- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
@ T.O.
Komt me voor de helft bekend voor (dat komt omdat ik tijdens de film die een aantal jaren geleden 's nachts op NL3 te zien was - inderdaad - in slaap ben gesukkeld nadat ik de lig-positie aannam op de bank).
Een burgerlijk oud stel. Iemand die claimt hun zoon te zijn. Ik herinner me geen zus overigens. Hij steelt ook het spaargeld van zijn nieuwe ouders, die alles maar van hem 'pikken'. Een scene die ik herinner is de aankoop van een ultra-luxe slaapkamer voor zoonlief. Is dat hem, of niet? Anders, wie weet welke Franstalige film ik dan bedoel?
Leno
-
- 5921 berichten
- 4415 stemmen
Nog maar een keertje proberen deze film.. 
Een thriller die ik jaren geleden gezien heb:
Man krijgt autopech, komt bij een huis en krijgt daar onderdak van een man die daar alleen met z`n dochter woont. De man belooft elke keer zijn auto te repareren maar doet het niet.
Er onstaat nogal een broeierig sfeertje omdat het eerst allemaal gezellig lijkt elke avond met bier aan de tafel, maar die vent gaat steeds vreemder doet. Ook broeit er iets tussen de autopech-man en de dochter..
Een scene die ik me nog herinner is dat de dochter gaat strippen op een avondje, midden op de tafel. De man en de vader kijken allebei geamuseerd toe, waarna de vader opeens psycho wordt ('wat kijk je naar me dochter!!')
Aan het einde zit die autopechman vastgebonden op de grond, en die man&dochter zijn weg met de auto. Gelukkig heeft de dochter een vijl achtergelaten voor die man, zodat ie kan ontsnappen..
Als ik het goed heb rijden die man&dochter aan het einde met hun auto voor een trein.......
Hoop dat iemand er deze keer wel iets van kan maken?
Misschien: U Turn?
bebdn
-
- 1884 berichten
- 1148 stemmen
Weet iemand waar ik Kikujirô no natsu & Dolls kan vinden?
Is er soms een box van Kitano?
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Dolls heb ik toen der tijd bij van leest vandaan en Kikujiro bij de Bijenkorf. Anders zijn ze beiden wel te vinden (of bestellen) bij zaken als Boudisque (Amsterdam, Utrecht, Nijmegen) of Rodisc (Rotterdam). Als je in het bezit bent van een creditcard kun je ze bestellen bij play.com.
Menkie
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hoi ,
Ik zit me al 3 jaar suf te zoeken naar een filmtitel.
Het is ook een boek.
Het gaat over een bankroof door middel van een tunnel.
Ze graven een tunnel naar een bank en kraken dan tijdens een feestweekend alle kluisjes van de bank.
Er zijn meerdere personen aanwezig en ze blijven het hele weekend in de bank.
Ze koken er ook. De roof wordt pas dinsdags opgemerkt door het personeel van de bank.
Later worden ze een voor een opgepakt en de leider ontsnapt op het laatst uit het politiebureau door uit het raam te springen en achterop een motor die klaarstaat te vluchten.
Als ik het mij goed herinner is de leider een soort van terrorist.
Het is bij mijn weten een franse film uit +/- 1970 - 1980.
Als je ook maar het kleinste vermoeden hebt laat het me aub weten.
Bedankt Menkie
Tich
-
- 130 berichten
- 176 stemmen
Hoi,
ik ben op zoek naar een filmtitel van een film waar een vriend van me over vertelde. Ik heb de film dus zelf niet gezien, maar misschien dat er bij iemand na het volgende een bel gaat rinkelen:
Vrouw klaagt CIA en regering aan wegens experimenten met drugs die het leger op hun ouders zou hebben uitgevoerd ten tijde van WO2.
Weet iemand hier iets meer over? Bij voorbaat dank!
PS: een scène is: de vrouw (meisje) staat op een station / vliegveld en vraagt aan haar vader om te blijven wachten, vervolgens loopt de man totaal verward weg omdat hij totaal geen besef meer heeft van wat hij doet.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Ik zou graag de titel van een film weten van welke ik me de opening nog heel goed herinner : Een jongen 15-16 jaar ofzo breekt s'nachts binnen in zijn school en gaat een beetje aan het bureau van de directeur zitten met een sigaret en een blikje bier, dit alles gebeurd onder het nummer : Born to be Wild.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3401 stemmen
Weet er iemand goede films ( japans?) die nog zieker zijn dan Ichi? 
Fourfeet
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Behoorlijk lang geleden zag ik en film op tv die ging over een groep mensen op een avontuurlijke tocht (in een kano?)...die bij een heel kleine gemeenschap aankwamen met een gehandicapte jongen die heel goed kon banjo-spelen. Een van de reizigers speelde gitaar en zo ontstond er een 'band'met die jongen door 'vraag en antwoord'tussen gitaar en banjo...
Weet iemand de titel van deze film??
