• 16.974 nieuwsartikelen
  • 181.449 films
  • 12.517 series
  • 34.635 seizoenen
  • 654.131 acteurs
  • 200.200 gebruikers
  • 9.448.862 stemmen
Avatar
 

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:
avatar van m.artijn_

m.artijn_

  • 23 berichten
  • 1 stemmen

Volgende film die ik zoek..

een comedy waar een jongen en meisje van lichaam verwisselen..

hun leven gaat gewoon door... verder kan ik me er niet veel meer van herinneren..

Lang geleden gezien


avatar van DieGo

DieGo

  • 5808 berichten
  • 2413 stemmen


avatar van Hollywood007

Hollywood007

  • 3342 berichten
  • 3884 stemmen

hoi, ik zoek een film die ik lang geleden zag. Als ik het me goed herinner ging het over een jong meisje (16 jaar ofzo) wiens vader een cinemacomplex bezat. Het speelde zich in ieder geval af in een cinemazaal. Er wordt een stomme zwart-wit film gedraaid. Je weet wel, zonder woorden maar met tekstvakjes tussenin. Het verhaal op het doek gaat over een vampier. Wanneer de film gedaan is en iedereen de zaal verlaat hoort het meisje plots iets rommelen achter het scherm/gordijn, en dan blijkt de vampier uit de film plots uit de film te zijn gekomen. Ik denk dat het een film van rond de jaren 80 moet zijn geweest. Het was geen horror ofzo. Meer een comedy of familiefilm. Herkent iemand deze film? Alvast bedankt.


avatar van Baggerman

Baggerman

  • 10842 berichten
  • 8309 stemmen

m.artijn_ schreef:

Volgende film die ik zoek..

een comedy waar een jongen en meisje van lichaam verwisselen..

hun leven gaat gewoon door... verder kan ik me er niet veel meer van herinneren..

Lang geleden gezien

Of één van de volgende:

Tenkosei

Tenkôsei: Sayonara Anata

Hilfe, Ich Bin ein Junge


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

@m.artijn: She's the Man (2006)?


avatar van whugos

whugos

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Trading Places?

Dank voor meedenken, maar die is het niet. Was drama of thriller...

Iemand anders?


avatar van bee0313

bee0313

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

helloo, ben al een tijdje opzoek naar een film die ik ooit heb gezien toen ik klein was wat ik me herinner is dat het een geestenfilm was

er was een klein jongentje die met zijn ouders in een verlaten hotel gingen wonen of kasteel? zijn ouders waren als goed is soort van onderzoekers en t jongentje zag geesten en in 1 kamer spookte het zo erg dat die daar van alles zag

komt t iemand bekend voor?


avatar van Ch3wb4cc4h

Ch3wb4cc4h

  • 116 berichten
  • 0 stemmen

avatar van Ch3wb4cc4h

Ch3wb4cc4h

  • 116 berichten
  • 0 stemmen

Hollywood007 schreef:

hoi, ik zoek een film die ik lang geleden zag. Als ik het me goed herinner ging het over een jong meisje (16 jaar ofzo) wiens vader een cinemacomplex bezat. Het speelde zich in ieder geval af in een cinemazaal. Er wordt een stomme zwart-wit film gedraaid. Je weet wel, zonder woorden maar met tekstvakjes tussenin. Het verhaal op het doek gaat over een vampier. Wanneer de film gedaan is en iedereen de zaal verlaat hoort het meisje plots iets rommelen achter het scherm/gordijn, en dan blijkt de vampier uit de film plots uit de film te zijn gekomen. Ik denk dat het een film van rond de jaren 80 moet zijn geweest. Het was geen horror ofzo. Meer een comedy of familiefilm. Herkent iemand deze film? Alvast bedankt.

