• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.341 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.634 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Geen probleem.

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

The wind that shakes the barley?

Jahoor dat is m! Bedankt!

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Ik zoek de titel van een film over een Amerikaanse soldaat die jaren na de Vietnamoorlog terug gaat om de familie van een Vietnamees op te zoeken vanwie hij een dagboek heeft

doncorleone

• 278 berichten
  • 109 stemmen

Oke, dit wordt waarschijnlijk vrij kansloos, daar ik echt heel weinig kan vertellen over de film die ik zoek.

Het betreft een herinnering uit mijn vroege jeugd die toen heel veel indruk op me heeft gemaakt, aangezien ik mij nog steeds het gevoel weet te herinneren.

Dit is wat ik me nog concreet herinner:

* Waarschijnlijk is het een productie van eind / half jaren 70 of de eerste helft van de jaren 80.

* volgens mij was het een docu-achtige film was waarbij een vossen familie werd gevolgd door de seizoenen heen.

* Ik geloof dat er weinig of niet gesproken werd in de film.

* In de film speelt een grote oude boom, eenzaam in een glooiend landschap een prominente rol. Het is vooral het terug kerende sfeerbeeld dat mij is bijgebleven, en volgens mij is dit de plek waar het hol van de vossen was.

* Volgens mij was het een vrij dramatisch verhaal waarbij de vossen één voor één dood gingen door oa. jagers en een landbouw (oogst?) machine.

Het is niet veel wat ik nog weet (ik was denk ik tussen mijn 8e en 12e jaar toen ik de film op tv zag, en ik ben van 1973), maar wellicht dat iemand mij verder kan helpen?

Alvast bedankt!

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Een teken film, voor kinderen. Misschien een beetje grof om te zeggen maar het enige wat ik kon herinneren, wat in groep 4 ofzo nogal indruk maakte was dat de hoofdrolspeler een naakt donker jongentje was. Het speelde zich af in een jungle, als ik mij niet vergis.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kirikou et la Sorcière (1998) of

The Jungle Book?

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Wauw blijf me verbazen, dankjewel. Het was Kirikou et la Sorcière, jungle book zou ik nog wel kunnen raden. Bedankt man!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

doncorleone schreef:

Oke, dit wordt waarschijnlijk vrij kansloos, daar ik echt heel weinig kan vertellen over de film die ik zoek.

Het betreft een herinnering uit mijn vroege jeugd die toen heel veel indruk op me heeft gemaakt, aangezien ik mij nog steeds het gevoel weet te herinneren.

* Waarschijnlijk is het een productie van eind / half jaren 70 of de eerste helft van de jaren 80.

* volgens mij was het een docu-achtige film was waarbij een vossen familie werd gevolgd door de seizoenen heen.

* In de film speelt een grote oude boom, eenzaam in een glooiend landschap een prominente rol. Het is vooral het terug kerende sfeerbeeld dat mij is bijgebleven, en volgens mij is dit de plek waar het hol van de vossen was.

* Volgens mij was het een vrij dramatisch verhaal waarbij de vossen één voor één dood gingen door oa. jagers en een landbouw (oogst?) machine.

Het is niet veel wat ik nog weet (ik was denk ik tussen mijn 8e en 12e jaar toen ik de film op tv zag, en ik ben van 1973), maar wellicht dat iemand mij verder kan helpen?

Alvast bedankt!

Long shot dan maar: Vuk (1981)

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

doncorleone schreef:

Alvast bedankt!

The Glacier Fox (1978) van de Japanse regisseur Koreyoshi Kurahara.

Die film volgt een vossenfamilie 4 seizoenen lang.

Fragmenten: YouTube - Glacier Fox.MPG

doncorleone

• 278 berichten
  • 109 stemmen

Brix schreef:

The Glacier Fox (1978) van de Japanse regisseur Koreyoshi Kurahara.

Die film volgt een vossenfamilie 4 seizoenen lang.

Fragmenten: YouTube - Glacier Fox.MPG

Wat is internet toch geweldig. Vroeger liep je jaren rond met zo'n vraag, en niemand die je verder kon helpen. En nu is het in een uurtje beantwoord.

Heel erg bedankt!!

Ik denk inderdaad dat het deze film was, al zie ik in de beelden op Youtube de boom niet terug. Maar misschien was deze minder prominent dan in mijn herinnering.

Edit: op IMBD is te lezen: a wise old tree tells the story.

Klopt helemaal.. super!

Maar eens kijken of ik de film ergens kan scoren.

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

Hoe heet die nederlandse film die net van half 9 tot 11 ofzoiets op nederland 1 te zien was?

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Bride Flight (2008) (klik links bij sectie "Films" op Televisie)

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

Top ! Bedankt

black!panter

• 4 berichten
  • 64 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek een film..:

Hallo,ik en mijn moeder zaten al van gisteren een film te zoeken..zonder succes ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Dit is alles wat ik ervan nog weet.

