menu

Film / Nieuws / Sony verfilmt bordspel Risk

zoeken in:
laundromat
Sony verfilmt bordspel Risk | nu.nl/cultuur | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Filmproducent Sony heeft plannen een Hollywoodfilm van het klassieke bordspel Risk te maken. Het bedrijf verklaarde woensdag de rechten voor de film te hebben gekocht.

Het is niet voor het eerst dat speelgoed onderwerp is van films. Actiefiguren G.I. Joe en Transformers bijvoorbeeld bleken eerder op het witte doek een groots succes.

Door de ''grote strategische en spannende aspecten'' van het bordspel denkt Sony met de verfilming hiervan goud in handen te hebben.

Het bordspel Risk werd in 1957 bedacht door de Franse filmmaker Albert Lamorisse getiteld La Conquette du Monde. Doel van het spel is om op het speelbord in de vorm van een landkaart legers te ontwikkelen waarmee de wereld moet worden veroverd.

GI Joe en Transformers zijn nu niet bepaald te vergelijken met een bordspel imo.

laundromat
Risk is wel 1 vd vetste bordspellen. Blijft cool (als het goed gaat).

Er zijn veel betere strategie bordspellen dan Risk, met een veel lagere geluksfactor en veel meer diepgang (o.a. Axis & Allies, Shogun, Game of Thrones) maar ik ben opzich wel benieuwd wat ze hier van willen maken.

Kolonisten van Catan the Movie lijkt me beter.

Stratego moet verfilmd worden, leukste bordspel ooit.

De Zwarte Raaf
Stratego heerst idd

djelle
Haha, straks wordt dit weer een nieuwe trend, bordspellen verfilmen. Ik kijk al uit naar de 3D Hollywoodversie van ganzenbord en scrabble. Kuch.

moviemafketel schreef:
Stratego moet verfilmd worden, leukste bordspel ooit.

Stratego is ook een prima spel, maar heb je Colonisten van Catan weleens gespeeld? Daar kan niets tegenop.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Stratego is ook een prima spel, maar heb je Colonisten van Catan weleens gespeeld? Daar kan niets tegenop.

Nee, maar heb net even gelezen hoe het een spel een beetje gaat en lijkt me idd ook wel leuk.

Reinbo
"Mens erger je niet - The Movie", dat lijk me pas een filmconcept. In de stijl van Speed Racer

Reinbo schreef:
Mens erger je niet - The Movie, dat lijk me pas een filmconcept.
Is er al!

Reinbo
Waar dan?

moviemafketel schreef:
(quote)

Nee, maar heb net even gelezen hoe het een spel een beetje gaat en lijkt me idd ook wel leuk.

Meteen kopen. Daar heb je echt jarenlang plezier van. Het speelbord is continue anders en je hebt oneindige uitbreidingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:28 uur

geplaatst: vandaag om 00:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.