• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.989 gebruikers
  • 9.370.978 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ok, thanks Paddo

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Patlabor the movie kwam inderdaad een paar jaar geleden 's nachts op de BBC....

patjenmgn

• 153 berichten
  • 6350 stemmen

Hey Lui,

effe vraagje... mijn vriendin heeft een jaartje of vijf geleden (op school) een film gezien over een mongool waarvan het levensverhaal in de film werd verteld.

Dit werd op een grappige manier gedaan en de naam van de mongool (waar de film om draaide) was George.

En het was een franstalige film.

Weet iemand welke film dit is?

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Via een maatje van mij, met wie ik destijds die manga gezien heb (en die ook de titel niet meer weet), ben ik op wat meer info gekomen. Die robots waren een mislukt medisch experiment. Het experiment was bedoeld om oude van dagen weer mobiel te krijgen, maar die oudjes in die robots (of zoiets) werden helemaal gek. Is dit Patlabor the movie?

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

Klinkt meer als Roujin Z.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

patjenmgn schreef:

mijn vriendin heeft een jaartje of vijf geleden (op school) een film gezien over een mongool waarvan het levensverhaal in de film werd verteld.

Dit werd op een grappige manier gedaan en de naam van de mongool (waar de film om draaide) was George.

En het was een franstalige film.

Weet iemand welke film dit is?

Le Huitième Jour

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

blabla schreef:

Klinkt meer als Roujin Z.

Thankx Blabla!! (hoewel ik nu 2 films door elkaar heb gehaald, maar beiden waren geweldig).

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

halloooo,

ik zoek ook een filmtitel. nou eigenlijk is het mijn vader die het zoekt. even kijken of ik zijn verhaal degelijk kan reproduceren.

ehm...

het is een film over een vrouw die zelfmoord wil plegen. maar dat durft ze niet of zo.ze is rijk en tilt de maffia. op die manier hoopt ze dat deze uit wraak een mannetje op haar af zullen sturen om haar om te leggen. dat gebeurt, maar o help, hij wordt verliefd op haar. het enige dat ik verder weet is dat het een amerikaanse film is van niet zo heel lang geleden.(jaren 80/ 90)

ben benieuwd of dit een lampje doet branden bij iemand. (bij mij in ieder geval niet)

alvast bedankt voor het nadenken....;-)

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Het verhaaltje klopt niet helemaal, maar het klinkt als die ontieglijke megaflop Backtrack/Catchfire

Monsieur Psycho

• 108 berichten
  • 542 stemmen

Hallo iedereen.

Een vraag. Paar jaar geleden heb ik een Poolse film gezien. De film gaat over een man die de hele tijd touw in zijn hand heeft en uiteindelijk iemand met dat touw wurgt. Weet hier misschien iemand de titel van deze film?

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

ik denk het toch niet hoor narva, ik had niet gehoord dat er bekenden inzaten....

misschien iemand anders?

trouwens bedankt en ik zal het wel navragen...

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Is het dan misschien Prizzi's Honor?

patjenmgn

• 153 berichten
  • 6350 stemmen

EmDee schreef:

(quote)
Le Huitième Jour

Thanks Emdee!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

ik wou eigenlijk net gaan slapen maar ik zat met ff met een film in mijn hoofd waar ik de titel niet meer van weet.

het is een franse highschool komedie over een stel tieners die op alle mogelijke manieren proberen te spieken. weet iemand welke ik bedoel?

gerto

• 1 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek een film, een volop bekende die pas is uit gekomen. Ik kom alleen niet meer op de naam. Het gaat over een kerel die van het lelijkste meisje van school een volop knappe dame maakt. Weet iemand hoe die film heet? (het zal toch wel dat iemand dit weet hier)

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

She's All That!?

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Je hebt het volgens mij over "Not another Teen movie"

doubletake

• 31 berichten
  • 7 stemmen

Ben op zok naar de titel van een franse film

die vorig jaar in de filhuizen draaide en die berucht is geworden vanwege de expliciete 9 minuten lange verkrachtings scene

Alvast bedankt

DJ@WORK

Doubletake

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Wel grappig dat de vraag van doubletake komt.

doubletake

• 31 berichten
  • 7 stemmen

guys thx a million

en inderdaad maar soms heb ik van die dagen, zeker als jullie weten dat ik binnen nu en een 3 talweken weer vader wordt lijkt m'n geheugen wel een gatenkaas. verklaart gelijk ook waarom ik niet meer op de chat ben geweest

See you soon

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Misschien een domme vraag, maar welke film van Tarkovsky is ook al weer opgenomen bij de grensrivier de Narva in Estland/Rusland?

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Stalker is deels in Estand gefilmd, maar of de Narva er ook in voorkomt zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Dat moet dan wel, want er is maar 1 grensrivier tussen Estland en Rusland, en dat is de Narva. Misschien toch maar snel kijken dan...

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Ik ben op zoek naar een filmtitel. De film schoot me net zomaar weer te binnen:

Het is een gevangenisfilm a la Midnight Express. De hoofdrolspeler weet uiteindelijk te ontsnappen door verkleed als vrouw de gevangenis uit te wandelen.

Wie o wie?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ik neem aan dat je niet The great Escape, Stalag 17 of Colditz bedoeld..

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Nee ik vermoed begin jaren 80.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

De scene komt me heel bekend voor...alleen lijkt ie me niet uit een gevangenisfilm te komen. Was het niet John Lithgow in Raising Cain of Riccochet? Meende nl dat die daar als vrouw de gevangenis uit kwam. Of was het misschien La Vita E Bella?

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Nee, het is echt een gevangenisfilm Ramon, waargebeurd zelfs als ik het me goed kan herinneren.

De hoofdrolspeler laat in de gevangenis op een gegeven moment expres z'n baard staan: "Mensen vergeten je gezicht dan", zegt-ie of iets in die trant.

Van tijd tot tijd mogen er dames op bezoek komen in de cellen en dan scheert hij als de wiedeweerga z'n baard af, hult zich in vrouwenkleding en wandelt te midden van de andere vrouwelijke bezoekers zo de gevangenis uit.

Forse spoiler dit maar ja, meer kan ik me er ook niet van herinneren.

Maar wat is de titel?

Er moet hier in het Mekka van filmdeskundigen toch wel iemand zijn, die dit bekend voorkomt?

tom

• 308 berichten
  • 1053 stemmen

Misschien dat je via de zoekfunctie 'plot keywords' op Imdb verder komt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.