Een zwarte man word opgepakt en verdacht van moord en en verkrachting van kinderen,hij krijgt hem vrij omdat hij impotent is.(die advocaat is een hele bekende acteur met een baard)

Omdat er een andere gevangene zegt dat het moordwapen aan een rivier ligt aan een steen.(hij heeft dat anoniem gedaan) waarom omdat diene man die anoniem is zijn ouders haat en in ruil vermoorde diene zwarte man zijn ouders in real dat diene andere die brief ging sturen,toen hij vrij was word diene de zwarte man de moordenaar uitgenodigt op een feestje maar de vrouw van de advocaat was een rechter en zij heeft die zwarte man heel vroeger laten veroordelen en laten castreren daarom ontvoert hij zijn vrouw naar een soort van moeras,hij bind haar daar vast en belt naar de advocaat haar man voor naar daar te komen en daar geraken ze in een gevecht.dit is alles wat ik me nog herinneren.

alvast bedankt groetjes J

wessells

• 3 berichten
  • 0 stemmen

hey,

Ik ben al heel lang op zoek naar een bepaalde filmtitel:

Ik heb alleen de trailer gezien en dit is wat ik er nog van weet:

Er gaat een meisje dood, maar ze moet op aarde blijven om iets in te lossen. Ze krijgt hulp vaneen dode jongen die dit al langer doet. (iets met zielen) in een bepaalde scene zie je dat de dode jongen word overvallen in een winkel en hij wordt neergeschoten. Aangezien hij niet nog doder kan blijft hij leven maar hij voelt de pijn ervan wel. Dan is de overvaller opeens bang omdat de persoon die hij neerschoot niet dood gaat. Hij schiet nog een paar keer en rent dan de winkel uit.

iemand een idee?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

The Invisible?

piraat357

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Hallo iedereen die dit leest, ook ik ben op zoek naar een film titel.

Ik kan er over vertellen dit is wat ik weet:

Een echtpaar koopt een huis hun hypotheek is vrij hogen en om dat af te lossen verhuren ze een gedeelte van het huis.

Er trekt een ouder chinees stelletje in bij het echtpaar.

Ze zoeken nog naar een geschikt persoon voor een lege kamer dat ze ook willen verhuren.

Ze lijken de goede (man) persoon te hebben gevonden en willen het nog als echtpaar over leggen.

Wat gebeurd die man komt de volgende dag gewoon een paar spullen in die kamer te plaatsen.

Die echtpaar na twijfels toch goedgekeurd.

Echtpaar eist de huur van de man hij geeft het niet / stelt het uit.

Echtpaar sluit gas en elektriciteit af van de kamer.

Daardoor krijgen ze ongelijk van de rechter omdat rechten van huurder is ontnomen.

Die man weet dat ze het moeilijk hebben financieel.

Hij laat groep kakkerlakken los lopen richting de keuken.

Daardoor moeten ze verdelger inschakelen wat duur uitkomt.

Oud Chinees stel vertrekt.

De echtpaar de man krijgt ruzie met huurder (man).

De man van de echtpaar krijgt straat verbod dus hij kan ze eigen huis niet meer in.

Man van echtpaar verbreekt straat verbod en komt vast te zitten.

Vrouw van echtpaar komt erachter dat deze huurder (man) mensen bestudeerd en zo bij hen intrekt.

Ze stapt naar de politie en ja het is een bekende bij de politie.

Politie kan niets doen omdat de huurder het via de wet doet en wet wat die doet.

Zo heeft hij mensen opgelicht en hun huis overgehouden.

RaRaRa wie kent deze film??

Ben benieuwd wil het weer eens zien het het opzicht een sterk goede verhaal.

piraat357

• 3 berichten
  • 0 stemmen

hartstikke bedankt Dragon dat is hem

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

Ik ben op zoek naar een film.
Wat ik er nog van weet, is dat het ging over een groepje profilers die naar een eiland gingen voor een of andere test. En een van hen begon ze allemaal te vermoorden. Op het einde was denk ik de beste maat van het hoofdpersonage, die ze altijd vertrouwd had, de dader.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Volgens mij heb je gelijk, FillumGek...

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

ok bedankt!

wizkristof

• 38 berichten
  • 67 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die ik een 10-tal jaar geleden gezien heb. Kunnen jullie me even helpen om zijn naam te vinden?

Ik denk dat de film van rond de jaren 90 is. Het vehaal, wat ik me er nog van herinner, ging als volgt.

Er was een soort experiment mislopen in een onderaards "gebouw". Het bestond uit allerlei verdiepen en was erg diep. Het "monster" bestond uit ijzer en kon goed kogels verdragen. Hij had ook een soort van lasergun op hem gemonteerd. Er kwam ook een speciale eenheid aan te pas die naar beneden moest om het te vernietigen. Op het einde van de film waren er in het "lab" een soort van bliksemschichten te zien

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

Ik heb geen idee, maar na het lezen van je verhaal wil ik het ook zien

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2247 stemmen

Klinkt bijna als een mix van Resident Evil 1 en 2...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Death Machine?

wizkristof

• 38 berichten
  • 67 stemmen

hmmmmmmmmmm als ik het opzoek lijkt het precies te voldoen aan wat ik opsom. Ik zou hem eens moeten bekijken om het zeker te zijn. Weet jij soms als ze in het begin van de film met de hele groep een lastige "afdaling" doen in een vierkante pijp in dat ondergronds gebouw?

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Jason x misschien ?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

wizkristof schreef:

hmmmmmmmmmm als ik het opzoek lijkt het precies te voldoen aan wat ik opsom. Ik zou hem eens moeten bekijken om het zeker te zijn. Weet jij soms als ze in het begin van de film met de hele groep een lastige "afdaling" doen in een vierkante pijp in dat ondergronds gebouw?

Het begint wel met het binnendringen van een gebouw

YouTube - Death Machine - theatrical trailer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.