menu

Film / Nieuws / Metal Gear Solid

zoeken in:
Remi
While a Metal Gear Solid movie has been the subject of rumor and debate since the first game's debut in 1998, it may be a little bit closer to reality these days. Variety reports that creator, writer, and director Hideo Kojima is "thinking about" selling the rights to develop a game based on the popular military espionage series.
Konami has no deal in place yet. When asked about the prospect of a Metal Gear movie at Konami's mid-year investor conference earlier this month, however, Motoyuki Yoshioka (head of the Konami Computer Entertainment Japan development division that produces the Metal Gear series) said the publisher would certainly be interested in developing a film if it could create an effective synergy between a movie and a game project.

On the other hand, Kojima tells Variety that he'd rather a movie not feature a direct adaptation of a game. "Things one can express in a game are different of those in a movie," he says. "It would have to be a very different script, almost a different story."

With the Metal Gear franchise now in the hands of other creators (the upcoming Metal Gear Acid for PSP is produced and directed by some of the younger blood at KCEJ), Kojima himself is reportedly looking to create something new, with more influence from people trained outside the Japanese games industry.

Ik vind MGS een van de leukste spellen ooit. Maar ik denk, als er een film komt van MGS, dat het geen top wordt. Ik heb ook ergens gelezen dat er al wat acteurs in gedachten zijn. Zoals Hugh Jackman en Ving Rhames..

hjw
Er is een duidelijke connectie tussen games en films. Zijn er plannen voor Metal Gear The Movie?

Ik kan daar geen gedetailleerde informatie over geven, maar zoals jullie weten zal er een Metal Gear-film komen. Deze is momenteel in productie in Hollywood en het project vordert gestaag. Ik weet dan ook niet precies wanneer de film uitkomt, maar hij zal er zeker snel aankomen.

bron: nu.nl

Remi
http://www.imdb.com/title/tt0808372/

Kurt Wimmer als regisseur...

het is volgens mij best makkelijk te verfilmen er zitten abnormaal veel filmpjes in die spellen

Shinigami
Ik hoop dat deze film gaat gebasserd zijn op de 1998 versie van het spel,niet de camecube versie met al dat Matrix gedoe (ugh!).
Als ze het gaan baseren op de 1998 versie,dan ga ik hem zeker een 5 geven!

Shinigami schreef:

Als ze het gaan baseren op de 1998 versie,dan ga ik hem zeker een 5 geven!

hihihi ik wou dat ik ook films kon beoordelen zonder dat ze überhaubt gefilmd zijn.

Om er zelf ook maar een intelligente opmerking over te maken: ik heb NOG NOOIT een film gebasseerd op een game gezien die ik als voldoende zou beoordelen. gebasseerd op een game betekend: in de bios, dag later op dvd, dag later in de blokker-pulp-bakken, dag later is iedereen het vergeten...

Metal Gear Solid Poster… With Christian Bale & Daniel Craig? - Screen Rant - screenrant.com

Hier een poster van MGS met Christian Bale

Of dit een fake is joost mag het wete

Die poster lijkt nep. Nu kan ik het natuurlijk mis hebben, maar voor mijn gevoel klopt die poster gewoon niet.

Remi
Kojima heeft zijn inspiratie grotendeels uit Escape from New York gehaald, dat personage is juist van het ruige en dat komt ook wel overeen met de game. Om dan Christian Bale als Snake neer te zetten vind ik eigenlijk niet zo passen.

Die poster moet serieus een van de lelijkste filmposters van de afgelopen jaren zijn.
Als dat publiek moet trekken kunnen ze die film meteen richting de budgetbak schoppen.(ik denk BTW niet dat die poster echt is)

Ik heb de game van MGS en dat is gewoon geniaal.
Moest op het einde zelfs een traantje wegpinken.
Als ze hier een verfilming van maken hoop ik toch toch dat ze het in 2 delen gaan doen en zo de originele verhaallijn in stand houden.
De rol van Snake zie ik het liefst gaan naar Hugh Jackman, Lijkt me geknipt voor die rol

De poster is duidelijk een fake. Poster worden niet gemaakt twee jaar voordat een film op de markt komt. Daarnaast is het design van de poster niks meer dan twee hoofden van twee acteurs en heeft het niks met MGS te maken. Het slaat ook nergens op dat Kojima's naam zo groot op de poster staat.

Het ding is alleen dat ik deze film nog niet zo snel gemaakt zie worden (en zeker niet met twee van de beste betaalde acteurs van dit moment) Alle serieuze pogingen op het vervilmen van games (Uwe Boll dus achterwege gelaten) zijn allemaal uiteindelijk in de koelkast gezet en staan daar nu jaren na dato nog in, zonder ook maar enige kans op dat de film ooit nog gemaakt zal worden.

Ik schat de kansen voor MGS dan ook niet heel erg hoog in.

lijkt me een geweldige game om een film over te maken!
sterke verhaallijnen, boeiende personages, het is al een halve film!

Zou geen film van moeten komen, de mensen die dit willen snappen volgens mij niet echt de bedoeling van de game...!
De game wil ons juist een soort filmervaring aanbieden, om hiervan dan nog een film te maken lijkt me onnodig en hij gaat er dan ook niet komen...!

Het zou zeker weten een slapende reus.

Het zou in mijn ogen ook meer dan een goeie film kunnen worden mits de juiste mensen aan het roer.

Deeltje 4 net uitgespeeld en het wat een fantastische ervaring !

He bah, niet wéér Bale.. Wees eens origineel.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.