een zeker gevaar in verborgen maar binnen de muren vd kamer ben je veilig. Op een gegeven moment reizen ze naar Afrika. De vader stapt de kamer uit en Afrika in. Hij wordt aangevallen en gedood door een leeuw en komt dus niet meer terug.
Hmm. Hopelijk kan iemand er iets mee...
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
Hallo, sinds een paar minuutjes nieuw hier.
Ben blijkbaar toch niet zo'n filmliefhebber:-) anders had ik deze site allang gevonden.
Maar goed, zal vanavond kijken of ik op een stelletje films kan gaan stemmen en ook maar even mijn Top 10 samenstellen.
Hoop hier de antwoorden te vinden over 2 filmtitels waar ik naar op zoek ben.
1) Een soort wild-west film, die terug in de tijd ging of naar de toekomst, dat weet ik niet meer precies. Men kwam iig in een andere tijd terecht.
2) Film betreffende de reis naar de maan ofzoiets en dat ging dan over astronauten die op een geheime plek filmopnames maakten, waardoor het leek of ze op een andere planeet waren. Deze beelden werden dan uitgezonden op TV als zijnde de waarheid. Een van die astronauten ontsnapte vlgs mij ook nog.
Hoop dat ik hier het antwoord op deze knellende vragen kan krijgen.
Bvd.
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
1) Een soort wild-west film, die terug in de tijd ging of naar de toekomst, dat weet ik niet meer precies. Men kwam iig in een andere tijd terecht.
Westworld misschien?
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
Bedankt voor de moeite Kos, maar die is het niet.
De film die ik bedoel is nog niet zo oud, weet ik veel, 5,6,7 jaar.
Ik heb hem iig een paar jaar terug op canal+ gezien.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Lijkt wel wat op Back to the Future Part III
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
2) Film betreffende de reis naar de maan ofzoiets en dat ging dan over astronauten die op een geheime plek filmopnames maakten, waardoor het leek of ze op een andere planeet waren. Deze beelden werden dan uitgezonden op TV als zijnde de waarheid. Een van die astronauten ontsnapte vlgs mij ook nog.
.
Klinkt als Capricorn One
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
DieGo, helaas, helaas... lijkt wel een quiz 
Chapeau Kos, die bedoel ik dus, bedankt en nu die andere nog.
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
Met al die kenners hier nog een vraag:
Was een film ook nog niet zo heel oud, weet niet meer precies waarover die ging. Geen horror iig, maar een kerel stopte een andere kerel, die hij had vermoord dacht ik, in zo'n apparaat die boomstammen en takken in kleine stukjes hakt.
Vond het een goede film en dat fragment is me heel lang bijgebleven.
En natuurlijk weer bij voorbaat dank.
Johan1
-
- 48 berichten
- 120 stemmen
Hallo,
Ik zoek twee films. De aanwijzingen zijn helaas bij allebei behoorlijk vaag, wegens 15 a 20 jaar geleden gezien:
1. Zwart-wit. Niet té oud, dwz niet uit de jaren-20 bijv, eerder 60/70/80.. Ik heb het idee dat dit een Oost-Europese film is (bijv. Tsjechisch/Hongaars)-maar hier kan ik me in vergissen. De sfeer was voor mijn gevoel behoorlijk Eraserhead-achtig. Een man werkt onder een donkere brug achter een loket, als ticketverkoper. Iemand koopt een ticket, die voor een reis naar een andere planeet bestemd blijkt. Hij gaat er met een raket naartoe. Op die planeet (de maan?) volgt nog een gevecht dacht ik. Dat is het...
2. Dit zou evt. een serie kunnen zijn (opperde mijn zus). Een gezin heeft een kamer, waarin je kan reizen naar verschillende plekken op aarde (ik geloof ook verschillende tijdperken-weet ik niet zeker). Er zit een zeker gevaar in verborgen maar binnen de muren vd kamer ben je veilig. Op een gegeven moment reizen ze naar Afrika. De vader stapt de kamer uit en Afrika in. Hij wordt aangevallen en gedood door een leeuw en komt dus niet meer terug.
Hmm. Hopelijk kan iemand er iets mee...
Via IMDB heb ik de tweede al: het is òf de episode 'Veldt' uit de film 'The illustrated man' òf de Zweedse film 'Savannen' die op hetzelfde verhaal is gebaseerd.
Johan1
-
- 48 berichten
- 120 stemmen
En die eerste is "Nothing lasts forever" vertelde een imdb-er me. Toch niet helemaal juist onthouden...
X__Liesjj
-
- 329 berichten
- 586 stemmen
Ik zoek een komische film over jaren 60 ofzo.
