- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
RoseDeWitt
-
- 7 berichten
- 3 stemmen
de tweede scene dat je beschrijft doet me eigenlijk ook denken aan The Passage (uit 1979)
en in die film komt er ook een scene in voor waarbij de vrouw (Kay Lenz) te maken heeft met een duitse officier (McDowell), uniform in een kast, en duitse legerlaarzen!
Kay Lenz is niet de hoofdrolspeesler, maar wel de vrouw met de grootse rol (voor een vrouw) in die film
humm dat is wel toevallig , alleen ik zie op youtube een scene "chop chop" met afgehakte vingers enzo.. Ik heb deze film samen gekeken met mijn moeder, ik vraag me af of ze mij dit liet zien lol. Ik kan me ook niks herinneren over een tocht door de sneeuw..
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Moud
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Beste mensen!
Ik heb ong. 7 tot 10 jaar geleden een film gezien over Amazones in het Griekse tijdperk. De 'hoofd-krijgster' krijgt een relatie met de vijand. (Achilles?) en volgens mij sterft 1 vd 2 maar dat weet ik niet zeker! In ieder geval is er ook een scene waarin een stad of burcht bestormd wordt en dat vrouwen op de muren gaan staan en hun borsten laten zien om zo de vijand uit te dagen. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb?? Hopelijk kan iemnd me verder helpen, alvast bedankt!!! En nee...ik bedoel niet Amazons and Gladiators... 
DigiX
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Bedankt, echt geweldig,
gr. Rob
theplayer1
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Wilde gok: Sampo (1959)
Goede poging, maar helaas, dat is hij niet. Het is een sprookjesfilm. De 10? 12? identieke moeders van de jongen staan op het einde van de film schuin naast elkaar opgesteld en de jongen moet ervoor langslopen om zijn moeder eruit te halen. Dat doet hij en daarmee is de betovering door de tovenaar verbroken.
theplayer1
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Deze reactie gaat over mijn vraag over de naam van een sprookjesfilm op pagina 535.
Ik vind deze site overigens erg onduidelijk: geen help, gokken hoe je moet reageren en waar dat moet. Zal wel aan mij liggen...
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Deze reactie gaat over mijn vraag over de naam van een sprookjesfilm op pagina 535....
volgens mij bedoel je 14 april 2012 op pagina 534
.....Ik vind deze site overigens erg onduidelijk: geen help, gokken hoe je moet reageren en waar dat moet. Zal wel aan mij liggen...
dus je stelt een vraag op 14 april 2012, krijgt zelfs gelijk een antwoord van iemand, om vervolgens weken later een keer weer in te loggen om op te reageren?
je hebt gelijk, het ligt aan jou
MieZ1993
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
Hooi allemaal,
ik zoek een film over:
een jongen waarvan zijn moeder drugsverslaafd is. De jongen zorgt voor drugs, via een pooier. Hiervoor moet hij met oude mannen naar bed waar hij geld voor krijgt. Met dat geld koopt hij drugs bij die pooier.
Als hij de drugs aan zijn moeder geeft, gaat het mis. Ze overlijd en dan komt de kinderbescherming waarvan hij niks wilt weten.
Dan weet ik een stukje niet meer...
En dan is hij met een man mee naar een hotel. Want die man gaat als het klopt naar zijn geboortestad/dorp. Daar ontmoet hij een vrouw/bekende. De jongen gaat met de zoon van die vrouw/bekende om en worden vrienden.
Dan aan het eind gaat de jongen bij de man wonen.
Meer details weet ik niet meer, maar de film wil ik graag nog een keer zien.
Alleen weet ik de titel niet 
Alvast bedankt voor mensen die de titel weten!!
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek geen filmtitel, maar de titel van een documentareserie die ik schat zo'n 5/6 jaar geleden op televisie was (rond het middaguur in het weekend op - geloof ik - de NPS).
In deze serie kwamen verschillende Amerikaanse/Canadese landschapskunstenaars aan bod die werden gevolgd bij het maken van hun kunst. Heel poetisch en contemplatief geschoten. O.a. een man die van boomstammen mensfiguren sneed, een vrouw die in afgelegen wouden werkte, een man die mbv meetaparatuur werkt.
