• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.343 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.638 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Jason X ook .

wizkristof

• 38 berichten
  • 67 stemmen

jason x is veel te modern film moet dateren van de jaren 90. max 1998 ofzo. Het begin van deathmachine lijkt toch wel anders bij mijn film stonden er buiten een soort van mini basis opgesteld van het leger en ik dacht dat er ook tanks enzo stonden (ben ik niet zeker). Dan moesten ze echt in die 'put" nr beneden gaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Lijkt wel op een Predator met zijn pak en lasergun. Zelfs de bliksemschichten en zo op het einde, maar verder weinig overeenkomsten.

wizkristof

• 38 berichten
  • 67 stemmen

zkr geen predator die bliksemschichten waren trouwens niet van die "robot" afkomstig, maar gewoon uit dat labo dat op het einde op ontploffen stond meen ik mij te herinneren.

xatjeroen

• 48 berichten
  • 50 stemmen

ik zoek te titel van een film over een junior student die verliefd wordt op een senior studente, ze heeft een vriendje maar hij komt steeds naar haar toe.

ik weet niet meer hoe die film heet. hij is nog maar paar jaar uit.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

mrmojorisin123 schreef:

Ik zoek de titel van een film over een Amerikaanse soldaat die jaren na de Vietnamoorlog terug gaat om de familie van een Vietnamees op te zoeken vanwie hij een dagboek heeft

Ik heb geen flauw idee welke film het kan zijn, maar ik ben er denk ik ook wel heel erg benieuwd naar. Waarschijnlijk heb ik het overgrote deel aan films over Vietnam wel gezien, maar blijf hopen op meer die ik nog niet heb gezien.

Mischien is "The War at Home" een aanrader voor je. Gaat over de nasleep van een veteraan die bij thuiskomst zijn draai niet kan vinden en ook door zijn vader, een WO II veteraan er niet bepaald bij word geholpen. Hoofdrollen ook echt door vader een zoon gespeeld, Martin Sheen en Emilio Estevez.

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Ik zoek een filmtitel..

Een film waarvan ik dacht dat Out of Africa het was - die het dus niet is. Als kind heb ik hiervan ooit een deel gezien, meegekeken met mijn ouders die hem hadden opgenomen van Belgie 1 dacht ik.

Ik kan me een deel herinneren waarin drie personen gestrand zijn op de Afrikaanse savanne, twee mannen en een vrouw. Ze proberen te overleven en leggen iedere dag kilometers af. Dan is er een confrontatie met een leeuw waarbij een van de mannen dood wordt gebeten. De twee anderen vinden dan een neergestort vliegtuig en daarmee weten ze iets te maken om te ontsnappen uit de onbewoonde wereld. Ik dacht een soort auto met zeilen, maar dat kan ik ook uit een andere film hebben..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

@ mrmojorisin123

Misschien staat hij hier bij:

http://home.wanadoo.nl/wjni...

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

Zoeken wij dezelfde film wellicht?

Chuck Taylor schreef:

Ik zoek een filmtitel..

Een film waarvan ik dacht dat Out of Africa het was - die het dus niet is. Als kind heb ik hiervan ooit een deel gezien, meegekeken met mijn ouders die hem hadden opgenomen van Belgie 1 dacht ik.

Ik kan me een deel herinneren waarin drie personen gestrand zijn op de Afrikaanse savanne, twee mannen en een vrouw. Ze proberen te overleven en leggen iedere dag kilometers af. Dan is er een confrontatie met een leeuw waarbij een van de mannen dood wordt gebeten. De twee anderen vinden dan een neergestort vliegtuig en daarmee weten ze iets te maken om te ontsnappen uit de onbewoonde wereld. Ik dacht een soort auto met zeilen, maar dat kan ik ook uit een andere film hebben..

FillumGek schreef:

Even een paar titels die ik zoek:

Een film die zich afspeelt in Afrika gok ik. Een paar scenes:

Eén scene wordt iemand aangevallen door een leeuw en opgegeten. Even later komt een donkere man langs en ziet het lijk liggen en jaagt de leeuw weg. De donkere man zit trouwens achter het groepje lui aan die werden aangevallen door die leeuw.

In een andere scene slapen een man en vrouw op een bed van struisvogelveren. Als ze wakker worden zitten ze onder de vlooien en springen ze naakt het meertje in. Vervolgens komt die donkere man eraan waardoor ze moeten schuilen.

Tegen het einde van de film ontmoet de donkere man de vrouw en geeft hij haar een kettinkje of zo.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat jullie Prey zoeken .

