menu

Film / Algemeen / Kindertrauma

zoeken in:
Madecineman (moderator)
Echt heel bang van monsters enzo ben ik nooit geweest toen ik klein was (alhoewel ik mij een vreselijke heks uit Wipneus en Pim herinner ) maar 2 films die ik eigenlijk niet had moeten kijken voor m'n 12e...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=3l1-QbsU5gA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

en

https://www.youtube.com/watch?v=7VG2aJyIFrA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Doodeng vond ik dat.

Gewoon wat standaard dingen: It en The Exorcist

ik had dat bij War of the worlds
vooral die Tripods vond ik doodeng
en toen ik in League Of Extraordinary Gentlemen die dingen weer zag heb ik ook daar niet van kunnen slapen
films als lord of the rings en batman die sommigen ook wel eng vinden vindt ik dus weer helemaal niet eng

https://www.youtube.com/watch?v=sitjVMjZHkU

Deze film had ik op 8-jarige leeftijd nooit moeten zien...

@ Medicineman
Voor kinderen veel te schokkend. Van Pink Floyd ook wel last gehad. The Day After was me niet gegund. Schijnt dat na het vertonen van de film een hotline is geopend om vragen te beantwoorden van verontruste (USA) burgers.

Toen ik heel klein was (een jaar of 6) waren wij eens bij familie op visite en zag ik een filmscene waarin iemand met een boormachine in zijn voorhoofd werd geboord en het bloed gutste over het scherm. Volgens mij was de film Driller Killer, alhoewel ik dat niet 100% zeker weet. Ik weet nog wel dat ik huilend naar opa & oma toe rende in de keuken

Ook hadden we eens een verjaardagsfeestje van een Joegoslavisch vriendje van mij (ik was een jaar of 8 ) en daar zag ik een film waarin een man op de motorkap van een auto lag, terwijl de man in de auto een pistool uit het dashboardkastje pakte en hem recht in zijn oog schoot waarna hij op de claxon drukte. Wederom veel bloed en ik ben maar snel de keuken ingelopen om een kleurplaat te maken Die extreme Joegoslaven ook altijd...

De eerste keer dat ik een fistfuck zag op VHS in mijn pubertijd was ik ook goed van slag. Daar ben ik echt misselijk van geweest. Het wat steverige werk is mij prima hoor, maar je kan ook doorslaan in het absurde. Dan wordt het zowat zelfverminking. Iedereen de erna komt zal moeten roeren om bij de randjes te komen en dat is toch zonde

Madecineman (moderator)
mikey schreef:
@ Medicineman
Voor kinderen veel te schokkend. Van Pink Floyd ook wel last gehad. The Day After was me niet gegund. Schijnt dat na het vertonen van de film een hotline is geopend om vragen te beantwoorden van verontruste (USA) burgers.

Verbaast me niks... Ik geloof trouwens niet dat mams altijd volledig op de hoogte was van mijn filmkeuzes (die dacht waarschijnlijk dat we iedere woensdag Knabbel en Babbel banden gingen huren )

Ik was vroeger bang voor ET

Dombo.. Echt waar. Het stukje met de schaduwen van de clowns door/op een tentdoek
Dombo op een hoge springtrap
mensen die DOmbo belachelijk maken

Amsterdamed ook

http://2.bp.blogspot.com/_sgMDDHKkWdU/S_uPxkm-r1I/AAAAAAAAD_0/3ieyh00sqTQ/s1600/delift.jpg

Ik werd letterlijk niet goed van Cannibal Holocaust (1980)
Die had ik eens gehuurd toen ik 10 was......

ik heb daarna vele, vele en heel veel nachtmerries gehad.

Cannibal Holocaust op je 10e????

ja, ik keek altijd films op mijn eigen kamer, dus me ouders wisten niet echt wat ik huurde....maar ik schijn lijkbleek naar beneden gekomen te zijn en toen wilde mijn ouders welke film ik had gezien.

Daarna bracht mijn pa die film terug naar videoland en schold ze de huid vol dat ze zo'n film aan een 10 jarige meegaven

Leuke anekdote, VHS1975! En wat een fijn topic. Ik zal ook eens goed nadenken van welke film ik een 'trauma' zou hebben opgelopen.

Ohja, ik kan alvast "the sixth sense". Man man, daar was ik (als +-12 jarige) de eerste keer echt niet goed van! En euhm, als klein ventje vond ik de eindconfrontatie met Sherikhan in Jungle Boek erg akelig (spoelde ik dan ook gewoon door )

Deze knakkers hebben ook veel nachten van mij tot een hel gemaakt vroeger. Maar ja, eigen schuld dikke bult, vond en vind het gewoon een erg sterke horrorfilm.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/72/Cenobite.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_MESsJBWTKYQ/TMWNMY_MmsI/AAAAAAAALPo/4e1gf7ZLL3M/s1600/Congo+1995+(In+Hindi).jpg

Dit mag er ook bij mijn lijstje bij. Met al die enge aapjes.

http://1.bp.blogspot.com/_4pmUNQE7llI/SRMsVOFvOiI/AAAAAAAAEQs/vq2NjjBWHg8/s400/congo.jpg

http://www.ericdsnider.com/images/congo1.jpg

Ik was toen een jaartje of 10 toen ik een stukje op tv zag (toevallig het stukje met de vulkaanuitbarsting en de lava-golf wat volgde). Kon moeilijk slapen toen, omdat ik bang was van een uitbarsting + die lieve aapjes.

Schindler's List hoef ik ook nooit meer opnieuw te zien. Daar was ik zo ziek van...

TPA
Ik was een jaar of 9 toen ik eind jaren '80 een filmscène zag op de Nederlanse TV. In de film werden twee broers thuis opgewacht door een bende en vervolgens meegevoerd in een bestelwagen. Daar werd de ene broer in stukken gezaagd met een kettingzaag, terwijl de andere werd bedreigd met een revolver en moest toekijken terwijl het bloed op zijn gezicht spatte.
Ben ook naar de keuken gegaan, en weet dus niet meer wat er verder is gebeurd.

Ik ben daar lang niet goed van geweest, en die scène kwam geregeld terug door mijn hoofd spoken. Als kind (en eigenlijk nu nog) moest ik er altijd aan denken als ik iemand met een kettingzaag bezig zag...:-)

Nu vraag ik me af: weet iemand uit welke film dit komt??????
(en nee: het is niet Scarface, hoewel het daar wel wat op trekt...:-))

Alvast bedankt!

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel

misschien heb je daar meer succes met je vraag.

Mijn jeugdtrauma was E.T.
Ik denk dat ik een jaar of 4 was toen ik de film voor het eerst zag en ik was echt doodsbang voor dat lieve wezentje. Ik heb daarna tot mijn 10de elke avond het licht aangehouden en zocht
s' avonds achter elke geluidje op mijn kamer ET die mij aan het bestuderen was. Ik heb zelfs nu nog dat ik films met aliens enger vindt dan andere films.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:20 uur

geplaatst: vandaag om 20:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.