• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.968 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.917 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

empirekees schreef:

Planet of XS4all

Waren het niet, volgens mij wilde @home een waarschuwingsmail sturen, maar waren ze ook niet tot meer bereid vanwege de privacywetgeving.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Harde aanpak illegaal uitwisselen software via internet

Uitgegeven: 12 augustus 2003 08:22

AMSTERDAM - Stichting Brein gaat het via internet illegaal uitwisselen van muziek, films en software van particulieren in Nederland hard aanpakken. De stichting doet dit namens de entertainmentindustrie. Voorheen richtte Brein zich voornamelijk op professionele piraten die op grote schaal aan het kopiëren waren geslagen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

Vooralsnog worden alleen particulieren vervolgd die via software als Kazaa, Gnutella en Grokster materiaal aanbieden aan derden. De stichting volgt met deze keiharde aanpak landen als de Verenigde Staten, Italië en Denemarken. Duizenden consumenten uit die landen kregen onlangs een schikking aangeboden die kon oplopen tot 10.000 dollar. Als deze niet betaald wordt, kan de rechter ingeschakeld worden.

In Nederland wil de stichting Brein al dit najaar particuliere aanbieders gaan vervolgen.

Bescherming

Stichting BREIN is opgericht in april 1998 en formaliseert de al tientallen jaren bestaande samenwerking tussen auteurs- en naburig rechthebbenden op het gebied van piraterijbestrijding. Stichting BREIN bestrijdt intellectuele eigendomsfraude namens auteurs, uitvoerende kunstenaars, producenten en distributeurs van muziek, film, video en interactieve software (zie aangeslotenen). BREIN speurt naar on- en offline piraterij, neemt civiele actie en levert informatie en expertise voor strafrechtelijke actie door de FIOD-ECD. BREIN verzorgt tevens voorlichting aan pers, politiek en publiek.

Deze pagina kunt u gebruiken om ons te informeren over illegale activiteiten.

U hoeft niet alle velden in te vullen.

http://www.anti-piracy.nl/main.html

Zijn er nog hackers onder ons?

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Dit alles bevestigt mijn idee alleen maar dat een spoedcursus tot hacker wel eens een zeer lucratieve toekomst kan opleveren.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Ff off topic (hoewel ook on om Brein tegen te werken) wat vinden jullie een goede firewall? (heb nu alleen een router)

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik ga lachen als alle computers van BREIN op hol slaan. Want dan weet ik al waardoor dat komt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

empirekees schreef:

Planet of XS4all

XS4All lijkt me stug, want als er ergens nog oprechte lui rondlopen dan is het daar wel.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Nick Kang schreef:

Ik ga lachen als alle computers van BREIN op hol slaan. Want dan weet ik al waardoor dat komt.

Dan lach ik mee! :-p

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Waar gaat al dat geld van die 'mogelijke' boetes naartoe. Zal de overheid wel weer zijn.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Als de prijzen van bijv. cd's weer normale vormen aan zouden nemen (introductieprijs was FL.40,- maar vraag was hoog dus nooit verlaagd) nu gemiddeld €23,- (FL 50,60) en bijvoorbeeld €15,- zou zijn voor nieuwe cd's (nog altijd 33 piek) dan zouden er veel meer cd's verkocht worden, ik zou m'n collectie iig flink uitbreiden. Heeft niks met downloaden te maken.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Die introprijs was belachelijk hoog (kosten cd 2 piek en 3 piek rechten) maar men verwachte dat innovators toch gingen kopen. Het bleek een succes en niet alleen de pioniers gingen kopen, dus cd prijs bleef toen 40 gulden.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Misschien leest Brein wel mee hier

Hoewel hier natuurlijk niemand films of muziek download 0-)

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik vind het maar belachelijk al die prijzen voor die cd's. Wat dacht je van die kinderen met die k3 cd's. die zijn ook boven de 20 euro en dat moeten die kinderen van hun zakgeld betalen. Zitten ze maar te sparen die kinderen en is meteen al hun geld op. Alleen maar omdat de muziekindustrie zit te zeiken dat ze verlies lijden door progamma's zoals kazaa. Van mij kunnen ze de pot op met dat gezeur en gezanik. Als ze graag boetes willen geven omdat mensen downloaden van internet, dan moeten ze toch eerst even kijken wat de oorzaak nou is dat er veel word gedownload. dit is gewoon de oplossing: € van de cd's verlagen. Als ze dat niet doen trek ik mij niks van die BREIN aan en ga ik ze maar is lekker treiteren.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Nick Kang schreef:

Ik vind het maar belachelijk al die prijzen voor die cd's. Wat dacht je van die kinderen met die k3 cd's. die zijn ook boven de 20 euro en dat moeten die kinderen van hun zakgeld betalen. Zitten ze maar te sparen die kinderen en is meteen al hun geld op. Alleen maar omdat de muziekindustrie zit te zeiken dat ze verlies lijden door progamma's zoals kazaa. Van mij kunnen ze de pot op met dat gezeur en gezanik. Als ze graag boetes willen geven omdat mensen downloaden van internet, dan moeten ze toch eerst even kijken wat de oorzaak nou is dat er veel word gedownload. dit is gewoon de oplossing: € van de cd's verlagen. Als ze dat niet doen trek ik mij niks van die BREIN aan en ga ik ze maar is lekker treiteren.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Het is toch gewoon zo. Ik word er niet goed van als mijn zusje elke keer tegen mij gaat zeiken als ze de nieuwe cd van K3 wil. Ik moet er elke keer voor meedokken voor die troep van een K3. Die BREIN gaat mensen zitten bedreigen. En onder die mensen kan je ook kleine kinderen verstaan die geen cd's kunnen betalen. Die BREIN gaat VOELEN, en het gaat hard aankomen. Net een zooitje mensen tegengekomen op internet die wel zin hebben in een hack-partijtje.;-)

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Het lijkt me sterk dat ze dat gewoon via 'BREIN'-computers gaan doen. Hoewel..hoe dan wel?