Ik zou je erg dankbaar zijn!
groet, Henk
Troela
-
- 2 berichten
- 6 stemmen
Hoi
Ik ben op zoek naar een film die gaat over een jongen die volgens mij Ben heet. Hij gaat aan het einde van de film dood, zijn opa/vader heeft zijn doodskistje getimmerd. Hij koopt ook nog bloembollen met zijn moeder, maar die ziet hij niet meer in bloei staan.
Wie weet de titel van die film voor mij?????
shadowbikes
-
- 5 berichten
- 25 stemmen
hoi, ik zoek de titel van het volgende verhaal. Een rijke man heeft een sullige dochter die ontvoerd wordt. De man zoekt een detective die nog dommer is (zwart persoon). Al met al een komische film.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Excess Baggage misschien? Met Alicia Silverstone..
Maar hier wordt wel de kidnapping per ongeluk uitgevoerd, dus twijfel of dit is wat je zoekt..
shadowbikes
-
- 5 berichten
- 25 stemmen
helaas werwolf,
dit is niet wat ik zoek. Het einde van het verhaal is dat die 2 op een vlot staan wat langzaam afdrijft richting een waterval.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Als je ziek zoekt kan ik je maar één ding zeggen: Italiaanse horrorcinema van de jaren '70-'80. Check vooral Ruggero Deodato, Lucio Fulci en Umberto Lenzi.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
hoi, ik zoek de titel van het volgende verhaal. Een rijke man heeft een sullige dochter die ontvoerd wordt. De man zoekt een detective die nog dommer is (zwart persoon). Al met al een komische film.
Zou best wel eens Pure Luck kunnen zijn: Link naar de film
Dat is de matige remake van het uitmuntende franse orgineel La Chèvre: Link naar de film
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een Franse film uit begin jaren '90 (schat ik). Als ik het me goed herinner gaat het over een jongen die door de politie opgepakt wordt en de verloren zoon van een koppel blijkt te zijn, waarna hij bij hen in gaat wonen (of dit 'opgezet' was, weet ik niet meer).
Het koppel heeft al een dochter en de jongen is dus haar (half)broer. Hij krijgt echter langzaamaan een relatie met haar en uiteindelijk blijkt dat de jongen helemaal geen familiaire banden heeft. Hij ontdekt echter wel dat zijn 'oom' kinderen seksueel misbruikt.
Dat laatste komt een beetje uit de lucht vallen maar ik ben de clou van het verhaal eigenlijk vergeten
Volgens mij werkte de jongen 'undercover' voor de politie. Hoop dat jullie mij kunnen helpen 
dat is Olivier, Olivier
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Probeer de Guinea Pig reeks eens (Za Ginipiggu). Schijnt behoorlijk ranzig te zijn.
Michel87
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik ben een echte liefhebber van films.. ik zoek een film die ik vroeger als een klein kind ooit eens gezien heb op tv, en waar ik helaas de titel niet meer van weet, wel weet ik nog sommige vage stukken uit de film.
Het ging over een iemand of meerdere mensen... die op zoek gingen naar een flesje met een blauwe vloeistof erin.. om als ik het goed heb iemand tot leven te wekken.. de avondturen bracht hun onder andere naar een paleis of iets in die trend dat helemaal onder water stond.. hier konden ze dat flesje met blauwe vloeistof vinden.
Herkend iemand deze omschrijving? ik zou erg dankbaar zijn als ik een titel zou kunnen krijgen of iets wat mij verder kan helpen.
Alvast heel hartelijk bedankt voor de genomen moeite.
Michel87
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
nee dat is hem niet vrees ik.. het is een beetje fantasy/ridder achtig als ik het me goed herriner... heb hem rond 1996 ongeveer voor het laatst gezien..
Tun-89
-
- 712 berichten
- 510 stemmen
Weet iemand mischien hoe de acteur heet die
STEVE STEARNS speelt in: Quiet Kill (2004) ??
alfast bedankt.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Nicholas Celozzi speelt Steve Stearns
Tip: kijk op imdb.com daar zie je een uitgebreid overzicht van de spelende acteurs/ actrices in films 
Freak
-
- 98 berichten
- 994 stemmen
Klote zeg, ik zit met een film in mijn hoofd die ik wel gezien heb ooit, maar ik weet mijn god niet meer hoe die heet.
Het is een film uit begin jaren 90, ik weet dat de hoofdrolspeler in het begin van de film 'aankomt' in de stad waar de film zich afspeelt met een taxi. De Taxichauffeur heeft rasta haar.
Hoofdmoot van de film is drug, en alle problemen daaromheen voor de hoofdpersoon. Niet dat hij zelf gebruikt (geloof ik), maar meer geld en dealers die hem achtervolgen. Zoiets. Iemand een idee??
Het is een vrij bekende film, en op 1 of andere manier zit ik met True Romance en/of Chasing Amy in mijn hoofd, maar die zijn het niet ....
/edit
mmm, denk toch dat het True Romance is....
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Misschien The 51st State?
(Rastahaar is toch van Samuel L. Jackson dan...
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
In die film was Jackson niet de chauffeur, dus dat denk ik niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.