- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
FRS is duur met cd's, met dvd's al heel wat goedkoper. Bovendien heeft FRS altijd spectaculaire aanbiedingen op cd en dvd gebied.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Het gratis downloaden van films en cd's zal gewoon doorgaan en er is niets wat er tegen gedaan kan worden.
Zoals Petey al schreef: een pyrrus-overwinning, lijkt me.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
XS4All lijkt me stug, want als er ergens nog oprechte lui rondlopen dan is het daar wel.
Dat zou natuurlijk juist betekenen dat ze illegale handelingen in de kiem zouden willen smoren. XS4ALL heeft echter privacy hoog in het vaandel, dus ik denk dat je gelijk hebt.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
De meeste 'grootverbruikers' halen hun muziek en films van de vele duizenden ftp-sites die er zijn.
Het gaat, naar ik begrijp, niet om de verbruikers maar om de aanbieders. Maw, iedereen die met enige regelmaat een flinke collectie voor peer-to-peer openstelt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Zoals Petey al schreef: een pyrrus-overwinning, lijkt me.
Zon vaart gaat t echt niet lopen hoor.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Zo'n vaart gaat t echt niet lopen hoor.
Want...?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
De actie die brein nu onderneemt is hetzelfde als een zolderkamer vol wiet in beslag nemen terwijl een blok verderop een loods vol cocaine ligt.
Overtrokken uitgemeten reactie die het illegale kopieeren en verspreiden van media compleet NIETS in de weg zal leggen.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Oppakken die gasten en als straf drie zware producties laten runnen zonder loon.
Zal ze leren! 
cr_ix
-
- 285 berichten
- 0 stemmen
Overtrokken uitgemeten reactie die het illegale kopieeren en verspreiden van media compleet NIETS in de weg zal leggen.
Amen Brother
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Oppakken die gasten en als straf drie zware producties laten runnen zonder loon.
Zal ze leren! 
Hehe, dat is nog eens een taakstraf. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Hehe, dat is nog eens een taakstraf. 
Ja broodnodige taakstraf ja 
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Moet iedereen hier zijn kazaa username ff posten, is wel geinig!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
lekker triest, er staat een default username van een kazaa-client tussen
succes jongens!
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
En wat bedoel je daar in godsnaam mee, kletsmajoor?
Nou, koekebakker
Daar bedoel ik mee dat de prijzen van cds en dvds etc verschrikkelijk hard om laag zullen gaan. Daar hebben we profijt van en zij ook want dan gaan alle downloaders weer die spullen kopen. Ze zullen wel moeten, helaas doen ze weer het tegenovergestelde. Ze maken lege dvds duurder, tja ze begrijpen het nu nog niet in de industrie. Komt wel 
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
wat een onzin, man. door koekenbakkers zoals jij, moeten mensen die originele versies kopen meer betalen. het geld dat wordt misgelopen door downloaders, is voor 'ons' in de prijs terug te vinden. bedankt!
waar baseer je het op dat de de dvd's goedkoper zullen worden?
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
wat een onzin, man. door koekenbakkers zoals jij, moeten mensen die originele versies kopen meer betalen. het geld dat wordt misgelopen door downloaders, is voor 'ons' in de prijs terug te vinden. bedankt!
waar baseer je het op dat de de dvd's goedkoper zullen worden?
lets just call it a hunch.........
Er zit niets anders op voor ze, tis dr op of dr onder. Als zij die prijzen verlagen zal de vraag tientalle malen groter worden.
waar baseer jij jouw mening op ? Totale onzin dat je door downloaders meer voor dvds moet betalen.
Laat je niets wijsmaken door die multi miljonairs die op tv en in kranten jammeren dat ze zoveel mislopen.
Ik koop originele versies en ik download.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Er zit niets anders op voor ze, tis dr op of dr onder. Als zij die prijzen verlagen zal de vraag tientalle malen groter worden.
Zelden zo'n onzin gehoord. Hoezo vraag groter ? Dat wordt door andere factoren bepaald, En zeker niet alleen prijs.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
want dan gaan alle downloaders weer die spullen kopen.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Er zit niets anders op voor ze
Ik heb geen idee hoeveel er vanaf zou kunnen en wat daarvan de gevolgen zijn (uitdunning van een industrietak), maar het lijkt me dat er ergens een grens aan zit. Ook een bakker verkoopt geen brood voor minder dan de kostprijs.
