- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Illegaal opnemen in de bioscoop wordt moeilijker
Illegaal opnemen in de bioscoop wordt moeilijker

Cardinoz
-
- 15 berichten
- 66 stemmen
Het Amerikaanse bedrijf heeft een technologie ontwikkeld Cinea waarmee het illegaal opnemen van in de bioscoop bijna onmogelijk wordt.
Dit om te voorkomen dat bioscoopbezoekers met een digitale camera stieken de film mee-'tapen'. Dit gebeurt laatste jaren steeds meer. Deze illegale films worden dan verkocht of versprijdt via internet.
De technologie van Cinea zorgt ervoor dat de lichtbundels op het scherm heel snel wisselen. Dit is voor het menselijk oog niet te zien maar videocamera's krijgen hierdoor een verstoord beeld.
De eerste film die op deze manier beschermd is, is Toy Story 2. Cinea verwacht een halvering van het aantal illegale films.
Bron: YourMovies.NL

kos
-
- 46434 berichten
- 8649 stemmen
Oke. Ik vind het best grappig dat van die mafkezen naar de bioscoop gaan om films op te nemen, en ik vind het best relaxed dat ik ze vervolgens gratis kan downloaden, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zelf met m'n cameraatje in de bios te gaan zitten. Man, hoe moet ik mijn biertje en popcorn vast houden dan?

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3670 stemmen
hahaha, verspilde moeite als je het mij vraagt, ze vinden er toch wel weer wat op.

Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ik vat 't niet. ik heb nog nooit een telesync gezien die ook maar enigszins de moeite waard was.
ik wacht altijd op de DVD-rip

lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
De meeste films worden toch in Azie met zo'n camera "gekopieerd"?

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
mwah komende de laatste tijd wat mooie telesyncs uit van Centropy (super video cd's) die het kijken mee dan waard zijn
(maar goed , zelf doe ik dat alleen bij films die ik ALSNOG in de bios ga kijken erna, als Insomnia, Signs, Minority Report bv... waarbij ik echt NIET kan wachten)

kappeuter (crew films)
-
- 74432 berichten
- 5928 stemmen
De eerste keer dat je een film ziet is het meest bijzonder. Ik weet nog goed hoe en onder welke omstandigheden ik mijn favoriete films zag voor de eerste keer. Echt zonde om dat met zo'n copy te verpesten. Heb toch geduld!

Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Niet te zien, dat geloof ik best. Maar laten we hopen dat het niet op een andere manier fysiek merkbaar is, voordat we straks allemaal met koppijn de bios uitkomen na een film van drie uur.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
nee ik vind goede films de 2e keer altijd het best...

jay73
-
- 1184 berichten
- 1386 stemmen
Jordy, zie mijn commentaar bij Chinatown!

Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Hebben ze het in dat artikel over een re-release van Toy Story 2? Beetje vreemd anders...

GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ik koop ze gewoon allemaal op DVD of ik kijk ze in de Bios. Een film moet gewoon goed beeld en geluid hebben.