MENU

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Martin McDonagh
met Colin Farrell, Sam Rockwell en Woody Harrelson

Een scenarioschrijver worstelt met zijn script genaamd Seven Psychopaths (Zeven Psychopaten). Maar dan wordt hij door zijn vrienden (Sam Rockwell en Christopher Walken) meegetrokken in een hondenontvoeringszaak. Wanneer de geliefde Shih Tzu van een psychopathische gangster (Woody Harrelson) vermist raakt, vindt de scenarist meer dan genoeg inspiratie voor zijn scenario, op voorwaarde dat hij lang genoeg in leven kan blijven om alles op te schrijven.

avatar van booyo
geplaatst op 27 oktober 2013, 2:23 uur, permalink
Een gemiddelde van 3.19..... *:|*

Alleen al dankzij de prachtige scène met de boeddhist zou dit meer waard moeten zijn.

avatar van mar007
geplaatst op 27 oktober 2013, 11:24 uur, permalink
booyo schreef:
Een gemiddelde van 3.19..... *:|*

Inderdaad en dan nog maar te zwijgen over het geweldige acteerwerk.
Veel users vinden deze film blijkbaar maar matig, ik vind deze film briljant.
Nou is een gemiddelde van 3.19 ook niet echt slecht volgens mij....toch?

avatar van jipt
geplaatst op 17 december 2013, 22:38 uur, permalink
Soort Tarantino variant op Adaptation., maar het wordt allemaal veel te saai en vlak in beeld gebracht, had allemaal wat dynamischer gemoeten. Stond het nu een beetje aan te gapen, terwijl de ideeën wel leuk waren. Grappig was het ook niet echt.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 5 januari 2014, 15:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Martin McDonagh is weer terug, na de knotsgekke In Bruges, en alweer neemt hij Colin Farrel mee, om de uiterst geslaagde en heerlijke misdaadkomedie Seven Psychopaths neer te pennen.

De film opent al meteen met een absurd uitziende executie van een anonieme moordenaar die de speelkaarten legt bij zijn slachtoffers. Vervolgens gaan we over naar Marty (Collin Farrel is weer helemaal goed), een alcoholistische Ier, die maar van de hak op de tak bezig is met zijn script voor zijn nieuwe film "Seven Psychopaths", maar de flessen whiskey gaan vaak voor. Hij krijgt maar weinig inspiratie met zijn script, maar gelukkig heeft ie altijd nog zijn roekeloze vriend Billy (Sam Rockwell die hier een beetje als een typische Amerikaanse filmkomiek overkomt), die samen met de christelijke Hans (erg indrukwekkende rol Christopher Walken) honden ontvoerd en doorverkoopt. Wanneer Billy echter het hondje Bonny van beruchte gangsterbaas Charlie (Woody Harrelson, hij leek hier en daar wel vaak op Jason Statham.) is het hek van de dam. Charlie Costello word hier ook echt zo heerlijk stereotype en meedogenloos neergezet.
Voor Marty valt het feit dat Billy, omwille van Marty's alcoholprobleem, zijn verhaal overneemt ook heel slecht.

En zo word Seven Psychopaths gewoonweg een heerlijke maffe film die prima lonkt naar de films van Ritchie en Tarantino. Het mooiste vond ik toch wel die flashbacks van bepaalde personage's die Marty opzoekt, waarbij we ook een leuke rol van Tom Waits kunnen verwachten die zijn schokkende verleden als inspiratie doorverteld aan Marty. Ook het feit dat dat hele verhaal van de Quaker toch geen verzinsel bleek te zijn maar Christopher Walken gewoon zelf de Quaker was was erg knap gedaan. Ook dat hele thema rond die Vietnamees was behoorlijk interressant. Ja, je leest het: er word echt uitgebreid aandacht besteed aan flashbacks, en uiteindelijk komen verschillende verhalen allemaal bij elkaar, en op die manier speelt dat ook weer verder Billy die nu ineens de Psychopaat is nadat hij de vrouw van Psychopaat Charlie (ook weer leuk op Kurylenko te zien) overhoop heeft geschoten en hij al die tijd de kaarten legde. De film weet niet alleen lekker zwart humoristisch te blijven, maar ook op een paar slimme twists te trakteren.

Gewoonweg een zalige film waarbij je kan zien dat alle ellende begint door simpelweg inspiraties te zoeken voor je misdaadverhaal.
Het klopt aan alle kanten, de humor en het geweld is ook lekker goed getimed en de twists zijn ook erg goed. Van mij mag Mc Donagh weer snel terug komen. (het liefst weer met Collin Farrel.)

avatar van Waackx

geplaatst op 5 januari 2014, 16:04 uur, permalink
Dan komt FOX eens keer met recente goeie film (ipv. ouwe meuk) dan gaan ze hem opdezelfde dag/tijd uitzenden dat Inception ook op TV komt, wat een domme mensen zeg bij FOX.

geplaatst op 5 januari 2014, 22:36 uur, permalink
Waackx schreef:

Had FOX hem maar uitgezonden... nu zit ik te kijken naar een brandweerserie

avatar van Rvdz
geplaatst op 5 januari 2014, 22:59 uur, permalink
ruudhesselink schreef:

Had FOX hem maar uitgezonden... nu zit ik te kijken naar een brandweerserie

Jep, echt geweldig. Had speciaal de tweede aflevering van Sherlock ervoor laten schieten.

avatar van Donkerwoud

geplaatst op 5 januari 2014, 23:06 uur, permalink
Hier ook een teleurgestelde kijker. Sluit ik eens mijn TV aan om een film te kijken...