Er is een scéne dat een meisje/vrouw topless gaat paardrijden.
En ook dat een verliefd stelletje die sinds hun schooltijd hadden hun 1e keer wouden doen in een duur hotel/motel. Maar er is geen geschikt. Uiteindelijk doen ze op het strand.
Volgens mij is dit Porky's maar dat weet ik niet zeker.
newG
-
- 956 berichten
- 2345 stemmen
Ik ben opzoek naar een film die ik in de zomer van 1998 of 1999 heb gezien op Tv1 (belgië). Het was een amerikaanse komedie van ergens begin jaren 90 denk ik. Na een kwartiertje kijken was ik in slaap gevallen omdat ik me die avond wat ziekjes voelde.
Wat is me kan herrineren is dit:
2 Jongens moetten om 1 of andere rede een voodoo ritueel uitvoeren en hebben daarvoor enkele zaken nodig. 1 van die dingen was een levende kip, maar omdat ze in de stad wonen was dat niet evident om die te vinden. Uiteindelijk vinden ze 1 bij een aziatisch restaurantje en hebben ze heel wat moeite om uit te leggen dat ze de kip levend willen.
Dat is alles wat ik me kan herrineren.
Wie kan mij helpen?
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
Met al die kenners hier nog een vraag:
Was een film ook nog niet zo heel oud, weet niet meer precies waarover die ging. Geen horror iig, maar een kerel stopte een andere kerel, die hij had vermoord dacht ik, in zo'n apparaat die boomstammen en takken in kleine stukjes hakt.
Vond het een goede film en dat fragment is me heel lang bijgebleven.
En natuurlijk weer bij voorbaat dank.
Helemaal goed, dankzij de onvolprezen zoekmachine hier heb ik de film inmiddels gevonden.
En die andere film, Fargo was het, dat ik daar zelf niet opkwam.
Bedankt in ieder geval.
Johan1
-
- 48 berichten
- 120 stemmen
Ik ben opzoek naar een film die ik in de zomer van 1998 of 1999 heb gezien op Tv1 (belgië). Het was een amerikaanse komedie van ergens begin jaren 90 denk ik. Na een kwartiertje kijken was ik in slaap gevallen omdat ik me die avond wat ziekjes voelde.
Wat is me kan herrineren is dit:
2 Jongens moetten om 1 of andere rede een voodoo ritueel uitvoeren en hebben daarvoor enkele zaken nodig. 1 van die dingen was een levende kip, maar omdat ze in de stad wonen was dat niet evident om die te vinden. Uiteindelijk vinden ze 1 bij een aziatisch restaurantje en hebben ze heel wat moeite om uit te leggen dat ze de kip levend willen.
Dat is alles wat ik me kan herrineren.
Wie kan mij helpen?
newG
-
- 956 berichten
- 2345 stemmen
Dank u wel, jij bent mijn nieuwe held 
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1820 stemmen
ik zoek een franse film, het ging over een school ergens in de bossen en daar kwam een nieuwe leraar, die liet de kinderen zingen. de directeur was typisch zo'n gemene man. de school vloog ook nog een keer in de fik en op het laatst gaat de leraar weg en zingen zo voor hem. zoiets.
sinterklaas
-
- 11816 berichten
- 3317 stemmen
Ik zoek een film, hij komt in ieder geval ergens uit 1997 maar ik weet de titel niet.
Het gaat over een familie in zo'n camper die gegijzeld worden door een overvaller (die eerder na een overval zijn maat en een politie agent heeft neergeschoten) Het meisje van de familie verliest een knuffelbeer en even later komt er een vrouwelijke politieagente de camper in. Het meisje vraagt dan aan de agente of ze haar knuffel wil zoeken en geeft haar daar een foto van. Zodra de agente uit de camper is leest ze achter de foto dat de familie in gevaar is.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Weet je zeker dat het 1997 moet zijn?
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Klinkt een beetje als het begin van From Dusk till Dawn
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Hmm, dan zou ik me toch echt andere scenes herinneren. 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Hehe idd, misschien dat sinterklaas voor die tijd in slaap is gevallen 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Moet dan wel.
Ik denk haast dat jouw suggestie nog wel eens kan kloppen ook. Sinterklaas?
sinterklaas
-
- 11816 berichten
- 3317 stemmen
Flauw
.
Maar het was geen horrorfilm en From Dusk Till Dawn heb ik van de week voor de tweede keer gezien.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
nee in from dusk till dawn is er geen meisje met een beer dat meisje is veel ouder.
en tevens komen er geen agenten echt in de camper.
wat het wel moet zijn weet ik nog niet
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.