- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kwestie van gewoon een aantal zwartwit films, films uit de jaren 50, wat Aziatische etc. gokken. is niet zo moeilijk hoor.
Dat zijn er nogal wat. Dan is het toch niet leuk meer?
Zonder clue lijkt me dat behoorlijk vruchteloos.
Het zijn toch niet voor niets memorabele gokken.
Het zal wel zo voorkomen, maar projecteer dat niet gelijk op iedereen.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Prima, ga vooral zo verder dan, ik hoopte dat misschien meer mensen dat idee hadden. kennelijk niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
T is toch wel wat jammer dat het meer een opzoekwedstrijd dan een kennis test is.
Ik kan nu in principe de stemlijsten afzoeken en een aantal keer gokken en dan heb je de rest maar dat vind ik echt te suf.
.
Onzin, heb er 11 van de 14 gezien. Zoek vooral geheugensteuntjes.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Daar ben ik het ergens dan wel weer mee eens.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Wel apart dat iedereen zichzelf zo aangesproken voelt.
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als de organisator via de memorabele gokken hints wil geven is dat aan hem.
Soms zijn het titels die juist volledig de plank misslaan. Dan heb je er juist weinig aan en kan je op een verkeerd spoor worden geplaatst.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Heb overigens m'n post ge-edit, was even vergeten dat het een hint was. Kun jij beter ook even aanpassen.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Soms zijn het titels die juist volledig de plank misslaan. Dan heb je er juist weinig aan en kan je op een verkeerd spoor worden geplaatst.
Je begrijpt m'n punt niet: de reden dat die vergezochte titels er uberhaupt bij staan is omdat ze in de stemlijst van de organisator voorkomen. Op die manier gaan mensen dus naar titels gokken.
Tja..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wel apart dat iedereen zichzelf zo aangesproken voelt.
.
Dit is toch een discussiesite? Jij deponeert een nogal harde stelling vol insinuaties..
Wees dan ook niet verbaasd als daar op gereageerd wordt.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Waarom zo aangevallen voelen? Ik wil het alleen maar leuker maken.
.
't was maar een ideetje
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Je begrijpt m'n punt niet: de reden dat die vergezochte titels er uberhaupt bij staan is omdat ze in de stemlijst van de organisator voorkomen. Op die manier gaan mensen dus naar titels gokken.
Tja..
Ik begreep het wel, maar dat het gebeurt betekent nog niet automatisch dat de meeste quizers zo werken.
Je moet toch meestal wat slimmer te werk gaan dan enkel stemlijsten afstruinen. Als je geen clues hebt of niet veel films gezien hebt, heb je niet zoveel aan lijsten afstruinen. Dan heb je gewoon erg veel gokken nodig. Ik zou daar niks aan vinden.
Misschien dat Jordy de stemlijsten van de organisator tijdelijk onzichtbaar kan maken.
kos
-
- 46694 berichten
- 8850 stemmen
Ja, juist. En mensen maar maximaal 2 of 3 keer per film laten stemmen. En bij de tussenstanden niet vermelden wie welke goed heeft.
Dat zou alvast wat schelen.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Ik voel me wel aangesproken ja omdat ik 14 punten heb en het nu lijkt alsof ik wild aan het gokken ben geweest. Meestal stuur ik een paar antwoorden in en dan nog 1 of 2 keer en daar laat ik het dan bij. De meeste antwoorden had ik in één keer goed en tussen de ''memorabele gokken'' staat niets van mij bij. Gericht gokken moet kunnen.
Je moet toch meestal wat slimmer te werk gaan dan enkel stemlijsten afstruinen. Als je geen clues hebt of niet veel films gezien hebt, heb je niet zoveel aan lijsten afstruinen. Dan heb je gewoon erg veel gokken nodig.
Precies.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Met mijn plotselinge 14 punten deze keer laat ik dan ook maar even mijn licht schijnen
.
Ik heb van de laatste contest ook weinig daadwerkelijk gezien maar ik heb geen enkele film gevonden met het afstruinen van stemlijstjes. Er zit zoveel in fragmenten verborgen waar je wat mee kan beginnen. Hoe meer filmkennis je bezit, hoe sneller je deze bepaalde elementen kunt isoleren. En daar hoef je dan niet eens daadwerkelijk veel voor gezien te hebben.
Het is dan aan de organisator om ervoor te zorgen dat je ook echt filmkennis nodig hebt om bepaalde fragmenten te kunnen herkennen of in ieder geval in de juiste richting te plaatsen. Zonder dat het met twee muisklikken op te zoeken is. Dat zal bij mij wel het geval zijn. Althans, dat hoop ik.
De overgebleven punten (veel pogingen, die veelzeggende statistieken) zijn ook makkelijk in te dammen. Volgens mij zijn er veel contesters wel voor een limiet op het aantal pogingen en die weinig subtiele hints in de statistiek. Gewoon het aantal goed per persoon, zonder fragmentnummers, is wat mij betreft al voldoende.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, juist. En mensen maar maximaal 2 of 3 keer per film laten stemmen. En bij de tussenstanden niet vermelden wie welke goed heeft.
