menu

Film / Algemeen / De duurste film waar veel verlies is op gemaakt (flops)

zoeken in:
kos
En daarmee het einde van de auteursfilms in Hollywood.

Ed Wood heeft op MM wel een hoge gemiddelde, maar ik weet nog dat ik ergens had gelezen dat het niet zoveel bezoekers had getrokken.(Ze noemden het zelfs een flop)

Wat dacht je van Battlefield earth.
Weet niet precies hoeveel verlies ze hadden gemaakt maar het was in ieder geval een giga flop.

En nu wil Travolta zelfs aan een 2e deel beginnen. .
Je zou hem toch wijzer inschatten.

as
IMDB: Battlefield Earth:

Budget
$73,000,000 (estimated)

Gross
$21,471,685 (USA)

rond de 50 miljoen verlies.

as schreef:
IMDB: Battlefield Earth:

Budget
$73,000,000 (estimated)

Gross
$21,471,685 (USA)

rond de 50 miljoen verlies.

Dat zal wel een heel stuk minder zijn. Vergeet niet dat hij dan de wereld nog rond moet, de video-opbrengsten en alle andere merchandising.
Ik denk dat hij ongeveer op een break even zal uitkomen of met een lichte winst, anders zie ik niet waarom er een tweede deel komt.

Turkeyloverz schreef:
Ed Wood heeft op MM wel een hoge gemiddelde, maar ik weet nog dat ik ergens had gelezen dat het niet zoveel bezoekers had getrokken.(Ze noemden het zelfs een flop)

En vergeet mars attack van Burton niet topfilm ook er geflopt

D-ark schreef:
En vergeet mars attack van Burton niet topfilm ook er geflopt

Een flop? Forget it. Klik hier eens en tel samen. Ik zou graag het overschot hebben.

Cutthroat Island.. Deze is geflopt.. terwijl het zo'n goede film is.. hij is gewoon op het verkeerde moment uit gekomen.. zonde zonde :S..

film_kaza
Carrie (1976)
3,75 voor 1 week huren.
Wat dacht je van 50 cent!

film_kaza
Foutje...

Riddick schreef:
Cutthroat Island.. Deze is geflopt.. terwijl het zo'n goede film is.. hij is gewoon op het verkeerde moment uit gekomen.. zonde zonde :S..

Inderdaad, zeer jammer. Hij had beter verdiend.

Mary Reilly van Stephen Frears was destijds ook een flinke tegenvaller, en een jaar daarvoor flopte Jefferson in Paris van James Ivory. Ik geloof dat beide heren bij lange na niet aan het budget kwamen.

Vergeet niet dat van die getallen ook een flink aantal centen naar de bioscopen gaat.

En voor video en DVD verhuur/verkoop geld dat ook, voor de winkels en videotheken.

kappeuter (crew)
Quentin schreef:
"China’s biggest-budget film becomes its worst flop: country’s first $100m movie pulled after opening weekend box office take of just $7m."

China’s biggest-budget film becomes its worst flop | Financial Times

Asura (2018)

kappeuter (crew)
Redbad grootste flop ooit in Nederland | AD.nl

De Jong: ,,Een film als Redbad gaat zeker twintig jaar mee op allerlei platforms, zoals video on demand en televisiezenders. Om nu van een verliesgevend project te spreken, is ongepast. Deze film gaat heel lang mee.’’

Die best bezochte films zijn allemaal uit de tijd dat er weinig ander vertier bestond dan bioscoop en voetbal. Zelfs televisie was toen nog mondjesmaat.

En weer dat voetbal als excuus. Is het bezoek voor Redbad dan toegenomen na de finale? En waarom haalde Tag, dat tegelijk uitkwam meer dan 3x zoveel bezoekers? The First Purge, dat een week later uitkwam, nu al meer dan 2x zoveel?

Dat lijstje top 5 best bezochte NL films erbij is een beetje raar. Redbad mikte niet op die hoeveelheid bezoekers. Overigens, Graaf Machine, de nummer 6 komt uit de jaren '80, 7 en 8 uit dit decennium.

Internationaal verkoopt Redbad natuurlijk stukken beter dan, zeg een De Zeermeerman.
Ab Zagt voert al weken een persoonlijke hetze tegen Reiné en laat geen moment schieten de tegenvallende cijfers (waar hij trots op is eraan bijgedragen te hebben door zijn slechte recensies) in te peperen.
Uiteraard gaat Redbad op de markt nog voldoende opleveren en zo'n somber beeld als dat hier wordt geschetst zal het dan niet zijn.

Stephan schreef:
Internationaal verkoopt Redbad natuurlijk stukken beter dan, zeg een De Zeermeerman. [...]
Uiteraard gaat Redbad op de markt nog voldoende opleveren en zo'n somber beeld als dat hier wordt geschetst zal het dan niet zijn.

Ik gun Reiné ook het beste, maar het is naïef om te denken dat je met de internationale sales van een Nederlandse film 8 miljoen terug kunt verdienen. Verkoop aan het buitenland brengt lang niet zoveel op als tien jaar geleden. De bioscoop haalt deze film sowieso niet in grote landen en de markt voor schijfjes is dood. VOD blijft over, maar daar gaat het vooral om package deals en om niet het verkopen van één film. Prooi van Dick Maas is met veel moeite aan Frankrijk en Japan verkocht na twee jaar leuren; dat waren vroeger bij uitstek de markten voor horror waar makkelijk aan te verdienen viel. Nu zal Redbad het wel wat beter doen, maar het budget krijg je er echt niet mee terug.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.