• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Huilen bij films

zoeken in:

tuppie

• 13 berichten
  • 40 stemmen

in de ALLERlaatste minuut van ac milaan verliezen!! gvd

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Is me dat huilen!

pinky

• 373 berichten
  • 1999 stemmen

Boeiend onderwerp!

Ik heb er lang over nagedacht maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit wel 'es heb gejankt bij een film. Gelukkig wel diverse brokken in de keel, dus helemaal van gewapend staal ben ik ook weer niet.

De meest recente:

Brassed Off, als de dirigent ligt dood te gaan en zijn mannen Danny Boy (dacht ik) spelen op het gazon van het ziekenhuis

La Vita E Bella (genoegzaam bekend)

Maar om een of andere reden zijn mijn huilfilms overwegend antiek:

The Five Pennies Kolere, wat is dát toch een onbeschofte smartlap: alleen al die finale...

Boys Town platgereden jongetje, jankende Mickey Rooney, geweldig

Going My Way der Bingl zingt een Irish Lullaby aan het voeteneind van father Fitzgerald, met wie het natuurlijk ook niet goed gaat

Fietsendieven/Ladri Di Biciclette: zo'n beetje de hele film. Deze was vroeger standaard onderdeel van dit soort rijtjes, maar is nu wat onder het stof geraakt

En een hele ouwe:

The Kid als ze dat menneke bij Chaplin de deur uit sleuren. Het hele oeuvre van de Zangeres Zonder Naam samengevat in 1 filmscène

Nog eentje waar ik me speciaal voor schaam:

Rocky II, daar waar het wat minder gaat met mevrouw Rocky.

Speciale vermelding voor Robin Williams, die mij met grote regelmaat keelbrokken heeft bezorgd (mooiste voorbeeld: The Fisher King)

En natuurlijk de moeder van alle huil-scènes: die uit ET (lees eens na hoe slim Spielberg dat aanpakte)

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

pinky schreef:

Speciale vermelding voor Robin Williams, die mij met grote regelmaat keelbrokken heeft bezorgd...

Hahaha...bij mij ook maar ik denk niet dat we hetzelfde bedoelen.....

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

pinky schreef:

Speciale vermelding voor Robin Williams, die mij met grote regelmaat keelbrokken heeft bezorgd (mooiste voorbeeld: The Fisher King)

Hèhè, eindelijk begint men het hier te leren!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

pinky schreef:

mooiste voorbeeld: The Fisher King

Helemaal met je eens

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Er zijn natuurlijk verschillende reden om te huilen:

1) huilen bij het zien van schoonheid: Dolls

2) huilen van woede & onbegrip : Shoah

3) huilen van verdriet : Trois Couleurs Bleu

4) huilen vanwege muziek : Donny Darko

5) huilen van het lachen: Kopps, The Big L.

en zo kan ik nog wel een tijdje dooorgaan.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

De eerste keer Lilja 4-ever (nou ja, bijna dan)

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Fisher king, ik ga voor optie 2 bij you've got mail. om te huilen vond ik het...

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Nog niet genoemd: Twin Peaks (pilot) Als de ouders vernemen dat Laura Palmer dood is gevonden. Meestal zit het jankmoment aan het eind van een film; hier juist aan het begin. Da's extra bijzonder want je hebt nog geen band opgebouwd met de personages.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

TP kent veel meer van dit soort diep emotionele momenten, maar die scène die jij beschrijft is zeker ontzettend mooi, Jay!

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik huil nauwelijks bij films. Zou dat op zich wel vaker willen doen, maar meestal blijft het beperkt bij een brok in mijn keel of een enkel traantje wegpinken.

Huilen moest ik bij het einde van Land and Freedom. En bij In The Name Of The Father. En heel erg bij Funny Games.

Een brok in de keel/traantje wegpinken had ik bij:

-Donnie Darko

-Magnolia

-Morvern Callar

-The Pianist

-Lilja 4-ever

-Gadjo Dilo

-House Of The Spirits

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Na vanavond heb ik er een nieuwe bij.