Vond het destijds prachtig, maar kan het nu niet meer terugvinden (zou het best op DVD willen hebben).
Help!
Edit: Het schoot me ineens te binnen: Landscape as a Muse (http://www.291filmcompany.c...)
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2578 stemmen
ik zoek een film over:
een jongen waarvan zijn moeder drugsverslaafd is. De jongen zorgt voor drugs, via een pooier. Hiervoor moet hij met oude mannen naar bed waar hij geld voor krijgt. Met dat geld koopt hij drugs bij die pooier.
Als hij de drugs aan zijn moeder geeft, gaat het mis. Ze overlijd en dan komt de kinderbescherming waarvan hij niks wilt weten.
En dan is hij met een man mee naar een hotel. Want die man gaat als het klopt naar zijn geboortestad/dorp. Daar ontmoet hij een vrouw/bekende. De jongen gaat met de zoon van die vrouw/bekende om en worden vrienden.
Dan aan het eind gaat de jongen bij de man wonen.
Jet Boy (2001)
Moud
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hey Minotaurus, thanks maar het is geen War Godess. De film die ik beoel is van na 1990.
eremko
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik heb een aantal weken een trailer gezien voor een nieuwe film, ik ben de naam vergeten, misschien dat jullie het weten?
Het gaat ovver twee werelden die boven elkaar bestaan, er ontstaat een liefde tussen een jongen en een meisje van ieder een andere wereld. Dit blijkt ten strengste verboden te zijn. De werelden lijken gespiegeld of een andere dimensie of zo. Het is als ik me goed kan herinneren een franse film.
Iemand een idee? laat het weten!
Alvast bedankt!
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2578 stemmen
Ik heb een aantal weken een trailer gezien voor een nieuwe film, ik ben de naam vergeten, misschien dat jullie het weten?
Het gaat ovver twee werelden die boven elkaar bestaan, er ontstaat een liefde tussen een jongen en een meisje van ieder een andere wereld. Dit blijkt ten strengste verboden te zijn. De werelden lijken gespiegeld of een andere dimensie of zo. Het is als ik me goed kan herinneren een franse film.
Upside Down (2012)
Zie hier de trailer.
shannnalison
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een film..:
Ik weet niet of ik hier goed zit voor deze vraag,
ik ben al een tijdje op zoek naar een film, deze is al best lang uit.
het ging over een vrouw die op onderzoek uitging omdat er in
een dorpje de 7 plagen waren, hier kwam ook een kind in voor,
sprinkhanen, rivier die in bloed veranderde etc
weet iemand welke film ik bedoel?
ik weet niet heel veel er meer over, vandaar een rommelige beschrijving..
dankjewel!
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Kun je hier vragen: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel
Succes.
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
seventh sign? met demi moore?
zie verder jordans uitleg
of..... the reaping
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1939 stemmen
Hey mensen,
Ik zoek weer eens een filmtitel.
Ik zeg:
- ergens begin 90'er jaren gezien op tv
- stelletje (man & vrouw) raakt met een VW Kever van de weg
- stelletje zit vast in de sneeuw, noodweer erbij
- er komen hongerige wolven kijken bij de VW Kever, stelletje kan geen kant uit
- stelletje moet de barre kou en de wolven zien te overleven in de VW Kever
Hoe het afloopt weet ik niet meer. Wie o wie helpt mij aan de titel...? 
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2578 stemmen
Ik zoek weer eens een filmtitel.
- ergens begin 90'er jaren gezien op tv
- stelletje (man & vrouw) raakt met een VW Kever van de weg
- stelletje zit vast in de sneeuw, noodweer erbij
- er komen hongerige wolven kijken bij de VW Kever, stelletje kan geen kant uit
- stelletje moet de barre kou en de wolven zien te overleven in de VW Kever
Hoe het afloopt weet ik niet meer. Wie o wie helpt mij aan de titel...?
Nou, ben anderhalf uur lang op zoek geweest (kon 't weer eens niet loslaten) en ben erachter dat het niet om een film gaat, maar om een afterschool special genaamd Snowbound.
Hier een clip.
Herken je het?