Komt op meerdere punten niet met elkaar overeen, maar wellicht Last Action Hero (1993).


avatar van m.artijn_

m.artijn_

  • 23 berichten
  • 1 stemmen

Bedankt voor de berichten! Het was It´s a boy girl thing..


avatar van peter1993

peter1993

  • 9 berichten
  • 6 stemmen

In Film > Overige films > Zoek naar een film waarvan ik de naam niet meer weet !!:

Het ging over een oudere man en werd er van verdacht, dat hij mensen had vermoord en toen gingen ze bij hem in zijn (groenten) winkel kijken. Maar ze vonden niks totdat ze op het bureau een plattegrond van het huis hadden. En toen zagen de politie mensen dat ze een kamer over het hoofd hadden gezien en daar lagen ook lichamen in toen ze er weer heen gingen.

Zo ging het ongeveer ik heb hem een keer op tv gezien (volgens mij op NL3)

Alvast bedankt !


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3939 stemmen

Vind het altijd zo lullig als mensen niet reageren of het de film wel of niet is.

Anyway, ik zoek die Franse horrorfilm over twee meiden die op de vlucht zijn voor een soort demon ofzo ?


avatar van Dying Rose

Dying Rose

  • 1316 berichten
  • 3511 stemmen

wimnoot schreef:

Vind het altijd zo lullig als mensen niet reageren of het de film wel of niet is.

Anyway, ik zoek die Franse horrorfilm over twee meiden die op de vlucht zijn voor een soort demon ofzo ?

Martyrs (2008) misschien?

Het is mss discussieerbaar of men hier echt over een demon kan spreken, maar je ziet wel.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3939 stemmen

Ja, dat is hem. Bedankt!


avatar van henddemo

henddemo

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Hoi,

Ik zoek een tekenfilm die toch al meer dan 15 jaar oud is schat ik.

dit is een klein fragmentje, niet op de muziek letten.

I WANT MOAR #3008 - iwantmoar.com

alvast bedankt


avatar van Hollywood007

Hollywood007

  • 3342 berichten
  • 3884 stemmen

Dat is niet de film die ik zoek, maar hij lijkt me ook wel eens het bekijken waard. Toch bedankt.


avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

  • 779 berichten
  • 1067 stemmen

Hallo allemaal. Al een tijdje lang zit ik te denken aan een jeugdfilm die ik ooit op Ketnet heb gezien, pak zo'n 8 a 6 jaar terug.

Het begon met een jongetje (pak 9-11j. ofzo) dat aan het vliegeren was, dat was de eerste scene, ergens in de buurt van een haven of industrie (in ieder geval iets met containers, hoogstwaarschijnlijk een haven dus). Hij raakt er aan de praat met een dokwerker en die leert hem op een gegeven moment hoe je een kraan voor containers te hijsen moet besturen (het jongetje mag in ieder geval mee naar boven in de kraan). Ook verteld de dokwerker over een ietwat oude container die op een plek in de haven staat, alleen zonder andere containers rondom. Hij laat hem ook zien, de container werd geloof ik "de opa van de containers" ofzo genoemd. Het jongetje word ook gepest door enkele plaatselijke tiener-nozems, waarvan de "hoofdman" met een brommer rijdt, de rest op fietsen (dacht ik). Op een bepaald moment gaat het jongetje in de container binnen. Daarin staat een oude zetel (geloof ik) en een tafeltje met een kaars of olielamp, en een ushanka-muts (muts met flappen). Het is zeer koud in de container dus de jongen steekt de kaars aan (of lamp), en zet de muts op. Wanneer hij buitenkomt heeft hij plots een soort van "superkrachten". Hij kan zeer hoog springen bv. Ook gaat hij naar de jeugdbende, maakt de hoofdman uit, en fiets daarna zeer snel weg waarna de bendeleden de achtervolging inzetten. Op een bepaald moment komt de jongen bij een basket-terrein waar er een match is. Springt over het hek (de tiener-jongens zitten nog achter hem aan), en begint wat mee te basketten en plots zijn zijn superkrachten uitgewerkt. Wanneer het jongetje terug naar de haven gaat is de "opa" container verdwenen. Dan komt de jeugdbende er aan en vragen al plagend of de jongen nog eens zo'n superkrachten heeft en stoten kan uithalen, waarna het jongetje zegt dat hij een kraan kan besturen. Hij bestuurt de kraan, (gaat wat op en neer met de takel en enzo.) De dokwerker ziet dit, en als het jongetje naar beneden komt wordt hij door de dokwerker terecht gewezen (op een vriendelijke maar kordate manier) en deze zegt dat spelen met zo'n kraan heel gevaarlijk is.

