menu

Film / Filmgames / Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)

zoeken in:
12-12

13-12

14-12 Howl

Reinbo
15-12 wat een onzin dit....

Triest... Veel stemmen zijn uit medelijden gegeven en zie wat er van komt...

Ja hoor, Howl's Moving Castle beste van deze eeuw
Moet die dan maar eens dringend gaan huren.

Ik ga hem van de week ook eens opzoeken. Wel eens leuk hoor, zo'n orginele winnaar, al lijkt het me sterk dat ik hem beter vindt dan Mulholland.

belachelijke uitkomst, er zijn genoeg betere films dan Howl's moving castle

Laten we maar zeggen dat het de wraak is voor de uitschakeling van het veel betere Spirited Away.

Best een onnozele uitslag inderdaad al ben ik al lang blij dat het Howl is geworden ipv Chihiro.

Hoewel twee goeie films verder vind ik het de 21e eeuw KO compleet onwaardig. Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.

Haha meest hilarische winnaar ooit. En dat in een finale tegen een meesterwerk die uit medelijden voor Howl niet gewoon met 13-0 heeft gewonnen. Teveel antistemmerij hier helaas. Snel maar weer eens een horror KO.

Lad
Hihi, ik heb deze film niet gezien, maar ik vind het echt wel grappig dat een animatiefilm dit hier eventjes wint tegen de favoriet...

Verassende winnaar... maar snel eens bekijken dan.

Van mij mag het best hoor

Zeer verrassend dit...

Inderdaad erg verrassend.Howl toch maar een keertje aanschaffen nu die tot beste film van de 21e eeuw is verkozen.

Jammer, die stemmen uit medelijden. Mulholland Dr. zou de terechte winnaar zijn nadat die achtereenvolgens wint van Spirited Away, Requiem for a Dream en Cidade de Deus.

Dit laat nog maar eens zien hoe serieus het allemaal genomen dient te worden. Niet dus.

Legan schreef:
Dit laat nog maar eens zien hoe serieus het allemaal genomen dient te worden. Niet dus.

mee eens, maar je kan tenminste nog op de beste stemmen, beetje sneu voor de Mulhollandfans

Kraay schreef:
(quote)

beetje sneu voor de Mulhollandfans

Sneu? ik ben ontroostbaar .Ach ik kan er wel mee leven.Van iedereen zullen er wel favorieten uit zijn gegaan,dus kan dit er ook nog wel bij.

Haha geweldig inderdaad. Howl maakt een 9-0 achterstand ongedaan. Het is een erg leuke Ghibli en het nodigt in ieder geval mensen uit om deze film te gaan kijken. In ieder geval een leuke originele winnaar

....... Ja, Howl's Moving Castle......Uiteraard......

Ik zal hem maar eens bekijken, maar de enige reden waarom mij dit een goede uitslag lijkt is omdat het een originele winnaar is. Maar ik had me toch leukere originele winnaars kunnen bedenken.

Het vervelendste is nu dat we een winnaar hebben die niemand de beste film van de 21ste eeuw lijken te vinden. Typisch geval van een winnaar die vooral goed scoort omdat hij geen tegenstemmen krijgt.

Met name de twee laatste rondes tegen Mulholland Dr. en Memento werden vooral gewonnen op basis van tegenstemmen of sympathiestemmen. Ik denk dat het niet vaak voorkomt dat een winnaar van zo'n grote KO in feite door niemand vooraf als beste werd bestempeld.

Een mooie winnaar!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://prometheus.med.utah.edu/~bwjones/C1276349108/E1035837334/Media/howls%20moving%20castle.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

dragje
Mooie winnaar inderdaad, ik vreesde voor een 1* winnaar maar hier kan ik prima mee leven 4.0*. Prachtige film inderdaad.

dragje
Onderhond schreef:
Best een onnozele uitslag inderdaad al ben ik al lang blij dat het Howl is geworden ipv Chihiro.

Hoewel twee goeie films verder vind ik het de 21e eeuw KO compleet onwaardig. Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.

Vooraf was het duidelijk dat er geen criteria bestonden waar een film aan moest voldoen behalve dat het geen film mocht zijn gemaakt voor het jaar 2000.

M.a.w. de gestelde regels waren meer dan duidelijk, het is wel erg gemakkelijk om nu de winnaar bekend is kritiek te uiten, tamelijk onzinnig bovendien.

Voorts is het maar een spelletje, ik begrijp de ophef dan ook niet die ik hier soms aantref.

De kritiek is persoonlijk en valt niet te omzeilen zelfs al plak je er nog 100 regels op. Vind vooral de repliek onzinnig.

Ik vind het gewoon jammer dat er niks "moderners" gewonnen heeft. Lijkt me niet onlogisch en heeft helemaal niks te maken met vooropgestelde regels.

dragje
Onderhond schreef:
Lijkt me niet onlogisch en heeft helemaal niks te maken met vooropgestelde regels.

Onderhond schreef:
Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.

Een contradictie.

Het is duidelijk, je vindt het niet alleen "jammer" maar je vindt dat die film aan deze knock-out niet eens thuishoort : "hoort hier gewoon niet thuis".

Zulke meningen kun je voorts beter voor de start van een knock-out aanduiden, achteraf betreft het namelijk mosterd na de maaltijd en daarom, mijns inziens, tamelijk onzinnig.

Het is duidelijk

Was het maar zo duidelijk, dan zouden zulke opmerkingen niet gemaakt hoeven worden.

Alsof ik ervoor zou pleiten dat films als Mulholland Drive en Howl niet aan deze KO zouden mogen deelnemen

dragje
Onderhond schreef:

Was het maar zo duidelijk, dan zouden zulke opmerkingen niet gemaakt hoeven worden.

Nee hoor, het betreft hier gewoon jouw mening. Alleen kan je deze beter voor aanvang van een knock-out uiten, dat is pragmatisch want achteraf kun je moeilijk een winnaar 'ongeldig' verklaren omdat die niet zou voldoen aan de door jou gestelde criteria.

Alsof ik ervoor zou pleiten dat films als Mulholland Drive en Howl niet aan deze KO zouden mogen deelnemen

Achteraf doe je het wel. Ik zou dus niet weten waarom je het niet vooraf kunt uiten, achteraf betreft het alleen maar mosterd na de maaltijd. Maar goed, dat is wel duidelijk inmiddels.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:08 uur

geplaatst: vandaag om 05:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.