- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Dat is een film van J. Landis: Trading Places.... @ pinguin Het is in een trein en de 'echte gorilla' is ook een overduidelijke gast in pak.. maar erg grappig
Pierre1965
-
- 372 berichten
- 1419 stemmen
Ik zoek een titel van een film lang geleden een deel van gezien.
Enkele details die ik me kan herinneren;
Het verhaal heeft een western karakter.
Het thema handeld om het zoeken naar goud in een besneeuwd landschap.
Desolate sfeer en er wordt geschoten waarin iemand gewond door de sneeuw kruipt.
Herkend iemand deze dingen en weet de titel van de film.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Ik zoek een titel van een film lang geleden een deel van gezien.
Enkele details die ik me kan herinneren;
Het verhaal heeft een western karakter.
Het thema handeld om het zoeken naar goud in een besneeuwd landschap.
Desolate sfeer en er wordt geschoten waarin iemand gewond door de sneeuw kruipt.
Herkend iemand deze dingen en weet de titel van de film.
Dat is maar erg weinig info om op te zoeken helaas.
Een western die zich in de sneeuw afspeelt is Ride the High Country (1962) of Day of the Outlaw (1959)
Maar wellicht even wachten tot Brix of Barfly reageren, dat zijn de western goeroe's 
mvdk
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
Hallo,
Ik zoek een (volgens mij vrij recente) film, waarvan ik me de poster vaag kan herinneren en een paar trefwoorden over de plot:
Volgens mij zag ik op de poster: een brug, waarop ik twee kinderen op de rug zag die naar een huis liepen/renden in de achtergrond. Ik weet niet meer of er ook een volwassene bij was in het midden.
Volgens mij ging de film over een kindertehuis waar op een gegeven moment een duister geheim naar buiten komt.
Iemand een idee? Alvast bedankt!
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Hallo,
Ik zoek een (volgens mij vrij recente) film, waarvan ik me de poster vaag kan herinneren en een paar trefwoorden over de plot:
Volgens mij zag ik op de poster: een brug, waarop ik twee kinderen op de rug zag die naar een huis liepen/renden in de achtergrond. Ik weet niet meer of er ook een volwassene bij was in het midden.
Volgens mij ging de film over een kindertehuis waar op een gegeven moment een duister geheim naar buiten komt.
Wat voor genre? Amerikaanse film? Bekende acteurs?
mvdk
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
Volgens mij een Amerikaanse film, met een redelijk bekende actrice. Kom er alleen niet op welke.
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Never Let Me Go? Never Let Me Go (2010)
mvdk
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
Yep, dat is 'm. Thnx! Op IMDB een afwijkende poster, vandaar dat ik wat moeite had. Super!!!
msee02
-
- 2 berichten
- 21 stemmen
Vroeger als te jong kind heb ik een (in mijn ogen) horror film gezien waar ik maanden last van heb gehad, ik wil heel graag weten hoe deze film zou kunnen heten zodat ik hem nog een keertje kan zien (om mezelf gerust te stellen:-))
De film ging over leerlingen die op school zaten waar de leraren geen mensen bleken te zijn, maar een soort van robots. Ik kan me nog grote tonnen met vuur herinneren en als de docenten het vuur raakte begon hun huid te smelten en zag je staal. Ze zagen er een beetje hetzelfde uit als in Terminator, maar ik kan me niet herinneren dat hun hele lichaam niet bedenkt met vel was.
Het moet iig ongeveer 16 jaar geleden zijn dat ik deze film gezien heb.
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Class of 1999 (1990) of het vervolg Class of 1999 II: The Substitute (1994)
Hier de trailer van de 1e YouTube - Class of 1999 - Trailer
Pierre1965
-
- 372 berichten
- 1419 stemmen
Wat goed van jou, bedankt..!!
Nou ik denk dat het Ride the High Country is.
Zeker vanwege de alternatieve titel op de hoes, Showdown in the High Sierra.
Dacht een tijd geleden dat het Treasure of the Sierra Madre was, ook goed, maar was niet de film die ik zocht.
Maar er zat inderdaad iets in met sierra, dat valt me nu weer in.
Ik ga op zoek ernaar, klasse reactie van je, super.
Ik laat nog weten of het nou inderdaad de film was die ik lang geleden voor n deel gezien heb.
Dat is maar erg weinig info om op te zoeken helaas.
Een western die zich in de sneeuw afspeelt is Ride the High Country (1962) of Day of the Outlaw (1959)
Maar wellicht even wachten tot Brix of Barfly reageren, dat zijn de western goeroe's
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Your welcome
Meer geluk als wijsheid hoor.
Hier de trailer van de films Misschien dat je iets herkend.
msee02
-
- 2 berichten
- 21 stemmen
Class of 1999 (1990) of het vervolg Class of 1999 II: The Substitute (1994)
Hier de trailer van de 1e YouTube - Class of 1999 - Trailer
Thnx, ik heb beide trailers bekeken, maar ik herinner me helaas niks.
