• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.147 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Nope, dat zou te makkelijk zijn Het was gewoon een gebouw, geen stad, waarin de held binnendrong.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Scarecrow schreef:

Nope, dat zou te makkelijk zijn Het was gewoon een gebouw, geen stad, waarin de held binnendrong.

Dat was ook zo in Eacape from new york. President was ontvoerd en kurt russel moest hem redden uit een gebouw

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Scarecrow schreef:

Het is een actiefilm, van voor 1998, waarschijnlijk uit de jaren ´90 of ´80. Hierin dringt een man een complex binnen om een belangrijk iemand te redden uit een complex, volgens mij de persident van Amerika. Hij vervoert hem op de achterbank van zijn auto. Bij de hoofdpersoon heb ik altijd een Kurt Rusell type in mijn hoofd, maar hij was het niet voor zover ik weet. In het gebouw zaten voor zover ik weet terroristen, waarschijnlijk met een of ander vernietigingswapen.

Zou het Chain of Command kunnen zijn?

Er zijn in elk geval nogal wat actiefilms met ontvoerde presidenten. The Alternate had inderdaad goed gekund, verder misschien Land of the Free of Executive Target, want hierin wordt de president alleszinds op de achterbank vervoerd.

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

@ Djelle, bedankt! Volgens mij is het Executive Target. Zal hem binnenkort eens ergens aanschaffen.

Arpera

• 7 berichten
  • 25 stemmen

Ik zoek een filmtitel van een film die ik erg lang geleden heb gezien, volgens mij eind 70 .

Het verhaal gaat als volgt: een groep vrienden besluiten een tocht te gaan maken in de bergen.

Ik weet niet meer met hoeveel ze waren .

Onderweg ontdekken ze een neergestort vliegtuigje , die vol ligt met geld ,waarschijnlijk een buit van een overval.

Dat geld verdelen ze onder elkaar , wat gepaard gaat met conflicten onderling.

Ik kan me nog een scene herinneren dat één van die vrienden doodvriest met een tas vol met geld in z'n armen.

volgens mij was er maar één die de bewoonde wereld heeft gehaald.

Dit is alles wat ik me nog kan herinneren van deze film.

Ben benieuwd.

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

A Simple Plan?

edit.

Hmm jaren 70 laat maar.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Scarecrow schreef:

@ Djelle, bedankt! Volgens mij is het Executive Target. Zal hem binnenkort eens ergens aanschaffen.

Graag gedaan. Vrij goeie actiefilm trouwens, ondermeer te bestellen bij bol.

Arpera

• 7 berichten
  • 25 stemmen

Het is wel het zelfde gegeven : het vinden van geld in een neergestort vliegtuig, maar het is hem niet,

Het hele verhaal speelt zich in de natuur af .

Lijkt me ook een leuke film: A Simple plan.

Thx

Kelevras

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Er komt binnenkort een film uit waarin men de mogelijkheid heeft om de laatste paar minuten voor de dood van die persoon te beleven. Ik kan alleen niet op de titel komen.

Iemand?

Kelevras

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Got it

The Source Code: kijk maar 's een trailert!!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Help:

Film m.b.t tijdreizen. Een scene die nog in het geheugen ligt betreft een brandweerman die gered wordt door een muntje wat hij op de grond ziet liggen in een brandend gebouw. Hij ziet tevens iemand of iets staan (tijdreiziger?), die na verder onderzoek ook terug te vinden is op foto's (films?) van grote rampen in het verleden; titanic, hindenburg etc etc.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Is dat niet een aflevering van Dr. Who? De brandweerman zegt me niets maar die foto's wel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nee, het was echt een film. Het begint met een flashback. De brandweerman is met een collega in een brandend gebouw en stopt om dat muntje op te rapen: zijn collega loopt door en komt om wanneer een deel van het gebouw instort.

Later, in het echte verhaal weer, komt de hoofdpersoon de tijdreiziger tegen op foto's van allerlei historische rampen (Titanic, Hindenburg etc..). Dit blijkt een man uit de toekomst te zijn, die als ramptoerist al deze rampen bezoekt en met een soort afstandbedieninkje zichzelf weer kan terugsturen.

De hoofdpersoon ontmoet in werkelijkheid de tijdreiziger ook, en komt erachter dat er een groot gebouw, volgens mij een stadion, zal gaan instorten. Dit gebeurt door ingrijpen van de hoofdpersoon slechts deels, maar de tijdreiziger komt om.

Ik heb hem enkele jaren geleden gezien, maar de titel, noch het jaar, noch de hoofdrolspeler heb ik onthouden.

Dit is alles wat ik er nog van weet, hopelijk kunnen jullie hier meer mee.

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Materny schreef:

Help:

Film m.b.t tijdreizen. Een scene die nog in het geheugen ligt betreft een brandweerman die gered wordt door een muntje wat hij op de grond ziet liggen in een brandend gebouw. Hij ziet tevens iemand of iets staan (tijdreiziger?), die na verder onderzoek ook terug te vinden is op foto's (films?) van grote rampen in het verleden; titanic, hindenburg etc etc.

Ik heb hem destijds op Canal+ gezien als Thrill Seekers, maar je zoekt Time Shifters!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ja, dat is hem! Enorm bedankt =D!

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

Ik zoek een film over een jongen wiens grote idool evil knievel was.

Hij wou zelf zoals zijn vader dacht ik met zn motor over grote afstanden springen.

In het begin mislukt het vaak, maar het gaat beter en beter.

Hij was verliefd op het buurmeisje.

Hij had een crew van 2 vrienden rondom hem die hem altijd hielpen.

leek me een coming of age filmpje.

Op het einde moet hij dan natuurlijk zo een grote jump maken.

Alvast bedankt!

