• 17.011 nieuwsartikelen
  • 181.488 films
  • 12.520 series
  • 34.650 seizoenen
  • 654.237 acteurs
  • 200.212 gebruikers
  • 9.449.675 stemmen
Avatar
 

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:
avatar van mikey

mikey

  • 29017 berichten
  • 5170 stemmen

Waiting??

waiting... (officieel)


avatar van Dievegge

Dievegge

  • 3203 berichten
  • 8288 stemmen

Ik zoek ook nog twee films, wellicht uit de jaren '90.

1 Twee mannen zijn elkaars tegenstander op het wereldkampioenschap schaken. De inzet is een vrouw, ik denk de dochter van de organisator. Er komt ook simultaanschaken in voor, een soort duivelscombinatie op het schaakbord en razendsnelle schaakopeningen.

2 Iemand krijgt een bril waardoor hij de ware boodschap op reclameborden kan zien, vb. "Geef je geld voor deze rommel".


avatar van Dragon

Dragon

  • 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Dievegge schreef:

Ik zoek ook nog twee films, wellicht uit de jaren '90.

1 Twee mannen zijn elkaars tegenstander op het wereldkampioenschap schaken. De inzet is een vrouw, ik denk de dochter van de organisator. Er komt ook simultaanschaken in voor, een soort duivelscombinatie op het schaakbord en razendsnelle schaakopeningen.

2 Iemand krijgt een bril waardoor hij de ware boodschap op reclameborden kan zien, vb. "Geef je geld voor deze rommel".

1. Knight Moves?

2. They Live?


avatar van Dievegge

Dievegge

  • 3203 berichten
  • 8288 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

1. Knight Moves?

2. They Live?

"They Live" is juist, "Knight Moves" niet. Alvast een gevonden!


avatar van Flieber

Flieber

  • 116 berichten
  • 829 stemmen

De schaakfilm is misschien: The Luzhin Defence


avatar van Dievegge

Dievegge

  • 3203 berichten
  • 8288 stemmen

Flieber schreef:

De schaakfilm is misschien: The Luzhin Defence

Nee, ook niet. (Die is wel zeer goed).


avatar van Flieber

Flieber

  • 116 berichten
  • 829 stemmen

Als je zoekt op Chess Rhapsody (1-5) dan je kun je heel veel schaak in Cinema vinden. Misschien zit ie daar tussen CHESS RHAPSODY 2 - Movies from 1968 to 1995 on Vimeo

Als je toch moet zoeken dan is dat een leuke manier


avatar van DigiX

DigiX

  • 8 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film die zich afspeel in de 2e WW. Weet helaas de film titel niet meer. Wie kan mij helpen.

Ik weet het volgende te herinneren. Een man komt in een concentratiekamp/werkkamp terecht, hij moet daar stenen sjouwen een heuvel op. Omdat hij dat goed gedaan heeft moet hij bij de kamp officieren komen waar hij brood en schnapps krijgt. Hij drinkt aardig wat schnaps en neem ook brood mee naar zijn barak waar hij het brood deeld met zijn mede gevangenen. Kan me ook nog herinneren dat hij dat verhaal verteld wat hij heeft meegemaakt aan een kind.

Wie kan mij helpen.

Rob


avatar van narva77

narva77 (crew films)

  • 12770 berichten
  • 6559 stemmen

DigiX schreef:

Ik zoek een film die zich afspeel in de 2e WW. Weet helaas de film titel niet meer. Wie kan mij helpen.

Daar was al antwoord op gegeven hoor. Het is Destiny of a Man.


avatar van donderpoesss

donderpoesss

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar de naam van een film waar ik weinig details over heb. Hij is nu te huur volgens mij dus een vrij recente film. De film gaat over Japanse maffia waarvan de baas Kenjiro heet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en de naam van de film kent


avatar van Dreiecke

Dreiecke

  • 2768 berichten
  • 902 stemmen

American Samurai? O nee, die is uit '92


avatar van donderpoesss

donderpoesss

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

@Dreiecke, wat goed van je dat je uberhaupt met die titel komt. Ik ga uitzoeken of dit hem wel is. Ik dacht dat het een recente film zou zijn maar dat is mn eigen aanname. Dus het zou zomaar kunnen dat..........


avatar van Dreiecke

Dreiecke

  • 2768 berichten
  • 902 stemmen

Eigen onderzoek is beter dan aanname maar succes met het vinden van de film


avatar van onbekend20

onbekend20

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek al een tijdje een film welke ik zeker 15 jaar geleden gezien heb..

Het speelt zich af in het wilde westen en gaat over een indiaan die een relatie krijgt met een blanke vrouw, maar dat dit door niemand geaccepteerd wordt.