Dat zou alvast wat schelen.
Was/Ben ik ook voorstander van. Nu heb ik mijzelf ook schuldig gemaakt aan het eindeloos insturen van inboorlingen films voor nummer 14. (Emmerald Forrest, Farewell to the King, Apocalyptico, Amistad, Mosquito Coast) Alvorens ik de goede had.
Nu zal ik bij slechts twee kansen hooguit mijn inzendingen beter beoordelen. Ik wist immers dat alle inzendingen behalve de Emmerald Forrest wel fout zouden zijn.
Maar toch vind ik het spelletje leuker geworden nu ik 'op zoek' ben gegaan. Lekker lijstjes afstruinen op zoek naar geheugensteuntjes. (en als je maar lang genoeg zoekt komen ze vanzelf op de meest onverwachte momenten. Van de 3 films die ik niet kende wist ik er een als aller eerste omdat ik de sfeer herkende van de trailer, eentje gevonden via de stemlijst en eentje op andere wijze. Verder een stuk of 3 geheugensteuntjes nodig gehad. Zoals het herkennen van de regiestijl.) Ondertussen ontdek je wat films die je graag nog een keer wilt zien. De uiteindelijke meerwaarde van Moviemeter IMO.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ondertussen ontdek je wat films die je graag nog een keer wilt zien. De uiteindelijke meerwaarde van Moviemeter IMO.
Ja inderdaad. Zo ben ik nu de film "Cat People" aan het bekijken nav van een fragment in een van de vorige contests. Dit alleen al loont de moeite voor mij om aan deze contests mee te blijven doen.
Wat de spelregels betreft; ik ben er een groot voorstander van niet meer dan 3 x op een fragment te raden. Is de derde gok fout dan geldt voor dat fragment voor de betreffende deelnemer; 'Helaas Pindakaas'.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3086 stemmen
Ik heb tot een uur geleden 5 antwoorden ingestuurd, die waren allemaal goed. Zonet voor het eerst deze contest 2 gegokt. Alleen bij Legan heb ik wel het een en ander gegokt eerst, bij de andere contests heb ik bijna niks gegokt. Heb ook simpel weg de tijd en het geduld niet om door lijstjes te zoeken. Meteen herkennen is en blijft het leukste wat er is. Ik denk dan ook dat (hoop ook) de meeste mensen niet meer dan 2/3x voor 1 fragment gokjes insturen. Heb overigens mijn contest (over een kleine 2 maanden) al zo goed als klaar.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dat is dus niet waar. Bij de vorige contest zei je zelf dat je er geen van de 8 gezien had.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3086 stemmen
Dat is dus niet waar. Bij de vorige contest zei je zelf dat je er geen van de 8 gezien had.
Ik zeg herkennen is het leukst, dat betekent niet dat ik geen google gebruik (ik heb bij de vorige contest 0 gegokt).. ik en Cheo hebben samen max. een uur verspilt aan de vorige contest.. omdat die idd heel makkelijk te googlen was. Dus ik weet niet wat er nu niet waar is volgens jou.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Tijd voor weer een update:
15.
* Ramon K (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15) Alles goed!
14.
* Diesel (1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15)
* Phoenix (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15)
* Reinbo (1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15)
* Kappeuter (1,2,3,4,5,6,7,8,10,11,12,14,15)
* Paalhaas (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15)
13.
12.
* Moviefreak #1 (1,2,4,6,7,8,9,10,11,13,14,15)
* Kos (1,2,3,4,5,7,8,9,10,12,13,15)
11.
10.
9.
* stephan73 (1,2,3,4,9,10,12,13,15)
* Dutchtuga (1,2,6,7,8,9,11,13,15)
* Legan (1,2,4,6,9,11,13,14,15)
8.
7.
* ToNe (1,3,11,12,13,14,15)
6.
* Stephan (1,2,11,12,13,15)
* ROOSKY (1,5,6,11,13,15)
* Silvio Dante (1,2,8,10,13,15)
* [preketero] (1,5,6,11,13,15)
5.
* Chainsaw (2,6,11,13,15)
* Goldenskull & Cheo (3,5,11,13,14)
4.
* AHWA (5,8,11,15)
* Macmanus (7,9,11,15)
* Badalamenti (1,2,4,9)
* Knisper (6,7,9,11)
* Tommeh & DieGo (6,9,13,15)
3.
* wibro (1,6,7)
* The Last (1,8,15)
* timbo_ (1,4,13)
* Film Pegasus (6,8,11)
* salvatore (2,13,15)
* Apollinisch (1,9,14)
* belchinees (1,2,13)
* Lord Flashheart (1,2,13)
2.
* HarmJanStegenga (8,11)
* Inland Rabbit (8, 11)
* Erwinner (15,1)
* Co Jackso (1,10)
* The One Ring (4,6)
* Artemis (3,13)
1.
* Baksteen (10)
*DVD-T (13)
0.
