- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Laddercompetitie
Laddercompetitie
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben er voor om het te laten zoals het is. Degene die een film omhoog willen stemmen krijgen vanzelf wel eens de kans. Degene die een film willen toevoegen doen dat. Werkt prima zoals het nu gaat.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Ik ben er voor om het te laten zoals het is. Degene die een film omhoog willen stemmen krijgen vanzelf wel eens de kans. Degene die een film willen toevoegen doen dat. Werkt prima zoals het nu gaat.
Het gaat aardig, maar er zijn naar (niet alleen) mijn smaak te weinig rematches.
Iets meer aandacht hiervoor is daarom wel nodig en gewenst.
Je hebt gelijk, de spelregels zullen we maar niet veranderen, maar toch goed dat we even deze discussie hebben gehad. Aan de andere kant is het spel nog heel jong en zijn innovaties natuurlijk meer dan welkom.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Staan Survive Style, Tokyo Sora en Reconstruction nog steeds niet bovenaan? Dan moeten er misschien nog veel meer regeltjes veranderd worden
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lekker zo laten, gewoon herkansen als je omhoog wil.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dan mag Lost Highway ook wel wat omhoog 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Dan mag Lost Highway ook wel wat omhoog 
Lost Highway is vandaag al een 5-tal plaatsen omhoog gegaan.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Om even op de gaande ronde terug te komen:
36 Tony Takitani - Judgment at Nuremberg
4-4
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Vind het vooralsnog ook prima zo, laten we nu hard gaan nadenken en dan bespreken we het wel nog een keer als we bij de 75 of 100 zijn.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
35. Funny Games - Judgment at Nuremberg
0-1
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31463 berichten
- 5613 stemmen
Ik dacht aan die afwisseling van nieuw en herkansing voor een soort gulden middenweg. Maar het is beter om de keus te laten aan de laatste die stemde.
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Erg jammer van Toni Takitani.
1-1
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Dan stem je hem zo toch weer omhoog?
Ik verwacht trouwens ook vrij veel van Toni Takitani, maar het klopt gewoon niet dat Judgment at Nuremberg onder Funny Games staat, en dit was de enige manier om dat op te lossen. 
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 5193 stemmen
Gaat de 5 stappen regel er dan terug in?
Het geldt natuurlijk alleen bij rematches en niet als een film pas de lijst betreedt, zo kan je ook makkelijk rommel omlaag stemmen want er staan toch zeker dingen in die er niet zo hoog in mogen (blues brothers ofzo mss
)
En zo kan je ook goede films die eigelijk te weinig aandacht krijgen proberen omhoog te krijgen als je op het goede moment speelt (Funny Games of Angst essen Seele auf mss
)
Bijvoorbeeld stel dat ik Angst Essen Seele Auf echt graag omhoog zie komen kan ik proberen heel tactisch te spelen om dit te laten gebeuren, het zal wel in enkele beurten moeten gebeuren natuurlijk omdat je maar 1 maal 5 plaatsen mag overslaan, dan moet je een per een verder tot hij nog eens gekozen wordt voor een rematch.
Dus hoe kan Angst Essen Seele Auf Bv omhoog:
De eerste Beurt bv proberen tegen Pulp Fiction (op het juiste moment en met een klein wonder wint Angst wel), daarna zal ie wss wel verliezen tegen Bin Jip
De volgende keer als ik aan de beurt ben laat ik hem tegen the nightmare before christmas spelen, de volgende tegen west side story, dan tegen Stay en daar zou het dan wel eindigen.
Dan heb ik in 4 beurten tog mijn favoriete film zeer hoog kunnen stemmen.
Het probleem is natuurlijk dat niets stil zal staan en er voortdurend gewisselt wordt dus zo dingen lukken niet zomaar, en dat maakt dit spel zo leuk 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
3-3
Het is een leuk idee Kristof, maar ik denk dat het beter is om het gewoon zo te laten. De films komen uiteindelijk wel terecht waar ze thuishoren, en het is leuk dat zelfs Pulp Fiction in het begin moeite heeft om hoger te geraken.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Beter één stap tegelijk, ben ik van overtuigd.
Je neemt als voorbeeld Blues Brothers, die je als rommel beschouwt. Vele anderen vinden dat een echt goede film. Het is beter dat een film, als hij op een bepaalde plaats staat, elk duel eronder gewonnen heeft., lijkt me.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
En zo mag maxcomthrilla een nieuwe inbrengen, of proberen een oude te laten promoveren 
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
1. Stalker
2. Apocalypse Now
3. Casablanca
4. It's a Wonderful Life
5. Reservoir Dogs
6. Il Buono, il Brutto, il Cattivo
7. A Clockwork Orange
8. Taxi Driver
9. Dolls
10. The Godfather Part II
11. Fight Club
12. The Shining
13. The Godfather
14. One Flew Over the Cuckoo's Nest
15. 2001: A Space Odyssey
16. Reconstruction
17. The Big Lebowski
18. Survive Style 5+
19. Double Indemnity
20. Adaptation
21. Oldboy
22. Inland Empire
23. Mulholland Drive
24. Lost Highway
25. Shichinin no Samurai
26. Requiem for a Dream
27. Raging Bull
28. Jurassic Park
29. Ben-Hur
30. Heat
31. Det Sjunde Inseglet
32. The Blues Brothers
33. Gone With the Wind
34. Stay
35. Funny Games
36. Judgement at Nuremberg
37. Tony Takitani
38. West Side Story
39. American Beauty
40. Braindead
41. The Nightmare before christmas
42. Snatch
43. The fellowship of the ring
44. Bin Jip
45. pulp fiction
46. Ghost in the Shell 2: Innocence
47. Life of Brian
48. Tokyo.Sora
49. Magnolia
50. Angst essen Sele auf
51. Koyaanisqatsi
52. American history X
Toch nog maar even een nieuwe:
52. American History X - Los Amantes del Circulo Polar ( omdat er weinig Europese films instaan ).
1-0
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Toch bijzonder, een nieuwe inbrengen en tegenstemmen 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Tegenstem (ongeveer de enige film van Medem die ik niet zag)
1-1
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Toch bijzonder, een nieuwe inbrengen en tegenstemmen 
Tja, ik kan ook niet anders, gezien mijn top 10. 
@ KrisV: Gauw kijken, prachtige film! zeker omdat je La Ardila Roja, Tierra en Lucia y el Sexo ook kunt waarderen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.