Ik heb het uiteindelijk hier gevonden.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1939 stemmen
Nou, ben anderhalf uur lang op zoek geweest...
Hey Bubblez, bedankt voor de moeite man! Hopelijk heb je wel plezier beleefd aan je zoektocht anders ga ik me nog schuldig voelen 
Ik had verwacht dat het wel een redelijk bekende film zou zijn maar dat blijkt dus niet zo.
Het filmpje dat je post komt me niet (meer) bekend voor, maar via de link in je bericht heb ik het één en ander gelezen en het moet deze film wel zijn. Vooral het stukje waarin verteld wordt dat het hondje in gevecht gaat met de wolven en hierbij het loodje legt deed bij mij een belletje rinkelen.
Trouwens jammer dat er zo weinig beeldmateriaal is te vinden, maar nogmaals bedankt en een fijn weekend gewenst! 
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2578 stemmen
Hey Bubblez, bedankt voor de moeite man! Hopelijk heb je wel plezier beleefd aan je zoektocht anders ga ik me nog schuldig voelen
Geen probleem hoor, leuk om te doen. Fijn dat je het toch herkende uiteindelijk. Weer een zorg minder
. Fijn weekend!
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Beste mensen!
Ik heb ong. 7 tot 10 jaar geleden een film gezien over Amazones in het Griekse tijdperk. De 'hoofd-krijgster' krijgt een relatie met de vijand. (Achilles?) en volgens mij sterft 1 vd 2 maar dat weet ik niet zeker! In ieder geval is er ook een scene waarin een stad of burcht bestormd wordt en dat vrouwen op de muren gaan staan en hun borsten laten zien om zo de vijand uit te dagen. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb?? Hopelijk kan iemnd me verder helpen, alvast bedankt!!! En nee...ik bedoel niet Amazons and Gladiators...
wat je eigenlijk beschrijft is uit Homeros "Ilias en Odyssea" (Homer's The Iliad) dus ik zou filmversies gaan zoeken die daarop zijn gebaseerd?
Troy, en de miniserie Helen of Troy hebben wat over Achilles, maar van wat ik kan herinneren weinig of niks over de verhouding tussen Achilles en Penthesilea, de leidster van de Amazones.
biemie
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek de titel van een komedie. De film heeft aparte grapjes. Zo is er een scene waar een trein wegrijdt van het station, waarbij dan blijkt dat de trein blijft staan en het station wegrijdt.
Ik weet ook nog dat er een telefoon op de voorgrond zichtbaar is, die overgaat. Persoon komt aanlopen en de telefoon blijkt levensgroot.
Nog iets met een koe met laarzen.
Wie weet wat ik bedoel??
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Komt me bekend voor ja, maar nee, ik weet 'm niet. Sorry.
TrueLoveOne
-
- 36 berichten
- 40 stemmen
Ik denk dat je "Top Secret" bedoelt : Top Secret! (1984)
biemie
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
ja TrueLoveOne, die is het! Bedankt voor de tip.
sasmovie
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Beste mensen!!
Ben nieuw op dit forum, maar dit lijkt mij de plek waar ik hulp kan vinden!
Ben op zoek naar een film over de val van het communisme. Een Russische legerleider gaat terug naar zijn huis/dorpje, waar zijn gezin woont (hij heeft iig een jong dochtertje), het einde van het communisme is gestart, de film eindigt dat hij wordt meegenomen in een auto en zijn dochtertje hem uitzwaait (of schiet hij zichzelf dood en gaat zijn dochtertje mee in de auto? Weet het niet meer!)
Heb de film een aantal jaren geleden gezien, ligt op het puntje van mn tong!
Wie kan helpen?? Alvast dank!!
Groetjes,
Saskia
jarno1975 (moderator series)
-
- 10995 berichten
- 2803 stemmen
Is het ook een Russische film?
Baggerman
-
- 10844 berichten
- 8325 stemmen
Het is inderdaad Russisch: Utomlyonnye Solntsem (1994).
Moud
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Thanks Uzza-Sparta, ik ga kijken of ik wat van Homeros kan vinden. Troy en Helen of Troy zijn het niet, die heb ik al gezien. Bedankt voor de tip!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.