- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
In Film > Genres en landen > Manga, anime & hentai:
Ik zoek de naam van een Japanse tekenfilm. Hiervan heb ik een deel gezien in een hotel. Het was een lange speelfilm (tekenfilm), die zich waarschijnlijk afspeelde in het Japan van de jaren 60. Het hoofdpersonage was een soort ME-er die gewelddadige missies verrichte. Hij was nu op de vlucht, door de politie was een klopjacht op hem geopend. Middels flashbacks kwamen er enkele romantische scenes in beeld. Meer details weet ik helaas niet, het is ook alweer een paar jaar geleden. Het is in ieder geval een zeer realistische film, niet overdreven, niet voor kinderen, ingetogen en zeer mooi in beeld gebracht.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
The Majestic (2001) van Darabont, een scene:
Luke kijkt naar een silent movie die vader aan het draaien is...
"Welcome home, Luke. This was the first movie we ever showed here. Your mother loved it. I bought the print. Cost us our first month's profits.That was back in. Before sound. You were just a little kid then."
zo'n meisje liet haar geliefde maar niet gaan toen die naar het front moest. die zegt dan iets van "i'll come back for you"...ik denk dat de film van rond 1910 komt
weet iemand de titel van deze silent movie?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
@lowhusky: The Big Parade aldus een discussie op imdb
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik zoek de naam van een Japanse tekenfilm. Hiervan heb ik een deel gezien in een hotel. Het was een lange speelfilm (tekenfilm), die zich waarschijnlijk afspeelde in het Japan van de jaren 60. Het hoofdpersonage was een soort ME-er die gewelddadige missies verrichte. Hij was nu op de vlucht, door de politie was een klopjacht op hem geopend. Middels flashbacks kwamen er enkele romantische scenes in beeld. Meer details weet ik helaas niet, het is ook alweer een paar jaar geleden. Het is in ieder geval een zeer realistische film, niet overdreven, niet voor kinderen, ingetogen en zeer mooi in beeld gebracht.
Klinkt een beetje als Golgo 13 - The Professional, al heb ik die film zelf nooit gezien.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
@lowhusky: The Big Parade aldus een discussie op imdb
GOD, bedankt
.
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
@Mug: Bedankt! Het is inderdaad Jin-Rô.
the catcher
-
- 118 berichten
- 1463 stemmen
Ik ben op zoek naar een film tittel.Veel herinner ik er niet meer van. Toch hoop ik dat iemand mij verder zal kunnen helpen.Het enige wat ik mij nog herinner is dat het over een groep soldaten(als het al soldaten waren?) gaat die ergens in de noordpool(denk ik) zitten.Ook herinner ik mij dat ze met parachuttes enkele voorwerpen dropten.Kan zijn dat er parachutisten ook bij waren. Ik denk dat ik de film ergens eind jaren 80 heb gezien.
Ni echt veel dat ik weet, en wat ik weet is zeer vaag.Hopelijk iemand die mij hier kan verder helpen.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Als het goed is bedoel je deze...
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Denk ik eerder deze:
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Kan iemand me vertellen welke van de drie Sisi films zich in dat paleis op Corfu afspeeld?
the catcher
-
- 118 berichten
- 1463 stemmen
THX
Ik denk dat het Ice station zebra was. De vraag is waar ga ik die 2 films nog ergens kunnen vinden?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Ice Station Zebra is gewoon in de reguliere dvdhandel te vinden.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Scandinavische kinderfilm over 2 meisjes die weglopen van huis. Onderweg stappen ze op een gegeven moment bij 2 mafkezen in een rode auto. Er staat me ook nog een liedje over haaien bij, en Henrik Larsson (de voetballer), speelt zichzelf dacht ik
.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Selma & Johanna - En Roadmovie (met Larsson als zichzelf)
Herminez
-
- 3 berichten
- 52 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een vage spacefilm waar ik me alleen nog flarden van herinner
.. De film is volgens mij vrij nieuw, amerikaanse producktie en speelt zich ook af in Amerika .. Van de scenes die ik me nog herinner speelt er eentje zich af in de auto op de snelweg waar een paar dudes met een zak wiet en paddo's aan het cruisen zijn tot ze worden aangehouden door twee agenten.. een van die dudes eet vervolgens beide zakken leeg en begint vrij hard te trippen, wat erg vet in beeld wordt gebracht.. later in de film zit ook nog een scene waarbij een paar agenten een flesje stroop oid leeg moeten drinken.. vage omschrijving misschien maar ik hoop dat iemand weet welke film ik bedoel..
Herminez
-
- 3 berichten
- 52 stemmen
Nope, hij lijkt er trouwens wel een klein beetje op.. deze film was wel beduidend beter.. de titel was volgens mij 1 woord...
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Ik zoek een film over een Panda beer en een jonge vrouw. Ik herinner me nog scenes dat ze over een lange brug liepen. Het ging dus noodzakelijk over de panda...
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
oh hjaa dat is hem het was een jongen in plaats van een vrouw bedankt!
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7984 stemmen
Kan iemand me vertellen welke van de drie Sisi films zich in dat paleis op Corfu afspeeld?
Beetje googlen doet me vermoeden dat het deze moet zijn, oftewel de 3e in de reeks.
@by_the_way: graag gedaan!
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Wat is ook maar weer de titel van die animatiefilm, waarin een horde dinosauriers een grote tocht maken? Uiteraard worden ze onderweg een aantal keer aangevallen en valt de tocht heel zwaar voor de oudjes, maar ze moeten door van de leider. Ik gok dat ik hem 5 of 6 jaar terug in de bioscoop zag, dus hij zal rond 2000/2001 zijn.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Nee, maar bedankt voor het zoeken!
edit: Het was Dinosaur (2000)
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik ben op zoek naar een Italiaanse film. Het gaat ongeveer zo: een druk bezette zakenman uit Noord Italië, erft een huis op Sicilië. Hij heeft weinig tijd en wil het huis zo snel mogelijk verpatsen. Volgens mij laat hij het huis eerst verbouwen, wat echter volgens het Siciliaanse tempo gaat. Geleidelijk berust hij hierin en komt hij in een ander ritme, en gaat hij zijn drukke leven relativeren.
bramiesaus
-
- 8 berichten
- 5 stemmen
ik ben de film naam van een flim vergeten, de film zou ongeveer zo moeten gaan:
een groepje mensen dat wraak wil nemen op een school omdat ze niet zijn geslaagd gaan met ketingzagen de school te lijf. Ze komen door de wcs de school binnen en slachten iedereen af. Op het einde geven ze een ontschuldige jongen de schuld die hiervoor de doodstraf krijgt
het is mogelijk een spaanse film maar ik weet het niet zeker
deze film is echter in ong. 50 landen illegaal
kan iemand mij vertellen hoe deze film heet??
alvast bedankt
Zion24
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ook ik ben op zoek naar een titel en het gaat over een al behoorlijke oude kinderfilm rond de jaren tachtig schat ik.
Ik zal een zo duidelijk mogelijke omschrijving geven van hoe de film in mijn herinnering ging.
De film gaat over een jongetje die in het bos woont bij zijn ouders en opeens een knuppel vind en die over het dak van zijn huis slingert,daar blijkt een betovering aan vast te zitten en moet hij (geloof ik)een meisje redden uit een ruine en ik dacht dat ze in een kraai was betoverd.
Hij komt onderweg ook nog wat reuzen en andere opstakels tegen.
Weet iemand hoe deze film heet of heeft deze film zelf in zijn of haar collectie en wil de film wel verkopen dan zou ik het heel graag horen.
B.v.d.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.