Ik weet niet uit welk land hij kwam maar het was in ieder geval een Europese film. (geen Britse of Amerikaanse). Ik weet dat er Nederlands in werd gesproken toen ik hem zag, maar dit kan evengoed gedubd zijn. Ik denk dat de film uit Scandinavië, of Duitsland, of Nederland/België of misschien Frankrijk komt (pin me er niet op vast). Verder was het film uit eind jaren '60, jaren '70 of begin '80. Wie o wie kan me helpen, moet er de laatste tijd vaak aan denken maar heb de titel zelf nooit geweten. Weet iemand de titel?


avatar van kelama3

kelama3

  • 343 berichten
  • 179 stemmen

Hoi iedereen! In mijn jeugd zag ik een film, of eigenlijk een Western. Het enige dat ik nog weet is dat er een hele familie/ groep met paard en wagen door de prairie ergens heen gingen( voor land of zo?) en dat er een klein meisje gebeten werd door een slang.... De ouders huilden, de vader tilde het meisje op geloof ik.. Meer weet ik niet, beetje vage herinnering, ik dacht aan how the west was won maar kan er geen stukjes van vinden dus ik weet nu nog steeds niet of het hem is loll . Hoop dat hier iemand is die het weet!


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

@ A.L.I.E.N.: dat is Gummi-Tarzan (1981)


avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

  • 779 berichten
  • 1067 stemmen

Mug schreef:

@ A.L.I.E.N.: dat is Gummi-Tarzan (1981)

Dat is hem denk ik! Heeeeeeeeel erg bedankt Mug


avatar van Dk2008

Dk2008

  • 11190 berichten
  • 781 stemmen

kelama3 schreef:

Hoi iedereen! In mijn jeugd zag ik een film, of eigenlijk een Western. Het enige dat ik nog weet is dat er een hele familie/ groep met paard en wagen door de prairie ergens heen gingen( voor land of zo?) en dat er een klein meisje gebeten werd door een slang.... De ouders huilden, de vader tilde het meisje op geloof ik.. Meer weet ik niet, beetje vage herinnering, ik dacht aan how the west was won maar kan er geen stukjes van vinden dus ik weet nu nog steeds niet of het hem is loll . Hoop dat hier iemand is die het weet!

Geen aflevering van Kleine huis op de prairie..


avatar van Baggerman

Baggerman

  • 10842 berichten
  • 8309 stemmen

kelama3 schreef:

Hoi iedereen! In mijn jeugd zag ik een film, of eigenlijk een Western. Het enige dat ik nog weet is dat er een hele familie/ groep met paard en wagen door de prairie ergens heen gingen( voor land of zo?) en dat er een klein meisje gebeten werd door een slang.... De ouders huilden, de vader tilde het meisje op geloof ik.. Meer weet ik niet, beetje vage herinnering, ik dacht aan how the west was won maar kan er geen stukjes van vinden dus ik weet nu nog steeds niet of het hem is loll . Hoop dat hier iemand is die het weet!

The Last Wagon?


avatar van kelama3

kelama3

  • 343 berichten
  • 179 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

The Last Wagon?

. The last wagon had ik zelf ook gevonden,maar helaas is deze het niet.... Toch bedankt!


avatar van gait38

gait38

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Help! titel gezocht.:

Hallo mensen,

In mijn jeugd heb ik een keer een tekenfilm gezien.

Het gaat om een film en dus niet een serie.

Ik heb al vaak geprobeerd om achter de titel te komen maar zonder resultaat.

wat ik me nog herinner:

Een vrouw krijgt een kind en deze gaat een tunnel in op het moment dat ze voor een soort paleis staat. Dit kind kruipt door een soort tunnelstelsel en groeit vrij snel op.

Ik weet ook nog dat dit kind op een gegeven moment achtervolgt wordt door een soort slang.

de hele tunnelscene was te zien in 2d.