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

dominion schreef:

Ik denk dat jullie Prey zoeken .

Nope Deze film zoek ik echt al tien jaar of zo. En de leeuwenscene is maar een klein. En die scenes die ik beschrijf zitten beide zeker in de film.

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Haha het zou zomaar kunnen. Maar het is geen goed teken als jij er nog geen antwoord op hebt kunnen vinden. Het is inderdaad zeker een film die in de jaren '80 of '90 gemaakt moet zijn. Heb je al andere opties te horen gekregen?

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ghost and the Darkness .

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Die kwam ik ook al tegen.. maar komt geen vrouw in voor en zij speelt toch echt een grote rol.

EDIT: Dit zou hem heel goed kunnen zijn: Lost in Africa !

Ik ga het ff researchen..

Ik betwijfel het aangezien er niet over een derde persoon wordt gerept en ik zeker weet dat ze eerst met z'n drieen waren. Het komt wel heel goed overeen met jouw verhaal FillumGek, de achervolging enz.

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

HA! Ik denk dat het hem toch wel moet zijn!

Black poachers hijack the group and take Michael, Elisabeth, and an older Englishman, Charles hostage. As the three attempt their escape a tribal chieftain is killed. The chieftain's son, Rabar, begins to trail the threesome to exact his revenge. When Charles is killed by a lion, the two young folks are left to battle the African wilderness alone. A romance ensues.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Heb je het nu over Prey of Ghost and the Darkness?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

dominion schreef:

Heb je het nu over Prey of Ghost and the Darkness?

Lost in Africa.

Maar thanks Chuck! Die poster doet wel meteen een belletje rinkelen. Ben echt benieuwd of ik er nog aan kan komen. Geen wonder dat niemand een antwoord wist, schijnt nogal onbekend te zijn. Maar top dat ie is gevonden!

bino020

• 10 berichten
  • 22 stemmen

goedenmorgen,,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,,,

ik ben al hele nacht aan het zoeken,

maar kan hem niet vinden

hoe die zou heten!,

hopelijk kunnen jullie mij helpen,,,

het gaat over 4 jongens, donkere jongens

die vanaf de jeugd met elkaar omgaan,

en ze komen terecht in een drugswereld,,

en die 4 jongens, worden volwassen,

wat ik me nog kan herinneren,

dat ze opeens volwassen worden,

en dat een dikke donkere man,

word neergeschoten door een pooier ,

als het goed is , is dat zijn eigen vader die hem neerschoot?

hoop dat jullie mij kunnen helpen,,

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

FillumGek schreef:

(quote)

Lost in Africa.

Maar thanks Chuck! Die poster doet wel meteen een belletje rinkelen. Ben echt benieuwd of ik er nog aan kan komen. Geen wonder dat niemand een antwoord wist, schijnt nogal onbekend te zijn. Maar top dat ie is gevonden!

Leuke film.

(Vooral de scènes met de olifanten zijn verbluffend mooi)

Helaas moeilijk te vinden op DVD.

Alleen wanneer je geen bezwaar hebt tegen een Duitstalige nasynchronisatie:

Lost in Africa dvd NEU/OVP Afika - eBay, DVD, Filme DVDs. (Eindtijd 29-dec-10 18:24:17 CET) - cgi.ebay.nl

(Niet te lang wachten wanneer je interesse hebt.

Bieden loopt vandaag af!)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

bino020 schreef:

goedenmorgen,,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,,,

ik ben al hele nacht aan het zoeken,

maar kan hem niet vinden

hoe die zou heten!,

hopelijk kunnen jullie mij helpen,,,

het gaat over 4 jongens, donkere jongens

die vanaf de jeugd met elkaar omgaan,

en ze komen terecht in een drugswereld,,

en die 4 jongens, worden volwassen,

wat ik me nog kan herinneren,

dat ze opeens volwassen worden,

en dat een dikke donkere man,

word neergeschoten door een pooier ,

als het goed is , is dat zijn eigen vader die hem neerschoot?

hoop dat jullie mij kunnen helpen,,

Dat is Blue Hill Avenue

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Belachelijk zeg. De film is inderdaad niet te vinden.

Niet als een torrent bestand en niet op een fatsoenlijke originele dvd.. alleen verschrikkelijke Franse en Duitse na-synchronisatie. Dacht ik hem gevonden te hebben..

