- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Cinema.nl over: My Blueberry Nights
Wong Kar-wai maakte in Amerika geen film. Hij verzamelde losse indrukken.
Het normaal zo luidruchtige publiek van Cannes - waar Wong een status aparte geniet - ontving My Blueberry Nights met een oorverdovende stilte. Oogstrelende plaatjes waren het zeker, zoals altijd bij Wong, maar de mooie gezichtjes van Nora Jones en Natalie Portman konden de holle frasen in het script niet verhullen.
Klinkt als een zoveelste windmachine die voor het briesje moet zorgen zodat het haarlok heen en weer flappert terwijl de protagonisten moeilijk, heel moeilijk, in de camera staren.
Ik kan me niet voorstellen dat zijn deze film iets voorstelt. Maar het zal ongetwijfeld een zeer filosofische betekenis kennen al die moeilijke blikken van deze mooie dames.
Oja, 5-0
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1283 stemmen
3. Into the Wild - O Homem Que Copiava
0-1
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13050 stemmen
Onderhond over My Blueberry Night ... 4.5*, Onderhond over LOTR (x3) 0.5*
LOTR is geen windmachine, het is een oorverdovende orkaan van bombast en tralala. Beetje zoals Nederlandse humor. Als je maar hard genoeg in iemands gezicht brult zijn er altijd wel een paar die het kunnen smaken. Ook al roep je niks meer dan "boer, kut, lul".
Daarbij, de stijl van Kar-Wai vergelijken met die van Tsukamoto vraagt om enkele extra lachsalvos. Zonder trailer deze keer.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1283 stemmen
Klinkt als een zoveelste windmachine die voor het briesje moet zorgen zodat het haarlok heen en weer flappert terwijl de protagonisten moeilijk, heel moeilijk, in de camera staren.
Ik kan me niet voorstellen dat zijn deze film iets voorstelt. Maar het zal ongetwijfeld een zeer filosofische betekenis kennen al die moeilijke blikken van deze mooie dames.
Oja, 5-0
maxcomthrilla
-
- 15583 berichten
- 2872 stemmen
Ik vind het ook dubieus. Conclusies trekken aan de hand van een trailer, die nog geen eens 2,5% van de film beslaat. En vervolgens een andere ( nog niet geziene ) film er gemakshalve even bovenop gooien.
Goldenskull
-
- 24417 berichten
- 3100 stemmen
3. Into the Wild - O Homem Que Copiava
4-1
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
@Knisper
Je zet jezelf ? Ik? Ik citeer cinema.nl 
Het zijn citaten uit enkele recensies. Die laten weinig heel van My Blueberry Nights, en ja, cinema.nl heb ik vrij hoog zitten gezien het niveau van beoordeling aldaar.
Voorts schrijf ik: "het klinkt als", dat is niet hetzelfde als een conclusie trekken.
Voortaan iets beter lezen.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1283 stemmen
Het klinkt alsof je een idioot bent.
Voel je je nu niet aangesproken?
Je zet jezelf ? Ik? Ik citeer cinema.nl 
En dit:
Oja, 5-0
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Je mag vinden dat ik klink als een idioot, ik fundeer het op basis van wat ik lees.
Voorts hou ik het liever inhoudelijk en speel ik niet zo op de man. Maar als dat je oplucht, ga gerust je gang! 
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1283 stemmen
Fijn dat je niet ingaat op mijn punten!
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Welke punten?
Nee, cinema heeft het niet over een windmachine, ik wel. Heel goed gelezen. Dat is mijn, gechargeerde, interpretatie van hetgeen zij schrijven.
Ik baseer het tevens op basis van hetgeen ik de laatste tijd gezien heb. Is dat een vooroordeel? Jazeker! Maar die wordt aangewakkerd door de recensies die ik op cinema.nl lees.
Jij vindt dat idioot, jij hebt een andere mening, waarvan akte. Kunnen we nu mooi weer verder.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Wat een discussie weer. Net alsof My Blueberry Nights en LOTR uberhaupt met elkaar te vergelijken zijn.
Beide wel aardig maar niet super trouwens.
Mochizuki Rokuro
-
- 18946 berichten
- 16722 stemmen
1-2
Niet gezien, maar vast stukken beter
cinema.nl is nou niet direct een betrouwbare bron, maar dat is MM ook niet 
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13050 stemmen
2-2 uiteraard stukken beter, ook volgens Jos van Joskes Grote Filmblog!