• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Knock-Out: Acteurs (2008)

zoeken in:

Criticism

• 3011 berichten
  • 1443 stemmen

Kan er opzich wel mee leven, alleen verassend is het niet.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3085 stemmen

4e jaar op rij lol. Maar veel beter dan PSH, dus gelukkig in dit geval. Wel jammer dat niet een ander (lees favoriet van mijzelf ) heeft gewonnen.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Jack Nicholson is een geweldenaar en een fantastisch acteur, maar ik had eigenlijk wel eens een ander als winnaar willen zien. Had het ook leuker gevonden als Phillip Seymour Hoffman of Brad Pitt gewonnen zou hebben, maar oké. Ik gun het good old Jack wel natuurlijk

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Fantastisch acteur natuurlijk en een mooie winnaar. Een andere winnaar was misschien ook weleens mooi geweest zoals anderen ook zeggen, al ben ik dan wel wer blij dat hij van Hoffman gewonnen heeft.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Mwoah, saaie winnaar, geen bijzonder sterke acteur, PSH is zou eigenlijk ook niet helemaal waardig zijn, maar gaat een stuk meer de goede richting op, het beste vloog er een beetje in het midden uit.

Statiegeld

• 340 berichten
  • 308 stemmen

Ja, geweldig acteur. Zou ook wel leuk zijn als Philip Seymour Hoffman had gewonnen, gewoon om de verrassing maar dit is ook wel een waardige winnaar.

LDeVries

• 370 berichten
  • 95 stemmen

geweldige winnaar, al was het ook wel leuk geweest als er eens een keer een ander zou winnen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Geweldige winnaar, ondanks dat het verre van een verrassing is. Ik vind hem net iets beter dan Hoffman, al scheelt het elkaar niet veel.

Nicholson is wat mij betrefd een acteur van het beste soort, omdat hij alles doet wat een geweldig acteur moet doen. Sterk acteren als eerste natuurlijk. Hij heeft wel een bepaalde persona die in zo'n beetje iedere film terugkeert (About Schmidt is deels zo briljant doordat hij hier voor een maal zijn persona doorbreekt), maar weet toch een bepaalde variatie erin aan te brengen waardoor het nooit saai wordt. Zijn rol in Prizzi's Honor vond ik niet helemaal geslaagd, maar verder heb ik hem nooit matig gevonden.

Daarbij heeft Nicholson gewoon een gigantisch sterke filmografie opgebouwd. Geen enkele acteur speelt alleen maar in goede films (met uitzondering van misschien John Cazale en James Dean, maar daar is een reden voor), maar Nicholson heeft sinds zijn doorbraak in Easy Rider een constante carriére gehad met regelmatig een sterke film. En hoeveel acteurs kunnen dit 40 jaar lang volhouden? Nicholson is ook een echte liefhebber van het acteervak die zijn films vaak nauwkeurig uitzoekt heb ik begrepen. Misschien is hij de laatste jaren wat karikaturaler geworden, maar niet zozeer luier of voorzichtiger.

Anyway, leuke halve finales en winnaar, maar de rest van knock-out wil ik snel vergeten.

LDeVries

• 370 berichten
  • 95 stemmen

mooie uitleg The One Ring

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tevens mijn persoonlijk favoriete acteur Nicholson is gewoon een acteerkanon! Dat die dikke Hoffman in de finale staat verbaasd me dan wel enigzins.. een andere Hoffman was logischer geweest

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Saaie one trick pony die vaak ook nog eens saaie en slecht geregisseerde flutfilms uitkiest. Kan aarder uit de voeten als hij goed getypecast wordt (About Schmidt) maar verder een waardeloos mannetje.

Verdiende winnaar voor deze KO.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

Volkomen dezelfde expressie als in The Shining inderdaad

Gewoonweg briljant, man speelt in 5 minuten een hele tegencast volkomen weg en redt een middelmatige film. Dan ben je gewoon een genie.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Mwah niet hetzelfde. Bij The Shining is het een lach en hier is dat niet te bespeuren .

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

orbit schreef:

(afbeelding)

Volkomen dezelfde expressie als in The Shining inderdaad

Gewoonweg briljant, man speelt in 5 minuten een hele tegencast volkomen weg en redt een middelmatige film. Dan ben je gewoon een genie.

Komt ook door het goede script van Aaron Sorkin

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hij is best veelzijdig.

(afbeelding)

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dat had ik nou net nodig op de vroege morgen. Bitchtits.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3085 stemmen

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Grappig.. van die mensen die fan zijn van iemand als Asano en dan klagen dat andere acteurs altijd hetzelfde trucje doen. .

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Zat er eigenlijk al op te wachten, je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.

Waarschijnlijk weer een opmerking van iemand die geen 2 chinezen uit elkaar kan houden.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Zijn dat die gasten die nasi maken?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Onderhond schreef:

Zat er eigenlijk al op te wachten, je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.

Waarschijnlijk weer een opmerking van iemand die geen 2 chinezen uit elkaar kan houden.

Dat is hetzelfde als jij roept dat Nicholson altijd een schmierende boer speelt. Alsof je Nicholson in One Flew en the Shining met elkaar kunt vergelijken.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Best wel ja.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ach er had er maar 1 moeten winnen met afstand.

Christian Bale

Criticism

• 3011 berichten
  • 1443 stemmen

Ik had het liefst Mel Gibson zien winnen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Best wel ja.

Totale filmonbenul dus Maar dat wisten we al..

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Criticism schreef:

Ik had het liefst Mel Gibson zien winnen.

sorry?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Onderhond schreef:

Best wel ja.

Daar heb ik maar een zin op te zeggen.

"You can't handle the truth!"

®Tc

• 8212 berichten
  • 1087 stemmen

Als je vindt dat Jack Nicholson een eentonig acteur is, dringend zijn rollen allen eens opnieuw te bekijken.

Of je bent gewoon dom, dat kan ook

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Onderhond schreef:

je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.

.

Je kunt kijken wat je wil maar hij heeft toch dezelfde suffe, uitdrukkingsloze blik. Hij zegt verder ook nooit iets dus dan zal het wel in handgebaren zitten of zo.

Is idd best knap om bij zulke uiteenlopende films en karakters het zo te doen lijken dat het om precies dezelfde personages gaat.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Nicholson

Een genie inderdaad. Van schurk tot aan (anti)held!

Verdiende winnaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.