• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.275 series
  • 34.086 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.284 gebruikers
  • 9.390.771 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Chainsaw schreef:

Heb het zojuist even voor je opgezocht en ik denk dat je in de war bent met een aflevering van de komedie Seinfeld.

In één van de afleveringen van Seinfeld gaat Elaine namelijk uit met een man die, als hij 'zijn nummer' Desperado van The Eagles hoort, Elaine volkomen negeert.

Bron

Thanks .

Ik dacht zeker te weten dat het een film was, had dit nooit zelf gevonden.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet niet zeker of het een film was of...

Ze praten dus nederlands, dat jongetje springt de zwembad in en roept "Ik ben niet klein!" en zinkt naar de bodem en wordt gered door vader/man en hij zegt "wil je dat nooit meer doen". Dat jochie had een broertje of broer en hij liet zijn blinde darm of ander orgaan weghalen.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Ik zoek ook nog een film, waaruit ik één scene ken. Het is een franse film, volgens mij nouvelle vague, wel in kleur. De scene: een man (Belmondo?) en een vrouw in een appartement die met een fles een (of twee) bezoeker(s) neerslaan en vervolgens via het balkon vluchten, waarbij de man slechts met moeite in de auto kan komen. De gebeurtenissen zijn door elkaar heen gemonteerd (dus tussendoor zie je al shots dat ze in de auto zitten en dergelijke). Wie helpt?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Is dat niet gewoon A Bout de Souffle?

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

kos schreef:

Is dat niet gewoon A Bout de Souffle?

Nee. Die heb ik twee keer gezien en is zwart-wit.

Misschien Pierrot le Fou. Iemand die die film kent?

Joson

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ooit heb ik een film gezien waarin een regiment vlooien zijn intrek neemt op een hond.

Je ziet ze onder de deur van de kamer door marcheren naar de hond en daar hun kamp opslaan.

Wie herkent dit en weet de titel ???

Joson

Alwin_

• 104 berichten
  • 522 stemmen

Ik zoek ook een film.

Aan het eind moest iemand gecremeerd worden, maar ze hadden niet genoeg geld (over) voor een urn, en stopten het as daarom maar in een koekblik of iets dergelijks.

Tijdens het uitstrooien stond de wind toen ook verkeerd zodat al het as over hun heen kwam.

Iemand?

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Alwin_ schreef:

Ik zoek ook een film.

Aan het eind moest iemand gecremeerd worden, maar ze hadden niet genoeg geld (over) voor een urn, en stopten het as daarom maar in een koekblik of iets dergelijks.

Tijdens het uitstrooien stond de wind toen ook verkeerd zodat al het as over hun heen kwam.

Iemand?

Kan niet missen: The Big Lebowski.

Nog iemand die mijn scene herkent?

mathieudc

• 46 berichten
  • 461 stemmen

Ik zoek ook nog een film, maar veel weet ik er niet meer over, dus ik vrees dat mijn beschrijving nogal vaag is. Maar goed. Het is dus een film waar op het einde een moeder (of toch een kennis) van een jongen op de plek staat waar die jongen overleden is. Die plaats is aan een lang uitgestekt veld en ik denk dat het aan een prikkeldraad of aan een steen was. Die jongen die werd op die plaats vastgebonden? en is daar dan ook gestorven. Iemand een idee over welke film dit mogelijk zou kunnen zijn...weet er niet veel meer over maar zou deze graag eens opnieuw bekijken.

Alwin_

• 104 berichten
  • 522 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Kan niet missen: The Big Lebowski.

Nog iemand die mijn scene herkent?

thnx, ik kon er vannacht maar niet meer opkomen. Aardig dom van me.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n film op rtl 7 of rtl 4...een meisje laat een meisje in de wc verdrinken ofzo en dan wordt ze opgepakt en krijgt een psychiator. ze wil niks met haar vader te maken hebben. ze verzamelt stenen of iets anders bij die rivier. moeder doet dom tegen haar. niemand had van haar verwacht dat ze iemand zou laten verdrinken, ze haalde altijd goede cijfers...dit jaar op tv geweest denk ik.

