- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Ik weet voor 99% zeker dat het een film was.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat heeft het voor zin om niet onzichtbaar te zijn en wel van kleuren te kunnen veranderen?
Snap niet zoveel van je uitleg. Zijn het oude acteurs/actrices? Is het humor/horror of wat dan ook?
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Wat heeft het voor zin om niet onzichtbaar te zijn en wel van kleuren te kunnen veranderen?
Snap niet zoveel van je uitleg. Zijn het oude acteurs/actrices? Is het humor/horror of wat dan ook?
Dat eerste moet je aan de filmmakers vragen, niet aan mij, dat weet ik ook niet. 
Maar wat ik later al zei: Volgens mij hadden ze dat pak uitgevonden om er criminele dingen mee te doen, zoals bijv een bank veroveren of weet ik veel wat. Met dat pak verander je constant geheel van persoon, dus weet je nooit wie het is. Óf het omgekeerde: Dat ze het pak voor iets totaal anders hadden ontworpen (of per toeval gemaakt) en dat iemand het idee bedacht om er criminele dingen mee te doen.
Ik vertel alleen wat ik haast zeker weet en dat is niet zoveel, omdat ik hem niet gister heb gezien, maar iets langer geleden.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Wie zijn 'ze'? Kleuters, vrouwen, Spanjaarden, opa's....als je de film hebt gezien, kan je toch veel meer details geven?
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Weet jij nog alle details van een onbekende film die je jaren geleden gezien hebt? Nee? Ik dus ook niet.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
vraag van 25 september 2009:
Uit welke scene komt deze film ook alweer. Is wel een Nederlandse film uit de jaren '70. Aan het eind zijn twee mannen aan het vechten op het station. Dan nadert een trein en een komt eronder. Ik dacht Naakt over de schutting, maar het is lang geleden]
Antwoord:
Ik denk dat het inderdaad Naakt over de schutting is. Lees hier de beschrijving maar eens. Het gaat om een tram-ongeluk.
Door die beschrijving van die tram raakte ik wel in de war. Die trein die er kwam werd getrokken door zo'n bruine dieselloc die de NS vroeger had. Maar zoals gezegd is weer lang geleden. Zal hem aanschaffen en herzieMn. Bedankt in ieder geval.
Gevonden. Dus niet Naakt over de schutting maar: Rufus (1975)
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Ik heb heel lang geleden eens een film gezien waarin de schurk(en?) van die skeletmaskers droegen en dat er een achtervolging was in hoge gebouwen. Welke titel weet ik niet meer maar zou dat Westside Story kunnen zijn, het was in iedergeval uit die periode.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Ik zoek nog drie films, heb ik al eens in het verleden gevraagd, maar bij twee is het toch niet de juiste en die ander wist niemand.
Probeer nog maar eens.
1) Het is toch geen Living in oblivion of Bowfinger.
Een Engelse film (was op RTL / SBS6 / Net 5) een paar jaar geleden te zien. Een regisseur maakt een film en dat gaat tig keer fout. Een oude man, daarmee begint de echte film heeft een piepklein rolletje. Als het eindelijk goed gaat vergeet hij juist de regel die hij moest zeggen. De scene die steeds over moet is met een politiewagen en een agente die een bestuurder van een bestelbus moet ondervragen. In de pauze, dat is omdat het gaat regenen, dus kan er niet gefilmd worden, zit de crew te eten in een Engelse dubbeldekker bus. Aan het eind is te zien dat de scene van de oude man, die zo trots was dat hij in de film mocht meespelen, eruit is gehaald.
2) Nederlandse film, in het verre verleden op tv.
Vechtpartij op het station. Lijkt een beetje op de stationscene in Heb medelij Jet dat Johnny en Piet weer uit elkaar gaan. Ook geen Naakt over de schutting want daarin is een tram te zien. Tijdens de vechtpartij tussen twee mannen valt een van het perron en wordt gegrepen door een aankomende trein, de locomotief is een bruine dieselloc die de NS in de jaren '70 had.