Trouwens dat over die auto met die zeilen van een oud vliegtuig had ik wel goed - kwam het tegen op de achterkant van de Duitse dvd-hoes

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

Ja heb ook wat research gedaan en zag die zeilplaatjes ook. Ik weet alleen niks meer over olifanten of dat zeilen dus ikzelf ben er nog niet 100% zeker van dat het hem is. Weet alleen die twee scenes nog. Maar denk wel dat het de goede is. Ik las wel ergens iets over 'fleas', dat kan verwijzen naar die struisvogelscene met die vlooien die ik beschreef.

En bedankt Brix, maar ik heb liever een Engelse versie. Jammer dat die lastig te krijgen is

Boeeehda

• 19 berichten
  • 86 stemmen

Ik zoek een filmtitel...

Ik weet niet precies meer hoe het plot gaat, maargoed.

Het gaat over een meisje (8 tot 10 jaar geloof ik), en ze is een soort van vervloekt. Want er is een geest en die komt achter haar aan. Om haar in veiligheid te brengen gaat ze met haar ouders en leraar naar een huis. Later blijkt dat die leraar wat voor dat meisje voelt.

En die geest komt dat uiteindelijk in dat huis. Volgens mij bleek op het einde dat die buren erachter zaten ofzo.

Meer kan ik me niet herinneren...

En nog een die ineens tebinnen schiet:

De film was doodsaai, maar hij was ooit op tv dit jaar.

Het ging over onderzoekers die zochten iets (weet niet hoe het heet), maar het waren oude rollen papier, waar dan iets opstond. Dat naar een schat moest leiden. Toen vonden ze zo'n rol, en gingen ze verder opzoek. Het was in een woestijn ofzo, met van die oude kapotte resten steen( iets van een pyramide, maar dan anders). En toen ontsnapte er uit een kooi opeens een monster, dat die onderzoekers aanviel. Dat monster was hardstikke fake, maar wel snel. Dat monster was als een special effect aan de film toegevoegd laat maar zeggen.

Ik kan er niet meer van maken... Sorry

bino020

• 10 berichten
  • 22 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Dat is Blue Hill Avenue

JE BENT EEN HELD!

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Boeeehda schreef:

Ik zoek een filmtitel...

Ik weet niet precies meer hoe het plot gaat, maargoed.

Het gaat over een meisje (8 tot 10 jaar geloof ik), en ze is een soort van vervloekt. Want er is een geest en die komt achter haar aan. Om haar in veiligheid te brengen gaat ze met haar ouders en leraar naar een huis. Later blijkt dat die leraar wat voor dat meisje voelt.

En die geest komt dat uiteindelijk in dat huis. Volgens mij bleek op het einde dat die buren erachter zaten ofzo.

Meer kan ik me niet herinneren...

The Last Exorcism?

Esp

• 115 berichten
  • 647 stemmen

Ik zoek de titel van een film waarvan ik niet zoveel meer herinner:

Er is een oorlog (Of deze soldaten moesten gewoon wat mensen uitmoorden, volgensmij in het Wilde Westen) en gaat vooral om 2 soldaten, een blanke en een zwarte, die ruzie hebben, maar later komt alles weer goed tussen die twee. Ik herinner me nog iets van dat ze bij een kampvuur zitten met z'n allen, maar verder weet ik er niet veel meer van.

Alvast bedankt

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Als er geen zwarte in voorkomt zou het best 3:10 to Yuma kunnen zijn..? Gaat vooral tussen twee personen, kampvuur, en op het einde 'goed'.

XfofaXX

• 566 berichten
  • 1444 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een zwarte komedie. Als ik het me goed herinner was het een Amerikaanese, niet zo oude film (jaren 90 gok ik). Het gaat over een groep jonge mensen die steeds mensen uitnodigen bij hun thuis en deze gasten keer op keer vermoorden met behulp van vergiftigde wijn. De lijken begraven ze in hun tuin.

Verder weet ik er niets meer van!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Last Supper

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

Esp schreef:

Ik zoek de titel van een film waarvan ik niet zoveel meer herinner:

Er is een oorlog (Of deze soldaten moesten gewoon wat mensen uitmoorden, volgensmij in het Wilde Westen) en gaat vooral om 2 soldaten, een blanke en een zwarte, die ruzie hebben, maar later komt alles weer goed tussen die twee. Ik herinner me nog iets van dat ze bij een kampvuur zitten met z'n allen, maar verder weet ik er niet veel meer van.

Alvast bedankt

Ik denk dat je Glory bedoelt.

Denzel en Matthew (blank en zwart) zijn elkaar bijna het hele film spuugzat, tot op een moment.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.