Koetje-2006

• 70 berichten
  • 111 stemmen

Een film (redelijk nieuw, denk 2005)

Waar een meisje geloof ik vastzit in een metro baan

Kom op, horror film over metro!!! Iemand moet t weten

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

sorry, enige horror met een metro die ik ken is mimic. ook een aanrader. Misschie : Along Came a Spider

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Koetje-2006 schreef:

Een film (redelijk nieuw, denk 2005)

Waar een meisje geloof ik vastzit in een metro baan

Kom op, horror film over metro!!! Iemand moet t weten

Creep?

Koetje-2006

• 70 berichten
  • 111 stemmen

JoeHallenbeck schreef:

(quote)

Creep?

Thnx

Wist niet dat die zo slecht was, de preview beloofde veel destijds

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Zo slecht is ie ook niet. Vond het best een aardige horror-film.

Koetje-2006

• 70 berichten
  • 111 stemmen

Dan zoek ik er alweer 1

Een film die zich afspeelt in Berlijn.

De moeder van het gezin raakt in koma en ontwaakt weer wanneer de muur is gevallen.

Nu moet haar omgeving doen alsof het nog oost-duitsland is waarin ze leven gezien de moeder nog niet teveel kan verdragen.

Koetje-2006

• 70 berichten
  • 111 stemmen

Dank u vriendelijk

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Ik zoek de naam van die documentaire over de onderwaterwereld. Ik dacht uit 2003 of in elk geval recent.

Werd geloof ik ook vrij hoog gewaardeerd hier.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Thanks

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film.

Een scene:

Een vrouwelijke cowboy-type schiet een andere cowboy neer en snijdt zijn lichaam open en zegt sorry en haalt het hart of een ander orgaan eruit.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

eRCee schreef:

Misschien Pierrot le Fou. Iemand die die film kent?

Pierrot le Fou.

Hij, als getrouwde man, overnacht bij haar en het is haar minnaar (of iemand van de anti-Algerijnenbrigade) die binnen komt vallen.

Eenmaal in de auto doen ze Amerikaanse cinema na met hilarische gevolgen.

...zoiets

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

ToNe schreef:

Pierrot le Fou.

Hij, als getrouwde man, overnacht bij haar en het is haar minnaar (of iemand van de anti-Algerijnenbrigade) die binnen komt vallen.

Eenmaal in de auto doen ze Amerikaanse cinema na met hilarische gevolgen.

...zoiets

Ik ken de scene slechts tot ze de auto in stappen. Maar het gedeelte dat ik op de vorige pagina beschreef komt dus inderdaad uit Pierrot le Fou?

stinissen (crew films & series)

• 23507 berichten
  • 77024 stemmen

geplaatst op 17 augustus 2006, 16:29 uur

Ik ben in de bioscoop naar de film geweest pirats of the carrabien 2 maar in het voorstukje was een film wat over een aantal maanden in de bios zou draaien. Het ging over een aantal mensen die in zee zouden komen en dat een helikopter team ze ging redden. Wie weet welke film dit is?

Mug zegt:

Open Water 2 lijkt me

stinissen (crew films & series)

• 23507 berichten
  • 77024 stemmen

Maar je bedoelt zeker Guardian, The

http://www.moviemeter.nl/film/37712

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Kan iemand mij documentaires aanraden die over de onderwaterwereld gaan of iets in de trant van 'jungle' of 'hun bewoners' of zo. Vind dat namelijk wel altijd interessant. Docu's over interessante dieren is ook altijd wel leuk.

En het liefst zo recent mogelijk. Docu's uit '70 heb ik niet zoveel aan

Emm

• 2 berichten
  • 0 stemmen

ik heb een film in mijn hooft die ik een aantal jaren terug heb gezien maar waarvan ik de titel niet kan herinneren, fff wat ik me wel kan herinneren:

een aantal jongens(4 of 5 meen ik) uit arme gezinnen, besluiten op een dag zelf raketjes te gaan bouwen, deze testen ze op een verlaten terein. de vader van de hoofdpersoon werkt in een kolenmijn. en verder slopen ze een keer een spoorlijn op het als oud ijzer te verkopen om nieuwe spullen te kopen. en volgens mij is de hoofdpersoon uiteindelijk ofrichter of baas van nasa geworden.

mijn dank is groot voor diegene die deze filmtitel nog wel kan herinneren of me de goede kant op kan sturen,

mvg Maarten

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.