Hopelijk is het geen oude politeserie, leek me een film met Rijk de Gooyer
3) Duitse film (?) op ARD/ZDF in de jaren '90 gezien. Gaat als The Blackboard Jungle. Alleen hier houdt de leraar het snel voor gezien. En de jongens (een stuk of 10) in deze klas gaan dan zelf om de beurt les geven. Geen komische film maar een dramatische.
Van de dertien die ik hier heb gevraagd, ben ik alleen nog op zoek naar 1 en 3. Iemand?
Waar kun je trouwens nog meer van dit soort vragen stellen?
vampyrmaiden
-
- 228 berichten
- 234 stemmen
In Filmdragers > Titels > titel gezocht:
ik ben op zoek naar de titel van een film, waarin een jonge vrouw een leuke man leert kennen, en later haar grootmoeder of tante ofzo op een foto ziet met dezelfde man, en hij is dus geen dag ouder geworden in de tussentijd. Dan blijkt hij de duivel te zijn.
Iemand een idee hoe deze film heet? Ik heb hem iets van 20 of 25 jaar geleden gezien, dus het is geen nieuwe film.
Alvast bedankt!
Natascha
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Imdb eens proberen? Moet je natuurlijk wel in het Engels je vraag stellen maar daar heb ik ook ooit eens antwoord gekregen terwijl niemand hem hier herkende.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Bedankt, daar kan ik het ook proberen. Ik zal mijn vraag hier ook laten staan, iedere dag nieuwe aanmeldingen dus je kan nooit weten.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1632 stemmen
Dat eerste moet je aan de filmmakers vragen, niet aan mij, dat weet ik ook niet. 
Maar wat ik later al zei: Volgens mij hadden ze dat pak uitgevonden om er criminele dingen mee te doen, zoals bijv een bank veroveren of weet ik veel wat. Met dat pak verander je constant geheel van persoon, dus weet je nooit wie het is. Óf het omgekeerde: Dat ze het pak voor iets totaal anders hadden ontworpen (of per toeval gemaakt) en dat iemand het idee bedacht om er criminele dingen mee te doen.
Ik vertel alleen wat ik haast zeker weet en dat is niet zoveel, omdat ik hem niet gister heb gezien, maar iets langer geleden.
Weet je echt niets meer dan dit? kleine details misschien nog?
Het is denk ik vooral handig als je het genre nog weet.
oscarr
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een sf film uit de jaren 50:
Dag Allemaal,
Ik heb laatst een stukje gezien van een sf film maar ik zou niet weten hoe de film heet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wat ik er van gezien heb; het gaat over een man die eruit ziet als een normaal persoon maar
langzaam weet iedereen dat dit een robot is. Hij is bijna onsterflijk en onverwoestbaar maar is slecht en uiteindelijk een moord machine. Z'n ogen worden dan rood en gaat dan over tot moorden. Uiteindelijk wordt hij verbrand en voor zover ik weet is de film dan afgelopen.
Ik zou de film graag helemaal zien maar ik heb geen idee hoe hij heet. Mijn vermoeden is dat hij uit de jaren 50 is (het is nl. al in kleur)
Heeft iemand enig idee?
Jaantje
-
- 7 berichten
- 1 stemmen
Het is géén van deze bovenstaande genoemde films.
Ik zal het nog wat duidelijker proberen uit te leggen.
Hij staat dus op dezelfde tijd op. Dan ziet hij een overval en omdat hij de volgende dag op dezelfde tijd opstaat kan hij deze overval voorkomen (omdat hij het de vorige dag al heeft gezien). Misschien dat iemand me nu kan helpen?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groetjes
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Dag Allemaal,
Ik heb laatst een stukje gezien van een sf film maar ik zou niet weten hoe de film heet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wat ik er van gezien heb; het gaat over een man die eruit ziet als een normaal persoon maar
langzaam weet iedereen dat dit een robot is. Hij is bijna onsterflijk en onverwoestbaar maar is slecht en uiteindelijk een moord machine. Z'n ogen worden dan rood en gaat dan over tot moorden. Uiteindelijk wordt hij verbrand en voor zover ik weet is de film dan afgelopen.
Ik zou de film graag helemaal zien maar ik heb geen idee hoe hij heet. Mijn vermoeden is dat hij uit de jaren 50 is (het is nl. al in kleur)
Heeft iemand enig idee?