Op een gegeven moment wordt die indiaan zelfs gecastreerd door een soort ku klux klan.

Het eindigt dat die indiaan in een soort grot zit en dood gaat.

Iemand?


avatar van Bubblez

Bubblez

  • 2081 berichten
  • 2557 stemmen

Song of Hiawatha (1997) of Grayeagle (1977)?


avatar van _Mr_PJ_

_Mr_PJ_

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Hoi,

Ik zoek een filmtitel van een film dat ik 10 tot 15 jaar gezien heb op video, vermoedelijk is hij dus nog ouder. Ik zoek echt al lang op de titel maar niemand weet het, het was volgens mij een komedie over het amerikaans leger op een luchtvaartbasis. Eén scene herinner ik me nog levendig, het ging over een ambulance die naar de basis rushte maar uiteindelijk zelf over de kop ging. Ik weet niet of het in deze film was maar ik herinner me ook dat de jets waarmee ze vlogen elk een eigen teken op de staart hadden waar ze redelijk trots op waren.

Hulp is altijd welkom;)


avatar van Gorilla

Gorilla

  • 25 berichten
  • 34 stemmen

Hallo,

Ik zoek een filmtitel van een film die ik ongeveer 3 jaar geleden op de televisie heb gezien. Iets van net5 geloof ik.

Het betrof een jonge vrouw die geloof ik elke maand iets deed, omtrent een nieuwe vriend vinden. En dat werd die vriend, haar maand of zo iets dergelijks. Ook leed zij aan een ziekte wat haar meerdere malen tijdens de film duidelijk word, waar zij ook medicijnen voor in een kastje heeft. Ik geloof dat ze dan ook kanker heeft of zo iets.

Verder is er dus een jongen die iets met een maand van haar wordt, maar waar ze mee wilt trouwen. Ik geloof dat hij de maand Oktober van haar was. Of in ieder geval ontmoeten ze elkaar en speelt de film zich veel af in ge herfst.

Nou mocht iemand enig idee hebben over welke film ik heb heb, ik zou heel blij met een titel zijn, want ik heb erg genoten van deze film herinner ik mij.


avatar van Gorilla

Gorilla

  • 25 berichten
  • 34 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Klinkt een beetje als The Lake House

geen twijfel mogelijk, dit is The Notebook


avatar van Bubblez

Bubblez

  • 2081 berichten
  • 2557 stemmen

Gorilla schreef:

Hallo,

Ik zoek een filmtitel van een film die ik ongeveer 3 jaar geleden op de televisie heb gezien. Iets van net5 geloof ik.

Het betrof een jonge vrouw die geloof ik elke maand iets deed, omtrent een nieuwe vriend vinden. En dat werd die vriend, haar maand of zo iets dergelijks. Ook leed zij aan een ziekte wat haar meerdere malen tijdens de film duidelijk word, waar zij ook medicijnen voor in een kastje heeft. Ik geloof dat ze dan ook kanker heeft of zo iets.

Verder is er dus een jongen die iets met een maand van haar wordt, maar waar ze mee wilt trouwen. Ik geloof dat hij de maand Oktober van haar was. Of in ieder geval ontmoeten ze elkaar en speelt de film zich veel af in ge herfst.

Nou mocht iemand enig idee hebben over welke film ik heb heb, ik zou heel blij met een titel zijn, want ik heb erg genoten van deze film herinner ik mij.

Sweet November


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2557 stemmen

_Mr_PJ_ schreef:

Hoi,

Ik zoek een filmtitel van een film dat ik 10 tot 15 jaar gezien heb op video, vermoedelijk is hij dus nog ouder. Ik zoek echt al lang op de titel maar niemand weet het, het was volgens mij een komedie over het amerikaans leger op een luchtvaartbasis. Eén scene herinner ik me nog levendig, het ging over een ambulance die naar de basis rushte maar uiteindelijk zelf over de kop ging. Ik weet niet of het in deze film was maar ik herinner me ook dat de jets waarmee ze vlogen elk een eigen teken op de staart hadden waar ze redelijk trots op waren.

Hulp is altijd welkom;)

Is dat niet Hot Shots?


avatar van RoseDeWitt

RoseDeWitt

  • 7 berichten
  • 3 stemmen

Hallo ,

Vroeger als klein meisje heb ik ooit eens een oorlogsfilm gezien waarvan 2 scenes me altijd zijn bijgebleven. Ik ben al jaren op zoek naar de titel, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

In 1 scene komt de hoofdrolspeelster erachter dat haar vriend/verloofde bij de Waffen SS of zoiets (iig aan de verkeerde kant) zat. Hier kwam ze achter doordat ze in een kast een uniform en van die enge duitse legerlaarzen zag staan.

