menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Acteurs (2008)

zoeken in:
Jack Nicholson heeft zo'n geweldige grimas

Kevin13
Spijtig dat het weer Nicholson, neemt wel niet weg dat hij een zeer goed acteur is. Wat Philip Seymour Hoffman in de finale deed is ook nog een vraagteken. Schittert wel in bijrollen maar voor de rest...

Had liever Samuel L. Jackson zien winnen.

Spetie schreef:
[Alsof je Nicholson in One Flew en the Shining met elkaar kunt vergelijken.

Het is nog net geen kopie maar veel scheelt het anders toch niet. Maar is niet zo heel raar want praktisch iedere acteur speelt vaak eenzelfde soort rollen. Ken er eigenlijk zo uit mijn hoofd geen één die echt compleet verschillende personages kan spelen. Punt is alleen dat je over sommige trucjes op de een of andere manier makkelijker heenstapt. Bij Nicholson kan ik dat absoluut niet.

timbo_ schreef:
(quote)

Maar is niet zo heel raar want praktisch iedere acteur speelt vaak eenzelfde soort rollen. Ken er eigenlijk zo uit mijn hoofd geen één die echt compleet verschillende personages kan spelen.

Daniel Day-Lewis en Marlon Brando, maar uiteraard zullen de meningen hier ook verdeeld over zijn.

orbit
Art is in the eye of the beholder zullen we maar zeggen

kos schreef:
Zijn dat die gasten die nasi maken?

Zelfs als het over eten gaat val je terug op oude stoffige klassiekers

starbright boy (moderator)
Spetie schreef:

Dat is hetzelfde als jij roept dat Nicholson altijd een schmierende boer speelt. Alsof je Nicholson in One Flew en the Shining met elkaar kunt vergelijken.

Een schmierende boer vind ik het niet en ik heb de man hoog zitten, maar ik vind die rollen veel en veel meer vergelijkbaar en Nichelsons (invullig van zijn) rollen veel eenvormiger dan die van Asano.

Gelukkig pakt dat in veel gevallen heel goed uit en in een aantal gevallen zelfs briljant (One Flew..., Five Easy Pieces, het eerste half uur van About Schmidt). En er zijn films waarin Nichelson in een kleine bijrol zoveel indruk maakt dat zijn scenes meteen de film omhoog tillen (Reds bijvoorbeeld). In The Shining heb ik wel een (klein) probleempje met 'm (en is Nichelson de belangrijkste reden dat ik de film heb verlaagd met een halve ster).

Ik vind Nichelson bij vlagen een geweldig acteur maar absoluut geen acteur met een breed palet aan acteerstijlen. Zijn tegenstander in deze finale ook niet trouwens. Maar dat is lang niet altijd een nadeel.

Het is Nicholson

The Last
starbright boy schreef:
En er zijn films waarin Nichelson in een kleine bijrol zoveel indruk maakt dat zijn scenes meteen de film omhoog tillen (Reds bijvoorbeeld).

A few Good Men is ook een goed voorbeeld daarvan Hij laat geen spaan heel van de 2 hoofdrolspelers (Cruise en demi Moore), in de hoogstens 10 minuten schermtijd die hij heeft.

combi
The Last schreef:
(quote)

A few Good Men is ook een goed voorbeeld daarvan Hij laat geen spaan heel van de 2 hoofdrolspelers (Cruise en demi Moore), in de hoogstens 10 minuten schermtijd die hij heeft.
daar ben ik het niet mee eens,een wereld acteur geen twijfel mogelijk maar a few good man was echt 1 van zijn slechtste rollen ooit.

The Last
Ach, slecht of niet (ik vond hem zelf erg goed), hij speelt Cruise en Moore in elk geval simpel weg in de 10 minuten schermtijd die hij heeft.

orbit
Met afstand en gemak! En het was een wereldrol, voor degenen die dat nog niet hadden begrepen

Begrijp ik nou goed dat Al Pacino nooit mee heeft gedaan aan deze hele wedstrijd? in dat geval slaat het nergens op, in mijn ogen (zie avatar) toch zeker een van de beste acteurs ooit!

Nee hoor, hij heeft van Kevin Spacey verloren.

Knisper schreef:
Nee hoor, hij heeft van Kevin Spacey verloren.

ow, sorry dan, dan moet ik eroverheen hebben gekeken;)

Daniel Day-Lewis en Karl Urban

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.