• 12.299 nieuwsartikelen
  • 166.090 films
  • 10.729 series
  • 30.926 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.081 gebruikers
  • 9.108.320 stemmen

Knock-out: Beste Film (2008)

zoeken in:

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Niemand is het met de halve finale/finale eens, hoe hebben deze films ze dan in hemelsnaam bereikt ?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1437 stemmen

Cheo schreef:

Niemand is het met de halve finale/finale eens, hoe hebben deze films ze dan in hemelsnaam bereikt ?

Combi is er volgens mij wel blij mee, valt alleen niet zo op

Mochizuki Rokuro

• 18920 berichten
  • 15250 stemmen

Legan schreef:

Een vraag. Is er ergens een topic waar de uitslagen van alle KO's wordt bijgehouden?

Ja: hier. The One Ring heeft dat ooit gemaakt, maar is al een tijdje, jaartje of twee, niet meer bijgewerkt. Hoe je dit moet editten weet ik ook niet, maar dat staat er wellicht bij. Even contact met de crew denk ik.

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Kraay schreef:

(quote)

Combi is er volgens mij wel blij mee, valt alleen niet zo op

Hmm ja dat is waar Maar die heeft de film niet in zijn eentje naar de finale gestemt

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik kom terug van vakantie en zie meteen het slagveld dat aangericht is in de laatste rondes. Hier is de top 16 in een overzicht:

1. The Godfather

2. The Godfather Part II

3. Il Buono, il Brutto, il Cattivo

4. Shichinin no Samurai

5. The Silence of the Lambs

6. American Beauty

7. Taxi Driver

8. 2001: A Space Odyssey

9. Lock, Stock and Two Smoking Barrels

10. Alien

11. The Shining

12. Fight Club

13. One Flew Over the Cuckoo’s Nest

14. Magnolia

15. The Straight Story

16. The Shawshank Redemption

Ik vind de films, op Lock Stock and Two Smoking Barrels na, allemaal wel waardig genoeg voor zo'n notering, maar toch vind ik het denk ik de slechtste top 16 ooit. Waarom? Omdat de verrassingswaarde nul is. Omdat het meer een lijstje lijkt met de 16 bekendste films van MovieMeter. Omdat er totaal geen variatie in zit (maar één niet-Engelstalige film?). In de voorgaande jaren waren de lijsten gewoon veel gevarieerder. Helaas kan ik ze niet hier plaatsen, want de knock-out beste films van vorige jaar is mysterieus verdwenen (is dit topic gesloten?).

Jammer, maar nu hebben we een knock-out die duidelijk niemand tevreden stelde, of ze de winnaar nou goed vinden of niet.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1437 stemmen

The One Ring schreef:

9. Lock, Stock and Two Smoking Barrels

toch wel een verassing, eindelijk eens uit de schaduw van Snatch.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ook leuk dat Alien zo ver is gekomen.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

geen verassingen, saai maar goed dat was te verwachten

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Nog snel een afbeelding uit de winnende film .

(afbeelding)

Kraay

• 6190 berichten
  • 1437 stemmen

Ja hoor, spijker het er nog maar eens in

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Er wordt bij elke knock-out een afbeelding geplaatst van de winnaar, hier dus ook.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Silence of the Lambs op een nette 5e plek. Wel jammer dan AN er niet bijstaat.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4100 stemmen

Vreemd hoeveel mensen zich tegen deze winnaar keren. Alsof de focus teveel bij het 'anders willen zijn' ligt.

Ik schaam me niet als ik zeg dat The Godfather daadwerkelijk een meesterwerk vind en zijn hoge notering in de top 250 ook daadwerkelijk verdient. Een puike film,en dat mag best gezegd worden. Mooie winnaar van deze KO.

kos

• 46271 berichten
  • 8557 stemmen

.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

De winnaar is op zich geen probleem, het is meer het verbazingwekkende slagveld dat bepaalde fantastische films al te vroeg deed sneuvelen.

Film Pegasus (moderator films)

• 30659 berichten
  • 5280 stemmen

Godfather is niet slecht, maar de top 16 is idd niet echt een groepje topfilms momenteel. Er zit wel leuk materiaal tussen, maar er ontbreken veel beter films.

Onderhond

• 87343 berichten
  • 12240 stemmen

Een winnaar die mooi de KO omschrijft. 2 aardige scenes en verder pure filmische armoede die zich nooit boven een doorsnee boekverfilming weet te hijsen. Saaiheid en grijsheid verpakt in ellenlang melodrama dat zich perfect aanpast aan lijstjes die geciteerd kunnen worden en met veel "oeeeehs" en "aaaaahs" ontvangen worden.

Zelfs The Shawshank Redemption, hoewel een mindere film, was nog een eigenzinniger winnaar geweest.

kos

• 46271 berichten
  • 8557 stemmen

Tja, ik vind het filmisch jouw hele 5 sterren lijstje vermorzelen en gelukkig hebben we daar een hoop medestanders in.

Fijne uitslag dus. .

Onderhond

• 87343 berichten
  • 12240 stemmen

Ik zei het toch ook al, saaiheid en grijsheid.

kos

• 46271 berichten
  • 8557 stemmen

Als je per definitie iets wat veel mensen goed vinden saai vind dan wel ja.

Onderhond

• 87343 berichten
  • 12240 stemmen

Zeg ik uiteraard helemaal niet. Maar veel meer dan een vertelling is The Godfather niet en zal het ook nooit zijn. De enige meerwaarde die de verfilming biedt is dat elk persoon een figuur krijgt en een zichtbare achtergrond. Verder is het filmisch net zo spannend als een hoorspel.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

dutchtuga schreef:

Vreemd hoeveel mensen zich tegen deze winnaar keren. Alsof de focus teveel bij het 'anders willen zijn' ligt.

Mijn kritiek ligt niet specifiek op The Godfather of op één film in het bijzonder, maar gewoon op de top 16 in het geheel. Die heeft totaal geen verrassingen in zich. Ik geloof dat dit ook de algemene kritiek is en niet zozeer dat The Godfather niet goed zou zijn.

Film Pegasus (moderator films)

• 30659 berichten
  • 5280 stemmen

Onderhond schreef:

Zeg ik uiteraard helemaal niet. Maar veel meer dan een vertelling is The Godfather niet en zal het ook nooit zijn. De enige meerwaarde die de verfilming biedt is dat elk persoon een figuur krijgt en een zichtbare achtergrond. Verder is het filmisch net zo spannend als een hoorspel.

Filmisch is het idd geen hoogstandje. Maar ik hou net van die vertelling en het uitgebreide epos. Kwestie van smaak natuurlijk.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3033 stemmen

Goede film The Godfather, maar saaie winnaar (en wat een finale ook ).. Er vallen verder ook geen tips te noteren uit de laatste 16, aangezien alles al bekeken is.. toch jammer.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Saai, saai, saai... Ik vind The Godfather filmisch wel een hoogstandje. Maar er wordt niet zo mee gepocht, de cinematografie staat in dienst van het verhaal en doet dat perfect. Wat mij betreft is het echt een meesterwerk. Was nu iedereen blij geweest als zo'n lege film met prachtige beelden gewonnen was? Film omvat meer dan dat!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.