ElkeX

• 15 berichten
  • 78 stemmen

ik zoek een film die ik een aantal jaren terug eens op tv heb gezien

het was een drama en ging over een meisje die lesbisch was en zich verkleedde als jongen om samen te zijn met het meisje waar ze op verliefd was. Dat meisje waar ze op verliefd was wist dat niet. Op een dag komen twee mannen dat te weten( ik weet niet meer hoe die dat meisje kenden) en die verkrachten haar dan. Daarna moet ze ergens in een instelling verblijven(of iets dergelijks) op een afdeling van meisjes en dan komt het meisje waar ze op verliefd is op bezoek en die ontdekt dan dat ze dus helemaal geen jongen is.

Kan iemand mij helpen? Ik ben al lang op zoek, maar kan de film maar niet vinden..

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

ElkeX schreef:

ik zoek een film die ik een aantal jaren terug eens op tv heb gezien

het was een drama en ging over een meisje die lesbisch was en zich verkleedde als jongen om samen te zijn met het meisje waar ze op verliefd was. Dat meisje waar ze op verliefd was wist dat niet. Op een dag komen twee mannen dat te weten( ik weet niet meer hoe die dat meisje kenden) en die verkrachten haar dan. Daarna moet ze ergens in een instelling verblijven(of iets dergelijks) op een afdeling van meisjes en dan komt het meisje waar ze op verliefd is op bezoek en die ontdekt dan dat ze dus helemaal geen jongen is.

Kan iemand mij helpen? Ik ben al lang op zoek, maar kan de film maar niet vinden..

Boys dont cry

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Jitse schreef:

Ik zoek een film over een jongen wiens grote idool evil knievel was.

Hij wou zelf zoals zijn vader dacht ik met zn motor over grote afstanden springen.

In het begin mislukt het vaak, maar het gaat beter en beter.

Hij was verliefd op het buurmeisje.

Hij had een crew van 2 vrienden rondom hem die hem altijd hielpen.

leek me een coming of age filmpje.

Op het einde moet hij dan natuurlijk zo een grote jump maken.

Alvast bedankt!

Hot Rod (2007)?

ElkeX

• 15 berichten
  • 78 stemmen

Jitse schreef:

(quote)

Boys dont cry

Jep dat is em thx!

1peewee

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek de titel van een film die ik, denk ik, in de tweede helft van de zeventiger jaren heb gezien. In mijn herinnering was het een Franstalige film met de volgende inhoud:

een man, zou kunnen dat hij directeur was van een transportbedrijf, gaat failliet of heeft grote schulden en besluit in Canada een nieuw leven te beginnen. Of hij nu zijn eigen vrouw of een maîtresse later wil laten overkomen weet ik niet meer, maar het is de bedoeling dat iedereen in Europa denkt, dat hij is gestorven. Daarvoor heeft hij een plan bedacht dat ik mij helaas niet meer kan herinneren.

Gedurende de film krijg je telkens via radioberichten te horen dat er in het gebied waar de man rondrijdt (in een VW Kever, dat weet ik dan weer wel), een maniak vrachtwagenchauffeurs ravijnen in lokt. Op een gegeven moment in de film wordt de hoofdpersoon aangezien voor deze maniak en, na wat achtervolgingen, wordt hij in zijn auto finaal in de prak gereden tussen twee aanstormende vrachtwagens. Het zou goed kunnen zijn, dat dit moment samenvalt met het moment waarop zijn geliefde vrouw of maîtresse op de roltrappen van het vliegveld staat om zich bij hem te voegen.

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Hot Rod (2007)?

Jep! thx

basjuh89

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Ik zoek een film:

Ik ben nieuw op MovieMeter.nl en het viel me op dat dit forum nog niet bestond.

Ik zoek een film die ik een aantal jaren terug heb gezien, maar waarvan ik niet meer op de naam kan komen.

Het is een komedie over twee idioten, ik herinner me nog een aantal scenes.

In één scene zijn ze op het strand en krijgen ze allebei een stijve, om deze te verstoppen besluiten ze om op hun buik richting zee te 'tijgeren', met een gigantische geul van het strand naar de zee tot gevolg. Eenmaal in het water krijgt de één nog de drol van de ander in zijn mond.

Een andere scene is er één bij een van de jongens thuis, zijn moeder wordt boos op hem en hij zegt: 'It's so not fair!' en zegt vervolgens dat hij wegloopt, de shot die hierop volgt zie je hem verstopt zitten in de bosjes, dus ga je er van uit dat hij weggelopen is. Waarop je zijn moeder hoort roepen dat het eten klaar is, en dus blijkt dat hij zich gewoon in de tuin heeft verstopt.

Als iemand een idee heeft hoe deze film heet hoor ik het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Basjuh89

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Ja dat is Kevin and Perry go large! Heb ik bij mijn laatste contest nog gebruikt!

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3634 stemmen

Ik zoek een film.. kreeg net een paar 'vlagen' in mijn hoofd te zien maar ze zijn niet echt concreet.

Gaat volgens mij over een of ander wazig stel, die zelf geen kinderen kunnen krijgen en ze daarom gestolen hebben ofzo, en ook hun hele huis speels hebben ingericht.. ik zie iets van een kinderkamer vol speelgoed/speelapparatuur.. en de kinderen worden volgens mij ook nog eens mishandeld. De andere partij is volgens mij dan een moeder die haar kind kwijt is geraakt.

Kan er niet meer van maken.

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

In Running Scared komt een dergelijk gedeelte voor, maar daar draait de film in zijn geheel niet om. Zal em ook wel niet zijn.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3634 stemmen

Nee dat was hem niet, geloof ik..

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Raising Arizona misschien?

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3634 stemmen

Was sowieso een film van de afgelopen jaren, 2000-2010.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.