- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Famous Last Words-game
Famous Last Words-game
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Het spel is redelijk eenvoudig: Ik zeg de laatste woorden, laatste zin van een bepaald personage uit een film, jullie moeten raden de welke. Degene die het juist raad, mag een volgende verzinnen.
"Abra Cadabra"
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2662 stemmen
Mr. Angier uit The Prestige geloof ik
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Je zit er verschrikkelijk dicht bij, maar je noemt het verkeerde personage.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2662 stemmen
Ik weet al die namen niet meer.... als iemand anders het weet moet hij/zij het gewoon posten want ik weet eigelijk toch geen vraag..
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Als je met laatste woorden de woorden bedoelt die een personage noemt voordat hij sterft kan dit topic beter op slot. Spoileriger dan dat wordt het niet.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Alfred Borden?
Correct, u mag. Het is misschien ook beter om de antwoorden als een spoiler te schrijven voor de mensen die de film nog niet gezien hebben.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat werkt niet. Je weet immers niet welke titel er in de spoiler staat en weet niet eens of je wel kunt kijken of niet. Ik ben zelf niet zo voor dit spelletje.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat sowieso niet. Het antwoord op deze vraag wist ik, dus open ik het topic nog wel. Ik ben eigenlijk vooral benieuws waarom mensen graag een spel spelen waar met spoilers gestrooid wordt. Dit topic gaat over personages die doodgaan in films. Lijkt me niet iets wat je meteen wilt weten voordat je de film gezien hebt, of wel?
Onderhond
-
- 87365 berichten
- 12286 stemmen
Gezien de openingspost gaat het gewoon om de laatste woorden van een personage in een film.
Al sterft elk personage uiteraard metaforisch op het einde van de film, maar zo diepzinnig is het niet neem ik aan. En daarbij ook geen spoiler.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2896 stemmen
Kan je dan aan abra cadabra dan horen dat iemand doodgaat?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, maar aangezien het om de laatste woorden gaat die iemand uitspreekt voor hij sterft (abra cadabra is in ieder geval niet de laatste uitspraak uit de film) weet je dat de genoemde persoon dood gaat in de film.
Onderhond
-
- 87365 berichten
- 12286 stemmen
Wat een vreemde redenering.
Er zijn heel wat personages die een film "verlaten" zonder te sterven. Ze zijn gewoon niet meer interessant voor het script of dienen als dramatisch afscheid (ze gaan op reis oid).
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2896 stemmen
Ach ja het kan toch ook gewoon de laatste woorden van de film zijn. Bovendien moet het perse betekenen dat hij of zij dood gaat? Het kan toch ook zo zijn dat hij of zij geen screentijd krijgt? Vooruit als de laatste woorden iets zijn zoals Tell my wive i love her heb je een punt, maar anders zie ik het punt eigenlijk niet zo?.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2896 stemmen
Ah, ik zie dat onderhond me net voor is.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
"Famous last words" is toch een term die altijd duidt op de laatste woorden die iemand uitspreekt voor hij dood gaat. Silvio Dante's voorbeeld ondersteund dit. Je mag het interpreteren hoe je wilt, maar ik speel niet graag mee met spelletjes waarin eindes worden onthuld.
Onderhond
-
- 87365 berichten
- 12286 stemmen
Openingspost is duidelijk lijkt me.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3751 stemmen
Ik ben het wel met The One Ring eens kan een erg spoilerig topic worden.