Ik moest wel een keer slikken bij Cold Feet waarin Rachel komt te overlijden na een autoongeluk.

Volgende week de allerlaatste aflevering.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

EmDee schreef:

Ik moest wel een keer slikken bij Cold Feet

Beetje van-dik-hout-zaagt-men-planken. Ik hield het ook niet droog, maar vond het toch niet heel erg best. Veel werd ook verpest door de clichématige flauwe ouwe grap Pete die as morst .
Ik vrees dat Cold Feet over het hoogtepunt is.

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

De aflevering van gisteren was echt wel het toppunt. Het erge was nog dat je al in het voorstukje dat vorige week werd uitgezonden, had gezien dat iemand zou komen te overlijden bij een auto-ongeluk, waardoor je toch een beetje '12 steden, 13 ongelukken' gevoel kreeg.
Ik vond trouwens juist eerder de scene met Karen waarbij ze in de supermarkt in huilen uitbarst wat overdreven, maar dat komt denk ik meer omdat ik helemaal geen sympathie voel voor haar.

Volgende week de allerlaatste aflevering

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8822 stemmen

Ik had zelfs nog een brok in de keel bij een aflevering van South Park waar Kenny echt in doodgaat.

Daantje

• 120 berichten
  • 2130 stemmen

Ik heb eigenlijk alleen maar gehuild bij La Vita e' bella en Left Luggage. Maar ik kreeg een brok in mn keel van E.T., Donnie Darko (ja Mad world, supermooi liedje)en Nuovo Cinema Paradiso.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Bij Requiem for a dream heb ik nogal zitten huilen. Natabene in een filmhuis. Dat is me nog nooit gebeurd.

LauraPalmer

• 276 berichten
  • 617 stemmen

Ik huil echt heel snel bij films. Soms kan ik zelfs bij reclames huilen (die over die blindegeleidehonden)! Maar het meest heb ik gehuild bij La Vita e Bella (een stuk of 4 keer)en The Color Purple.

En het meest recent was bij Happy Times van Yimou Zhang.

Tara

• 682 berichten
  • 355 stemmen

The Color Purple hoort er zeker bij. Die is namelijk meerdere keren erg ontroerend.

En dan My Life en What Dreams May Come

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Gelukkig dat Padd0 Grave al noemde, toch de film die ik hier het meeste mis.

Andere krop in de keel films zijn Dolls, Tokyo.Sora, Ritual.

Qua humor komen de traantjes al snel bij films als Calvaire, Man Bites Dog, Visitor Q ...

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Bij Gladiator moest ik wel een traantje weg pinken.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Er zijn in totaal twee films die mij danig emotioneerden dat ik moet toegeven dat ik tranen heb moeten wegpinken tw. Simon en Dead Poets Society. (en bij Austin Powers:Goldmember van het lachen.)

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Moulin Rouge!!!!

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik heb regelmatig een traantje weg moeten pinken, maar de film waarbij ik echt het meest heb moeten huilen is Dolls.

En inderdaad net als PaddO ook al zegt, ook bij Grave Of The Fireflies.

Edit: eigenlijk wel zo'n beetje bij heel mijn top 10.....minstens.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik heb blijkbaar iets met treinen.

De meest recente films waar ik het gevoel had dat in de buurt van waterige ogen kwam, zijn The Classic en Taegukgi.

Van films daarvoor is het te lang geleden om te heugen.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

The Champ

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Echt huilen dat niet, maar een dikke krop in de keel en 'stof' in mijn ogen, dat gebeurd regelmatig.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ook gehuild tijdens scary movie 2

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Remi schreef:

Bij Gladiator moest ik wel een traantje weg pinken.

Ik huil nooit bij films, maar bij Gladiator had ik op een bepaalde manier toch een krop in mijn keel. Mooi einde in combinatie met een prachtige soundtrack.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.