- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Ik zoek nog de titel van een western met Kirk Douglas in de hoofdrol.
Hij draagt hierin een bril maar dat doet die niet zonder redenen omdat hij toch de dingen scherper ziet dan men had gedacht.
Volgens mij gaat het over een gestolen buit die de gevangenis directeur in wil pikken welke Douglas ergens heeft verstopt voor hij gevangen werd genomen.
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Dit moet hem wel bijna zijn.
2004
Amerikaans
Marionet
Hangend
Hmm... mja, dat moet heb bijna wel zijn. Zou het anders ook niet weten. De plot (irritant, ik vind nog steeds dat het HET PLOT is) zegt me niks. Zal hem wel eens op de kop proberen te tikken, ookal zijn de recensies tergend slecht..
Dankjewel iedereen, voor de moeite.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Kan allebei
. Het plot klinkt een stuk beter, echter mag De plot ook.
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Oh, toch? Laatst zei ik ''het plot'' en kreeg me toch een discussie joh..
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
In het taal topic is 't ook al een paar keer voorbij gekomen, http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=plot
Wel makkelijk dat het dus niet fout kan 
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
Het plot klinkt voor mij een stuk beter.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Wie helpt me met een stukje jeugdsentiment...
vroeger vaak op tv gezien, maar ik heb werkelijk geen idee meer welke film het was...heel erg.
Wat ik er nog van weet:
Uitgezonden op volgens mij RTL 4
Italiaanse film, maar werd nagesynchroniseerd. Niet naar Nederlands volgens mij...
sprookje in een bos, romantisch en er kwam een grote zwaan in voor.
Ik heb op imdb geprobeerd te zoeken, en ik heb het hier geprobeerd. Het was echt een tv film, dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat hij niet op MM staat. Ik heb 'm zeker meer dan eens op tv gezien, ergens in de periode tussen 1988 en 1994. volgens mij was het een soort mini-serie met een paar van dit soort sprookjes achtige net-niet-kinderfilms.
Als iemand me met deze heel vage herinnering kan helpen...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Elke week was er in het weekend geloof op de zondag zo'n sprookje ja. keek daar ook altijd naar. Zal ook nog eens goed nadenken.
Misschien vielen ze hieronder titia: http://www.dvd.nl/reviews.p...
Q Jones
-
- 3527 berichten
- 2894 stemmen
Magical Legend of the Leprechauns, The (1999)
Het deed mij denken aan deze film maar hij is niet italliaans en ook niet uit hetzelfde jaar. maar ik denk ik plaats hem toch maar wie weet 
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
nop, dat is 'm niet. maar toch dank je wel voor 't meezoeken!
nognooit
-
- 308 berichten
- 2143 stemmen
Ik heb weer een nieuwe, of eigenlijk een oude want deze zoek ik al een paar jaar.
De film gaat over een vrienden groep die gezamenlijk met elkaar eten. Plots verschijnt er een man op de stoep die autopech, of iets dergelijks heeft, ze nodigen hem uit om binnen te komen en mee te eten. Tijdens het eten voeren ze een gesprek en ontdekken dat deze man behoorlijk radicale meningen heeft. De groep besluit vervolgens om 'm te vermoorden en om het lichaam te verbergen, begraven ze 'm in de tuin en planten daar vervolgens een tomatenplant op.
In de loop der tijd ontvangen ze meer gasten aan tafel die ze ook om het leven helpen, in de tuin planten met een tomatenplant erop waarvan ze op een gegeven moment zelfs tomatensoep van maken, als ik het me goed herinner.
Ik dacht dat Wesley Snipes hier een rol in had, maar ik heb eens zijn cv op IMDb door gespit en vond deze film er niet tussen.
Wie kent 'm?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Werd laatst al gevraagd.
The Last Supper
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Wie helpt me met een stukje jeugdsentiment...
Uitgezonden op volgens mij RTL 4
Italiaanse film, maar werd nagesynchroniseerd. Niet naar Nederlands volgens mij...
Klinkt een beetje als die Russische/Tsjechische sprookjes die ook wel vaak op de Duitse zenders worden uitgezonden?