* Mochizuki Rokuro
Stats & Merkwaardigheden:
01: 25x - Day of the Jackal, Caché
02: 18x - Solyaris, Solaris, Alien
03: 11x – Ringu, Baturu Rowairu
04: 13x - Bridge to Terabithia, Star wars IV, Planet of the Apes
05: 8x - The last Picture Show, Grapes of Wrath
06: 17x - Magnificent Seven, Gunfight at the OK Coral
07: 12x - Cidade de Deus, Tropa de Elite
08: 15x - Shaun of the Dead, Hot Fuzz
09: 14x – Harsh Times
10: 12x – Coffee & Cigarettes
11: 21x - The Doors, Hair
12: 9x - Three Days of the Condor, Le Cercle Rouge, Dog Day Afternoon
13: 25x – Romeo + Juliet
14: 10x – Apocalypto, Killing Fields
15: 23x – 3000 Miles to Graceland
Met nog ruim een etmaalvoor de boeg maar liefst 5 mensen die nog een fragment te raden over hebben!
Even inhakend op de voorgaande discussie, ik heb niet het idee dat ze bovenin het klassement staan omdat ze heel erg veel lukraak gegokt hebben (okay Reinbo bij nr 14 wel
). Misschien krijgen ze wel wat meer handigheid in het naspeuren van films naar 7 contesten? En zou het voor een grotere uitdaging zorgen als niet meer de geraden fragmenten worden gegeven per user.
Als iedereen maar 3 pogingen zou hebben om te raden dan zou dat zeker wel meer invloed hebben op de uiteindelijke stand denk ik maar dan wordt het weer minder een spelletje wat je de hele week kan blijven doen. Ik vind het prima zoals het nu gaat, eigenlijk. Zo kan iedereen voor zichzelf bepalen hoeveel tijd hij of zij eraan spendeert en wat er leuk gevonden wordt aan de contest (puur raden op herkenning of het naspeuren van lijstjes en internet).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alsof het leuk is om als een neuroot urenlang stemlijstjes af te speuren naar een schamele aanwijzing. Ik raad ze ook liever direct. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik raad ze ook liever direct. 
Dit is de enige methode die ik gebruik. Ik kijk het filmpje 1 maal en stuur wat antwoorden in. Later in de week kijk ik het nogmaals in de vage hoop nog wat fragmenten te herkennen. Maar daar houdt het ook op. Dat Googlen, YouTuben en stemlijstjen afspeuren vind ik niet interessant. Anderzijds stoor ik me er nooit aan als andere mensen dat wel willen doen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dit is de enige methode die ik gebruik. Ik kijk het filmpje 1 maal en stuur wat antwoorden in. Later in de week kijk ik het nogmaals in de vage hoop nog wat fragmenten te herkennen. Maar daar houdt het ook op. Dat Googlen, YouTuben en stemlijstjen afspeuren vind ik niet interessant. Anderzijds stoor ik me er nooit aan als andere mensen dat wel willen doen.
Mee eens. Ik ga een keer goed voor de quiz zitten om te raden en googelen en dat stuur ik dan in. Ik stuur elke keer maar 1 keer iets in, vind dat persoonlijk leuker.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ik vraag me trouwens af of de volgende op de lijst Divart zijn contest al klaar heeft? Is aardig stil geweest rond deze user en hij heeft volgens mij ook nog nooit meegedaan...
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
En het is ook al vijf dagen geleden dat ie' online is geweest. Lijkt me sterk dat hij de contest al klaar heeft liggen.
Cheo
-
- 5474 berichten
- 1182 stemmen
Hmm ja lijkt mij in dat geval ook sterk. Dan zou alles een week door moeten schuiven en dan is Phoenix aan de beurt(als ie hem klaar heeft natuurlijk);
02 sep - divart
09 sep - Phoenix
16 sep - Reinbo
23 sep - Onderhond
30 sep - Zavo
07 okt - A. Jacobsen
14 okt - Apollinisch
21 okt - Goldenskull
28 okt - Cheo
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb 'm klaar mocht hij morgen om 12.00 uur niets hebben laten horen. Of is Phoenix ook al klaar?
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Bekijk divart's profiel eens.. niet echt een actieve jongen he. Zelfs maar 1 bericht geplaatst in 3 jaar tijd. Lijkt me nu niet bepaald een geschikte kandidaat hiervoor.
Hoi Teun, ik wil best wel op de wachtlijst, maar dan wel in september ofzo. Ga eerst op vakantie en dit kost toch wel wat meer tijd om in elkaar te draaien dan de Rock ID Contest op MuMe.
Is dat waarschijnlijk vergeten. 
Cheo
-
- 5474 berichten
- 1182 stemmen
Ik heb 'm klaar mocht hij morgen om 12.00 uur niets hebben laten horen. Of is Phoenix ook al klaar?
Lijkt mij prima oplossing, kan Phoenix blijven staan en alles onder jou 1 doorschuiven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
OK, dan ga ik mijn laatste keuzes maken. 
Ik heb Divart voor de zekerheid nog een pm gestuurd.