-blackout-

Uiteindelijk keert het kind, nu een volwassen man, terug naar het dorp om daar de dorpelingen te bevrijden (geloof ik)

De film is op tv geweest tussen het jaar 1998-2005

volgens mij was de jongen getint.

Alvast bedankt!


avatar van Tatja28

Tatja28

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik heb op tv eens een comedie gezien.

Ik weet niet welke acteurs meespeelden.

Het gaat over een man die om 1 of andere reden getrouwd moest zijn of samen moest wonen, dat weet ik niet meer goed, en zijn vriend stemt toe om dit voor hem te doen. Dus samen doen ze alsof ze getrouwd zijn. Op het einde is er een rechtzaak tegen hen en moeten ze bewijzen dat ze elkaar echt graag zien en stonden ze op het punt tegen hun zin te kussen maar dat hebben ze toch niet gedaan.

Dat is alles dat ik weet. Weet iemand de titel?



avatar van kelama3

kelama3

  • 343 berichten
  • 179 stemmen

Tatja28 schreef:

Hallo,

Ik heb op tv eens een comedie gezien.

Ik weet niet welke acteurs meespeelden.

Het gaat over een man die om 1 of andere reden getrouwd moest zijn of samen moest wonen, dat weet ik niet meer goed, en zijn vriend stemt toe om dit voor hem te doen. Dus samen doen ze alsof ze getrouwd zijn. Op het einde is er een rechtzaak tegen hen en moeten ze bewijzen dat ze elkaar echt graag zien en stonden ze op het punt tegen hun zin te kussen maar dat hebben ze toch niet gedaan.

Dat is alles dat ik weet. Weet iemand de titel?

Is dat misschien Green Card ? Met Gerard Depardieu en Andy MacDowell..


avatar van alex1958

alex1958

  • 8 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > MovieMeter pakketservice > Wat is de naam van deze film ???:

Ik zoek een film maar de naam of wie speld in die film ken ik niet . Ik ken alleen het verhaal en die luid ( in het engels ) :

A young man from wealthy family is candidate for the president of the USA. He has an affaire with a girl of lower background whom he loves, she gets even pregnant from him and delivers even the baby, a daughter… But his family forces her to disappear because she would damage his carriere. She forcebly disapearas and gets money for her maintenace. She is living like a goast, gets drunk etc.. Some twenty years pass and one day a journalist discovers who she really was . She murders this journalist because he would make her public. Her trial takes place and her daughter, in the mean time she was grown up and became a lawyer believing the women whom her father was married to was her natural mother and not knowing ofcourse that the woman on trail was her natural mother, defends her in the court as her first court trial case. During the court trial the president, her father then, comes in to the court because it was her first court case and sees the women who was standing for trial…. He recognizes her and ofcourse she recognizes him but non of them makes that noticable...

alfast bedankt...


avatar van alex1958

alex1958

  • 8 berichten
  • 0 stemmen

Een jonge man uit rijke familie is kandidaat voor de president van de VS. Hij heeft een affaire met een meisje van lagere achtergrond die hij liefheeft, krijgt ze zelfs zwanger van hem en levert zelfs de baby, een dochter ... Maar zijn familie dwingt haar om te verdwijnen, omdat ze zou beschadigen zijn carriere. Ze disapearas forcebly en krijgt geld voor haar onderhoud. Ze woont als een Spook, dronken enz.. Een twintigtal jaren gaan voorbij en op een dag een journalist ontdekt wie ze werkelijk was. Ze moorden deze journalist, omdat hij zou haar openbaar te maken. Haar proef plaatsheeft en haar dochter, in de tussentijd was ze opgegroeid en werd een advocaat geloven dat de vrouwen, die haar vader was getrouwd met was haar natuurlijke moeder en niet weten natuurlijk dat de vrouw op pad was haar natuurlijke moeder, verdedigt haar in de rechtbank als haar eerste rechtszaak geval. Tijdens de rechtszaak de president, haar vader dan, komt u aan bij de rechtbank, want het was haar eerste rechtszaak en ziet de vrouwen die stond voor proef .... Hij herkent haar en natuurlijk herkent ze hem maar niet van hen maakt dat merkbaar ...

Wie ken de naam van deze film ??

alvast bedankt


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.