Seam
-
- 1010 berichten
- 2346 stemmen
Ik zoek een Japanse film. Ik dacht eerst dat hij van Tsukamoto was. Hij speelt zich af in met name een kamer, een vage film. De hoofdpersoon wist niet meer precies wat hij daar deed. Schijnt weinig in gesproken te worden, want ik kan me herinneren dat onderhond zei dat er geen ondertiteling was op de DVD. Iemand een idee?
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Ik zoek een Japanse film. Ik dacht eerst dat hij van Tsukamoto was. Hij speelt zich af in met name een kamer, een vage film. De hoofdpersoon wist niet meer precies wat hij daar deed. Schijnt weinig in gesproken te worden, want ik kan me herinneren dat onderhond zei dat er geen ondertiteling was op de DVD. Iemand een idee?
Haze van Tsukamoto speelt zich af "in een gangenstelsel" en zou je 'vaag' kunnen noemen, maar die had je blijkbaar al gecheckt.
ikzoekdefilm
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een filmtitel en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Het gaat over een meisje 15/16 jaar oud en ze krijg een kind van haar ex-vriendje. het was volgens mij een waargebeurd verhaal.
en de moeder van het meisje had een heel treurig / gerimpeld gezicht.
weet iemand hoe de film heet?
en geen mom at 16
basarnhem1984
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een oude film (heel weing over te vinden):
Hey,
Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik een hele tijd geleden gezien heb (weet niet precies meer hoelang)...
Het gaat over zwervers, die vermoord worden, waarna ze beproefd worden (boven de grond).. Uit angst gaan ze ondergronds leven, naast of in oude metro tunnels. Hier durft verder ook niemand te komen. De zwervers worden uitgezocht omdat verder niemand ze mist.
Wie o wie kan mij helpen?? Ben behoorlijk benieuwd, want ben al lang aan het zoeken maar kan echt niks vinden. Acteurs / jaartallen weet ik echt niks meer van, hoop dat jullie wat weten.
Alvast bedankt voor de moeite!
barns
-
- 478 berichten
- 775 stemmen
zou dit Extreme Measures kunnen zijn?
Ik herriner me vaag zo'n scene in de ondergrondse/metro waar een hele groep zwervers zit waarop geexpirementeerd dreigt te worden.
Dacht dat dat deze film was.
basarnhem1984
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Zou heel goed kunnen als ik de omschrijving lees.. Zou ik de film moeten zien, maar het lijkt er wel op!
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een filmtitel en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Het gaat over een meisje 15/16 jaar oud en ze krijg een kind van haar ex-vriendje. het was volgens mij een waargebeurd verhaal.....
Gevonden: Fifteen and Pregnant
marie-christine
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > franse film over tour de france:
Hallo,
Als kind zag ik een keer of twee op de tv een oude, humoristische Franse film over de belevenissen van renners die deelnamen aan één van de eerste Rondes van Frankrijk. Ik herinner me geen titel of namen van acteurs. Veel aanknopingspunten heb ik dus niet.
Hopelijk kan iemand me wat tips geven, alvast bedankt.
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
Wellicht deze (die is erg leuk in ieder geval) Cracks, Les (1968)
Zie ook dit fragment: YouTube - les cracks
Seam
-
- 1010 berichten
- 2346 stemmen
waarschijnlijk Tsuburo no Gara (2004)
wvemm
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
OPGELOST> ''Mademoiselle"
In Film > Overige films > Titel Franse film met een vuurtoren...:
Ik ben op zoek naar de titel van een Franse film die om een vrouwelijke hoofdrolspeelster met de naam Claire draait. In het begin van de film is ze op een afscheidsfeest van een collega, die voor zijn afscheid een model van een vuurtoren krijgt. Na het feest vergeet hij die vuurtoren, en Claire neemt hem mee. Zij komt in contact met een rondtrekkend trio van 2 mannen en 1 vrouw, die op bedrijfsfeestjes en partijen de clown uithangen. Een van die mannen heeft (toevallig) een verhaal over een vuurtoren geschreven, en daar krijgt Claire een one-night-stand mee.
Iemand enig idee over de titel van deze film??
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.