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 15 januari 2014, 22:37 uur, permalink
wat een enorme tarantine /richie wannebe flick
maar dat niveau haalt het bij lange na niet. dialogen zijn niet boeiend,en de soundtrack niet byzonder.alleen af en toe het brute geweld,soms lomp zoals het in dit genre hoort.
en heel soms wat humor,maar echt gelachen heb ik niet.'
de cast mocht er wezen(ik vermoed dat zij dachten dat er ook meer in had gezeten,walken,woody,wat wil een misdaad film nog meer.
vanaf het moment dat ze in de woestijn zaten werd het simpelweg saai,de verwachte violent orgie bleef uit
volgens mij was het de bedoeling door middel van het boek een cliche maar tegelijke tijd een serieus tarantino draai aan het gegeven te geven.
dat idee is op zich best leuk,het pakt alleen niet zo uit.
onvoldoende

avatar van Rvdz
geplaatst op 19 januari 2014, 11:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Als je een orgie van geweld verwacht denk ik niet dat je de film helemaal goed begrepen hebt.

Ik vond de film zelf geweldig, net iets minder goed dan In Bruges, maar nog steeds goed. Bij het stuk waarin Rockwell zijn shoot-out op het kerkhof uit de doeken doet kon je me wel oprapen. It was the vietcong guy, he was hidden inside a tree.

avatar van Wally2
geplaatst op 11 maart 2014, 15:30 uur, permalink
Heerlijke film. Wat een cast. Sam Rockwell is toch een fantastische acteur. Om nog maar te zwijgen van Christopher Walken. En die idioten van Waits en Harrelson.!! Wat een mooi groepje zeg.

avatar van filmfan99
geplaatst op 22 maart 2014, 13:40 uur, permalink
Geweldige film met de ijzersterke Sam Rockwell deze rol vertolk hij ongeloofelijk goed. De rol van Chrisopher Walken is ook zeer goed uitgewerkt en Colin Farrell vond ik dan weer de zwakste acteur van de drie hij wordt in mijn ogen volledig weggespeeld door Sam Rockwell. De cameo van Tom Waits is natuurlijk weer fantastisch en als je hem ziet denk je wel echt dat het pschopaat is.

avatar van missl
geplaatst op 10 april 2014, 20:09 uur, permalink
Vermakelijke misdaadfilm maar niet heel bijzonder. Kijkt wel lekker weg maar nu (2 dagen later) weet ik al niet meer waar het over ging.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 3 mei 2014, 0:31 uur, permalink
Niet bijster interessant, woestijn gedeelte duurde me ook veel te lang.

avatar van Toontje G
geplaatst op 1 juni 2014, 15:24 uur, permalink
Goede film, prima cast, leuk verhaal. Wat wil je nog meer.

avatar van djordy von trier
geplaatst op 17 juni 2014, 22:22 uur, permalink
Schandalig lage score op MM ik had dus totaal niet het gevoel dat het een tarantino wannabe film is. Deze zwarte komedie was hilarisch tot op het einde, hebben jullie ooit al eens en film gezien waar een shitzu onder scot wordt genomen met een flaregun deze film bevat misschien geen onderbroeken lol maar dit is een meesterwerk met memorabele rollen die veel te ondergewardeerd wordt de score is schandalig! Ik weet smaken verschillen maar deze film bestempelen als ongrappig, rip-off dit is geen tarantino film want uitermate veel actie zag ik er niet in. Voor mij is deze film 5* waard

avatar van djordy von trier
geplaatst op 10 juli 2014, 2:54 uur, permalink
Puntje weg, het blijft een mooie film maar toch geen volle 5 * waard

avatar van Mitch_Freeman
geplaatst op 8 augustus 2014, 23:18 uur, permalink
Mooie film, een beetje ondergewaardeerd in mijn ogen. Het verhaal zit goed in elkaar en er zitten enkele hele leuke scènes in. Seven Psychopaths zit net als In Bruges - met de zelfde regisseur en enkele acteurs - boordevol ironie. Het steekt een beetje de draak met de hedendaagse Hollywood Thrillers.

Christopher Walken is ook een echte eindbaas in de film. Mede door hem krijgt Seven Psychopaths 4 sterren.

avatar van Gooly
geplaatst op 31 augustus 2014, 12:11 uur, permalink
Cultfilm

avatar van Confusie
geplaatst op 1 september 2014, 12:54 uur, permalink
Leuke film wel. Walken is sowieso altijd wel de moeite en dit lijkt mij dan ook echt een film voor hem waarin hij weer eens kan shinen als leipe gast met die kop van 'm.

Verder veel luchtige licht humoristische dialogen die Tarantino inderdaad wel zo ongeveer uitgevonden heeft.

Ik hou altijd erg van dat stijltje en zodra welke regisseur dan ook ermee aan de haal gaat ben ik wel van de partij.

Leuke rol ook van Harrelson. Vond 'm toch wel behoorlijk geslaagd deze film.