Ik ga ze wel een keertje kijken om zeker te zijn!
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Thnx, ik heb beide trailers bekeken, maar ik herinner me helaas niks.
Je hebt ook nog The Faculty (1998) maar daar zijn de leraren aliens en geen robots.
jantjehj
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat er iemand is die de titel weet van deze film/aflevering. Vraag al een tijdje rond, maar behalve wat herkenning heb ik helaas nog geen titel van het verhaal met de volgende beschrijving:
Tijdens een (huis)feest overlijdt een meisje. Ze wordt die ochtend gevonden, drijvend in het zwembad. Op een of andere manier wordt een jongen (volgens mij de hoofdpersoon) hiervan verdacht of in ieder geval hierop aangekeken. Een scene die ik me herinner is dat als hij in een kerkje naar de kist komt kijken beschuldigend wordt weggekeken. Dan is er een gat, want wat ik me nog meer herinner is dat die jongen een schoonspringer is die aan het einde van de film/aflevering cijfers ontvangt voor een bijna perfecte sprong. Dan een vage constructie maar zo herinner ik het me: het meisje dat overleden is komt terug/ruilt haar plek in het hiernamaals met iemand anders en de jongen en zij worden weer herenigd. Of dit nu ook echt gebeurde in het verhaal weet ik niet zeker.
Het is misschien wel tien jaar geleden dat ik het heb gezien, en ik ben erg benieuwd of er iemand is die weet waar ik het over heb!
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
hallo allemaal,
ik vroeg een tijdje geleden het volgende
Zit net deadly impact te kijken, en schiet me een scene te binnen, iets soortgelijks.
Een rechercheur/agent/fbi.... komt dacht door een ruit een pand binnen, en daar zit zijn vrouw/ vriendin helemaal volgebonden met explosieven, en naar mijn herinnereing loopt dat nie goed af,................. wie??
vergat erbij te zeggen, dat de desbetreffende vrouw in een auto zat, die haar man/vriend anex cop niet open kreeg
thanks,
Morvan
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
nope, die kan ik dromen, en geen vrouw in een auto.
Overigens daar begint de film mee.
Een bommenlegger/expert heeft die vrouw in die auto gezet vol explosieven en ducktape over haar mond, en hij krijgt die auto niet open.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Op het einde van Blown Away: ''Dove and Franklin hurry to reach a performance of the Boston Pops orchestra before it ends. They need to get to Kate, a musician, in time to rescue her (after Gaerity reveals that he has booby-trapped her car). After a harrowing chase, they disarm the bomb.''
Je bedoelt dat de film die jij zoekt met die scène begint?
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Op het einde van Blown Away: ''Dove and Franklin hurry to reach a performance of the Boston Pops orchestra before it ends. They need to get to Kate, a musician, in time to rescue her (after Gaerity reveals that he has booby-trapped her car). After a harrowing chase, they disarm the bomb.''
Je bedoelt dat de film die jij zoekt met die scène begint?
Volgens mij wel, recent gezien, zal dus wel een jongere film zijn, en het was volgens mij z'n eigen vriendin/vrouw. Hij kan haar niet redden, Wat ik mij herinner kapt hij dan ofzo,maar wordt door de bommenlegger naderhand weer actief. Iets in die trend
Stephan
-
- 7911 berichten
- 1392 stemmen
Weet iemand een link naar die "Standaard Trailer" die voor alle Hollywood trailers opgaat?
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Weet niet wat je precies bedoeld maar dit misschien?
Marcella84
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
filmkijker123
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek ook een film, die ik een lange tijd geleden heb gezien het ging ongeveer zo :
Een meisje en een jongen kregen een vakantie liefde.
Die jongen had een droom om later een eigen huis te bouwen.
Ze verloren elkaar uit het ook en iets van 20 jaar later.
net voor dat het meisje ging trouwen, zag hij haar vakantie liefde in de krant staan omdat hij zijn droom had waar gemaakt, hij had helemaal zelf zijn eigen huis gebouwd.
verder kan ik het me niet zo goed herrineren , kent iemand deze film ?
xx
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek ook een film, die ik een lange tijd geleden heb gezien het ging ongeveer zo :
Een meisje en een jongen kregen een vakantie liefde.
Die jongen had een droom om later een eigen huis te bouwen.
Ze verloren elkaar uit het ook en iets van 20 jaar later.
net voor dat het meisje ging trouwen, zag hij haar vakantie liefde in de krant staan omdat hij zijn droom had waar gemaakt, hij had helemaal zelf zijn eigen huis gebouwd.
verder kan ik het me niet zo goed herrineren , kent iemand deze film ?
xx
Klinkt een beetje als The Lake House
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3248 stemmen
Ik zoek een film over een restaurant waar de mensen die er werken allemaal vieze dingen in het eten van de klanten doen. Zo was er een vrouw die het de vorige keer kwam werken en ze fluimden in haar eten en deden er schaamhaar op. Kan iemand me helpen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.