Hodejegerne (2011)

Noorwegen / Zweden / Denemarken / Duitsland
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Morten Tyldum
met Aksel Hennie, Nikolaj Coster-Waldau en SynnÝve Macody Lund

Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven zín stand. Om zín levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt zín vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet zín kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt zín grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiŽle problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.

250 BERICHTEN52 MENINGEN

avatar van ILDIB
geplaatst op 10 februari 2015, 13:36 uur, permalink
dikke 3.5. Iets teveel toevalligheden of ongeloof om hem op 4 te krijgen maar t scheelt niks. De Noorse martin clunes doet het heel goed. Lekker plastische beelden ook.

avatar van K. V.
geplaatst op 11 februari 2015, 21:30 uur, permalink
'k vond dit wel een leuke film. 'k had niet echt verwachtingen er bij, maar de film keek wel vlot weg.
De cast deed het ook prima en verder zag de film er goed uit.
Leuke film.

avatar van DragQueen
geplaatst op 22 mei 2015, 9:39 uur, permalink
Heerlijke Thriller van Noorse bodem. Het verhaal steekt goed in elkaar, en blijft over de gehele speelduur boeiend. Op visueel gebied is het zeer onderhoudend. Ook is er een goede sfeer aanwezig. Het acteerwerk is sterk, en met inleving gebracht. Vooral de hoofdrol van Aksel Hennie vond ik erg goed. 4 Sterren.

avatar van Proeneke
geplaatst op 30 juni 2015, 21:21 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een knettergoeie film, ik kan er nie anders van zeggen.

Die kakker kreeg echt zijn trekken thuis, vooral toen hij zich in dat kotje verstopte, haha, toen had ie kak, haha, je zou medelijden krijgen met dat ventje 🙂

geplaatst op 14 juli 2015, 12:15 uur, permalink
Originele film. Intelligente mix van actie, geweld en humor met hier en daar een gevoelige scene.
De outhouse-scene is bijzonder goed gelukt, erg grappig. Verhaal is misschien wat ver gezocht maar zit binnen zijn eigen universum goed in elkaar. Ook mooie beelden van de Noorse natuur. Gewoon goed, 4*.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst op 9 augustus 2015, 0:55 uur, permalink
Scandinavische thrillers, het blijft een mooie combinatie. Hodejegerne is een mooi voorbeeld daarvan. Geen poespas, maar een sterk script en de nodige spanning. Het is geen Hollywood, zodat het soms ietsje meer mag. Iets harder, wat meer bloed en scŤnes die in de VS amper gefilmd worden. Creatief is het niet echt, visueel springt het nergens uit. Je hebt natuurlijk de Noorse natuur, maar meer ook niet. Qua verhaal is dit echter zeer boeiend. Het is even wennen aan Aksel Hennie, maar dat komt snel goed. De film zelf is gewoon genieten.

avatar van riefenstahl
geplaatst op 20 september 2015, 0:04 uur, permalink
Noir schreef:

Niets aan toe te voegen!

avatar van stefan dias
geplaatst op 20 september 2015, 13:24 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wow, hier is echt niet veel mis mee.
Doet me denken aan Midnight Run, niet qua verhaal natuurlijk, maar vooral die uniek cocktail aan spanning, maar vooral ook humor en nog het meest het scenario. Natuurlijk onzinnig an zich, maar wel binnen het gegeven perfect logisch en uitermate inventief. Knap hoe ze iemand (ook letterlijk, haha) in de shit kunnen laten zinken om er toch nog heelhuids vanaf te komen. Petje af, want vaak je vraag je jezelf zoiets af in films en dan komt er meestal een zeer flauwe sisser in de vorm van een deus ex machina, maar hier valt het personage toch op eigen kracht terug op zijn pootjes.

Het sentimentele vond ik niet echt nodig in deze toch vooral grappige film, maar dat deert uiteindelijk niet. Het aller-allerknapste aan deze film vond ik nog de casting. Het hoofdpersonage (zo geeft hij ook zelf toe) is allesbehalve knap en sympathiek is hij ook al niet. Toch slaagt men erin hem die sympathie gaandeweg te laten winnen, dan nog eens gecast tegenover een soort Łberbink die de bad guy mag spelen. Ik wil het wel eens zien wat ze hiermee zouden doen in Hollywood. Is dit niet het soort films waarvan geheid een remake gemaakt wordt?

Zeeeer vermakelijk. Top-entertainment.
Het sent

avatar van mcdaktari

geplaatst op 13 oktober 2015, 22:15 uur, permalink
Vanavond deze film weer eens opnieuw gekeken en het is nog steeds een hele goeie film. Mooi verhaal en prima acteurs. Ja in ScandinaviŽ hebben ze toch al enkele hele beste films gemaakt waarvan Hodejegerne, toch wel ťťn van m'n favorieten is.

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 20 januari 2016, 3:21 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Toch wel een heerlijke film deze headhunters. Mijn 2de film van Tyldum nu blijkbaar ook the imitation game gezien die ik ook sterk vond en niet wist van deze regisseur te zijn. De film Wist te boeien van begin tot einde film zit goed in elkaar en acteerprestaties waren ook goed. Hier en daar een komische noot in de film. Van af dat de film op gang komt is het gewoon genieten en soms bijna op het puntje van je stoel zitten van de spanning vooral de scene waar roger in het autowrak doet of hij dood was einde vond ik dan ook geweldig hoe Roger zich uiteindelijk uit alles weet te redden kortom ik heb genoten. Zitten wel paar ongeloofwaardige dingen in maar dit stoort niet echt krijgt van mij een dikke 8/10