- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Acteurs (2008)
Knock-Out: Acteurs (2008)
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1443 stemmen
Kan er opzich wel mee leven, alleen verassend is het niet.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3085 stemmen
4e jaar op rij lol. Maar veel beter dan PSH, dus gelukkig in dit geval. Wel jammer dat niet een ander (lees favoriet van mijzelf
) heeft gewonnen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Jack Nicholson is een geweldenaar en een fantastisch acteur, maar ik had eigenlijk wel eens een ander als winnaar willen zien. Had het ook leuker gevonden als Phillip Seymour Hoffman of Brad Pitt gewonnen zou hebben, maar oké. Ik gun het good old Jack wel natuurlijk 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Fantastisch acteur natuurlijk en een mooie winnaar. Een andere winnaar was misschien ook weleens mooi geweest zoals anderen ook zeggen, al ben ik dan wel wer blij dat hij van Hoffman gewonnen heeft.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Mwoah, saaie winnaar, geen bijzonder sterke acteur, PSH is zou eigenlijk ook niet helemaal waardig zijn, maar gaat een stuk meer de goede richting op, het beste vloog er een beetje in het midden uit.
Statiegeld
-
- 340 berichten
- 308 stemmen
Ja, geweldig acteur. Zou ook wel leuk zijn als Philip Seymour Hoffman had gewonnen, gewoon om de verrassing maar dit is ook wel een waardige winnaar.
LDeVries
-
- 370 berichten
- 95 stemmen
geweldige winnaar, al was het ook wel leuk geweest als er eens een keer een ander zou winnen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geweldige winnaar, ondanks dat het verre van een verrassing is. Ik vind hem net iets beter dan Hoffman, al scheelt het elkaar niet veel.
Nicholson is wat mij betrefd een acteur van het beste soort, omdat hij alles doet wat een geweldig acteur moet doen. Sterk acteren als eerste natuurlijk. Hij heeft wel een bepaalde persona die in zo'n beetje iedere film terugkeert (About Schmidt is deels zo briljant doordat hij hier voor een maal zijn persona doorbreekt), maar weet toch een bepaalde variatie erin aan te brengen waardoor het nooit saai wordt. Zijn rol in Prizzi's Honor vond ik niet helemaal geslaagd, maar verder heb ik hem nooit matig gevonden.
Daarbij heeft Nicholson gewoon een gigantisch sterke filmografie opgebouwd. Geen enkele acteur speelt alleen maar in goede films (met uitzondering van misschien John Cazale en James Dean, maar daar is een reden voor), maar Nicholson heeft sinds zijn doorbraak in Easy Rider een constante carriére gehad met regelmatig een sterke film. En hoeveel acteurs kunnen dit 40 jaar lang volhouden? Nicholson is ook een echte liefhebber van het acteervak die zijn films vaak nauwkeurig uitzoekt heb ik begrepen. Misschien is hij de laatste jaren wat karikaturaler geworden, maar niet zozeer luier of voorzichtiger.
Anyway, leuke halve finales en winnaar, maar de rest van knock-out wil ik snel vergeten.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tevens mijn persoonlijk favoriete acteur
Nicholson is gewoon een acteerkanon! Dat die dikke Hoffman in de finale staat verbaasd me dan wel enigzins.. een andere Hoffman was logischer geweest 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Saaie one trick pony die vaak ook nog eens saaie en slecht geregisseerde flutfilms uitkiest. Kan aarder uit de voeten als hij goed getypecast wordt (About Schmidt) maar verder een waardeloos mannetje.
Verdiende winnaar voor deze KO.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen

Volkomen dezelfde expressie als in The Shining inderdaad
Gewoonweg briljant, man speelt in 5 minuten een hele tegencast volkomen weg en redt een middelmatige film. Dan ben je gewoon een genie.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Mwah niet hetzelfde. Bij The Shining is het een lach en hier is dat niet te bespeuren
.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
(afbeelding)
Volkomen dezelfde expressie als in The Shining inderdaad
Gewoonweg briljant, man speelt in 5 minuten een hele tegencast volkomen weg en redt een middelmatige film. Dan ben je gewoon een genie.
Komt ook door het goede script van Aaron Sorkin 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat had ik nou net nodig op de vroege morgen. Bitchtits.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Grappig.. van die mensen die fan zijn van iemand als Asano en dan klagen dat andere acteurs altijd hetzelfde trucje doen.
.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Zat er eigenlijk al op te wachten, je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.
Waarschijnlijk weer een opmerking van iemand die geen 2 chinezen uit elkaar kan houden.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Zat er eigenlijk al op te wachten, je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.
Waarschijnlijk weer een opmerking van iemand die geen 2 chinezen uit elkaar kan houden.
Dat is hetzelfde als jij roept dat Nicholson altijd een schmierende boer speelt. Alsof je Nicholson in One Flew en the Shining met elkaar kunt vergelijken. 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ach er had er maar 1 moeten winnen met afstand.
Christian Bale

Criticism
-
- 3011 berichten
- 1443 stemmen
Ik had het liefst Mel Gibson zien winnen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Best wel ja. 
Totale filmonbenul dus
Maar dat wisten we al..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik had het liefst Mel Gibson zien winnen.
sorry?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
®Tc
-
- 8212 berichten
- 1087 stemmen
Als je vindt dat Jack Nicholson een eentonig acteur is, dringend zijn rollen allen eens opnieuw te bekijken.
Of je bent gewoon dom, dat kan ook 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
je moet al blind zijn om een Asano in 80000 Volt met een Asano in Ichi The Killer met een Asano in Taste of Tea te vergelijken.
.
Je kunt kijken wat je wil maar hij heeft toch dezelfde suffe, uitdrukkingsloze blik. Hij zegt verder ook nooit iets dus dan zal het wel in handgebaren zitten of zo.
Is idd best knap om bij zulke uiteenlopende films en karakters het zo te doen lijken dat het om precies dezelfde personages gaat.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Nicholson 
Een genie inderdaad. Van schurk tot aan (anti)held!
Verdiende winnaar.