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

We weten al hoe we de mainframe van hun computers met hun moeten laten crashen. We beginnen er alleen nog niet aan want we zijn bang dat alles bewaakt word. Omdat er al verwacht word dat hackers gaan toeslaan.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Ik heb geluk dat ik geen muzieksmaak heb. (dus dan hoef ik ook niet zoveel CD's/LP's te kopen. Het enige wat ik download is muziek en filmpjes van ... ...., maar dat is alleen nooit op CD uitgebracht. Het is idd ronduit belachelijk dat die CD's zo vreselijk duur zijn. Dan kan ik echt wel begrijpen dat er mensen zijn die kiezen voor het downloaden. Zelfs de CD van Rambo zijn al rond de 23 euro, en dat terwijl ze al jaren oud zijn. Alles in die CD-branche gaat alleen maar om geld.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Nick Kang schreef:

Net een zooitje mensen tegengekomen op internet die wel zin hebben in een hack-partijtje.;-)

Dat zou te gek zijn. Die dreigingen met celstraffen en 10000 euro boete enz zijn belachelijk. File-sharing nu ook voorboden dus, ik hoop dat men Brein inderdaad eens aanpakt. (overigens Robbie Williams is voor downloaden van z'n muziek van internet, dus als ik RW download krijg ik geen boete??)

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Robbie williams is geen voorstander van downloaden. Het kan hem alleen geen drol schelen want hij heeft toch al zat geld.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

voorboden=verboden uiteraard

Maar Nick, moet je niet je gegevens van de site halen als je wat wilt gaan doen en het hier zegt?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

ik word een beetje ziek van die zielige excuusjes van de verschillende maatschappijen.

de p2p-gebruikers aanpakken is maar een korte termijnoplossing.

vóór de napsters, de kazaa's en de groksters waren er [uitwisselings]bronnen die nu nog steeds in gebruik zijn. alleen moet je er mee bekend zijn.

waarom houdt de riaa [en brein in hun verlengde] daar geen klopjacht op?

simpel. vanwege de populariteit van [een] kazaa [ed.] kunnen de kids, de tieners, hun bron van exploitatie, makkelijk aan 'periodegebonden' muziek [top40] komen.

daar moet geld aan verdiend worden en wel in de periode dat het in de charts is.

dat gaat natuurlijk niet als de zusjes en broertjes het gewoon van internet kunnen plukken.

alles gaat hier om korte termijn.

...en het feit of je je door troep, ter waarde van €20, via 538 of TMF laat doodgooien of het gewoon even download op 128k bitrate [beneden cd-kwaliteit]

starbright boy (moderator films)

• 22421 berichten
  • 5127 stemmen

Ik weet niet waar jullie je cd's kopen , maar als je 23 euro betaald doe je het op de verkeerde plekken. Dat betaal je zelfs bij free record shop nog niet eens. En dat is dus al helemaal niet de gemiddelde cd-prijs.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Ik haal mijn rommel altijd van www.Bol.com.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

ik hoef nergens bang voor te zijn want ik ben nergens schuldig aan. Kennisen hebben wel een bepaalde macht die BREIN niet moet onderschatten. En ze kunnen me ook niet verhoren want ik weet heel weinig van die gasten af.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

starbright boy schreef:

Ik weet niet waar jullie je cd's kopen , maar als je 23 euro betaald doe je het op de verkeerde plekken. Dat betaal je zelfs bij free record shop nog niet eens. En dat is dus al helemaal niet de gemiddelde cd-prijs.

Beach house 4

Various Artists

(Dubbel CD) Absolute rock

Various Artists

(Box) Mtv hip hop

Various artists

(CD)

€22,99 €19,99 €21,99

www.freerecordshop.nl

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Pierre1 schreef:

(Box) Mtv hip hop

Da's toch niet die 'hip-hop' CD met Blackstreet etc. hoop ik voor je..

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

starbright boy schreef:

Mtv lounge volume 5

Various Artists

(CD) €21,99

Chapter II

Ashanti

(CD) €21,99

24:7 danny howells

Various Artists

(CD) €22,99

Allemaal Free Record Shop

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

kos schreef:

(quote)
Da's toch niet die 'hip-hop' CD met Blackstreet etc. hoop ik voor je..

Gewoon copy-paste van wat cd's + prijzen, zijn geen cd's die ik zou kopen

starbright boy (moderator films)

• 22421 berichten
  • 5127 stemmen

Je kunt ze wel vinden, maar het zijn bij FRS uitzonderingen. Valt me al op dat er weinig 23 euro bijzit, je zit al lager. En er zitten al dubbelcd's en zelfs een box bij. bovendien is FRS al een van de duurdere winkels. En noem je allemaal cd's op die ik vreselijk vind.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Free Record Shop duur? Ik heb op de site 2 DVD's zien staan die in alle andere winkels precies 200% duurder zijn als in de FRS.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.