- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
xSpookiex
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo iedereen! Ik heb jaren geleden eens s'avonds laat een film gezien op Ned 1 die mij bijgebleven is.. Graag zou ik hem nog eens willen zien, alleen weet en kan ik nergens de titel van de film vinden.. Dit is wat ik nog ervan weet; de (Amerikaanse) film speelt zich af in de jaren 50 denk ik.. Waar alles draait om Rock 'n Roll. Het wordt gefilm vanuit een klein meisje die in een nette straat woont. Ze heeft een buurmeisje (aan de overkant) genaamd Shelly die nog bij haar moeder woont en erg losbandig is. Het meisje ziet Shelly soms s'avonds vanuit haar raam en ze begint op te kijken naar Shelly. Shelly is mooi, gaat uit en doet alles. Als Shelly het opmerkt neemt ze het meisje mee uit.. Shelly ontmoet een leuke jongen waar ze uiteindelijk ook zwanger van raakt. Als de moeder van Shelly daar achter komt stuurt ze Shelly naar z'n huis voor jonge moeders. Weet iemand wat de titel is van deze film?? Alvast Bedankt! Groetjes..
Niemand? 
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
Hallo ik ben nog op zoek naar een film die ik een paar jaar geleden op tv heb gezien. Ik weet er niet meer zo heel veel van maar waarschijnlijk wel het belangrijkste gedeelte.
Het gaat om een paar kansloze mensen met weinig geld. De meeste zijn werkloos of zoeken naar een baan. Een iemand heeft een baan bij de bank. Ze willen graag veel geld verdienen maar willen ook geen problemen. Daarom besluiten ze (2) om het geld van de bank mee te nemen, vervolgens gaan ze naar Las Vegas met het doel hun inzet te verdubbelen en het geld daarna weer terug te leggen.
Een klein detail dat ik ook nog weet is dat ze het geld bij de bank weghalen wanneer de baas zijn pauze neemt en even wat gaat eten. Hoe het op het einde afloopt ben ik alweer vergeten, daarom wil ik de film ook nog wel een keer zien.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
@Filmbreaker: Dat is Scorched (2003)
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
@Filmbreaker: Dat is Scorched (2003)
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
@alex1958:
The President's Child (1992)
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hi Bubblez ; ik weet niet hoe kan ik je bedanken.... 
maccy1988
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Hoi iedereen,
Ik zoek de titel van een film en wat ik me ervan kan herinneren is dat het over een jonge man gaat (ik denk jaar of 18-20) die in een winkel komt (weet niet meer of hij er ook werkt) en hij word neergeschoten en hij komt in de hemel terecht als ik me niet vergis en hij mag terugkeren naar aarde maar hij lijkt meer op een dode dan op een mens. Allerlei grappige dingen gebeuren zoals dat hij afspreekt met een meisje en ze zitten in de wagen, dat meisje begint aan zijn oor te sabbelen waarbij zijn oor er afvalt en op een gegeven moment staat hij recht en kan je aan zen broek zien dat zijn genitaliën ook van zijn lichaam afvallen.
Op het einde van film keert hij terug als mens en blijkt het dat hij toch niet dood is en dat zijn ketting de kogel heeft opgevangen.
Ik denk dat film uit de jaren 80 komt of begin jaren 90. De jongen in kwestie heeft lichtbruin of blond haar.
Hopelijk kan iemand me helpen? Alvast bedankt!
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
Hallo iedereen! Ik heb jaren geleden eens s'avonds laat een film gezien op Ned 1 die mij bijgebleven is.. Graag zou ik hem nog eens willen zien, alleen weet en kan ik nergens de titel van de film vinden.. Dit is wat ik nog ervan weet; de (Amerikaanse) film speelt zich af in de jaren 50 denk ik.. Waar alles draait om Rock 'n Roll. Het wordt gefilm vanuit een klein meisje die in een nette straat woont. Ze heeft een buurmeisje (aan de overkant) genaamd Shelly die nog bij haar moeder woont en erg losbandig is. Het meisje ziet Shelly soms s'avonds vanuit haar raam en ze begint op te kijken naar Shelly. Shelly is mooi, gaat uit en doet alles. Als Shelly het opmerkt neemt ze het meisje mee uit.. Shelly ontmoet een leuke jongen waar ze uiteindelijk ook zwanger van raakt. Als de moeder van Shelly daar achter komt stuurt ze Shelly naar z'n huis voor jonge moeders. Weet iemand wat de titel is van deze film?? Alvast Bedankt! Groetjes..
Na lang zoeken, gevonden: Je zoekt That Night (1992)
Zie hier de trailer!
Ze heet trouwens Sheryl 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Nog nooit was een vraag in dit topic waarschijnlijk zo vaag als de mijne, maar toch. Ik heb namelijk geen seconde van de film gezien, echter enkel een stuk of drie foto's. Het gaat om een film met Christopher Walken die in een woestijnachtige omgeving onder schot wordt gehouden. Een van de shots die ik zag bevatte volgens mij een aantal personen en voertuigen met in het midden Walken en een ander persoon welke hem dus onder schot houdt.
