MENU

Noorwegen / Zweden / Denemarken / Duitsland
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Morten Tyldum
met Aksel Hennie, Nikolaj Coster-Waldau en SynnÝve Macody Lund

Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven zín stand. Om zín levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt zín vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet zín kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt zín grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiŽle problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.

244 BERICHTEN49 MENINGEN

avatar van ILDIB
geplaatst op 10 februari 2015, 13:36 uur, permalink
dikke 3.5. Iets teveel toevalligheden of ongeloof om hem op 4 te krijgen maar t scheelt niks. De Noorse martin clunes doet het heel goed. Lekker plastische beelden ook.

avatar van K. V.
geplaatst op 11 februari 2015, 21:30 uur, permalink
'k vond dit wel een leuke film. 'k had niet echt verwachtingen er bij, maar de film keek wel vlot weg.
De cast deed het ook prima en verder zag de film er goed uit.
Leuke film.

avatar van DragQueen
geplaatst op 22 mei 2015, 9:39 uur, permalink
Heerlijke Thriller van Noorse bodem. Het verhaal steekt goed in elkaar, en blijft over de gehele speelduur boeiend. Op visueel gebied is het zeer onderhoudend. Ook is er een goede sfeer aanwezig. Het acteerwerk is sterk, en met inleving gebracht. Vooral de hoofdrol van Aksel Hennie vond ik erg goed. 4 Sterren.

geplaatst op 30 juni 2015, 21:21 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een knettergoeie film, ik kan er nie anders van zeggen.

Die kakker kreeg echt zijn trekken thuis, vooral toen hij zich in dat kotje verstopte, haha, toen had ie kak, haha, je zou medelijden krijgen met dat ventje