- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Huilen bij films
Huilen bij films
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Heb me ook de hele dag rot gevoeld na het kijken van Hachi. Maar het was het wel waard want het is echt een prachtige film. Zou hem niet zo snel nog een keer opzetten, maar ik ben wel blij dat ik de film gezien heb, al is het alleen maar om daarna lekker mijn eigen hondje te kunnen knuffelen
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Maar ik heb geen hond (wel een liefhebber), dus dan kan ik het rotgevoel ook niet van me afzetten Marley & Me en Eight Below vond ik ook al klote.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
En bij Bridges of Madison county. Als ze in de auto zit...
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
niet van me afzetten Marley & Me en Eight Below vond ik ook al klote.
Bij die twee films heb ik inderdaad ook erg moeten huilen. Vind het dan ook heel erg zielig als er iets met dieren gebeurd in films, en daar hou je dan vaak wel een rotgevoel aan over, maar aan de andere kant vind ik het prachtig om de loyaliteit en de liefde van die dieren te zien. Daar kan ik geen genoeg van krijgen, bevestigt elke keer weer dat de hond een van de meest trouwe dieren op aarde is
@ rose,
Bridges heb ik nog liggen, is dat wat?
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Nooit gezien? 1 van de romantischte films die ik gezien heb...Damn! Heb echt tranen laten lopen...
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Nee heb ik nog nooit gezien, maar snel eens doen dan. Klinkt goed
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ja. Liefde met een hoofdletter L. Zeker als het herkenbaar is.
LINDA1712
-
- 21 berichten
- 1 stemmen
Ik mis hier de oerhollande film "Komt een vrouw bij de dokter" ???
Ik had me helemaal geestelijk voorbereid en een familiepakket zakdoeken meenenomen naar de bios. En toen moest ik niet huilen....voelde me bijna schuldig
Ik moest zelf erg huilen bij "My sisters Keeper"vooral de strandscene,pfffff
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
My Sister's Keeper heb ik ook wat bij af gehuild inderdaad. Marley & Me is toch wel de grootste tearjerker voor mij.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Zojuist heeft een film me een recordaantal tranen bezorgd: Trust (2010)
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2495 stemmen
Voor zover ik me kan herinneren, alleen bij Simon. Huil nooit zo snel bij films, vind Step Mom en My Sister's Keeper wel op het randje, maar nooit met tranen, behalve bij Simon.
Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3591 stemmen
Zojuist heeft een film me een recordaantal tranen bezorgd: Trust (2010)
Ik had ook verwacht dat ik zou snikken, maar dat bleef uit. Ik voelde wel een achtbaan aan emoties, maar echte traantjes heb ik niet gelaten. Was wel zeer emotioneel.
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Ik las laatst dat als een vrouw op een date huilt in de bios dat dat een van de grootste afknappers is voor de man. Zo herkenbaar!
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Het beginscene van Monster's Ball.
maxroelofs
-
- 2836 berichten
- 1614 stemmen
klass en mean creek (mean creek op het einde dan) hebben het voor elkaar gekregen
Rascal
-
- 537 berichten
- 792 stemmen
Hackicho of zoiets.. die met die hond Als 'n mens doodgaat doet 't me niks.. Maar dieren
[edit] Oh nee baasje ging dood. Maar die toewijding van honden.. pfffff[/spoiler\
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nooit moeten huilen tijdens het kijken van een film. Sowieso moet ik in het echte leven ook alleen huilen als ik uien sta te snijden. Maar wel een aantal maal met brok in me keel gezeten. Zoals recentelijk nog bij het einde van Big Fish als je alle oude figuren samen ziet komen, of het "Brooks was here" stukje in The Shawshank Redemption doet het ook altijd goed.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Bij emotionele films heb ik wel vaak waterige ogen, maar zelden dat ik echt aan het huilen ben.
LOL tsja ik ben gek op emotie.
MaartenF
-
- 112 berichten
- 2371 stemmen
Mijn 'huilfilms':
- Forrest Gump (Ik heb hem al zo vaak gezien en ik krijg elke keer tranen in mijn ogen bij "You died on a saturday morning.")
- The Green Mile ("Don't put that thing over my face. Don't put me in the dark. I'm afraid of the dark.")
- Johnny Got His Gun ("What is democracy, father?" "It's got something to do with young men killing each other." Daarnaast krijg ik bij alle scenes met de nieuwe zuster een brok in mijn keel )
- One Flew Over The Cuckoo's Nest (Als het blijkt dat Chief kan praten en "Thank You" zegt.)
Verder nog:
- La Vita E Bella
- Control
- American Beauty
- E.T.
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Tijdje terug zo hard lopen huilen bij Dancer in The Dark
Verder huilde ik zo uit mijn hoofd bij oa;
- Hachi
- the Messenger
- Beautiful boy
- Incendies
- Achtste groepers huilen niet (ook al ga ik dat nooit toegeven tegenover mijn zusje die naast mij in de bios zat haha)
- A Single Man
- the Passion of the Christ
- the Lion King natuurlijk!
- the Greatest
- Biutiful (tranen met tuiten)
- Rabbit hole
- My sisters keeper
... Oke dit is niet helemaal uit het hoofd meer haha. Ik hou op voordat het gaat lijken dat ik bij elke film huil
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Ik heb Hachi thuis liggen, maar nog nooit gezien. Mijn emotie's kan ik ook goed in bedwang houden, maar als ik hoor dat zelfs flinke jongens om die film huilen, wordt ik steeds meer benieuwd ernaar.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Het einde van The Straight Story werd me wel wat teveel. Van Plague Dogs ook. En vast nog wel wat meer, maar die komen even niet bovendrijven...
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ja, er lopen weleens tranen over mijn wangen, maar niet vaak.
Laatst nog bij 50/50 toen de vriend een boek had liggen om zich te informeren over de ziekte van zijn vriend, dat vond ik erg ontroerend.
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Ik heb Hachi thuis liggen, maar nog nooit gezien. Mijn emotie's kan ik ook goed in bedwang houden, maar als ik hoor dat zelfs flinke jongens om die film huilen, wordt ik steeds meer benieuwd ernaar.
Hachi inderdaad, zeer ontroerende film.
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Ja, er lopen weleens tranen over mijn wangen, maar niet vaak.
Laatst nog bij 50/50 toen de vriend een boek had liggen om zich te informeren over de ziekte van zijn vriend, dat vond ik erg ontroerend.
50/50 vind ik in het algeheel prachtig en ontroerend. Niet bij gehuild, maar keek af en toe zeer verrassend naar.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
er zijn veel films waarbij ik een brok in mijn keel krijg of bij moet huilen.
met dieren heb ik daar al gauw last van
the green mile en forrest gump raken mij iedere keer weer.
wat ook hartverscheurend is en waarbij ik echt lang gehuild heb is bij the champ.
lang geleden dat ik deze film gezien heb maar zo ontroerend.
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Huilen ... dat toch net niet.
Maar toch films waar ik een krop van in de keel krijg:
- Mar Adentro!
- The Green Mile (Wie niet?)
- The Elephant Man (Die lees ik hier te weinig!)
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Ik niet