De sfeer van de foto's zag er interessant uit, vandaar. Nu kan ik met deze gegevens (Walken) zelf ook wel zoeken, maar misschien dat iemand het al weet?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik denk aan Last Man Standing (1996) (I).
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Seven Psychopaths!
Natuurlijk..
Althans, dat denk ik dan.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Het gaat om dit plaatje trouwens, dit was zijn 'tegenstander'.

Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
Dat zeg ik; Seven Psychopaths!
Check hier.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Klopt ja. Stom zeg, heb die trailer al meerdere malen gezien en de film staat al een tijdje op de wish list.
mouthaan
-
- 37 berichten
- 2897 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar een film waarin een aaneenschakeling te zien is van verschillende scheikundige processen/chemische reacties. Het is een zwart-wit film en er wordt niet in gesproken.
De film werd midden jaren 90 diverse keren uitgezonden op het Rotterdamse kunstkanaal.
Ik hoop dat iemand de titel weet van deze film.
Alvast bedankt.
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
@mouthaan: The Way Things Go (Duitse titel: Der Lauf der Dinge)
The Way Things Go - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hello allemaal ;
Ik ben benieuwd naar een titel van een film met dit verhaal :
Aan de lage wal geraakte vrouw, vaak dronken enz. krijgt een verhouding met een journalist die op het gegeven moment aan de hand van een foto in haar medaillon ontdekt dat zij ooit de verllofde was van de president en hij probeerde de moeder publiek bekend te maken. Zij vermoordt hem om dat te voorkomen aangezien zij de president wilde beschermen... Dan komt zij haar dochter in de rechtszaal tegen die haar verdedigt als haar pro deo advocaat...
Wie o wie ken de titel van deze film ???
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
@Alex11958
Ja kerel, hier heb al antwoord op gegeven. Kijk maar even terug.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Bubblez wordt helemaal gek (als ik het zo eens allemaal terug lees) maar goed bezig! 
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
@ Bubblez
Jammer genoeg de eerst antwoord was niet de gezocht film maar dat was iets dichbij.
De tweede verhaal kan best helpen...
Alvast bedankt 
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
Een - waarschijnlijk Amerikaanse - film die ik als jongetje ooit, ergens in de jaren zeventig, op de nederlandse televisie heb gezien, en die kennelijk zoveel indruk op me heeft gemaakt, dat ik me er nog vrij veel van meen te herinneren:
Nederlandse titel: De Klokken des Doods. Plot: een Amerikaans toeristenechtpaar raakt verzeild in een (Zwitsers?) bergstadje, genaamd Holistadt. Ze hebben een slechte dag uitgekozen om dit stadje te bezoeken, want om middernacht zullen de doden uit hun graf opstaan om met elkaar te dansen in de straten, zo wordt hun verteld. Het is beter om dan binnen te blijven. Schijnt een jaarlijks 'evenement' te zijn. De godganse dag luiden de kerkklokken; maar vanaf middernacht houden die daarmee op, waarna de poppen aan het dansen zijn, zogezegd.
Het echtpaar kan het stadje om één of andere reden niet verlaten, en /of hecht geen geloof aan de verhalen van de inwoners, en ze slagen er ook niet in om vóór middernacht een veilig onderkomen te vinden.
Hoe dan ook, de doden dansen hun dans - ik meen dat ze arm in arm in rijen onder het scanderen van 'Dance together, dance together' door de straten huppelen (het klinkt wel erg potsierlijk, nu ik het zo opschrijf, en misschien was het dat ook wel). De man wordt geloof ik al snel bewusteloos geslagen, en als hij weer bijkomt, blijkt zijn vrouw behoorlijk te grazen genomen zijn door de danslustigen.
Iemand enig idee?
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
@Ferdydurke:
Ik denk dat ik het heb gevonden. Het gaat om een episode uit een BBC-serie, gebaseerd op een kort verhaal van Robert Aickman, genaamd Ringing the Changes uit 1964.
Zie hier een omschrijving:
Possibly the most famous story by one of the masters of the weird tale. A couple are going to an English coastal town for their honeymoon. The town turns out to be nearly deserted of any other holiday-makers, and church bells are ringing constantly. But the couple soon discover that the town is even more sinister than they first think. Essentially a zombie tale, like all Aickman stories, it doesn't give the reader an easy time of it when it comes to simple explanations. A genuine masterpiece.
In 1968, a television adaptation of "Ringing the Changes", retitled "The Bells of Hell", appeared on the obscure BBC 2 program Late Night Horror
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Knap gevonden Bubblez!
Dat moet het haast wel zijn.
Heb ook een tijdje gezocht maar ondanks de toch nauwkeurige omschrijving en sterke zoektermen (Nederlandse titel en naam van het stadje) niets kunnen vinden.
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
Bubblez, dat lijkt er inderdaad sterk op, goed man!
Misschien is in de tv-verfilming het Engelse kustplaatsje veranderd in een Zwitsers bergdorpje (of heb ik dat in mijn herinnering later verward met een andere film, wie weet). Als ik het goed begrijp, is de betreffende aflevering van Late Night Horror gewist...
In ieder geval bedankt voor het uitzoeken!
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
Als ik het goed begrijp, is de betreffende aflevering van Late Night Horror gewist...
Dat las ik ook op IMDb ja. Jammer!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.