De tweede scene, ik weet niet of ik die echt goed begrepen heb, maar ik dacht dat de vrouw op een gegeven moment snel naar het bevrijdde gebied moest rennen/rijden .. dat er echt zo'n lijn was van "hier mag je niet meer schieten" , maar over dit laatste ben ik dus niet echt zeker.. kan ook gewoon kinderfantasie zijn ofzo hehe.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!


avatar van otherfool

otherfool

  • 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Heb je er ook een taal en (geschat) jaartal bij?


avatar van RoseDeWitt

RoseDeWitt

  • 7 berichten
  • 3 stemmen

Nee taal weet ik helaas niet , dat ik die film heb gezien is al zeker 10 jaar geleden, dat is het enige wat ik weet. Wordt moeilijk vrees ik!


avatar van jellle

jellle

  • 10 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek een filmtitel:

Hoi,

Laatst heb ik een aziatische film gezien (die in de tip-lijst stond?) over een man die zelfmoord wou plegen, maar aanspoeld op een klein eilandje in een grote stad. Hijzelf kan niet zwemmen en moet overleven op dat eilandje. Een meisje die zichzelf opsluit in haar kamer, is de enige die communiceert via brieven met hem. Hij schrijft zijn tekst in het zand.

Ik weet echt niet meer hoe die film heet, maar ik zou hem willen aanraden aan een vriend.

Mvg,

Jelle


avatar van Knisper

Knisper

  • 13052 berichten
  • 1283 stemmen

Kimssi Pyoryugi (2009) ?

Zelf niet gezien overigens.


avatar van jellle

jellle

  • 10 berichten
  • 1 stemmen

Knisper schreef:

Kimssi Pyoryugi (2009) ?

Zelf niet gezien overigens.

Die is het, bedankt!


In Film > Algemeen > Wie weet wat de titel van deze actie film is??:

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een actie film die ik ooit eens heb gezien, deze vond ik echt geweldig, maar na lang zoeken heb ik hem niet terug kunnen vinden

De slechterik zeg maar in deze film is een blonde acteur, hij heeft een hoog lachje. Wat ik er nog van weet is dat aan het einde van de film deze acteur achterna wordt gezeten door motoren in een soort tunnel. Volgens mij speelt deze film zich af in de toekomst, want er wordt gebruik gemaakt van techniek zoals deuren openen met je oog / vinger afdruk.

Wie o wie weet over welke film ik het heb?

Alvast heel erg bedankt!


avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

  • 1195 berichten
  • 2138 stemmen

RoseDeWitt schreef:

Hallo ,

Vroeger als klein meisje heb ik ooit eens een oorlogsfilm gezien waarvan 2 scenes me altijd zijn bijgebleven. Ik ben al jaren op zoek naar de titel, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

In 1 scene komt de hoofdrolspeelster erachter dat haar vriend/verloofde bij de Waffen SS of zoiets (iig aan de verkeerde kant) zat. Hier kwam ze achter doordat ze in een kast een uniform en van die enge duitse legerlaarzen zag staan.

De tweede scene, ik weet niet of ik die echt goed begrepen heb, maar ik dacht dat de vrouw op een gegeven moment snel naar het bevrijdde gebied moest rennen/rijden .. dat er echt zo'n lijn was van "hier mag je niet meer schieten" , maar over dit laatste ben ik dus niet echt zeker.. kan ook gewoon kinderfantasie zijn ofzo hehe.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

als dit de tiener dochter van de hoofdrolspeelster was die erachter kwam dat haar vriend/verloofde bij de Waffen SS of zoiets (iig aan de verkeerde kant) zat dan zou deze twee scenes wel The Sound of Music kunnen zijn!!


avatar van RoseDeWitt

RoseDeWitt

  • 7 berichten
  • 3 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

als dit de tiener dochter van de hoofdrolspeelster was die erachter kwam dat haar vriend/verloofde bij de Waffen SS of zoiets (iig aan de verkeerde kant) zat dan zou deze twee scenes wel The Sound of Music kunnen zijn!!

Haha ik lees je eerste paar woorden , word helemaal blij... nu komt het! "the sound of music" haha nee die is het dus niet.


avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

  • 1195 berichten
  • 2138 stemmen

RoseDeWitt schreef:

(quote)

Haha ik lees je eerste paar woorden , word helemaal blij... nu komt het! "the sound of music" haha nee die is het dus niet.

de tweede scene dat je beschrijft doet me eigenlijk ook denken aan The Passage (uit 1979)

en in die film komt er ook een scene in voor waarbij de vrouw (Kay Lenz) te maken heeft met een duitse officier (McDowell), uniform in een kast, en duitse legerlaarzen!

Kay Lenz is niet de hoofdrolspeesler, maar wel de vrouw met de grootse rol (voor een vrouw) in die film

The Passage (1979)


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.