- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Het ging over twee jongens die van huis wegliepen en in een boom of in een grot gingen wonen. In ieder geval in het bos. Vooral de titelsong was vreselijk mooi. Iets met fluiten.
Renske: Ze waren geloof ik op de vlucht geslagen voor hun boze tante en gingen leven in het bos, in een holle boom.....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De serie die je zoekt heet volgens mij: "Brendon Chase" (Engelse titel)
Hey, daar was ik ook naar op zoek! Holle boom en kinderen in het bos was het enige dat ik me goed kon herinneren. Nu jullie het over de begintune hebben, daar kan ik me ook vaag iets van herinneren. Volgens mij heb ik die meer dan eens nagefloten.
En trouwens, er staat me iets van bij dat ze ook een hond hadden.
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Kap,
't Is al zó'n tijd terug, hé. Volgens mij begin jaren '80 (1981?). In ieder geval was ik blij om te weten te komen hoe de titel was, en die begintune hé?
♪ Die fluit ik minimaal 20 jaar na dato nog na ♪. Weet nog precies hoe die gaat.
Zucht...... jeugdsentiment. Was nog voor het gewelddadiger the A team en the Dukes of Hazzard.
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Overigens: van een hond staat mij niets bij, maar ach, de leeftijd gaat nu tellen....
Kap, hoe oud (of jong) ben jij eigenlijk dat je dit nog weet te herinneren?
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Nog zoiets: Herrinner je je de serie "Dick Turpin" nog? ook een Engelse serie met zo'n kenmerkende beginmuziek. Daar is overigens op het Internet nog wel wat over te vinden.
Als het goed is heette de hoofdrolspeler iets van Richard (en dan zijn achternaam)
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Richard O'Sullivan, zie IMDB.
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Richard O'Sullivan, zie IMDB.
Precies: die zocht ik! Moet je nagaan, ook iets van 20 jaar later en ik weet in ieder geval zijn voornaam nog. Moet je nagaan wat zo'n serie in je jeugd voor indruk achterlaat.
Zeer grappig dit allemaal, zwelgen in nostalgie 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dick Turpin ook ja! En Sandokan (nu uit op dvd). En ik herinner me ook een serie over een roodharige jongen, die geloof ik wees was. Vond ik ook erg goed.
Wat Nederlandse series betreft: Q en Q, de Fabriek (!), Heerenstraat 11 (oid).
Ik ben overigens 29 jaar.
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Sandokan is voor mijn tijd (let op mijn leeftijd, nog steeds 27!) maar ik heb er wel van gehoord en gezien, in een programma over de jaren '70 die een aantal maanden terug werd uitgezonden. Misschien weet mijn broer (2 jaar ouder) hier meer van.
Q en Q heb ik in de herhaling gezien.
Dan hebben we nog "De Zevensprong" én als ik erg diep ga graven in mijn geheugen Barbapappa en de Berenboot
maar dat is niet interessant meer voor de "volwassenen".
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
"Dick Turpin"
Was dat toevallig een struikrover?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Was dat toevallig een struikrover?
komt mij ook bekend voor ja...was maar een klein mannetje of niet?
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Ja, dat was i.d.d. een struikrover (gedwongen door geldnood en een soort modernere Robin Hood), maar in mijn herinnering was hij niet klein, maar eerder ik 
filmdaas
-
- 66 berichten
- 103 stemmen
ik zoek een film (duh!!)
de film gaat over een man en vrouw die
in het bos wonen , en die man houd de vrouw gevangen. en op een dag komt er een man bij hun huisje en wil die vrouw helpen ontsnappen. zoiets is het.
Dat klinkt als THe Caller met malcolm mcdowell
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Dat klinkt als THe Caller met malcolm mcdowell
Verrek, die zoek ik ook al lang. Thanks!
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Maar het was niet de film die ik bedoelde.
Ik had hem een tijdje geleden zelf al gevonden , ik bedoelde Undertow.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik had hem een tijdje geleden zelf al gevonden , ik bedoelde Undertow.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Kom kom, hoe oud is dat berichtje van Linda?
Het verhaaltje van de film die Linda zocht komt niet helemaal overeen met 'The Caller', maar toch is dat de film die ik zocht 
Nogmaals bedankt Filmdaas!
bertin
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Echt supervet! Sammy's super t-shirt.
Ik had de beelden al m'n hele leven in m'n hoofd spoken. << Toen het jochie het t-shirt verkeerd om aan deed en toen kei hard achteruit rende. >>
Toen ik die reclame zag van het rotterdamse film festival wist ik dat ik niet gek was.
Dupree
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Goedendag,
Ik ben op zoek naar de titel van een film die eind november of begin december moet zijn uitgezonden op V8.
Het moet een Engelse film geweest zijn en speelde zich af in Tsjechië in de tijd van de Tweede Wereldoorlog. Het gaat over het verzet en de moord op een van de "rechterhanden" van Hitler.
Dit is eigenlijk alles wat ik weet. Ik hoop dat iemand weet waar ik het over heb. Of iemand die nog weet wat er in die periode voor films op V8 waren.
Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie hulp en reactie.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
dat is dus Operation Daybreak. die film staat overigens nog niet op de site.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ja, ik ben toch ook al een tijdje op zoek naar een titel. Een geniale manga-film (yes, i'm looking at you manga-liefhebbers
).
Veel kan ik me er niet van herinneren, maar het had te maken met robots die een eigen wil kregen en de straten van (Tokyo) onveilig maakten. Zo was er geloof ik eentje die een soort mono-rail systeem had en daarmee over het land raasde. Een aantal mensen (jongeren?) namen het tegen de robots op. Ook konden die robots zich met elkaar verbinden (en nee, het was geen Transformers
). Ik heb wel ooit eens Patlabor gezien, maar weet niet meer of het nou die was. Ik zou de titel graag weten, want ik heb toen 2 uur met open mond naar het beeld zitten staren. Alvast dank.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
O ja, misschien moet ik er even bij vermelden dat hij zo'n 5 jaar geleden 's nachts op de BBC is uitgezonden in een reeks van andere geniale Manga's. Die serie mogen ze nog wel eens uitzenden.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Het is nu wachten op het ontwaken van Padd0, die je zeer waarschijnlijk de juiste titel kan geven 
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Volgens mij is het Patlabor 1(Patlabor: The Movie (Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie)
). Het eerste gedeelte klopt over die robots die doordraaien en een groep mensen die ze proberen tegen te houden. Alleen dat stukje van dat die robots zich met elkaar zouden kunnen verbinden zit niet in patlabor. Ik schat de kans dat je patlabor bedoeld op 55%.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.