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Het is denk ik vooral handig als je het genre nog weet.
Ik ben al een paar dagen aan het denken over nog meer details, maar ik weet ze gewoon niet. En zomaar iets roepen wil ik niet, kans is groot dat ik het mis heb.
Ook het genre weet ik dus echt niet. En ik wil niet zomaar iets roepen.
Wat ik er wel over kan zeggen is: Als je de omschrijving niet begrijpt, dan heb je hem heel waarschijnlijk niet gezien. Dit omdat het wel zo'n soort film is die je bij blijft. Als iemand hem gezien heeft, dan snapt diegene wat ik bedoel met een pak waarin je niet ziet wie het is, omdat het pak constant van persoon (en dus ook kleding!) verandert.
Maar als je hem niet gezien hebt, dan snap je er dus niks van. Logisch, zou ik ook hebben.
Maar bovenstaande schuine tekst is de beste omschrijving die ik kan geven waar het in de film om draait. Dus wat ik eigenlijk hoop is dat iemand hem (ook) gezien heeft en begrijpt wat ik bedoel. Het hoeft niet zozeer de titel te zijn, die hij/zij kan noemen, maar misschien wel iets meer info, waarvan ik denk: Hey ja, dat kwam er ook in voor!
En waardoor anderen wel een idee hebben welke film het is. Of iemand die goed kan googlen.
Ik google me al een paar dagen suf op verschillende Engelse woorden, maar: niks, nada, niente, zero.
sacha77
-
- 111 berichten
- 198 stemmen
[quote]Filmvraag schreef:
Ook wat gezocht en ik kom hierop:
Ik denk dat dat hem ook niet is want het is een komedie.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Wat ik er wel over kan zeggen is: Als je de omschrijving niet begrijpt, dan heb je hem heel waarschijnlijk niet gezien. Dit omdat het wel zo'n soort film is die je bij blijft. Als iemand hem gezien heeft, dan snapt diegene wat ik bedoel met een pak waarin je niet ziet wie het is, omdat het pak constant van persoon (en dus ook kleding!) verandert.
Maar als je hem niet gezien hebt, dan snap je er dus niks van. Logisch, zou ik ook hebben.
.
Misschien a scanner darkly? Ik herinner me daarin toch een pak dat constant van persoon verandert maar het is wel een animatiefilm.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Deze misschien? : Orfeu Negro (1959)
Nee , het was een Amerikaanse film. Het enigste wat ik me herinner was dat de slechterik in het donker gekleed was en een skeletmasker droeg. Volgens mij was er nog een achtervolging en een gevecht op de daken. Deze scene was volgens mij de climax uit de film want dat herinner ik me nog.
Rame
-
- 70 berichten
- 26 stemmen
Het is géén van deze bovenstaande genoemde films.
Ik zal het nog wat duidelijker proberen uit te leggen.
Hij staat dus op dezelfde tijd op. Dan ziet hij een overval en omdat hij de volgende dag op dezelfde tijd opstaat kan hij deze overval voorkomen (omdat hij het de vorige dag al heeft gezien). Misschien dat iemand me nu kan helpen?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groetjes
Misschien staat hij hier bij?
Category:Heist films - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Het is Engels gesproken, de film. En qua genre in ieder geval geen humor/komedie.
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Misschien a scanner darkly? Ik herinner me daarin toch een pak dat constant van persoon verandert maar het is wel een animatiefilm.
JAAA!!!!! Dat is m!! Oh je bent geweldig!
Filmvraag
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Hier zie je goed wat ik bedoelde met het veranderende pak:
oscarr
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Nee,de robot ziet er echt als een normaal mens uit , geen helmen etc,ook is de film in kleur...
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dag Allemaal,
Heeft iemand enig idee?
The Terminator ?
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
staat hij hier toevallig tussen?
List of fictional robots and androids - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
oscarr
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
The Terminator ?
Hij is (volgens mij) uit de jaren 50...kan 60 of 70 zijn..maar het is niet de terminator 
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Hij is (volgens mij) uit de jaren 50...kan 60 of 70 zijn..maar het is niet de terminator
Neem aan dat je Westworld bedoeld met kale Yul Brynner en dat verbranden is dat de robot water over zich heen krijgt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.