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
Ik heb geen idee hoeveel er vanaf zou kunnen en wat daarvan de gevolgen zijn (uitdunning van een industrietak), maar het lijkt me dat er ergens een grens aan zit. Ook een bakker verkoopt geen brood voor minder dan de kostprijs.
nee hoor , maar laat ze dan die multimiljonairs wat minder betalen voor hun films zodat de doodgewone werknemers meer kunnen ontvangen. Ik denk echt dat het zo zal lopen. Ik zou alles op dvd en cd kopen als het 50 procent goedkoper was. En met mij nog vele anderen. Zolang zij deze prijzen houden en het zelfs nog duurder maken blijven de mensen downloaden. Ik zeg niet dat het goed is maar wel dat er echt niets anders op zit voor de industrie dan prijs verlagen. Ik laat me niet wijsmaken dat er nu mensen ontslagen worden omdat ik download. Dan moeten ze hun zaakjes maar beter regelen. Brad pitt wat minder en de man van de belichting(doogewone bijvoorbeeld) kan er dan wat bij krijgen.
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
Zelden zo'n onzin gehoord. Hoezo vraag groter ? Dat wordt door andere factoren bepaald, En zeker niet alleen prijs.
idd zeker niet alleen prijs
maar het is zeer zeker wel de belangrijkste factor
en over je zelden zon onzin gehoord...
dan kom je zeker nooit ergens :S
killercoach
-
- 48 berichten
- 590 stemmen
We blijven hollanders, zuinig!!!!
Dus downloaden gebeurt toch wel, hoe goedkoop iets ook is
Vincent
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Ik denk niet dat er in Nederland meet gedownload wordt dan elders in de wereld. Hier in België word er volgens mij ook wel duchtig gedownload.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Een film hoort op DVD te staan, goede kwaliteit (beeld + geluid) zoals hij bedoeld is! En de prijs valt ook wel mee (18 euro). Als je dan naar een cd kijkt (22 euro of meer!). En dan heb je nog alleen maar geluid.
killercoach
-
- 48 berichten
- 590 stemmen
Ik denk niet dat er in Nederland meet gedownload wordt dan elders in de wereld. Hier in België word er volgens mij ook wel duchtig gedownload.
Oke ik had in dit geval beter het algemeener moeten houden, maar je kent het vooroordeel, Hollanders zijn zeer zuinig. Let wel het vooroordeel.
Ben met je eens dat dit geld voor de hele wereldbevolking, als iets gratis kan, waarom dan betalen?!??!!?!?
Vincent
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
laat ze dan die multimiljonairs wat minder betalen voor hun films zodat de doodgewone werknemers meer kunnen ontvangen.
Ik ga er van uit dat je dit niet serieus bedoelt.
Kop in het zand, dus.
Daar hebben we het toch al uitgebreid over gehad?
Overigens: sterren als Pitt verdienen naar wat ze opleveren. En dat wat ze opleveren is een heleboel werkgelegenheid. Of wil je me nu vertellen dat afname van werkgelegenheid goed is voor de economie?
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
[quote]cornelis schreef:
Die mensen bij Sony en Chrysalis waren anders ook wel ontslagen. Alsof daar nooit banen verloren gingen zonder downloaden. Bovendien is het niet mijn verantwoordelijkheid om iedereen aan het werk te houden. Ik vind dat sterren zoals Pitt hun salaris door 10 mogen delen( op zn minst) en ik geloof niet dat hij als persoon zoveel werkgelegenheid creert. Ik krijg sterk de indruk dat de zielige industrie met hun sneue verhalen in jouw een luisterend oor hebben gevonden.
Waarom kan het niet beter verdeeld worden? Minder naar de mega acteurs .... dan blijft er toch geld over?? dan kan je toch mensen bij sony of waar jij het nodig acht wel blijven betalen. Ze schuiven hunj interne problemen op de consument af en daar doe ik niet aan mee. De lek zet bij hun .... hoe komen die films anders op t net? Ik breek niet in bij universal studios ofzo.......
Waarom zou ik voor de kosten moeten opdraaien?
Nee hoor , ik blijf erbij , prijs omlaag en dan zal ik weer als vanouds wekelijks dvds en cds kopen. (iets wat nu maandelijks gebeurt)
Je hebt t over kop in t zand steken.......
Kijk eens wat de industrie doet die denken serieus dat ze met schuldgevoelens de downloaders te lijf kunnen.
Downloaders voelen zich niet schuldig, dus die aanpak (wergelegenheid, hongerige kinderen van acteurs en sony medewerkers
) werkt niet.
Tis ook te lachwekkend voor woorden dat mensen zoals Puff Daddy (ik weet het , beetje off topic maar toch dowbload topic>mp3) steeds in het nieuws verschijnen met de mededeling dat het heeel slecht gaat met de zaken door downloaden. Ik heb maar 12 ferraris gekcioht dit jaar , tja oh jee
laat ze hun eigen rotzooi opknappen is mijn opinie
En de mensen die ontslagen worden kunnen otch ook in een andere sector aan het werk? Hadden ze maar beter hun best moeten doen zodat ze onmisbaar waren voor hun werkgever.