• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Filmtab (iPad)

zoeken in:

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Leest iemand hier Filmtab al? Onlangs verscheen de derde editie van dit maandelijkse iPad-only filmmagazine.

(afbeelding)

Een filmblad zoals elk ander, behalve dan dat hier meteen interviews en trailers bij te bekijken zijn. Ook is er natuurlijk meer interactiviteit en dus meer mogelijk. Ik vind het zelf erg prettig om door te 'bladeren'. Veel inhoud en qua reviews compleet. Verder zijn die interviews en filmpjes bij artikelen leuke toevoegingen. Nederland mist een algemeen goed filmmagazne (Schokkend Nieuws is ok cool, maar komt 6x per jaar uit en is toch meer een nicheblad) en Filmtab vult dat gat goed op. Is overigens maar €1,60 (stuk goedkoper dan een papieren blad) en zo'n 400mb om te downloaden.

Filmtab voor iPad in de iTunes App Store - itunes.apple.com

Ben benieuwd wat andere iPad-eigenaren ervan vinden.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Binnenkort is de zesde editie te downloaden. Nog niemand die dit leest?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zodra ik iPad heb zal ik het eens proberen. Om de prijs hoef je het dus niet te laten.

Wie geeft het uit?

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Zit geen uitgever achter, het is een initiatief van de hoofdredacteur die het zelf met Apple heeft geregeld. 't Wordt overigens gratis bij het volgende nummer, dus om die prijs hoef je het idd niet te laten

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

iPad Magazine FILMTAB vanaf nu gratis

Inclusief korte film RUMOER

(afbeelding)

Filmtab is vanaf nu gratis verkrijgbaar in de App Store. Het Nederlandse filmmagazine voor iPad-eigenaren vaart hiermee een nieuwe koers.

“We hebben de middelen en het ontoombare enthousiasme om Filmtab aan een zo breed mogelijk publiek te schenken”, aldus hoofdredacteur Ruben van Eijl. “We willen de iPad pas compleet maken, als er Filmtab op prijkt. Iedere filmfanaat - met of zonder creditcard - moet zich kunnen verliezen in de fantastische artikelen van ons dikke magazine.”

Filmtab wil meer adverteerders trekken door interactieve advertentiepakketten aan te bieden. Zo kunnen reclames gemakkelijk van video voorzien worden, maar ook veel langer de aandacht vasthouden door schud en swipe-effecten, ‘wegveeg’-mogelijkheden en geïntegreerde games. De custom made advertenties worden door Filmtab zelf gebouwd. Eigen ontwerpen zijn ook mogelijk.

In het zesde issue van Filmtab is ook de korte film Rumoer van Jan Doense geïntegreerd. Dat is een primeur, want de film draait momenteel nog in de bioscopen voor Headhunters.

In de nieuwe editie van Filmtab: interviews met o.a Charlize Theron (Prometheus), Lasse Halstrom, Doug Jones en Seann William Scott. En Kim van Kooten en Robert Jan Westdijk blikken terug op Zusje in de rubriek Het Debuut.

De Filmtab app is te downloaden via iTunes:

(persbericht)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nieuwe Filmtab editie komt er binnenkort aan.

Hier een preview:

(afbeelding)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

FILMTAB IN FINALE DIGITAL MAGAZINE AWARDS LONDEN

Filmtab staat in de finale van de Digital Magazine Awards die donderdag in Londen gehouden worden. Het Nederlandse iPadmagazine dingt mee in de categorie Filmmagazines en neemt het op tegen gerenommeerde Britse tijdschriften als Empire en Total Film. "Het is een eer om in dat gezelschap te verkeren", zegt hoofdredacteur Ruben van Eijl. "Dat zijn al decennialang de grootste (papieren) filmtijdschriften ter wereld en daar staan we met ons piepjonge Nederlandse iPadmagazine maar mooi tussen. Dit is de kroon op ons werk."

Het magazine is de enige Nederlandse inbreng. De jury zal voornamelijk letten op het design, de inventiviteit, het gebruiksgemak en de consistentie van het magazine, dat volledig op conto van VisibleZense komt.

Designer Gilli Atmodimedjo, eigenaar van VisibleZense: "In Filmtab kan ik mijn jarenlange ervaring als designer goed combineren met mijn passie voor film. Mijn doel was om het magazine zo intuïtief mogelijk te maken, en het tegelijkertijd heel filmisch aan te doen voelen.”

Ik vind het belangrijk dat het functioneel is én dat het er goed uit ziet zonder teveel toeters en bellen te gebruiken. Met het bedenken en vormgeven van Filmtab is de wens om creatief bezig te zijn in de filmwereld uitgekomen. En het smaakt zeker naar meer!"

Meer info over de digital magazine awards: http://digitalmagazineawards.com

Filmtab is een uitgave van Filmtab Productions, die tekst,- en beeldproducties verzorgt op het gebied van film en entertainment. Veronica Magazine, Spits, Nieuwe Revu, Preview, RTL nieuws app, Koffietijd, SBS, Comedy Central en RTL behoren tot de outlets van het pas één jaar jonge bedrijf. Met 15 jaar ervaring vervaardigt eigenaar Van Eijl rode loperverslagen, featurettes, dvdspecials en complete tv-programma's. Daarmee bereikt Filmtab Productions een miljoenenpubliek.

De Filmtab app is te downloaden via iTunes:

(persbericht)

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Heel knap!

TheBunk

• 746 berichten
  • 3093 stemmen

Leeft dit project nog?

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Nee, helaas niet.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.